Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vaimo saa kyllä maksaa seuraavana lomamatkan tai sitten ei enää lomailla.

Vierailija
31.05.2018 |

Muutamat viime vuodet ollaan tehty niin, että minä olen ostanut lomamatkan ja vaimo sitten maksellut osan siitä takaisin. Todellisuudessa takaisin olen saanut ehkä viidesosan hinnasta. Sitten jostain kumman syystä kustannuksen kasaaminen on vaikeutunut ja hidastunut.
Päätin, että tästä lähin odottelen koska vaimo ostaa meille tulevan kesän matkat. Katsellaan miten kauan kestää. Ja omia rahoja laitan sivuun, Taidanpa lähteä yksin tai kaverin kanssa siiville. Lomaillaan perheen kanssa sitten kotona ja ilmaiseksi. Ehkä se ääni kellossa maksamisen suhteen muuttuu kun pari kolme vuotta teen omat matkat jätkien kanssa etelään.
Niin ja kyllä tienaan meistä enemmän, mutta ei ptilanne sellainen että minä miljonääri ja vaimo työtön.

Kommentit (235)

Vierailija
181/235 |
01.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

JospaLähdetKokonaan kirjoitti:

Yhdessä ollaan, mutta rahat ei kuitenkaan ole yhteisiä. Kun se tienaa ton verran ja minä tienaan tämän verran niin sen pitää maksaa tämän verran ja minä maksan tämän verran. Oisko kaikkien kannalta parempi elää ihan vain yksinään jos se raha on tärkeämpi kuin se puoliso? Jos ei pysty oikeasti jakamaan kaikkea vaan pitää vahtia kuka maksaa ja mitä maksaa niin ei ole valmis avioliittoon. Minusta oikeassa parisuhteessa ei ole sellaista asiaa kuin sinun ja minun rahat. On vain meidän rahat. 

Se on vain sinun mielipiteesi. Meillä on molemmilla ihan yhtäsuuret tulot, mutta kuitenkin omat rahat. Tosin on yhteinen taloustili, johon siirretään kuukausittain tietty summa. Tililtä maksetaan kaikki yhteiset kulut, mutta muut kulut menee omilta tileiltä. Helppoa ja saa käyttää omat rahansa just mihin haluaa. En ikinä laittaisi kaikkia rahoja samalle tilille. 

Vierailija
182/235 |
01.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei tarvitse miettiä näitä, kun on yhteiset rahat.

Yhteiset rahat on siitä kivat, että se käyttää, joka ekana ehtii. Ei tule riitoja matkoista, kun ennättää maksamaan yhteisistä rahoista itselle tärkeitä juttuja.

No joo, tuollaisen hyväksikäyttäjän kanssa ei kukaan järkevä mene edes naimisiin. Voisi oikeastaan sanoa, että yhteiset rahat toimii ihmisen kanssa, jonka kanssa ylipäätään kannattaa harkita perhettä ja avioliittoa. Kuka haluaa lapsensa isäksi/äidiksi ihmisen, jolle ei luottaisi edes rahojaan? Onhan se lapsi paljon arvokkaampi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
183/235 |
01.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

JospaLähdetKokonaan kirjoitti:

Yhdessä ollaan, mutta rahat ei kuitenkaan ole yhteisiä. Kun se tienaa ton verran ja minä tienaan tämän verran niin sen pitää maksaa tämän verran ja minä maksan tämän verran. Oisko kaikkien kannalta parempi elää ihan vain yksinään jos se raha on tärkeämpi kuin se puoliso? Jos ei pysty oikeasti jakamaan kaikkea vaan pitää vahtia kuka maksaa ja mitä maksaa niin ei ole valmis avioliittoon. Minusta oikeassa parisuhteessa ei ole sellaista asiaa kuin sinun ja minun rahat. On vain meidän rahat. 

