Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Uimarannoilla näkee suomalaisten lasten surullisen tilan

Vierailija
29.05.2018 |

Laskin että joka kolmas lapsi on reilusti ylipainoinen. Lihavilla pikkupojilla on isommat boobsit kuin minulla, aikuisella naisella. Sietäisi olla bikinit heilläkin käytössä. Oksettavaa! Mitä noille syötetään?? Mikseivät vanhemmat puutu syömiseen ja liikkumiseen? Kasvatuksen tuloksen näkee ulkomuodosta, näkee kenen hyvinvoinnista ei ole välitetty.

Kommentit (253)

Vierailija
241/253 |
31.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskaltaako sen pulskan lapsen viedä rannalle kun on aikuisten toleranssi sietää erilaisuutta näin alhainen?! Nostan käteni ylös,lapseni on toisinaan pulskan näköinen,kyse on terveydellisestä tilasta,sekä siitä että ottaa massaa,kasvaa silmänräpäyksessä 3cm ja solakoituu samassa räpäyksessä.Syömme terveellisesti,ja hän harrastaa liikuntaa (jos se nyt mitään merkitsee,kun kuitenkaan ei ole se rannan luikuin lapsi).

Vierailija
242/253 |
31.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lihavat lapset on minustakin vastenmielisiä. Tuolla joku kirjoitti "läskiluonteesta", ja olen havainnut saman. Monet lihavat lapset todella ovat ahneita, itsekkäitä ja rajattomia. Johtunee siitä, että vanhemmat eivät ole vaivautuneet laittamaan heille mitään rajoja. Eiväthän he lihavia muuten olisikaan! Näen työssäni kaikenlaisia lapsia, ja nuo lihavat kyllä erottuvat epäedullisesti joukosta. Toisaalta, syy ei ole lapsissa vaan välinpitämättömissä vanhemmissa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
243/253 |
31.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minkä ikäisistä nyt puhut? Meillä poika on tokalla luokalla ja kaikki ne mukulat mitä pihalla tai meillä pyörii on jäntevän laihoja. Asutaanko jossain ihan eri alueella?

Oletko katsonut luokkakuvaa? Ei munkaan lapsella satu oleman ylipainoisia kavereita mutta kyllä kuvista näkee, että heitäkin on. Tosin on tuo vähän aluellinenkin juttu, etelä-suomessa ei olla niin ylipainoisia kuin esim. itä-suomessa.

Onko tästä tehty joku tutkimus? Asumme Itä-Suomessa, eikä kolmen lapsemme päiväkotiryhmissä ole tietääkseni yhtäkään ylipainoista lasta. Puhutaanko nyt vanhemmista lapsista?

Vierailija
244/253 |
31.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Törmään usein työssäni lihaviin lapsiin. Syy yleensä löytyy, kun katsoo heidän vanhempiaan. Yleensä nämä vanhemmat perustelevat roskaruoan syöttämistä lapsille sillä "kun se ei suostu syömään mitään muuta, niin eihän se voi syömättäkään olla". Itseni tekisi näissä tilanteissa usein mieli itkeä ihmisten typeryyttä. Vanhemmat luulevat, että lihava lapsi kuolee nälkään, jos ei aina syö lautasellista ruokaa. Ja kukakohan lapsi syö hyvällä halulla terveellistä ruokaa, jos vanhemmat mässäävät vieressä ranskiksia?

Vierailija
245/253 |
31.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Musta on kauhean surullista että kolmosluokkalainen tyttö painaa enemmän kuin minä. Lapseni kaveri painaa 89kg kolmosluokalla. 89kg. :(

Oikeasti? Onko tämä totta? 😳

Vierailija
246/253 |
31.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minkä ikäisistä nyt puhut? Meillä poika on tokalla luokalla ja kaikki ne mukulat mitä pihalla tai meillä pyörii on jäntevän laihoja. Asutaanko jossain ihan eri alueella?

Oletko katsonut luokkakuvaa? Ei munkaan lapsella satu oleman ylipainoisia kavereita mutta kyllä kuvista näkee, että heitäkin on. Tosin on tuo vähän aluellinenkin juttu, etelä-suomessa ei olla niin ylipainoisia kuin esim. itä-suomessa.

Onko tästä tehty joku tutkimus? Asumme Itä-Suomessa, eikä kolmen lapsemme päiväkotiryhmissä ole tietääkseni yhtäkään ylipainoista lasta. Puhutaanko nyt vanhemmista lapsista?

