Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Asioita, joita jätän tekemättä, koska olen lihava:

Vierailija
31.05.2018 |

- Pysyn pois luokkakokouksista (syynä juoruilu, ilkeily. harmittaa, koska olisi kiva nähdä vanhoja kavereita, mutta häpeän liikaa)
- Kivat liikuntatapahtumat ja -harrastukset (tykkäisin esim. kokeilla melomista, kamppailulajeja, tennistä... hauskoja lajeja olis hirveästi, mutta en kestä sitä "mitä toi läski täällä tekee" -katsetta. Kukaan ei halua läskin pariksi.)
- Tanssiminen. (haluaisin harrastaa, mutta häpeän läskejäni)

Näitä on muitakin vastaavia. Onko tässä mitään järkeä? Yritän laihduttaa, mutta sen lopputuloksena olen lihonut entisestään. En oikeasti tiedä mitä tekisin. Ajattelen laihduttamista koko ajan. Läskit rajoittavat elämääni, koska häpeän itseäni ihan järjettömästi. Haluaisin tehdä vaikka mitä. Jätin hakematta yhtä kiinnostavaa työpaikkaakin, koska firman sivuilla kaikki oli hoikkia, urheilullisia ja jotenkin täydellisiä. Istun sitten tässä nykyisessä ankeassa työssä ankeana läskinä, lihomassa vuosi vuodelta enemmän. Kadehdin kaikkia. Hoikkia ihmisiä. Urheilullisia ihmisiä. Lihavia ihmisiä, jotka eivät välitä läskeistään vaan tekevät mitä huvittaa. Ankeeta on, kovin ankeeta.

Kommentit (64)

Vierailija
21/64 |
31.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskokaa nyt, ei teitä ylipainoisia kukaan katso sen kummemmin kuin muitakaan. Sitä paitsi, ylipaino on aika yleistä nykyään, että ei sieltä kukaan silmiin pistä.

On ihan itsestä kiinni jääkö märehtimään ylipainoaan eikä oikeasti tee sille mitään. Ei se laihdutus muutenkaan välttämättä vaadi yhtään liikuntaa. Sen voitte tehdä ihan yksin neljän seinän sisälläkin.

Vierailija
22/64 |
31.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Malla_tunturi kirjoitti:

Ravitsemustieteestä cum laude-kokonaisuuden arvosanalla 5 suorittaneena totean, että ruokavalion koostamisen merkitys on 75 %  ja liikunnan 25 % pyrittäessä laihduttamaan.

Sinulla ei taida olla elämässäsi suurempia huolia, kuten esimerkiksi vakavasti sairaita omaisia, koskapa jaksat kiinnittää huomiota niin pinnalliseen asiaan kuin lievä ylipaino? Vai oletko selkeästi ylipainoinen eli ylittääkö BMI:si arvon 30:ntä? (Lievästä ylipainosta puhutaan, kun BMI sijoittuu välille 25-30.)

"Hoikkien ja urheilullisten" ihmisten pitäminen täydellisinä osoittaa mielestäni äärimmäisen pinnallista, ja ulkonäkökeskeistä ajattelua! Entäpä kaikki se, mitä ihmisellä on korviensa välissä? Kannattaa muistaa, että yhdellä maailman älykkäimmistä ihmisistä Stephen Hawkinilla oli sairauden runtelema keho.

Oletpa harvinaisen vittumainen ihminen.

En sanonut pitäväni ketään täydellisenä. Ylipaino ei sitä paitsi ole vain pinnallinen asia vaan vaikuttaa äärimmäisen paljon mm. hyvinvointiin. Taidat olla niitä ihmisiä, joiden mielestä ei saisi esim. uutisoida kuin yhdestä asiasta kerrallaan. Jos jossain on ebolaa, niin täällä ei saa kirjoittaa juhannustansseista, koska se on "pinnallista ja turhaa". Elämässäni on kyllä ollut "isompiakin" ongelmia. Tällä hetkellä tämä on isoin. Sitä asiaa en ala suremaan.

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/64 |
31.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt liikkeelle rohkeasti! Olen reilusti ( yli 30kg) ylipainoinen- olen hyvä kokki, rakastan ruuanlaittoa. Meillä käy paljon vieraita, syödään ja juodaan hyvin, nauru raikaa.

Käyn sauvakävelyllä, saunon ja uin- sekä omassa että julkisella rannalla. Rakastan tanssimista- opettelen koko ajan uutta enkä muista milloin olisin lavalla jäänyt seinäruusuksi.

Tärkeintä on oma asenne- nyt selkä suoraksi, tissit eteen ja punaa huuliin!

Olen kohta kuusikymppinen eikä elämä ole koskaan ollut näin kivaa!

