Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Vähävaraisille lapsiperheille ilmaisia kesähuveja

Vierailija
01.06.2018 |

Piknik uimarannalle tai puistoon, kirjastosta kirjojen ja elokuvien lainaaminen, pyöräily ( jos on pyörät) lähiseudulle tutustumaan uusiin paikkoihin eväiden kanssa, ilmaiskonsertit ja toritapahtumat ( lukuisilla paikkakunnilla ympäri Suomea), lasten olympialaisten järjestäminen helpoilla lajeilla, ilmaiset museopäivät

Kommentit (227)

Vierailija
121/227 |
04.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paikalliset nuorisopalvelut järjestävät toimintaa lähes ilmaisin hinnoin lapsille ja nuorille

Vierailija
122/227 |
04.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jeesus sanoi: antakaa lasten tulla tyköni

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/227 |
04.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Paikalliset nuorisopalvelut järjestävät toimintaa lähes ilmaisin hinnoin lapsille ja nuorille

Onko niillä nimiä?

Vierailija
124/227 |
04.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rikkaat eivät päse taivaaseen

Vierailija
125/227 |
04.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En oikeasti tajua etteikö muka 3000-4000 NETTOtuloilla ja kaikella ap:n kuvailemalla säästämisellä perheellä ole varaa matkustaa. Kyllä noilla tuloilla pitäisi olla varaa tehdä vaikka Lintsireissu tai joku muu.

Minä asun kahden lapsen kanssa Helsingissä ja minimielareineen nettotulot on alle 2500. Asumistukea en saa koska on omistusasunto. Maksan siis yksin auton, vakuutukset, yhtiövastikkeen, lainan ja elämisen ja silti on varaa kerran vuodessa käydä Muumimaailmassa ja sen lisäksi vaikka Tukholmassa Junibackenilla.

Mihin ihmeeseen toisilta katoaa se raha?

Vierailija
126/227 |
04.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täällä kans mietityttää mitähän tänä vuonna tehtäisiin. Ei vaan jaksaisi viedä lapsia joka vuotiseen tivoliin Tuuriin. Bensat ja ruuat maksaa maltaita kauemmaksi. Siihen vielä liput päälle. Sukulaisten nurkissa ei jaksaisi olla vaivoina lomareissuilla. Meille ei edes tukia tule. Harmikseen käydään töissä ja maksetaan itse eläminen. Kaiken järjen mukaan meillä pitäisi olla rahaa, mutta kun ei ole. Ei ainakaan niin paljoa, että voisimme tehdä jonkun kivan lomamatkan, ilman että se olisi muusta elämisestä pois. Ideoita?

Lähimpään kansallispuistoon tutustuminen ja hyvä eväskori mukaan ja siellä makkaranpaistoa nuotiolla ja luonnon tarkkailua. Mato-onki mukaan niin voi onkia.

Kansallispuistossa ollaan oltukkin. Juurikin eväskorien kanssa. Tämä on halpaa! Mutta juurikin se kun lapset vertailee reissuja niin eivät nuo kansallispuistot hittejä ole. Vaikka lapset ovat tykänneetkin, mutta haluisivat jotain muuta.

Tallinnan päiväristeilyjä saa halvalla. Toki ruokiin menee jonkin verran mutta on sentään jotain.

Saahan niitä, mutta tässäkin tulee se yöpyminen ja bensat. Eli silti menee n 300€

Kesällä ei edes ole mitään halpoja risteilyjä. Ne on talvella tarjolla ne muutaman euron risteilyt.

Vierailija
127/227 |
04.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tarjoukset hyödyntämällä vähävarainenkin perhe voi matkustaa ulkomaille. Se tulee usein myös halvemmaksi kuin kotimaan matka jos valitsee halvemman hintatason matkakohteen.

Esimerkkejä matkoistamme:

Riika ja Jurmala

Laivamatkat Helsinki-Tallinna-Helsinki 15 €/2 hlö

Linja-auto Tallinna-Riika-Tallinna 20 €/2 hlö

Riika-Jurmala-Riika juna maksoi muutaman euron yhteensä

Hotellihuone 4 yötä 120 €

Yhteensä matka noin 160 €

Kiova ja Odessa

Lennot Helsinki-Kiova-Helsinki 76 €/2hlö

Juna Kiova-Odessa-Kiova yhteensä 40 €

Hotellihuone 10 yötä 150 €

Lentokenttäkuljetukset 6 €/2 hlö

Yhteensä 272 € 2 henkilön 10 vrk Ukrainan matka

Tarjoukset pitää vain osata hyödyntää ja liittyä kanta-asiakasklubeihin, tilata lentoyhtiöiden/laivayhtiöiden, hotellivaraussivustojen ym. uutiskirjeet sekä käyttää alennuskoodit varauksiin. Hotellia varatessa kannattaa tarkistaa myös muiden maiden sivustot (Saksan Ebookers jne.) koska niissä saattaa olla halvemmat hinnat tai alennuskoodeja saatavilla.

