Paniikki! Maitovuoto toisesta rinnasta!
Nyt ahdistaa ja lujasti, löytyisikö täältä ketään jolla vastaavanlaiset oireet eivät ole olleet syöpää?
Olen pian 30-vuotias kahden lapsen äiti. Imetys mennyt ”ketuilleen” molempien kanssa. Nuorimmaiseni on nyt 9kk ikäinen ja hänen kanssaan imetys loppui jo noin 3-4 vkoa synnytyksestä.
Nyt noin 2kk sitten huomasin, että toisesta (ja vain toisesta) rinnasta on alkanut tulla maitoa. Sitä tulee ainoastaan yhdestä tiehyestä (”reiästä”), aina samasta ja vain puristaessa. Vuoto selkeästi valkoista- välillä rasvattoman maidon vaaleaa ja välillä täysmaidon tummaa. Lisäksi rinnassa sellaista kihelmöivää, nipistävää, polttavaa tunnetta (aivan kuin raskausaikana) sekä kutinaa tuolla jossain nännin/rinnan sisällä.
Olen käynyt asiasta terveyskeskuslääkärillä, joka tutki rinnan, ei löytänyt poikkeavaa tunnustellen. Lisäksi mittautti maitohormoni prolaktiinin, joka kunnossa. Myös raskaustesti tehty verestä- se negatiivinen. Tein vielä varuiksi uuden testin kotonakin ja sekin negatiivinen. Niinkuin pitäisi ollakin, sillä syön e-pillereitä.
Lisäksi rinnan on tutkinut tunnustellen naistentautien poliklinikalla gynekologi, tosin tämä ihan muun vaivan selvittelyn yhteydessä.
Kumpikaan lääkäreistä ei siis nähnyt aihetta minkäänlaisille jatkotutkimuksille, vaikka kumpikin myös näki eritteen puristaettaessa.
Pelkään kuollakseni, että minulla on rintasyöpä. Oireiden toispuolisuus kauhistuttaa. Luulisi, että jos oire on hormonaalinen, olisi se molemmissa ei rinnoissa ja maito tulisi useammasta tiehyestä.
Minulla ei ole varaa amk-opiskelijana yksityisiin terveyspalveluihin.
Onko kenelläkään ollut ko. oireita ilman, että se olisi ollut rintasyöpää?
Kommentit (22)
Minulla on täsmälleen samat oireet. Saitko tietoa, mistä johtui?
Hei!
Aloittaja, miten tässä kävi? Pääsitkö jatkotutkimuksiin tai loppuiko vuoto?
Minulla on samanlaista oireilua ja olen menossa mammografiaan ja ultraan.