Työkaveri julkaisee usein kuvia lapsistaan Facebookissa ja nyt hellepäivinä paljon alastonkuvia. Ilmiannan jokaisen.
Mikä saa aikuisen ihmisen julkaisemaan lapsistaan alastonkuvia Facebookiin? Siis joku 3v kirmaa pihalla ilman vaatteita auringossa? Tai 3v ja 1v nakupelleinä uimarannalla?
Ymmärrän, että minustakin on 80-luvulta lapsuudenkuvia jossain kotialbumissa ilman uikkareita, mutta Facebook on vähän eri asia.
Itsestään laittaa toki herutuskuvia myös, mutta niin kauan kuin niissä ei näy elimiä tai nännejä, annan olla. Lasten kuvat olen ilmiantanut jokaisen ja kaveri ihmettelee, miksi söpöjä kuvia sensuroidaan ja onpas turhan tarkkaa nyt.. Ilmiannot kun on nimettömiä.
Kommentit (28)
Sinähän se varsinainen arjen sankari olet. Voit lainata nimimerkkiäni, jos haluat.
Jos on takaapäin kuvattu, niin mun mielestä ok joku rantakuva lapsista ilman vaatteita. Mutta ei edestä päin, kummallakaan sukupuolella. Ilmiantaisin mäkin ne.
Teen samaa ja toivon, että ne vanhemmat heräävät. Ei ole IKINÄ mitään syytä sille, että olisi julkaistava alastonkuva omasta lapsestaan.
Te alapeukuttajat: julkaisetteko / julkaisisitteko alastonkuvan lapsestasi Facebookiin? Ja en tarkoita sellaista pienen lapsen kuvaa, jossa näkyy vain yläruumis tai on takaapäin, vaan ihan edestäpäin ja kunnolla?
Miksi julkaisette / julkaisisitte?
Hyvä muistutus, että niitä kuvia voi ilmiantaa! Mäkin olen törmännyt hämmentävän useaan kuvaan nyt näillä keleillä, joista on tullut vähän huonot vibat.
Yleensä noihin sanotaan että se on ongelma katsojan päässä, jos herää seksuaalisia ajatuksia noista- no en silti haluaisi että omat lapsuusajan alastonkuvat olisi kenenkään pedofiilin runkkausmatskuna, sillä niihinhän nuo päätyy. Niitä myös jaetaan keskenään, veikkaan. Sille ei voi mitään jos joku ottaa julkisilla paikoilla kuvia mutta sellaisen nyt huomaa helpommin eikä jostain sadan metrin päästä räppäisty kuva uimapukuisesta lapsesta ole yhtä tarkka.
Vierailija kirjoitti:
Yleensä noihin sanotaan että se on ongelma katsojan päässä, jos herää seksuaalisia ajatuksia noista- no en silti haluaisi että omat lapsuusajan alastonkuvat olisi kenenkään pedofiilin runkkausmatskuna, sillä niihinhän nuo päätyy. Niitä myös jaetaan keskenään, veikkaan. Sille ei voi mitään jos joku ottaa julkisilla paikoilla kuvia mutta sellaisen nyt huomaa helpommin eikä jostain sadan metrin päästä räppäisty kuva uimapukuisesta lapsesta ole yhtä tarkka.
Mä en edes ajatellut mitään seksuaalista, kun ilmiannoin näitä kuvia. Ihan vaan jo se, että lapsi on alaston, on mielestäni syy poistaa kuva. Ei sitä tarvitse edes seksualisoida! Alastonkuva on alastonkuva. Se, mitä siitä ajattelee tai mitä sillä tekee, on eri asia.
Jos joku hirvittävän epämiellyttävä ja epähaluttava naapurinmiehesi julkaisi itsestään alastonkuvan, ei kyllä seksi olisi ekana mielessä, vaan se, että se kuva pitäisi saada äkkiä pois verkkokalvoilta.
ap
Minä en ymmärrä miksi ihmiset laittaa itsestäänkään kuvia jatkuvalla syötöllä someen, luuleeko ettå muita oikeasti ne kiinnostaa.
Ja sama asia tässä, ei kiinnosta ketään teidän lapset, jos ette ole edes perhettä.
pedo fiilejä korkeintaan kiinnostaa.
Vierailija kirjoitti:
Te alapeukuttajat: julkaisetteko / julkaisisitteko alastonkuvan lapsestasi Facebookiin? Ja en tarkoita sellaista pienen lapsen kuvaa, jossa näkyy vain yläruumis tai on takaapäin, vaan ihan edestäpäin ja kunnolla?
Ne alapeukuttajat on varmaanki niitä jotka haluaa katsella niitä kuvia ja niitä risoo kun ilmiannat niiden lempimatskuu.
Minä en ole laittanut lapsesta mitään kuvia nettiin, olen aina kieltänyt sitä itseäänkin laittamasta (teini).
Ikävää että nykyään voi kuka tahansa päätyä kuvineen someen, kun kaikilla on niitä helvetin älykännyköitä. Paitsi mulla, enkä aio hankkiakaan koska ällöttää koko kapine ja sen ympärillä pyörivä hulluus.
Vierailija kirjoitti:
Taitaa alapeukuttajat olla niitä, joita lasten alastonkuvat ei kiusaa - ehkä haluattekin katsoa niitä? Teillä ei taida olla omia lapsia lainkaan.