Paikan päällä syömme edullisissa ravintoloissa, emme käytä taksia kuin pakon edessä ja emme ostele mitään turhia matkamuistoja tms.

Kuulostaa hyvältä! Entäs nyt kun asutaan jumalan selän takana Lapissa? Miten päästään täältä pääkaupunkiin ilman rahaa? Lapsi on kohta 7v eikä ole päässyt Oulua kauemmaksi elämänsä aikana. Mulla alkaa veri kiehua kun lukee näitä samoja juttuja joka kesä. Mun lapsi on älykäs enkä ala aliarvioimaan häntä. On haaveillut matkasta muumimaailmaankin jo pitkään. Ei vain ole mistään sellaisia summia, enkä ole pystynyt säästämään näillä tuloilla tässä meidän vaikeassa elämäntilanteessa. Muumimaailma onnistuisi muuten mutta matkojen ja yöpymisen kanssa tekisi jo paljon. Pelkkä Oulun päiväreissu junalla maksoi 2 lapselle ja 2 aikuiselle yli 400e (yhdesti syötiin halparavintolassa hampurilaiset ja käytiin tietomaassa, muuten oli omat eväät).

Muistan hyvin oman lapsuuden ajan 80- ja 90- luvulta, meillä tultiin hyvin toimeen siihen saakka kun tuli lama ja konkurssit. Asuttiin maalla ja pihalla oli paljon puuhaa. Kaikki tämäkin lysti on poissa mun lapselta. Hän on kerrostalon asukas, en voi kattaa hänelle pöytää pihalle enkä mitään muutakaan mitä olen itse kokenut. Meillä oli hevosia ja maatilat ja kaikki se ihana heinäntekoaika, ulkona kokoontuminen ja syöminen porukalla, mummon kanssa eväiden teko ja jäätelöiden vieminen heinäpellolle ym ym.

Vierailija
128/227 |
04.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meidän vinkit:

- uskontokunnasta huolimatta kannattaa huomioida kirkon, helluntaiseurakunnan ym. leirit ja tapahtumat

- samoin kaikki muut ilmaistapahtumat: kaupunginosa, MLL, urheilukisat jne.

- laavut, luonnonpuistot, uimarannat

- Onnibus ja VR:n halvat liput

- euron risteilyt

- museoiden ilmaispäivät

- airbnb-majoitus

Meidän lapsi on tänä kesänä jo päässyt kaksi kertaa talutusratsastamaan, kerran pomppulinnaan ja paloauton kyytiin kaupunginosapahtumassa ja joukkuelajin tapahtumassa, johon jaettiin kaupungille ilmaislippuja (mulle siis, lapsen sisäänpääsy oli muutenkin ilmainen).

Ensi viikonloppuna mennään ystäväperheen kanssa yhden järjestön mökille yöksi. Minä, mies ja lapsi maksetaan puolet vuokrasta eli 40 e. Grillataan, saunotaan rantasaunassa ja uidaan.

Sitä seuraavana viikonloppuna mennään paikalliseen kotieläinpuistoon. Lapsi sai liput lahjaksi kummitädiltään, joka tulee myös.

Juhannus ollaan kotona.

Heinäkuussa alkaa mun loma 3 viikkoa ja sen perään miehen loma 4 viikkoa. Yhdessä lomaa on viikko. Silloin mennään Onnibussilla Helsinkiin ja sieltä Tallinnaan. Yövytään Airbnb-asunnossa laitakaupungilla 100 e 4 yötä. Käydään puistoissa, uimassa, ajellaan ratikalla. Käydään jossain museossa. Syödään pääasiassa omia ruokia mutta kerran pari varmasti ulkona ja joka päivä jäätelöä. Vanhemmilla on vuorotellen vapaailta- tai iltapäivä jolloin voi käydä museossa tai kahvilla rauhassa. En usko että menee edes 300 e tuohon reissuun.

Minä ja lapsi mennään yhdeksi viikoksi mun vanhemmille kylään. Junaliput ovat 40 e. Perillä maksan vanhemmille "ylläpidosta" pesemällä ikkunat ja pakastamalla mansikoita. Leivon myös pakkaseen ja ehkä pesen mattoja.

