Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tietääkö joku - työkkäriasiaa!

Vierailija
30.05.2018 |

Sain työkkäristä kaksi työtarjousta, joista molemmissa oli samana päivänä viimeinen vastausaika. Menemättä tarkemmin yksityiskohtiin, niin en ehtinyt vastata kumpaankaan, koska molemmat menivät samaan aikaan umpeen, mutta vastasin muihin työtarjouksiin, joita olin saanut. Olen muuten etsinyt töitä ihan kiukulla joka paikasta lähettelemällä useita kymmeniä hakemuksia, mutta mitään ei ole vielä löytynyt.
Olen naimisissa ja mies keskipalkkaisissa töissä, mutta hänen tulonsa eivät tosiaan riitä kahdelle aikuiselle ja lapsen elatukseen. Työkkäri ilmoitti, että ensimmäisestä vastaamattomasta tuli varoitus ja toisesta taas evättiin oikeus työttömyysetuuksiin kokonaan, joten työssäolovelvoitteen takaisin saamiseksi minun olisi mentävä 12 viikoksi töihin. Mietin vain, että mihin töihin ja olenko oikeutettu mihinkään muihin tukiin, sillä osa noistakin työpaikoista on sellaisia että ne alkaisivat vasta heinäkuussa? Jos tämä on yhteiskunnan tekniikka pitää äidit työelämässä, niin hyvin menee.

Kommentit (46)

Vierailija
1/46 |
30.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esim. Työkokeiluun tai kuntouttavaan mentävä jos ei oikeita töitä saa.

Vierailija
2/46 |
30.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei helvetti, oikeasti? Terve aikuinen ihminen, joka menisin mieluusti ihan oikeisiin töihin koko kesäksi joudun menemään jonnekin työkkärin hv-kursseille? ap 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/46 |
30.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus käy huonosti, no kai sä jotenkin pärjäät.

Vierailija
4/46 |
30.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikai ne työtarjoukset nyt ihan hirveen pienellä varoitusajalla sentään tule? Miten et ehtinyt vastata niihin?

Vierailija
5/46 |
30.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sait kaksi työtarjousta, mutta et viitsinyt hakea kumpaankaan? Ei jösses, jatkossa teet juuri niin kuin käsketään te-toimistosta, ihan vaan elämisen helppouden vuoksi.

Vierailija
6/46 |
30.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joskus käy huonosti, no kai sä jotenkin pärjäät.

Ai vaan joskus? Nyt mua eniten kiinnostaa lapsen toimeentulo eikä niinkään se oma. Jollen selviä, niin ei selviä lapsikaan. 

Vierailija
7/46 |
30.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei helvetti, oikeasti? Terve aikuinen ihminen, joka menisin mieluusti ihan oikeisiin töihin koko kesäksi joudun menemään jonnekin työkkärin hv-kursseille? ap 

Kyllä, jos ei saa oikeaa työtä ja haluaa työttömyysetuutta saada.

Vierailija
8/46 |
30.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sait kaksi työtarjousta, mutta et viitsinyt hakea kumpaankaan? Ei jösses, jatkossa teet juuri niin kuin käsketään te-toimistosta, ihan vaan elämisen helppouden vuoksi.

Mitä jos ihmisellä on lukuisia inhimillisiä syitä miksi virheitä sattuu? Nyt sen ruoskimisen sijaan keksi ratkaisuvaihtoehtoja tai pidä se pää kiinni kokonaan!! ap 

Vierailija
9/46 |
30.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toimeentulotukea saat jos ei ole tienaavaa puolisoa tai säästöjä.

Vierailija
10/46 |
30.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuskin saat mitään tukia, kerta mies kuitenkin hyvätuloinen. Työttömyysetuutta saa kun täyttää aktiivimallin edellytykset, eli menee työkkärin orjatyöhön.

Vierailija
11/46 |
30.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tässä nyt lähdetään liikkeelle siitä, että olen todellakin menossa töihin heti sormia napsauttamalla kun sellaisia löytyy. Sen sijaan haluan tietää mille olen oikeutettu jollen löydy, koska emme me pyhällä hengelläkään elä. 

Vierailija
12/46 |
30.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toimeentulotukea saat jos ei ole tienaavaa puolisoa tai säästöjä.

