Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Muilla riesana neuvovat ja ohjeistavat sukulaiset?

Vierailija
30.05.2018 |

Äitini on aina ollut kotiäiti. Ei koulutusta eikä tiedä työelämästä mitään. Siskoni lapsettomia, eivätkä ole käyneet lukiota. Nyt he ovat maailman tietäväisimmät koulutusasiantuntijat ja sekaantuvat lasten kouluasioihin koko ajan. Muutenkin tietävät kaiken työn ja kodin yhdistämisestä ja lastenhoidosta. Ohjetta ja neuvoa ja vaatimusta tulvii. Niiiiin kypsä.

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
30.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsen hoitoon saataa ohjeita

Vierailija
2/6 |
30.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on tullut huomattua monta kertaa, että "parhaita" neuvojia ovat ne, joilla ei ole kokemusta asioista :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
30.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuli todellakin yllätyksenä, että lapsen myötä kaikkia neuvoja satelee ihan joka lauseessa, erityisesti anopilta. Onneksi ei tarvitse nähdä kovin useasti.

Vierailija
4/6 |
30.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja kaiken huippu tässä on tietenkin se, että minulla itselläni ON jopa aineenopettajakoulutus. En tosin opettajan työtä tee, mutta silti.

Ap

Vierailija
5/6 |
30.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun veljeni ei halua/jaksa kantaa omassa elämässään vastuuta vaan kuluttaa elämänsä juomalla alkoholia. Siispä hän on alkanut rakentamaan minun elämääni. Hän yrittää jatkuvasti vaikuttaa siihen missä firmassa saan tehdä töitä ja mitä työtehtäviä minun tulee tehdä. Millä kulkuneuvolla minun on matkustettava työmatkat ja mitä minun tulisi harrastaa vapaa-ajalla sekä hän koettaa valita puolestani kaverit minulle.

.

Annan muutaman esimerkin aiheesta. 

.

Itselläni on ylipainoa noin 35 kiloa. Lääkäri sanoi, että hän voi antaa ennaltaehkäisevänä toimenpiteenä minulle diabetes, kolesteroli ja verenpainelääkkeet. Kieltäydyin lääkkeistä ja aloin ajaa työmatkat pyörällä jonka avulla saan puolituntia liikuntaa päivässä. Veljeni matkustaa itse bussilla työmatkat. Hän on jo 7 erillistä kertaa yrittänyt kaupata minulle bussikorttia koska sillä on niin helppo matkustaa. Hän ei pysty ymmärtämään miksei saa opetettua minulle vaihtoehtoa joka heikentää todellisuudessa elämän laatuani. Hän vain jankkaa, että minä en ymmärrä kuinka helppoa bussilla matkustaminen on.

.

Veljestäni tulee myös humalassa aggressiivinen. Hän on keksinyt ratkaisun tähän ongelman. Kun minulla on illanistujaiset jossa veljeni on paikalla niin hän alkaa uhkailemaan vieraitani kidutuksella ja tappamisella sanomalla, että jos vieraat koskevat millään tavoin minuun taikka käyttäytyvät väärin niin hän kiduttaa kyseisen vieraan hengiltä. Tämän jälkeen minulla ja veljelläni alkaa koko loppuillan kestävä riita. Kun kaverini lopettivat vierailut kodissani niin veljeni totesi kaikkien kaverien olevan huonoja ihmisiä jotka halusivat vaan ilmaisen paikan juoda alkoholia ja hyväksikäyttivät näin minua. Hänen mielestään humala-aggressiivisuus on vain sankaruutta ja lahja minulle.

Vierailija
6/6 |
30.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä myös se oman elämän tyhjyys yllyttää elämään minun ja lasteni elämää... eli eläkkeellä oleva äiti ja sairaslomalla oleva lapseton sisko tunkevat nyt tänne.

Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi viisi yksi