Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olenko ainoa joka ei lahjo opettajia/tarhantätejä keväällä?

Vierailija
31.05.2018 |

En ole koskaan vienyt mitään lahjoja opettajille tai päiväkodin hoitajille kesäloman alkaessa. En oikein ymmärrä miksi siitä että ihminen hoitaa työnsä, josta kuitenkin maksetaan palkka, pitäisi vielä erikseen saada jotain lahjoja loman alkaessa. Ei minunkaan työpaikalle kukaan tuo kukkia kun jään kesälomalle. Ymmärrän kyllä jos on sen ikäisiä lapsia jotka itse osaavat/haluavat esimerkiksi askarrella kortin, mutta en sitä että vanhemmat hikipäässä vääntävät näitä lahjoja.

Kommentit (225)

Vierailija
101/225 |
01.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä en ymmärrä tätä hemmetin haloota tästä asiasta joka ikinen joulu ja kevät! Miten ketään kiinnostaa kuka antaa lahjan tai kortin ja kuka ei?? Ja nää, ketkä on asiaa vastaan, kiukuttelevat kuin pikkukakarat, ”p*rseen nuolemista ja lahjontaa!”... Huomaa, että ovat niin iläviä ihmisiä, ettei kukaan heitä ole millään tavalla kiittänyt.

Meillä on muistettu aina päiväkodin henkilökuntaa, eskarin henkilökuntaa, iltapäiväkerhon ohjaajia ja opettajaa. Opettajan lahjaan menee 5e, koska järjestetään yhteiskeräys. Noi loput tekijät ovat pienellä palkalla erittäin vaativassa ja rankassa työssä, mä ihan todella sydämestäni arvostan heitä ja heidän panostaan! Joka päivä lasta hakiessa kiitän, mutta silti halutaan antaa pienet muistamiset - tänäkin keväänä.

Ehkä nämä kitisijät tajuavat oman arvonsa ilman lahjojakin. He eivät kaipaa muiden palvontaa ja kiitoksia.

Se on hienoa, että arvostat päiväkodintätien työpano, mutta eivät he siellä hyvää hyvyyttään ole, vaan palkan takia, joten lahjat ovat turhia. Ei päiväkodintädit vapaaehtoistyötä sentään tee.

No kyllä tuo kitiseminen vähän katkeralta kuulostaa. Jos muiden ihmisten kiitokset noin koville ottaa...

Ja kiitos kun kerroit, tähän asti olenkin luullut, että päiväkodissa jne. työskennellään ilman palkkaa! Huoh... Kuten sanoin: en ymmärrä miten ketään kiinnostaa toisten lahjojen antamiset tai antamatta jättämiset.

Vierailija
102/225 |
01.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä en ymmärrä tätä hemmetin haloota tästä asiasta joka ikinen joulu ja kevät! Miten ketään kiinnostaa kuka antaa lahjan tai kortin ja kuka ei?? Ja nää, ketkä on asiaa vastaan, kiukuttelevat kuin pikkukakarat, ”p*rseen nuolemista ja lahjontaa!”... Huomaa, että ovat niin iläviä ihmisiä, ettei kukaan heitä ole millään tavalla kiittänyt.

Meillä on muistettu aina päiväkodin henkilökuntaa, eskarin henkilökuntaa, iltapäiväkerhon ohjaajia ja opettajaa. Opettajan lahjaan menee 5e, koska järjestetään yhteiskeräys. Noi loput tekijät ovat pienellä palkalla erittäin vaativassa ja rankassa työssä, mä ihan todella sydämestäni arvostan heitä ja heidän panostaan! Joka päivä lasta hakiessa kiitän, mutta silti halutaan antaa pienet muistamiset - tänäkin keväänä.

Ehkä nämä kitisijät tajuavat oman arvonsa ilman lahjojakin. He eivät kaipaa muiden palvontaa ja kiitoksia.

Se on hienoa, että arvostat päiväkodintätien työpano, mutta eivät he siellä hyvää hyvyyttään ole, vaan palkan takia, joten lahjat ovat turhia. Ei päiväkodintädit vapaaehtoistyötä sentään tee.

