Lähetä terveisesi kaipaamallesi henkilölle VII
Kommentit (16650)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lohdullista huomata, että muutkin tunnistelee täällä viestejä itselleen. En siis ole ainoa nolo ja epätoivoinen - vaikka miten järki muistuttaa, että puoli Suomea kirjoittaa tänne, niin silti jotkut viestit nyt vaan osuvat liian tarkkaan ja saavat toivon heräämään.
Toisaalta sekin on lohdullista, että vaikka viesti ei sitten olekaan itselle (koskaan, tietenkään), niin taas kerran tulee muistutus siitä, ettei mikään koskaan ole ainutlaatuista ja jos en saa just tätä kaivattua, tulee aina seuraava, jonka kanssa voi olla ihan samanlaiset tunteet. Koska eihän ne ole ainutlaatuisia juttuja, kun muutkin kerran voi käyttää ihan samanlaisia tunnisteita.
Juuh. Terveisiä.
Kannattaa etsiä osuvammat tunnisteet, sellaiset jotka vain sinä ja hän tiedätte...
Sellaisia tunnisteitahan minä tässä viestissäni juuri tarkoitin. Olen luullut näitä näkeväni ja ne eivät olekaan olleet minulle, joten tosiasian kohtaaminen: mikään ei ole ainoaa laatuaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lohdullista huomata, että muutkin tunnistelee täällä viestejä itselleen. En siis ole ainoa nolo ja epätoivoinen - vaikka miten järki muistuttaa, että puoli Suomea kirjoittaa tänne, niin silti jotkut viestit nyt vaan osuvat liian tarkkaan ja saavat toivon heräämään.
Toisaalta sekin on lohdullista, että vaikka viesti ei sitten olekaan itselle (koskaan, tietenkään), niin taas kerran tulee muistutus siitä, ettei mikään koskaan ole ainutlaatuista ja jos en saa just tätä kaivattua, tulee aina seuraava, jonka kanssa voi olla ihan samanlaiset tunteet. Koska eihän ne ole ainutlaatuisia juttuja, kun muutkin kerran voi käyttää ihan samanlaisia tunnisteita.
Juuh. Terveisiä.
Toiset ihastuvat helpommin kuin toiset. Mä en ihastu helposti. Ehkä toisilla onnistuu helposti hypätä vaan seuraavaan.
Jos on kokenut todella vahvan ja suuren rakkauden, niin ei siinä oikein seuraava pikkuihastuminen tunnu miltään. Nooh, ehkä tuntuu, mutta laimealta. Juuh.
En puhunutkaan mistään pikkuihastuksista. Tarkoitukseni oli pohtia ketjun terapeuttisia ominaisuuksia, ei ruotia sitä, miten eriasteisia ihastuksia ihmisillä voikaan olla.
Olen kyllä kokenut vahvan ja suuren rakkauden, enkä ihastu todellakaan helposti. Yritän silti lohduttautua sillä, että elämä jatkuu, vaikka ihastus ei vastaisikaan tunteisiin. Joskus tulee joku uusi.
Vierailija kirjoitti:
Kadun eniten elämässäni sitä, että en osannut käsitellä tunteitani oikein, aiheutin sinulle paljon pahaa oloa ja ajoin itselleni tärkeimmän ihmisen pois. Tekisin mitä tahansa, että voisin korjata kaiken. Minulla ei kuitenkaan ole muuta vaihtoehtoa kuin yrittää oppia elämään sen asian kanssa. Tulen silti aina välittämään sinusta eri tavalla kuin kenestäkään muusta, vaikka se tapahtuukin hiljaa oman pääni sisällä.
Kenelle?
Hullu kirjoitti:
Voi olit ensiihastukseni.. meillä oli kivaa sen minkä kerkesi... ittepä mokasin.. mutta hyvät muistot jäi.. sinun jälkeesi sairastuin psyykkisesti ja alamäessä edelleen ja loppua ei näy.. toivoisim että tapaisin sinut vielä ja saisin halata sinua.. taidan edelleen rakastaa sinua S
Jatkan vielä.. ikävä on välillä niin kova että tuntuu että pää räjähtää.. haluan tuntea vielä kosketuksesi josta sain aina kylmiä väreitä.. sait minut nauramaan ja tunsin oloni hyväksi kanssasi..
Vierailija kirjoitti:
Hullu kirjoitti:
Voi olit ensiihastukseni.. meillä oli kivaa sen minkä kerkesi... ittepä mokasin.. mutta hyvät muistot jäi.. sinun jälkeesi sairastuin psyykkisesti ja alamäessä edelleen ja loppua ei näy.. toivoisim että tapaisin sinut vielä ja saisin halata sinua.. taidan edelleen rakastaa sinua S
Jatkan vielä.. ikävä on välillä niin kova että tuntuu että pää räjähtää.. haluan tuntea vielä kosketuksesi josta sain aina kylmiä väreitä.. sait minut nauramaan ja tunsin oloni hyväksi kanssasi..