Mies ja lapsi menevät varmaan laavulle yöksi yhden tai useamman kerran. Ehkä lähtevät paikallisen yhdistyksen huvipuistoretkelle. Matka on ilmainen joten vain lipuista tarvitsee matkaa.

Ihan kiva kesä on tulossa. Rahaa menee varmaan noin 450 e, riippuu vähän toteutuuko lapsen ja miehen huvipuistoreissu.

Mikä sen paikallisyhdistyksen nimi on?

Ois kiva et oma lapsi pääsis pois kaupungista

Taitaapi olla helluntaiseurakunta?

Ammattiyhdistyksen jäsenosasto.

Vierailija
129/227 |
04.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täällä kans mietityttää mitähän tänä vuonna tehtäisiin. Ei vaan jaksaisi viedä lapsia joka vuotiseen tivoliin Tuuriin. Bensat ja ruuat maksaa maltaita kauemmaksi. Siihen vielä liput päälle. Sukulaisten nurkissa ei jaksaisi olla vaivoina lomareissuilla. Meille ei edes tukia tule. Harmikseen käydään töissä ja maksetaan itse eläminen. Kaiken järjen mukaan meillä pitäisi olla rahaa, mutta kun ei ole. Ei ainakaan niin paljoa, että voisimme tehdä jonkun kivan lomamatkan, ilman että se olisi muusta elämisestä pois. Ideoita?

Lähimpään kansallispuistoon tutustuminen ja hyvä eväskori mukaan ja siellä makkaranpaistoa nuotiolla ja luonnon tarkkailua. Mato-onki mukaan niin voi onkia.

Kansallispuistossa ollaan oltukkin. Juurikin eväskorien kanssa. Tämä on halpaa! Mutta juurikin se kun lapset vertailee reissuja niin eivät nuo kansallispuistot hittejä ole. Vaikka lapset ovat tykänneetkin, mutta haluisivat jotain muuta.

Tallinnan päiväristeilyjä saa halvalla. Toki ruokiin menee jonkin verran mutta on sentään jotain.

Saahan niitä, mutta tässäkin tulee se yöpyminen ja bensat. Eli silti menee n 300€

Kesällä ei edes ole mitään halpoja risteilyjä. Ne on talvella tarjolla ne muutaman euron risteilyt.

On tarjolla myös kesällä. Juuri oli Viking Clubin jäsenille kesän risteilyjä alennushintaan. Ja jos on syntymäpäivä keväällä/kesällä niin saa syntymäpäivätarjoukset erikseen. Esimerkiksi miniristeily 5 €/1-4 hlö, Tallinnan päiväristeily 2 €/hlö jne.

Vierailija
130/227 |
04.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meidän vinkit:

- uskontokunnasta huolimatta kannattaa huomioida kirkon, helluntaiseurakunnan ym. leirit ja tapahtumat

- euron risteilyt

- museoiden ilmaispäivät

- airbnb-majoitus

Meidän lapsi on tänä kesänä jo päässyt kaksi kertaa talutusratsastamaan, kerran pomppulinnaan ja paloauton kyytiin kaupunginosapahtumassa ja joukkuelajin tapahtumassa, johon jaettiin kaupungille ilmaislippuja (mulle siis, lapsen sisäänpääsy oli muutenkin ilmainen).

Ensi viikonloppuna mennään ystäväperheen kanssa yhden järjestön mökille yöksi. Minä, mies ja lapsi maksetaan puolet vuokrasta eli 40 e. Grillataan, saunotaan rantasaunassa ja uidaan.

Sitä seuraavana viikonloppuna mennään paikalliseen kotieläinpuistoon. Lapsi sai liput lahjaksi kummitädiltään, joka tulee myös.

Juhannus ollaan kotona.

Heinäkuussa alkaa mun loma 3 viikkoa ja sen perään miehen loma 4 viikkoa. Yhdessä lomaa on viikko. Silloin mennään Onnibussilla Helsinkiin ja sieltä Tallinnaan. Yövytään Airbnb-asunnossa laitakaupungilla 100 e 4 yötä. Käydään puistoissa, uimassa, ajellaan ratikalla. Käydään jossain museossa. Syödään pääasiassa omia ruokia mutta kerran pari varmasti ulkona ja joka päivä jäätelöä. Vanhemmilla on vuorotellen vapaailta- tai iltapäivä jolloin voi käydä museossa tai kahvilla rauhassa. En usko että menee edes 300 e tuohon reissuun.

Minä ja lapsi mennään yhdeksi viikoksi mun vanhemmille kylään. Junaliput ovat 40 e. Perillä maksan vanhemmille "ylläpidosta" pesemällä ikkunat ja pakastamalla mansikoita. Leivon myös pakkaseen ja ehkä pesen mattoja.