No kyllä tuo kitiseminen vähän katkeralta kuulostaa. Jos muiden ihmisten kiitokset noin koville ottaa...

Ja kiitos kun kerroit, tähän asti olenkin luullut, että päiväkodissa jne. työskennellään ilman palkkaa! Huoh... Kuten sanoin: en ymmärrä miten ketään kiinnostaa toisten lahjojen antamiset tai antamatta jättämiset.

Sua kuitenkin vaikuttaisi kiinnostavan, kun jaksat asiasta jauhaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/225 |
01.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Me itseasiassa kerättiin lapsen kerhotädeille rahaa lomareissuun, 2 aivan mahtavaa hoitajaa jotka ovat toistensa parhaat ystävät. Jokainen perhe antoi tähän lahjaan 100 euroa ja ystävykset pääsevät lomailemaan palmun alle 😊 heillä tuli itku kun lahjakortin annoimme. Oma lapseni antoi lisäksi kukat molemmille ja omatekoiset kortit.

Ja sitten sä heräsit? Vai ootko bättre folkia?

Vierailija
104/225 |
01.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyse ei ole lahjomisesta, vaan halusta muistaa ja kiittää näitä aikuisia, jotka ovat olleet kuitenkin aika ison osan päivistä meidän lasten kanssa - kiitos luottamuksesta ja hyvin tehdystä kasvatus- ja yhteistyöstä. Meillä lapset tekevät itse kortin ja sitten joku pieni kukka tai vaikka kesäyrtti pihalle kasvamaan. En koe n. 3-4 euron menoerää/opettaja/hoitaja kovin isoksi. Kovin harvoin tuntuvat ylipäätään nykyään opettajat ja hoitajat kiitosta työstään saavan, mikäli on erinäisiin mielipidekirjoituksiin yhtään kiinnittänyt huomiota. Siksikin haluamme heitä muistaa, koska oikeasti tekevät tärkeää ja henkisestikin raskasta työtä. Ovat kiitoksen ja lomansa ansainneet.

Kuinka moni ylipäätään saa kiitosta työstään?

Vierailija
105/225 |
01.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen kunnallinen pph ja en odota lahjoja, mutta en hermostu jos joku niitä haluaa antaa. Yleensä saan kukkia, koska yleisessä tiedossa on, että harrastan kukkia. Puutarhaa ja pihaa laitan ja lisäksi sisällä on aina tuoreita kukkia ja kasveja niin nämä muistamiset ei edes ole mitään turhia vaan iloisia yllätyksiä.

Ja jos joku miettii viitsiikö pphlle mitään antaa kun saavathan he palkkaa. Joo saadaan kyllä palkkaa ja kulukorvauksia alle 5e päivä per lapsi jolla pitäisi ruokakulut kattaa. Lisäksi meidän kunnan ppht järjestetään yhdessä monta kertaa viikossa lapsille ohjelmaa mm grillaamista, vappuriehaa, vohveleiden paistoa jonkun pihalla, retkiä yms ja nämä kulut maksetaan ihan omasta pussista. Tähän päälle askartelutarvikkeiden jatkuva ostaminen lelujen ja pihan pitäminen virikkeellisinä kustantaa eli jos joku haluaa kiitos sanoa ja tuo vaikka kortin tms niin onhan se aika fiksua käytöstä.

Miksi sinua pitäisi erityisesti kiittää siitä, että teet työsi? En ymmärrä yhtään. Eikö se riitä, että vanhemmat lasta hakiessaan kiittaa sanallisesti siitä päivästä? Kiitätkö myös lahjalla hoitolapsien vanhempia siitä, että heidän ansiostaan sinulla on töitä?

Vierailija
106/225 |
01.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole lahjojen perässä. Olen se "päiväkodintäti". Mutta se harmittaa miten vanhemmat kuvittelevat että joka riepu, puteli, pullo, tossu on tallessa ja tiedossa päiväkodin tädin takana. lelupäivien leluistakin pitäisi hoitajien vastata. Tuokaa lelu joka on vaikka tarpeeksi iso ja näkyvä, ja nimellä. Ja lelu joka ei mene rikki (ei legoja) !  Hoidan lastasi , en yli 20 lapsen tavaroita. En jaksa myös kuulla haukkuja, rumaa puhetta lapsiltanne. Koti voisi myös kasvattaa..