Vierailija
24/64 |
31.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuttua. Olen 150cm ja 62kg. En käy lenkillä, kun hövettää, salille tai uimaan en kehtaa. Kuljen pelkissä mustissa ylisuurissa paidoissa ja pillifarkuissa, koska mulla on jalat ihan hyvät ja lihaksikkaat. Olen päättänyt nyt laihtua ja syön päivässä 500-800kcal ja juon noin 3 litraa vettä. Tavoite olisi kehdata mennä Qstockiin topissa ja shortseissa.

Vierailija
25/64 |
31.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sit ku tulee nälänhätä, ni läskit selviää hengissä!

Mä kyllä luulen, että meidät syödään ensimmäisinä :(

Vierailija
26/64 |
31.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En käy jalkahoidoissa. Joku nätti ihminen joutuisi käsittelemään mun parkkiintuneita norsun jalkojani, joo ei.

Vierailija
27/64 |
31.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt vaan mukaan sinne minne haluat! Omissa harrastuspiireissäkin näkyy ylipainoisia ihmisiä ihan säännöllisesti eikä ketään taida kiinnostaa. Ainoa asia mitä ehkä joskus ajattelee on ihan puhdasta ihailua, että joku uskalsi ja halusi tulla salille/lenkille/harrastukseen yms. itsestään huolehtimaan ja toivon ihan vilpittömästi että tulevat jatkossakin jos se tekee heidät onnellisiksi :)

Vierailija
28/64 |
31.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suurin osa suomalaisista pikkukaupunkien ja maaseudun aikuisväestöstä on rumia, lihavia ja tyylitajuttomia, joten et herätä ainakaan minussa mitään erityistä huomiota. Aika harvassa on ne asiat, joiden tekemistä ylipaino OIKEASTI rajoittaa (ratsastus nyt ekana tulee mieleen). Joten anna mennä! Get busy living <3

Vierailija
29/64 |
31.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En deittaile miehiä. 

Tämä on täysin naurettavaa, koska ylipaino ei todellakaan ole paha ja olen yli 50-vuotias (166/73)

Mutta ongelma on se, jonka joku jo mainitsikin. Olen ollut neljävitokseksi saakka tosi hoikka ja kehoidentiteettini on perustunut tähän. 

Koen itseni valtavaksi rasvavalaaksi, vaikka järki sanoo, etten edes ole. Nyt olisi viimeinen hetki solmia parisuhde, mutta täällä vain näpytteen kauniina kesäpäivänä (vaikka onkin vielä virallisesti kevät) nettiin ja voivottelen... 

Sairasta!

Vierailija
30/64 |
31.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuttua. Olen 150cm ja 62kg. En käy lenkillä, kun hövettää, salille tai uimaan en kehtaa. Kuljen pelkissä mustissa ylisuurissa paidoissa ja pillifarkuissa, koska mulla on jalat ihan hyvät ja lihaksikkaat. Olen päättänyt nyt laihtua ja syön päivässä 500-800kcal ja juon noin 3 litraa vettä. Tavoite olisi kehdata mennä Qstockiin topissa ja shortseissa.

Haaveeksi jää tolla systeemillä :)

Vierailija
31/64 |
31.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En deittaile miehiä. 

Tämä on täysin naurettavaa, koska ylipaino ei todellakaan ole paha ja olen yli 50-vuotias (166/73)

Mutta ongelma on se, jonka joku jo mainitsikin. Olen ollut neljävitokseksi saakka tosi hoikka ja kehoidentiteettini on perustunut tähän. 

Koen itseni valtavaksi rasvavalaaksi, vaikka järki sanoo, etten edes ole. Nyt olisi viimeinen hetki solmia parisuhde, mutta täällä vain näpytteen kauniina kesäpäivänä (vaikka onkin vielä virallisesti kevät) nettiin ja voivottelen... 

Sairasta!

En minäkään. Olen kyllä ihan oikeasti lihava, bmi:n mukaan melkein sairaalloisen lihava. Nuorena olin tosi laiha, minua käytettiin sen takia lääkärissäkin, niin muutos on tosi suuri. Jos joku mies katsoo joskus jotenkin kiinnostuneen oloisena, niin alan miettiä onko mulla paita väärinpäin tms. :D

ap

Vierailija
32/64 |
31.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mulla on asiasta myös surullisia ja osaaottavia ajatuksia, ehkä kirjoitan ne myöhemmin, mutta nyt ensin voisin kirjoittaa hyödyt mitä paksusta vartalosta saattaa olla (mua harmittaa kun mä oon laiha ruipelo):

1. Uiminen ja kelluminen on helppoa.

2. Tarkenee hyvin kylmässä.

3. Ihmiset ei tuu tyrkyttämään ruokaa ja sanomaan "söisit enemmän" niinkuin ne tekee ruipeloille (kaikkea muuta tyhmää lihaville kyllä sanotaan).

...

Tuossa ne ylipainon edut sitten taisivatkin olla.