Mies ja lapsi menevät varmaan laavulle yöksi yhden tai useamman kerran. Ehkä lähtevät paikallisen yhdistyksen huvipuistoretkelle. Matka on ilmainen joten vain lipuista tarvitsee matkaa.

Ihan kiva kesä on tulossa. Rahaa menee varmaan noin 450 e, riippuu vähän toteutuuko lapsen ja miehen huvipuistoreissu.

Entäs jos isäiti on sinkku joka asuu yksiössä?Miten kylään?

Sitten ei ehkä voi mennä kylään mutta vointehdä muita juttuja. Tai voi kysyä isoäidilta olisiko yhden yön kyläily siten että yöpyisitte lattialla mahdollinen.

Vierailija
131/227 |
04.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tarjoukset hyödyntämällä vähävarainenkin perhe voi matkustaa ulkomaille. Se tulee usein myös halvemmaksi kuin kotimaan matka jos valitsee halvemman hintatason matkakohteen.

Esimerkkejä matkoistamme:

Riika ja Jurmala

Laivamatkat Helsinki-Tallinna-Helsinki 15 €/2 hlö

Linja-auto Tallinna-Riika-Tallinna 20 €/2 hlö

Riika-Jurmala-Riika juna maksoi muutaman euron yhteensä

Hotellihuone 4 yötä 120 €

Yhteensä matka noin 160 €

Kiova ja Odessa

Lennot Helsinki-Kiova-Helsinki 76 €/2hlö

Juna Kiova-Odessa-Kiova yhteensä 40 €

Hotellihuone 10 yötä 150 €

Lentokenttäkuljetukset 6 €/2 hlö

Yhteensä 272 € 2 henkilön 10 vrk Ukrainan matka

Tarjoukset pitää vain osata hyödyntää ja liittyä kanta-asiakasklubeihin, tilata lentoyhtiöiden/laivayhtiöiden, hotellivaraussivustojen ym. uutiskirjeet sekä käyttää alennuskoodit varauksiin. Hotellia varatessa kannattaa tarkistaa myös muiden maiden sivustot (Saksan Ebookers jne.) koska niissä saattaa olla halvemmat hinnat tai alennuskoodeja saatavilla.

Paikan päällä syömme edullisissa ravintoloissa, emme käytä taksia kuin pakon edessä ja emme ostele mitään turhia matkamuistoja tms.

Kuulostaa hyvältä! Entäs nyt kun asutaan jumalan selän takana Lapissa? Miten päästään täältä pääkaupunkiin ilman rahaa? Lapsi on kohta 7v eikä ole päässyt Oulua kauemmaksi elämänsä aikana. Mulla alkaa veri kiehua kun lukee näitä samoja juttuja joka kesä. Mun lapsi on älykäs enkä ala aliarvioimaan häntä. On haaveillut matkasta muumimaailmaankin jo pitkään. Ei vain ole mistään sellaisia summia, enkä ole pystynyt säästämään näillä tuloilla tässä meidän vaikeassa elämäntilanteessa. Muumimaailma onnistuisi muuten mutta matkojen ja yöpymisen kanssa tekisi jo paljon. Pelkkä Oulun päiväreissu junalla maksoi 2 lapselle ja 2 aikuiselle yli 400e (yhdesti syötiin halparavintolassa hampurilaiset ja käytiin tietomaassa, muuten oli omat eväät).

Muistan hyvin oman lapsuuden ajan 80- ja 90- luvulta, meillä tultiin hyvin toimeen siihen saakka kun tuli lama ja konkurssit. Asuttiin maalla ja pihalla oli paljon puuhaa. Kaikki tämäkin lysti on poissa mun lapselta. Hän on kerrostalon asukas, en voi kattaa hänelle pöytää pihalle enkä mitään muutakaan mitä olen itse kokenut. Meillä oli hevosia ja maatilat ja kaikki se ihana heinäntekoaika, ulkona kokoontuminen ja syöminen porukalla, mummon kanssa eväiden teko ja jäätelöiden vieminen heinäpellolle ym ym.

Suurin osa suomalaisista asuu kuitenkin lähempänä Etelä-Suomea ja hyvin monesta paikasta on nykyään halvat yhteydet Helsinkiin. En tiedä missä päin Lappia asutte mutta esimerkiksi Rovaniemeltä pääsee Helsinkiin parilla kympillä linja-autolla, lentojakin on usein tuohon hintaan. Oulusta muutamalla eurolla Helsinkiin, joten sieltä Lapista kannattaa katsoa matkoja myös Oulun kautta kiertäen.