Tuollainen sopii vain silloin, jos on yksimielisyys siitä, millaisiin asioihin rahaa ylipäätään käytetään. Minulle sopisi erinomaisen hyvin, että mieskin kulkisi työmatkansa bussilla (eikä omalla autolla), harrastaisi marjastusta ja sienestystä (eikä moottoripyöräilyä), asuttaisiin kerrostalokolmiossa (eikä omakotitalossa), ostettaisiin vaatteet kirpputoreilta (eikä kaupasta), syötäisiin edullista kotiruokaa eikä käytettäisi lainkaan alkoholia (ei edes sitä yhtä saunakaljaa), ei käytäisi koskaan baarissa eikä ainakaan koskaan tarjottaisi kavereille yhtään mitään, ei omistettaisi televisiota eikä muutakaan viihde-elektroniikkaa jne. Ehkä meillä ei sitten ole oikea parisuhde, kun mies haluaa käyttää rahaa kaikkeen sellaiseen, mikä minun mielestäni on ihan turhaa?

Vierailija
184/235 |
01.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huvittavia nämä miehensä rahoilla loisivat naiset, jotka nauttivat estottomasti lomamatkoista, vaatteista, koruista, asunnosta hyvällä sijainnilla, ym ym.

”Sillä meidän rahamme ovat YHTEISIÄ!”

Helppoa on elämä, kun sen joku muu (pääasiassa) maksaa!

Huvittavia nämä yhteiskunnan tuilla loisivat u.lisijat joiden elämän maksaa ihan joku muu kuin he itse. Naisten palkka menee lähinnä perheen ja lasten kuluihin - siis joka sentti. Haista sinä...

Vierailija
185/235 |
01.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaimosi on tietysti sairaanhoitaja ja sinä pihi insinööri. Olisit miettinyt vähän ennen kuin meni uittamaan k....iasi sinne.

Vierailija
186/235 |
01.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaimosi on tietysti sairaanhoitaja ja sinä pihi insinööri. Olisit miettinyt vähän ennen kuin meni uittamaan k....iasi sinne.

Vierailija
187/235 |
01.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikkien ei näemmä kannata ryhtyä parisuhteeseen vaan elellä yksinään.

Vierailija
188/235 |
01.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vittuuks otit vaimon, olisit pysynyt poikamiehenä.

Vierailija
189/235 |
01.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En todellakaan ymmärrä näitä ”sun” ja ” mun” rahoja.

Kun on naimisiin menty, palkat tulevat yhteiselle tilille ja kumpikin käyttää sieltä tietysti toisensa huomioiden.

Helppoa!!

...sanoo vähemmän tienaava...

Vierailija
190/235 |
01.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielenkiintosta olisi nähdä reaktiot, jos sukupuolet olisi toisinpäin..

Vierailija
191/235 |
02.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

sanosmuuta kirjoitti:

Niinpä. Miten monen miehen luulet raivostuvan jos nainen ei maksakaan miehelle sitä kymmenettä matkaa?

Vierailija
192/235 |
02.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

sanosmuuta kirjoitti:

Niinpä. Miten monen miehen luulet raivostuvan jos nainen ei maksakaan miehelle sitä kymmenettä matkaa?

Just näin. Palstalla onkin paljon narinaa siitä kuinka mies vaan loisii lompakolla :)

Vierailija
193/235 |
31.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ensinnäkin, älkää valitko persaukista puolisoa. Toiseksi, avatkaa yhteinen taloustili, johon molemmat laittaa saman summan ja josta maksetaan perheen kulut, lainanlyhennykset, matkat ym. Sitten kumpikin maksaa omat kulut omalta tililtään.

Ei ole vaikeaa, toimii.

Yleensä kyllä suositellaan, että taloustilille laitetaan sama prosentti(esim70%) nettotuloista. Jos toinen vaikka saa käteen 3000€ ja toinen 2000€, niin taloustilille laitettavat summat ovat 2100 ja 1400€.

Miksi? Esim minä tienaan tonnin enemmän kuin puoliso. Hänellä jää kuussa noiden yhteisten kulujen jälkeen noin 2000e, minulla 3000e. Miksi minun pitäisi lahjoittaa osa omista rahoistani hänelle, kun hän pärjää aivan mainiosti tuolla omalla rahallaan, ja laittaisi minulta saadut rahat vain säästöön (nyt säästämänsä rahan päälle)? Etenkin, kun minun työni on paljon stressaavampaa ja vie lähes 1.5h päivässä pidempään kuin hänen.

