Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi lihavat "köyhät" eivät Suomessa säästä ruuasta niin paljon kuin päihderiippuvaiset?

Vierailija
30.05.2018 |

Oikeasti halvimmat ruoka-aineet ovat aika terveellisiä ja täyttäviä jos katsoo jotain muutakin kuin eineksiä.

Kommentit (23)

Vierailija
21/23 |
30.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap, ei lihavankaan tarvi jatkuvasti syödä. Luuletko että kaikki lihavat lihoo koko ajan lisää? Se lihava on voinut lihoa silloin kun ei ollut vielä köyhä, ja nyt pysyy samassa painossa syömällä juuri sen verran kuin kuluttaa.

Miksi se oletus on että lihavana pysyminen vaatii sitä että pitää syödä ihan älyttömästi? Ja että kaikki lihavat edes haluaisivat syödä älyttömästi?

Minä olen pysynyt 130 kiloisena jo 15 vuotta, ja syön määrällisesti erittäin vähän. Mutta syön myös sitten suklaata joka päivä. Mun peruskulutus on 2000 kaloria ja kun liikun vähän ei se kokonaiskulutus ole kuin 2300-2500 kaloria vuorokaudessa. Ruokavalio on ollut tasan sama olenko töissä vai työtön.

Jos asuisin yksin niin mulla menis todella vähän rahaa ruokaan, voisin pärjätä suklaalevyllä ja litran jugurttipurkilla vuorokauden kevyesti eli maksaisi n. 4€/päivä. Nyt kun on kasvavat pojat ja isoruokainen mies niin menee markettiin tonni kuussa. Luojan kiitos mies on töissä, eipä tässä muuten olisi tähänkään ruokaan varaa mitä nyt syödään, pääruokaan ei mene kuin alle kymppi per päivä, mutta kaikkeen muuhun sitten meneekin rahaa, aamu-ilta- ja välipaloihin, pitää olla jokaiselle jotakin tilpehööriä. 

Lihavana pysyminen vie energiaa itsessään. Jokainen kilo pitää kantaa ja itse rasvakudoskin vie energiaa, koska ilman se menisi kuolioon.

Vierailija
22/23 |
30.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole lihava, mutta olen köyhä, yksinäinen ja masentunut ja käytän ruokaa lohtuna tuomaan pientä iloa kurjuuteeni.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/23 |
30.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oikeasti halvimmat ruoka-aineet ovat aika terveellisiä ja täyttäviä jos katsoo jotain muutakin kuin eineksiä.

Olet osittain oikeassa. Osa on, osa ei. Juurekset ei kovin kalliita ole, mutta ei pelkillä niillä oikein elä. Kala taas on erittäin kallista ja köyhän ulottumattomissa.

Mutta miksi tuo käsittämättömän typerä otsikko? Päihderiippuvaiset tuskin "säästävät" ruuasta, tai mistään muustakaan. He ottavat energiansa alkoholista ja elämä pyörii täysin viinan ympärillä. Alkoholisti on alkoholiriippuvainen, lihava taas on addiktoitunut ruokaan ja etenkin sokeriin. 

Minä ole Suomen köyhin ja painoindeksini 21. Ruokaa syön juuri sen verran, kuin on tarvis ja alkoholia en käytä ollenkaan.

t: Suomen köyhin