Miksi lihavat "köyhät" eivät Suomessa säästä ruuasta niin paljon kuin päihderiippuvaiset?
Oikeasti halvimmat ruoka-aineet ovat aika terveellisiä ja täyttäviä jos katsoo jotain muutakin kuin eineksiä.
Kommentit (23)
Tietämättömyys, laiskuus, aikaansaamattomuus, kiire tai "kiire". Onhan niitä syitä
Vierailija kirjoitti:
Jaa. Haista -(I)-
Ensimmäinen laiskuri havaittu.
Tää sun läskifetissi on kyllä aikamoinen. Samasta aiheesta päivästä toiseen monta aloitusta.
Lihavuuden yleisin syy on ruokariippuvaisuus, eli se ei ole kovin helppoa heille.
Vierailija kirjoitti:
Tää sun läskifetissi on kyllä aikamoinen. Samasta aiheesta päivästä toiseen monta aloitusta.
Tämä oli ensimmöinen tekemäni aloitus tänään ja tästä aiheesta en ole ennen tehnyt ketjua. Aika moni tiedostaa, että ylipaino on ihan taloudelliseltakin kulmalta huono asia.
-ap
Miksi rikkaat "laihat" eivät Suomessa törsää ruokaan, niin paljoa kuin kokaiinin käyttöön.
Vierailija kirjoitti:
Miksi rikkaat "laihat" eivät Suomessa törsää ruokaan, niin paljoa kuin kokaiinin käyttöön.
Kokaiinin käyttö on pienempi ongelma, koska he eivät tarvitse niin paljoa apua kuin läskit.
No mitä ap itse tälläisena aloitusta vastaavana ihmisenä vastaa meille?
Monilla on kasvavat lapset. Syöhän ne ihan kiitettävästi.
Vierailija kirjoitti:
Jaa. Haista -(I)-
Tämä oli paras vastaus tähän mennessä.
Tunnen parikin läskiä, jotka ovat alkaneet käyttämään päihteitä ja laihtuneet. Riippuvuus vaihtuu toiseen. Useinhan ent. huumeidenkäyttäjät lihoo, jos pääsevät aineista eroon.
Ei uskota sua ellei susta ole kuvaa laihana. Hyödytön aloitus muuten!
Vierailija kirjoitti:
Aika paljon syövät, kun he ovat usein ylipainoisia.
Päihderiippuvaisen jääkaapissa oli tosiaan maito ja levite, että se tulee halvaksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jopa niin, kun ei nälässä pidetä.
No ei kyllä oman kokemukseni mukaan einekset ole edes mitenkään edullisia! edullisemmaksi tulisi vaikka tehdä joku himmeän kokoinen makaronilaatikko ja syödä sitä useampi päivä.. Ikävä kyllä jouduin itse einesten tielle tuossa viime syksynä ja voin kertoa, että kyllä ne kalliimpia on kuin normaali kotiruoka.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jopa niin, kun ei nälässä pidetä.
Alipainon haitat eivät vähennä ylipainon haittoja. Nestehukan haitat eivät tee vesimyrkytyksestä terveellistä.
Ap, ei lihavankaan tarvi jatkuvasti syödä. Luuletko että kaikki lihavat lihoo koko ajan lisää? Se lihava on voinut lihoa silloin kun ei ollut vielä köyhä, ja nyt pysyy samassa painossa syömällä juuri sen verran kuin kuluttaa.
Miksi se oletus on että lihavana pysyminen vaatii sitä että pitää syödä ihan älyttömästi? Ja että kaikki lihavat edes haluaisivat syödä älyttömästi?
Minä olen pysynyt 130 kiloisena jo 15 vuotta, ja syön määrällisesti erittäin vähän. Mutta syön myös sitten suklaata joka päivä. Mun peruskulutus on 2000 kaloria ja kun liikun vähän ei se kokonaiskulutus ole kuin 2300-2500 kaloria vuorokaudessa. Ruokavalio on ollut tasan sama olenko töissä vai työtön.
Jos asuisin yksin niin mulla menis todella vähän rahaa ruokaan, voisin pärjätä suklaalevyllä ja litran jugurttipurkilla vuorokauden kevyesti eli maksaisi n. 4€/päivä. Nyt kun on kasvavat pojat ja isoruokainen mies niin menee markettiin tonni kuussa. Luojan kiitos mies on töissä, eipä tässä muuten olisi tähänkään ruokaan varaa mitä nyt syödään, pääruokaan ei mene kuin alle kymppi per päivä, mutta kaikkeen muuhun sitten meneekin rahaa, aamu-ilta- ja välipaloihin, pitää olla jokaiselle jotakin tilpehööriä.
up