Et kai vaan käytä hyväksesi naisen vapaa-aikaa, sitä kun hänellä on enemmän kuin sinulla? Monet unohtavat, että aika on rahaan verrattavaa. Ärsyttää naiset, jotka sanovat "teen kaikki kotityöt kun miehellä on pitempi työpäivä". Nainenkin voisi sen sijaan tehdä jotain, josta saa rahaa.

Voisi ja voisi, sen kun tekee. Sittenhän voidaan palkata vaikka siivousapua rahoilla.

Sinä toki meinaat, että mies tekisi 50% kotitöistä vaikka tekee paljon ennemmän ansiotuloja ja ansiota talouteen?

Vierailija
194/235 |
31.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minullakin oli tuommoinen nainen, kovasti katteli matkoja ja hotelleja.Aika monesti jäi matkat tekemättä kun sanoin että maksaa reissun,laitan sitten minun osuuden hänen tilille. Eihän sillä duunarilla ollut koskaan sen vertaa rahaa. Kyllä ois pitänyt käydä dubaissa yms.

Vierailija
195/235 |
31.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä, nainen, tienaan vähän enemmän kuin mieheni. Ei me matkustettaisu minnekään jos minä en niitä reissuja maksaisi. Ja maksan siis kolmen hengen matkat ja majoitukset. Ja valitanko?

Vierailija
196/235 |
24.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuka hoitaa lapset kun sinä lomailet kavereiden kanssa?

Anna kun arvaan, sinulle ei ole ollenkaan niin tärkeää, että tämä puoli menee elämässä tasan?

Vaimo tietenkin hoitaa jos minä olen poissa. Niin minäkin hoidan lapset silloin jos vaimo on poissa.

Meneekö tämä teillä oikeasti tasan? Entä kotityöt? Teetkö oikeasti puolet?

Oikeasti tasan?

Jos nainen sanoo tekevänsä enemmän kotityötä niin kyseenalaistatko? "teetkö ihan oikeasti enemmän etkä vain kuvittele?"

Vierailija
197/235 |
24.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ensinnäkin, älkää valitko persaukista puolisoa. Toiseksi, avatkaa yhteinen taloustili, johon molemmat laittaa saman summan ja josta maksetaan perheen kulut, lainanlyhennykset, matkat ym. Sitten kumpikin maksaa omat kulut omalta tililtään.

Ei ole vaikeaa, toimii.

Yleensä kyllä suositellaan, että taloustilille laitetaan sama prosentti(esim70%) nettotuloista. Jos toinen vaikka saa käteen 3000€ ja toinen 2000€, niin taloustilille laitettavat summat ovat 2100 ja 1400€.

Miksi? Esim minä tienaan tonnin enemmän kuin puoliso. Hänellä jää kuussa noiden yhteisten kulujen jälkeen noin 2000e, minulla 3000e. Miksi minun pitäisi lahjoittaa osa omista rahoistani hänelle, kun hän pärjää aivan mainiosti tuolla omalla rahallaan, ja laittaisi minulta saadut rahat vain säästöön (nyt säästämänsä rahan päälle)? Etenkin, kun minun työni on paljon stressaavampaa ja vie lähes 1.5h päivässä pidempään kuin hänen.

Et kai vaan käytä hyväksesi naisen vapaa-aikaa, sitä kun hänellä on enemmän kuin sinulla? Monet unohtavat, että aika on rahaan verrattavaa. Ärsyttää naiset, jotka sanovat "teen kaikki kotityöt kun miehellä on pitempi työpäivä". Nainenkin voisi sen sijaan tehdä jotain, josta saa rahaa.

Voisi ja voisi, sen kun tekee. Sittenhän voidaan palkata vaikka siivousapua rahoilla.