Vierailija
33/64 |
31.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä mulla on asiasta myös surullisia ja osaaottavia ajatuksia, ehkä kirjoitan ne myöhemmin, mutta nyt ensin voisin kirjoittaa hyödyt mitä paksusta vartalosta saattaa olla (mua harmittaa kun mä oon laiha ruipelo):

1. Uiminen ja kelluminen on helppoa.

2. Tarkenee hyvin kylmässä.

3. Ihmiset ei tuu tyrkyttämään ruokaa ja sanomaan "söisit enemmän" niinkuin ne tekee ruipeloille (kaikkea muuta tyhmää lihaville kyllä sanotaan).

...

Tuossa ne ylipainon edut sitten taisivatkin olla.

Tuli yksi hyöty lisää mieleen:

4. Selviytyy kauan hengissä jos joutuu autiolle saarelle jossa ei ole kunnolla ruokaa.

Joo... arvaan että ylipaino on suuri ongelma... ja arvaan että monet ihmiset ei ymmärrä sitä... tai ei ainakaan osaa osoittaa ymmärtävänsä.

Vierailija
34/64 |
31.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei ap. En ole vielä jaksanut lukea tätä koko keskustelua. Mutta tuota... tahtoisit tehdä sitäsuntätä kivaa liikkumista mutta ryhmään et kehtaa mennä. Kehtaisitko mun kanssa kaksistaan? Oletko sattumalta Tampereen suunnalla?

Vierailija
35/64 |
31.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En käy uimassa.

En käy sosiaalisissa tapahtumissa joissa varmasti tulee kuvatuksi, esim. häät.

Lopetin esiintymisen, siis laulamisen.

En käy treffeillä, koska en voisi kuitenkaan näyttää itseäni miehelle.

En pidä sellaisia vaatteita joita haluaisin, koska koen että näytän hirveältä.

162/68.

Jep.

Vierailija
36/64 |
31.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En käy uimassa.

162/68.

Jep.

En mäkään. Läskit voi laihduttaa, mutta rumaa naamaa ja kummallisia kehon mittasuhteita ei pysty muuttamaan.

175/60

Vierailija
37/64 |
31.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä teitä nykyajan naisia vaivaa? Miksi ihmeessä noita kaikkia ei voisi tehdä, mitä ap. mainitsee.

Olen 164cm ja painan 74kg ja ikää 65v ja kaikkea noita olen tehnyt koko ikäni. Ja kivasti voi pukeutua, vaikka olisi ylipainoinen.

Viikottain käyn jopa uimassa tai vesijumpassa, milloin uimahallissa, kylpylässä, yleisillä uimarannalla, eikä tähän mennessä vielä kukaan ole järkytyksessään tarvinnut piipaa autoa.

En ymmärrä ap. lainkaan, miksi liikakilot olisi este liikunnallalle tai sosiaaliselle elämälle?

Tai no, syitä voi tietenkin etsiä ylipainosta, mutta yhtälailla myös iästä, ihon väristä tai yhteiskuntaluokasta eli se löytyy sieltä korvien välistä.

Vierailija
38/64 |
31.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä myös yksi kohtalotoveri. Kesällä on tulossa luokkakokous ja parit muutkin pippalot, jotka olen päättänyt skipata. Osallistumista hankaloittaa myös introvertti luonne, se piirre on voimistunut vanhemmiten. Itse tiedän, mistä painonnousu johtuu, mutta ei sitä aina jaksa ruveta selittämään. Vastapuolen naamasta näkee usein, että hän ajattelee, että selitä sinä vaan, itse olet syönyt jokaisen kilon. Älä siis selittele.

Väliin jätän myös yleiset uimarannat, vaatekaupat, entisten työkavereiden kuukausikahvit jne. Vuosien ja kilojen myötä olen erakoitunut entistä enemmän. Harmittaa tämä alipainoisten ihannointi ja normiksi tekeminen. Mikseivät ihmiset saa olla sellaisia kuin ovat, pitkiä ja pätkiä, laihoja ja lihavia, viisaita ja tyhmiä jne.

Vierailija
39/64 |
31.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

37, sulla on ylipainoa ''vain'' noin 15 kiloa. Sitten kun sitä on 30 kiloa, 40 kiloa, 50 kiloa tai vielä enemmän, rajoituksia alkaa tulla. Ihan fyysisen koon vuoksi, ei vain pään sisäisiä.

Vierailija
40/64 |
31.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En käy uimassa.

162/68.

Jep.

Ajattelepa, jos saat elää pitkän elämän ja ihanteet muuttuvat. Tälle aikakaudelle nyt sattuu kuulumaan ulkonäkökeskeisyys - hoikkuus, ikuinen nuoruus ja kuolemattomuus ja ilmiö on tullut vasta 2000-luvulla, mutta näin ei ole ollut ennen, enkä usko sen jatkuvan ikuisesti, jolloin saat olla vain oma itsensä ja sun mittoja ja muita lahjoja muut ihailevat.