Jatkan vieläkin kun en osaa kerralla sanoa kaikkea... olen pahoillani että aiheutin Sinulle varmasti älyttömsti paskaa vain sen takia koska olin jo silloin sairas en vain tieänyt sitä. En osannut valita oikein.. nyt tiedän mitä olisi valinnut.. toivon sydämmessäni että voisit antaa minulle anteeksi.. ja haluasin tietää onko sinulla vielä tunteita I:tä kohtaan.. liian monta hyvää hetkeä jäänyt kokematta olen usein miettinyt minkä lainen meidän elämä olisi ollut yhdessä..
Vierailija kirjoitti:
Mitä haluaisitte tehdä kaivattunne kanssa nyt?
Mennä leffaan ❤️
Vierailija kirjoitti:
Menettäisittekö jotain jos lähettäisitte kaivattullenne viestin (siis ihan oikeassa elämässä)? Muutakin kuin siis ylpeyden jos ei onnaisikaan.
Voisi poistaa facekavereista/estää. Se olisi maailmanloppu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kadun eniten elämässäni sitä, että en osannut käsitellä tunteitani oikein, aiheutin sinulle paljon pahaa oloa ja ajoin itselleni tärkeimmän ihmisen pois. Tekisin mitä tahansa, että voisin korjata kaiken. Minulla ei kuitenkaan ole muuta vaihtoehtoa kuin yrittää oppia elämään sen asian kanssa. Tulen silti aina välittämään sinusta eri tavalla kuin kenestäkään muusta, vaikka se tapahtuukin hiljaa oman pääni sisällä.
Oletko varma, että olet tehnyt kaiken mahdollisen korjataksesi tilanteen (oikeassa elämässä)?
En voi korjata tilannetta, koska se edellyttäisi sitä, että kertoisin tunteistani. Sekään ei todennäköisesti auttaisi mitään, koska olen myös varma, ettei häntä kiinnosta kuulla niistä. Toivon hänelle elämässä pelkkää hyvää, vaikka en voikaan olla osa sitä millään tavalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko tämä ollut mies sinullekin vaikeaa vai olenko yksin näiden ristiriitaisten ajatusten kanssa? Elämäni on ollut jo pitkään ihan sekaisin näiden tunteiden takia. Mitä sinä tunnet minua kohtaan?
Olen pohtinut paljon tunteitani. On ollut pakko myöntää, että rakastan sinua enemmän kuin ketään muuta koskaan. Tiedän, että haluaisin sinut, mutta en tiedä haluaisitko sinä minut. Epätietoisuus tästä on kaikkein vaikeinta. Tunnen rakkauteni olevan pysyvää ja vahvaa laatua. Niin vahvaa, etten sellaisesta edes tiennyt ennen sinua. Rakastan sinua niin paljon.
Haluan sinut, se on ollut minulle selvää jo pitkään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hullu kirjoitti:
Jatkan vieläkin kun en osaa kerralla sanoa kaikkea... olen pahoillani että aiheutin Sinulle varmasti älyttömsti paskaa vain sen takia koska olin jo silloin sairas en vain tieänyt sitä. En osannut valita oikein.. nyt tiedän mitä olisi valinnut.. toivon sydämmessäni että voisit antaa minulle anteeksi.. ja haluasin tietää onko sinulla vielä tunteita I:tä kohtaan.. liian monta hyvää hetkeä jäänyt kokematta olen usein miettinyt minkä lainen meidän elämä olisi ollut yhdessä..
Pystyt sää selvittää asiaa hänen kanssaan irl?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hullu kirjoitti:
Pystyt sää selvittää asiaa hänen kanssaan irl?
En pysty ottamaan häneen yhteyttä. Ei ole enään yhteystietoja tai muutakaan... enkä kehtaa hänen tutuiltakaan mitään pyytää liian iso kynnys ja häpeä. Toivon että sattumalta törmätään tai että jos hänellä sattuu olemaan mun numero ottaisi yhteyttä joskus.. olisi vain niin ihanaa edes jutella hänen kanssaan. Mut pelkään että hän ei edes halua olla minuun mitenkään yhteydessä
Vierailija kirjoitti:
Syödä aamupalan ja kuunnella radiosta ohjelmaa. Sitten lähtisimme ulos kävelylle meren rantaan tai puistoon tai ulkoilemaan. Haluaisin käydä yhdellä laavulla, jossa en ole käynyt ennen. Eväät tietysti mukaan. Kotona laittaisimme jotain hyvää ruokaa ja jos tämän kaiken touhuamisen jälkeen jaksaisin, tekisi mieli leipoa jotain hyvää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juuh. Terveisiä.
Kannattaa etsiä osuvammat tunnisteet, sellaiset jotka vain sinä ja hän tiedätte...
Sellaisia tunnisteitahan minä tässä viestissäni juuri tarkoitin. Olen luullut näitä näkeväni ja ne eivät olekaan olleet minulle, joten tosiasian kohtaaminen: mikään ei ole ainoaa laatuaan.