Sinä toki meinaat, että mies tekisi 50% kotitöistä vaikka tekee paljon ennemmän ansiotuloja ja ansiota talouteen?

Jos kulut laitetaan puoliksi, niin sitten laitetaan myös kotityöt lastenhoitoa myöten puoliksi. Silloin on ihan sama, miten paljon mies tienaa, ei se tule perheen hyödyksi millään tavalla.

Vierailija
198/235 |
24.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuka hoitaa lapset kun sinä lomailet kavereiden kanssa?

Anna kun arvaan, sinulle ei ole ollenkaan niin tärkeää, että tämä puoli menee elämässä tasan?

Vaimo tietenkin hoitaa jos minä olen poissa. Niin minäkin hoidan lapset silloin jos vaimo on poissa.

Meneekö tämä teillä oikeasti tasan? Entä kotityöt? Teetkö oikeasti puolet?

Oikeasti tasan?

Jos nainen sanoo tekevänsä enemmän kotityötä niin kyseenalaistatko? "teetkö ihan oikeasti enemmän etkä vain kuvittele?"

Palstamiehet luettelevat miesten kotitöitä "lamppujen ja sulakkeiden vaihtaminen sekä kodin elektroniikan hankkiminen hintavertailuista alkaen, tietokoneen päivittäminen ja auton renkaiden vaihto". Onpa työlästä.

Vierailija
199/235 |
24.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Periaatteessa täysin reilua, mutta tapasi ilmaista asia osoittaa lapsellista uhmaa. Olisit myös voinut jo tähän asti pitää kiinni siitä, että vaimo maksaa puolet ennen kuin seuraavaa lomaa aletaan edes suunnitella. Arvaanko oikein, että et ole edes kertonut hänelle tästä uhmakkuuden puuskastasi?

On sovittu, että vaimo maksaa matkoista noin samassa suhteessa kuin muustakin elämisestä eli hieman vähemmän kuin minä. Todellisuus on se, että vähin äänin se takaisinmaksu on hiipunut joihinkin satasiin jos matka on maksanut vaikka kaksi tai 3 tonnia. Ihan omalla luvalla hän on hiljaisesti lopettanut maksamista.

Ajattelinpa katsella milloin hän meille matkat ostaa. Ja jos mitään ei kuulu niin ehkä heitän reissun yksinäni. Olenko siis syyllinen ja jos kyllä niin mihin?

Syyllisyydestä en tiedä mutta ilmeisen kommunikointikyvytön ainakin olet. Jos olisit mun mieheni, saisit heittää tooooosi pitkän reissun eikä takaisin tarttis tulla.

Kommunikointi on yliarvostettua =)

Vierailija
200/235 |
24.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Periaatteessa täysin reilua, mutta tapasi ilmaista asia osoittaa lapsellista uhmaa. Olisit myös voinut jo tähän asti pitää kiinni siitä, että vaimo maksaa puolet ennen kuin seuraavaa lomaa aletaan edes suunnitella. Arvaanko oikein, että et ole edes kertonut hänelle tästä uhmakkuuden puuskastasi?

On sovittu, että vaimo maksaa matkoista noin samassa suhteessa kuin muustakin elämisestä eli hieman vähemmän kuin minä. Todellisuus on se, että vähin äänin se takaisinmaksu on hiipunut joihinkin satasiin jos matka on maksanut vaikka kaksi tai 3 tonnia. Ihan omalla luvalla hän on hiljaisesti lopettanut maksamista.

Ajattelinpa katsella milloin hän meille matkat ostaa. Ja jos mitään ei kuulu niin ehkä heitän reissun yksinäni. Olenko siis syyllinen ja jos kyllä niin mihin?

Syyllisyydestä en tiedä mutta ilmeisen kommunikointikyvytön ainakin olet. Jos olisit mun mieheni, saisit heittää tooooosi pitkän reissun eikä takaisin tarttis tulla.

Kommunikointi on yliarvostettua =)

Sen sijaan tämä AP:n vaimo on hyvä kommunikoimaan kun lopettaa hiljaisesti matkan maksamisen miehelle?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi seitsemän kahdeksan