Jos on oma auto niin autolla telttailemaan Jäämeren rannalle ja omat eväät mukaan.

Vierailija
132/227 |
04.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olettehan muistaneet hakea tuettuja lomia?

Vierailija
133/227 |
04.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meidän vinkit:

- euron risteilyt

- museoiden ilmaispäivät

- airbnb-majoitus

Juhannus ollaan kotona.

Entäs jos isäiti on sinkku joka asuu yksiössä?Miten kylään?

Lyhyen ajan pärjää isompikin seurue yksiössä. Jos yksiössä on parveke niin siellä voi myös nukkua kesäaikaan, lapsille voi olla hyvin mieleenjäävä elämyskin parvekkeella nukkuminen.

Vierailija
134/227 |
04.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika rajulta kuulostaa ettei 3000-4000e nettotuloilla ole varaa muuhun kuin ilmaisiin huveihin. Joku osa elämästä on ilmeisesti mitoitettu yli maksukyvyn, kallis asunto tms?

Vierailija
135/227 |
04.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ei ole koskaan aikaa lomsilla kesällä kun on sesonkiaika. Ei sekään ole hauskaa lapselle jolla ei ole edes isovanhempia tms. Joulun aikaan käydään Suomessa jossain kylpylässä.

Vierailija
136/227 |
04.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku muukin tässä ketjussa sanoi tämän, mutta kannattaa tosiaan liittyä kaikille mahdollisille sähköpostilistoille. Ja lukea esim. Yhteishyvän (s-ryhmän lehti) tarjoukset tarkkaan.

Vierailija
137/227 |
04.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Metsäretkelle ja käynti tai jopa yöpyminen laavulla. Geokätköily on ilmaista. Opetelkaa miten etsitään geokätköjä ja etsikää lasten kanssa pari sellaista.

Vierailija
138/227 |
04.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liity klubilaiseksi Viking Line Clubiin ja kyttää halpoja Tallinnan tai Tukholman risteilyitä. Joskus saa parilla kympillä risteilyn Tukholmaa 4hlölle. Omat eväät mukaan.

Vierailija
139/227 |
04.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me asutaan Tampereella ja käydään joka kesä päiväretkellä Hesassa.

Matkahuollolta / Onnibussilta liput 5-8 / hlö etukäteen ostettuna.

Omat eväät mukana. Perillä liikutaan paljon jalkaisin.

Tässä viimekesän reissun hinta 1 aik. ja 2 lasta:

Lintsillä hyödynnettiin ilmaislaitteita ja ne riitti vielä ihan hyvin meidän lapsille. Toki isommat lapset kaipaavat vauhdikkaampia laitteita.

Matkan kokonaishinnaksi jäi alle 45  euroa. Ja ainakin itselle se oli iso ilo kun pääsi hetkeksi laajentamaan tuttuja ympyröitä.

Usein säästän 10 € -20€ / kk kesärahaa alkuvuodesta ja kesän jälkeen sama summa joulua varten.

Vierailija
140/227 |
04.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eine suuret tulot vaan pienet menot. Kyllä pienemmilläkin tuloilla voi matkustella.

Me ollaan säästetty matkusteluun, mm. leikkaamalla itse koko perheen hiukset, ostamalla lasten vaatteet, laskettelusukset, polkupyörät ym kirpputoreilta tai muista halpakaupoista. Vaatteet käytetään myös tytöltä pojalle - harvoin ostetaan mitään "pinkkiä" , joskus joku pipo. Sukat, farkut, sadevaatteet, kumisaappaat yms. voivat hyvin sopia molemmille. Silti tyttö näyttää tytöltä ja poika pojalta.

Ruoka ostetaan halvimmasta kaupasta (Lidl tms), mutta syödään silti terveellisesti. Ruoka valmistetaan itse, valmisruokia emme juurikaan käytä.

Omaa autoa ei ole, miehellä työsuhdeauto. Polkupyöriä ja julkisia käytämme usein.

Paljon retkeillään ilmaistapahtumissa. Museot esim. tiettyinä päivinä ilmaisia.

Lomapaikka valitaan hinnan mukaan, missä hinta/laatu kohdallaan sinne mennään. Legolandissa kävimme, kun sinne sai esim. 50% alennusta. Lomalla käymme perheen kanssa neljä kertaa vuodessa, + viikonloppumatkat päälle. Tuolla kuudella sadalla menemme jo All Inclusive-****hotelliin koko perhe viikoksi.

Tiedän tosin ihmisiä kenen lomabudjetti 4000-10000, mutta silti ei meinaa riittää...