Oletko itse laittanut tunnisteita, miten tarkkoja? Täällä suurin osa tunnisteista on ihan liian ympäripyöreitä. Pari keksittyä esimerkkiä:
a) Juteltiin puun alla kesäsuunnitelmista. (epätarkka)
b) Juttelimme su 3.6. kahdestaan korkean talon takana olevan koivun alla kesäsuunnitelmista ja nauroimme oravan touhuille. Sinulla oli yksivärinen mekko, minulla shortsit. (tarkempi ja silti vielä anonyymi).
Sitten pitää vielä laittaa useita tarkempia tunnisteita samaan viestiin tai samalla nimimerkillä, jotta ne ovat yhdistettävissä. Tsemppiä!
Vierailija kirjoitti:
Jostain syystä tuntuu siltä, että tarvitset tämän nyt, vaikken haluaisikaan sitä tänne laittaa... ♥️
Tarvisin. Laita mulle suoraan. Tai tykkää jostain mun vanhasta kuvasta, tiedän siitäkin sitten. Helppo keino jos ei halua laittaa suoraan, tietää et toinen ajattelee kuitenkin. Menee myös vahingon piikkiin hätineen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juuh. Terveisiä.
Oletko itse laittanut tunnisteita, miten tarkkoja? Täällä suurin osa tunnisteista on ihan liian ympäripyöreitä. Pari keksittyä esimerkkiä:
a) Juteltiin puun alla kesäsuunnitelmista. (epätarkka)
b) Juttelimme su 3.6. kahdestaan korkean talon takana olevan koivun alla kesäsuunnitelmista ja nauroimme oravan touhuille. Sinulla oli yksivärinen mekko, minulla shortsit. (tarkempi ja silti vielä anonyymi).
Sitten pitää vielä laittaa useita tarkempia tunnisteita samaan viestiin tai samalla nimimerkillä, jotta ne ovat yhdistettävissä. Tsemppiä!
Sori mutta liian tunnistettava. Monesti joku muu ollut paikalla, ei onnistu tuollainen kuvailu. Ehkä tyyppiä kerro mitä sulla oli päällä kun viimeksi nähtiin, ja mitä hänellä, esim värit, materiaalit. Mä muistan helposti vaatteet ja mun kaivattu pystyisi kuvaileen helposti mun vaatteista enemmän kuin muut joita tapasin päivän aikana. Enkä kerro miksi.
Vierailija kirjoitti:
Rakastella, silitellä ja jutella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Menettäisittekö jotain jos lähettäisitte kaivattullenne viestin (siis ihan oikeassa elämässä)? Muutakin kuin siis ylpeyden jos ei onnaisikaan.
En varmasti, mutta sen jälkeen olisi kiusallista tavata hänet jos tunteet osoittautuisivat yksipuolisiksi. Meillä synkkaa hyvin tällä hetkellä, enkä haluaisi pilata sitä. Toisaalta tietyt merkit viittaavaat molemminpuoliseen ihastukseen, mutta koska en voi olla 100% varma siitä, en uskalla tehdä aloitetta.
Aika moni meistä taitaa olla samassa tilanteessa. Merkkejä voi olla ilmassa ihastuksen suhteen, mutta kun täyttä varmuutta ei saa, niin ei sitä perhana uskalla tehdä mitään. Itse olen vähän samassa jamassa yhden naisen suhteen, sitä uskaltaa antaa vain pieniä vihjeitä ja yrittää olla enemmän kuin normaali työkaveri, mutta kun ei tiedä, mitä toinen oikeasti ajattelee, niin ei uskalla enempää tehdä. Tähänkin viestiin varmaan voi aika moni samaistua. :)
Vierailija kirjoitti:
Unelmathan siinä menettää, ja sen rakastumisen tuoman jännityksen.
Kun kaikki on (muka) mahdollista ja sitten ei olekaan, kun realiteetit iskevät torjunnan myötä tajuntaan.
Toisaalta ainoa keino päästä eteenpäin, sillä tunteet todella murhaava keino ainakin itselläni on se, kun ihastus torjuu selkeästi niin, ettei varaa jossittelulle jää.
Ei itselläni ainakaan ylpeys saanut mitään kolausta, ts. ei hävetä tai muuta enkä ajattele olevani nolo kun yritin.
Ajattelen vain, että hyvä minä kun selvitin.
Ainoa mitä siinä tosiaan menettää on kaikki ne pehmeät rakkaudessa lillumis-tunteet, haaveet ja sellaiset.
Tilalle tulee terve realismi, eli joo ei tosiaan menetä mitään, vaikka vähän kolkolta saattaakin pitkän rakastumisrupeaman jälkeen tuntua.:)
Ja koska ainakaan itselläni ei ole ”pelissä” ylpeys, vaan rakastuessa äärimmäisen hauraaksi menevät emootiot, on lähestymiset ja kertomiset paras tehdä vasta sitten, kun on jo vähän etäämmällä ja rauhoittunut tunteidensa kanssa tietäen, ettei mene rikki vaikka saisi pakit.
Kun on valmis luopumaan.
Millainen kaivattusi on? Miksi ihastuit tai rakastuit juuri häneen? Miksi kaipaat häntä?
Mennä yhdessä suihkuun. Hyväillä, suudella, rakastella, nauttia. Sitten vaikka pienelle metsälenkille käsi kädessä.