Vierailija
107/225 |
01.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En odota lahjaa, mutta kyllä ne lämmittää mieltä. Tuokaa kuitenkin jotain kuluvaa, tai lapsen piirros tms.

En tarvitse mitään pientä tavaraa, ne valitettavasti menee kavereille, kirppikselle tai roskiin. Näin kahdenkymmenen vuoden uran aikana muistamisia kertyy. Aluksi säilytin jotain, nykyään en enää.

Suklaalevy, kortti, kukka on aina hyvät.

T. Lto

Vierailija
108/225 |
01.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vinkuvinku kun en minä vie kun en itsekään saa mitään niin ethän sinäkään vie, en kyllä tajua miksi kukaan vie...

No älä sinä anna lahjaa. Minä annan. Tarvitsetko tukijoita päätöksellesi? Minä en.

Minun lapsi on viimeiset 3 vuotta viettänyt päiväkodissa aikaa joka arkipäivä klo. 8.00-15.30, hänestä on huolehdittu hyvin, ruokittu ja annettu nukkua, saanut haleja ja päässyt retkille lähes joka viikko jonnekkin.

Nyt häneltä loppui eskari ja pian loppuu koko päiväkoti lopun iäksi. Kyllä ehdottomasti halusin viedä työntekijöille kiitokseksi pienen lahjan. Näistä ihmisistä on tullut tärkeitä lapselleni ja minullekin ja myös he ovat kiintyneet lapseeni. Kyllä kevätjuhlassa kyyneleet virtasivat 😅.

Minä vein lahjat, koska se tuntui minusta hyvältä ja luontevalta. Ei kukaan lahjoja käsi ojossa odottanut, mutta halusin antaa. Tiedän, että saavat palkkaa, mutta tämä oli henkilökohtainen ele, kiitoksen ele minulta äitinä ihmisille, jotka ovat auttaneet kasvattamaan tytöstäni aivan mahtavan pienen ihmisen.

Näistä syistä minä annoin lahjan.

Juuri näin! Ne aikuiset ovat lapselleni tärkeitä, minkä vuoksi he ovat minullekin tärkeitä. Pientä muistamista antaessa minä en ajattele hoitajia/opettajia palkkaa saavina työntekijöinä, vaan lapselleni tärkeinä ihmisinä.

Vierailija
109/225 |
01.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen joka kevät vienyt lapseni opettajalle ruusun. Se on minun tapani kiittää opettajaa hyvästä työstä lapseni kasvattamisessa. Minusta on normaalia haluta ilahduttaa niitä aikuisia, jotka ovat oman lapseni elämässä tärkeitä.

Nyt lapseni on yläkoulussa eikä hänellä enää ole samanlaista vahvaa sidettä yhteen tiettyyn opettajaan, joten kukittaminen on jäänyt pois. Ensi keväänä, kun ysiluokka päättyy, aion kyllä muistaa luokanvalvojaa jollain tavalla.

Tänä vuonna lapseni tahtoi itse viedä pienen kiitoslahjan mukavalle matikanopelleen, joka siirtyy syksyllä toiseen kouluun.

Minusta kiittäminen ja pienet muistolahjat kuuluvat hyviin tapoihin, joita haluan lapsenikin oppivan noudattamaan.

Vierailija
110/225 |
01.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä, todellakin kiinnostaisi tietää syy tuolle kiukuttelemiselle! Mikä siinä niin korpeaa, jos joku muu haluaa jotain antaa? Miksi siitä tarvii syytellä ja arvostella lahjan antajaa?

Vierailija
111/225 |
01.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö opettajalle voisi antaa niitä aineettomia lahjoja (vuohi/kaivo/koulukirjat kehitysmaahan), jos jotain haluaa antaa? Opettaja ei saa hirveetä kasaa ryönää, lahjanantaja saa antaa jotain ja kehitysmaassa elämä helpottuu edes vähän. Kaikki voittaa?