En keksi mitään muuta syytä sille, että joku alapeukuttaa näitä.
Vierailija kirjoitti:
Just sellaiset ongelmapääihmiset on se yksi syy siihen miksi niitä lasten nakukuvia ei pitäisi julkaista.
Toinen on se, että vaikka vanhempaa itseään ei haittaisi esitellä omia lapsuuden nakkekuvia, lapsi voi olla eri mieltä.
Vierailija kirjoitti:
Minä en ole laittanut lapsesta mitään kuvia nettiin, olen aina kieltänyt sitä itseäänkin laittamasta (teini).
Ikävää että nykyään voi kuka tahansa päätyä kuvineen someen, kun kaikilla on niitä helvetin älykännyköitä. Paitsi mulla, enkä aio hankkiakaan koska ällöttää koko kapine ja sen ympärillä pyörivä hulluus.
Jep. Ennenvanhaan sinulle sattui joku nolo kömmähdys kadulla, ja sen näki 10 lähellä seissyttä ja nolotus lähinnä omassa päässä. Nykyään joku kuvaa ja tekee siitä meemin nettiin, ja sen jakaa miljoona ihmistä.
Jotkut ovat jopa tehneet itsemurhan nettipilojen ja salakuvauksen takia. Miettikää jos oma selluliittitakapuoli päätyy fitnessblogin no squats -pilkan kohteeksi? Ja lapsesi kuvasi pedo nettiin? Ja oikeasti halusit vain olla rannalla perheesi kanssa?
Tämä on tätä sairasta nykypäivää.
Vierailija kirjoitti:
Mä olen ilmiantanut myös noita lasten nakukuvia kavereiden julkaisuista nimettömänä. Samoin jotain imetyskuvia, joissa vauva ei ime ollenkaan, vaan vauva katsoo kameraan ja paljas rinta on vauvan vieressä. Mikä ihme imetyskuva se muka on? Miksei sitten samantein julkaise kuvaa rinnastaan ilman sitä vauvaa?
Huh huh, kylläpäs maailma kantaakin kateellisia ihmisiä päällään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ikävää että nykyään voi kuka tahansa päätyä kuvineen someen, kun kaikilla on niitä helvetin älykännyköitä. Paitsi mulla, enkä aio hankkiakaan koska ällöttää koko kapine ja sen ympärillä pyörivä hulluus.Jep. Ennenvanhaan sinulle sattui joku nolo kömmähdys kadulla, ja sen näki 10 lähellä seissyttä ja nolotus lähinnä omassa päässä. Nykyään joku kuvaa ja tekee siitä meemin nettiin, ja sen jakaa miljoona ihmistä.
Jotkut ovat jopa tehneet itsemurhan nettipilojen ja salakuvauksen takia. Miettikää jos oma selluliittitakapuoli päätyy fitnessblogin no squats -pilkan kohteeksi? Ja lapsesi kuvasi pedo nettiin? Ja oikeasti halusit vain olla rannalla perheesi kanssa?
Tämä on tätä sairasta nykypäivää.
Tämä.
Ja sama juttu, jos joutuu onnettomuuteen. Kännykät kyllä kaivetaan nopeasti esiin, mutta kukaan ei auta :(
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä olen ilmiantanut myös noita lasten nakukuvia kavereiden julkaisuista nimettömänä. Samoin jotain imetyskuvia, joissa vauva ei ime ollenkaan, vaan vauva katsoo kameraan ja paljas rinta on vauvan vieressä. Mikä ihme imetyskuva se muka on? Miksei sitten samantein julkaise kuvaa rinnastaan ilman sitä vauvaa?
Huh huh, kylläpäs maailma kantaakin kateellisia ihmisiä päällään.
Miksi ihmeessä minun pitäisi olla kateellinen jonkun alastomasta lapsesta??
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Taitaa alapeukuttajat olla niitä, joita lasten alastonkuvat ei kiusaa - ehkä haluattekin katsoa niitä? Teillä ei taida olla omia lapsia lainkaan.
En keksi mitään muuta syytä sille, että joku alapeukuttaa näitä.
Kylläpä ne alapeukuttajat taitaa pikemminkin olla niillä lastensa "söpöillä" kuvilla itselleen tykkäyksiä kalastelevia mammoja kuin lapsettomia... "Oi katsokaa/tykätkää/kommentoikaa (=huomioikaa) kuinka MINUN Birgitta-Päiviöni onkaan niin suloinen kun se viipottaa nakuna uimarannalla." Tykkäyksiä ropisee ja mammaa lämmittää huomio jota kuvan jakaminen hälle tuo, lapsesta ja sen yksityisyydestä viis.
Ei se paljas perse niin kaunis näky ole että sellaista haluaisin facebook-feedissäni katsella. Ei väliä, onko perseen omistaja lapsi vai aikuinen.
Ihmettelen tosiaan, eikö ihmisillä ole minkäänlaista suodatinta somessa? Eräs tuttu teki päivityksen, jossa kertoi yllättäneensä teinipoikansa masturboimasta. MIKSI joku A) haluaa nolata poikansa kertomalla intiimistä asiasta fb:ssa B) haluaa nolata itsensä osoittamalla tuollaista tilannetajuttomuutta?!