Ap kirjoitti että puoliso on ihan hyvissä töissä eli ei saa varmastikaan toimeentulotukea.

Vierailija
13/46 |
30.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sain työkkäristä kaksi työtarjousta, joista molemmissa oli samana päivänä viimeinen vastausaika. Menemättä tarkemmin yksityiskohtiin, niin en ehtinyt vastata kumpaankaan, koska molemmat menivät samaan aikaan umpeen, mutta vastasin muihin työtarjouksiin, joita olin saanut. Olen muuten etsinyt töitä ihan kiukulla joka paikasta lähettelemällä useita kymmeniä hakemuksia, mutta mitään ei ole vielä löytynyt.

Olen naimisissa ja mies keskipalkkaisissa töissä, mutta hänen tulonsa eivät tosiaan riitä kahdelle aikuiselle ja lapsen elatukseen. Työkkäri ilmoitti, että ensimmäisestä vastaamattomasta tuli varoitus ja toisesta taas evättiin oikeus työttömyysetuuksiin kokonaan, joten työssäolovelvoitteen takaisin saamiseksi minun olisi mentävä 12 viikoksi töihin. Mietin vain, että mihin töihin ja olenko oikeutettu mihinkään muihin tukiin, sillä osa noistakin työpaikoista on sellaisia että ne alkaisivat vasta heinäkuussa? Jos tämä on yhteiskunnan tekniikka pitää äidit työelämässä, niin hyvin menee.

Ei oikein muuta voi. Mutta vastaisuuden varalle, kantapään kautta oppii. Noihin voi selitellä, että on jo hakenut työpaikkaa mutta unohti vastata netissä. Tai muutenkin niille voi vastata, että on hakenut, ei niillä ole enää aikaa tarkistella. 

Been there

Vierailija
14/46 |
30.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuskin saat mitään tukia, kerta mies kuitenkin hyvätuloinen. Työttömyysetuutta saa kun täyttää aktiivimallin edellytykset, eli menee työkkärin orjatyöhön.

No en tiedä hyvätuloisesta.. 

Vierailija
15/46 |
30.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmoitat että olet hakenut paikkoja, laitat vaikka nyt sähköpostia kyseisiin paikkoihin.

Et kai mennyt ilmoittamaan ettet ole hakenut paikkaa?

Työtarjouksiinkin on satoja hakemuksia.

Toisekseen, noihin kuntouttaviin työpaikkoihinkaan ei noin vain mennä.......

Vierailija
16/46 |
30.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toimeentulotukea et todennäköisesti saa, jos miehesi kuitenkin on töissä. Hae jotain keikkatyötä, esim. henkilökohtaisen avustajan töitä on lähes aina tarjolla.

Vierailija
17/46 |
30.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos jättää yhteenkin tarjoukseen vastaamatta, tai ei merkitse omille sivuille hakeneensa, niin sama jättää sitten kaikkiin, koska karenssi. Töihin tai työkokeiluun sitten vaan. Muulta ei rahaa tule.

Vierailija
18/46 |
30.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä jos ihmisellä on lukuisia inhimillisiä syitä miksi virheitä sattuu? Nyt sen ruoskimisen sijaan keksi ratkaisuvaihtoehtoja tai pidä se pää kiinni kokonaan!! ap 

Työkkärissä ei inhimillisiä syitä oteta huomioon. Jos et tee niinkuin käsketään, niin joudut kärsimään seuraukset. En sano, että se olisi oikein, mutta työkkärissä tehdään just noin.

Vierailija
19/46 |
30.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tässä nyt lähdetään liikkeelle siitä, että olen todellakin menossa töihin heti sormia napsauttamalla kun sellaisia löytyy. Sen sijaan haluan tietää mille olen oikeutettu jollen löydy, koska emme me pyhällä hengelläkään elä. 

Et saa mitään. Työttömyysetuutta ei saa jos ei osallistu työkkärin kursseille tai työkokeiluun. Toimeentulotukea et saa, koska miehellä hyvät tulot. Joko odotat rahattomana että ehkä saat joskus töitä, tai menet orjatyöhön ja saat sen 9e pvä.

Vierailija
20/46 |
30.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No en tiedä hyvätuloisesta.. 

Mutta tuloja kuitenkin on, eli tuskin saatte toimeentulotukea.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kahdeksan neljä