Vierailija
112/225 |
01.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä, todellakin kiinnostaisi tietää syy tuolle kiukuttelemiselle! Mikä siinä niin korpeaa, jos joku muu haluaa jotain antaa? Miksi siitä tarvii syytellä ja arvostella lahjan antajaa?

Kuka täällä on kiukutellut? Ei se, että on kanssasi eri mieltä ole kiukuttelua.

Vierailija
113/225 |
01.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En lukenut koko ketjua, mutta tässä luokanopettajan kommentti.

En koskaan odota lahjoja/kortteja yms.  Vanhempainyhdistyksen yhteisesti ostama esim. kukka on aina kiva. 

Itse ostan omien lapsieni opettajille yms. juuri kukkia tai viinipullon yms. Lahjoja, joita ei tarvitse säilyttää.

Vierailija
114/225 |
01.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päiväkodin loppuessa ei muistettu tätejä mitenkään. Lapsi siirrettiin päiväkodissaolonsa ajan joka vuosi uuteen ryhmään ja eskarivuoden aikanakin piti vaihtaa päiväkotia. Nyt ekan luokan jälkeen taas vaihtuu opettaja. Ehkä jos lapsi olisi samojen ihmisten hoidettava/opetettavana kuusi vuotta putkeen, voisi jotain ihan hyvin antaakin.

Vierailija
115/225 |
01.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viemme tänä keväänä kukan, kun lasta neljä vuotta opettanut opettaja vaihtuu uuteen. Ennen ei olla annettu mitään. Tuo lapsen toivomuksesta, koska ollut hänelle mieluinen opettaja ja haluaa sen itse huomioida. Emme sitten lähteneet ajatusta vastustamaankaan, vaikka työtään opettaja vain on tehnyt. Lapselle kuitenkin syntynyt häneen tunnesiteitä, niin emme näe kukkaa kovin pahana asiana.

Vierailija
116/225 |
01.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni ainakin tapa, että hyvällä lahjalla saa etuuksia seuraavaksi vuodeksi. Nykyään vain huono, kun on kaikki vanhempien whatsapp-ryhmät ja muut ja siellä sovitaan sama summa kaikilta. Kilpalahjonta on sitä myöden lähes tyystin kadonnut. Fiksuimmat vanhemmat sentään tajuavat antaa oman arvokkaamman lahjan kuten viskipullo. Eräs vuosi tuli paremmalta perheeltä 200 euron lahjakortti. Numerot pomppasivatkit seuraavaan todistukseen lähes joka aineessa eikä lapsen tarvinnut olla järjestäjänä enkä läksyjenkään kanssa nipottanut. Seuraavana keväänä oli lahjojen arvo muillakin tuplaantunut.

Vierailija
117/225 |
01.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Viemme tänä keväänä kukan, kun lasta neljä vuotta opettanut opettaja vaihtuu uuteen. Ennen ei olla annettu mitään. Tuo lapsen toivomuksesta, koska ollut hänelle mieluinen opettaja ja haluaa sen itse huomioida. Emme sitten lähteneet ajatusta vastustamaankaan, vaikka työtään opettaja vain on tehnyt. Lapselle kuitenkin syntynyt häneen tunnesiteitä, niin emme näe kukkaa kovin pahana asiana.

Muistitteko ollenkaan ryhmän lastenhoitajaa? Varmasti hänkin on ollut lapselle tärkeä.

Vierailija
118/225 |
01.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eniten minua ärsyttää, kun aina muistetaan vain lastentarhanopettajaa. Lastenhoitaja on monesti enemmän lapsesi kanssa.

Vierailija
119/225 |
01.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Muistitteko ollenkaan ryhmän lastenhoitajaa? Varmasti hänkin on ollut lapselle tärkeä.

Kyseisessä luokassa ei ole lastenhoitajaa.

Vierailija
120/225 |
01.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole koskaan vienyt mitään. Minusta se on ällöä teennäistä mielistelyä. Yöks!