En ole sama vastaaja, mutta on tehty tutkimuksia siitä, että Itä- ja Pohjois-Suomessa on keskimäärin lihavampaa ja sairaampaa väestöä kuin Etelä- ja Länsi-Suomessa.

Vierailija
247/253 |
31.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lapsella ei ole kavereita, eikä tahdo yksin ulos tai äidin ja pikkuveikan kanssa puistoon joten istuu kotona kännykkä kädessä... ja syö. Pitääkö minun mattopiiskan kanssa hätistää tuo juoksemaan taloa ympär tai hankkia lukko jääkaapin oveen? !

T. Äiti joka tietää lapsensa olevan läski

Kyllä minun lapsuudessani äiti lukitsi meidät lapset ulos leikkimään, jos koki että olimme liikaa sisällä leikkimässä. Kenellekään ei jäänyt paha mieli. :) Kaipaan sitä vapautta, kun pystyi vain mennä leikkikentälle juoksemaan ja leikkimään. Kesäisin olimme koko päivän ulkona. Hanki lapsillesi vesipyssyt ja muita pihaleluja. Ne on kivoja. :) Voit toki mennä mukaan tai edes istumaan penkille ja seurata lastesi touhuja. Omassa lapsuudessani parasta oli saada näyttää vanhemmille kaikkea mitä osasi.

Hyvää kesää!

Vierailija
248/253 |
31.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä tekee pahaa lukea tällaisia. Että ehkä minäkin, 5-vuotiaana lihomaan alkanut ihminen, olen ollut muiden silmissä surullinen, säälittävä, oksettava läski jolla on ahne ja itsekäs läskiluonne. Mikä saa aikuisen katsomaan lasta noilla silmillä?

Sitä en tiedä miksi aloin 5-vuotiaana lihoa (olen 7-henkisen perheen ainoa ylipainoinen), ei meillä taatusti eletty sipseillä ja limpparilla ja ns. pikaruokaa maistoin ekan kerran yläasteiässä. Tällä hetkellä paras arvaus on että jotain roolia näytteli jatkuvasti popsimani antibiootit, mutta se on pelkkä arvaus.

Kylmää tällainen tuomitsevuus. Terveysriskit on huomionarvoisia ja todellisia, mutta tuollainen syyttelevä, yökkäilevä asenne ei ole hyvinvoivan ihmisen merkki sekään.

Vierailija
249/253 |
31.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä tekee pahaa lukea tällaisia. Että ehkä minäkin, 5-vuotiaana lihomaan alkanut ihminen, olen ollut muiden silmissä surullinen, säälittävä, oksettava läski jolla on ahne ja itsekäs läskiluonne. Mikä saa aikuisen katsomaan lasta noilla silmillä?

Sitä en tiedä miksi aloin 5-vuotiaana lihoa (olen 7-henkisen perheen ainoa ylipainoinen), ei meillä taatusti eletty sipseillä ja limpparilla ja ns. pikaruokaa maistoin ekan kerran yläasteiässä. Tällä hetkellä paras arvaus on että jotain roolia näytteli jatkuvasti popsimani antibiootit, mutta se on pelkkä arvaus.

Kylmää tällainen tuomitsevuus. Terveysriskit on huomionarvoisia ja todellisia, mutta tuollainen syyttelevä, yökkäilevä asenne ei ole hyvinvoivan ihmisen merkki sekään.

Tarkennan vielä että ei ne kilot ole "tyhjästä" tai pilleripurkista tulleet vaan ruuasta, mutta mysteeri on se mikä sai minut jo leikki-ikäisenä syömään yli tarpeeni saman pöydän ääressä missä muut säilyivät normaalipainoisina.

Vierailija
250/253 |
31.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tarkennan vielä että ei ne kilot ole "tyhjästä" tai pilleripurkista tulleet vaan ruuasta, mutta mysteeri on se mikä sai minut jo leikki-ikäisenä syömään yli tarpeeni saman pöydän ääressä missä muut säilyivät normaalipainoisina.

Veikkaan, että olet perinyt joltakulta sukulaiselta lihavuuteen herkistävän geenin. Osalla aineenvaihdunta hyödyntää enemmän kuin toisilla. Lääkkeilläkin on vaikutusta painoon. Ne saattavat saada aikaan sen, että kehoosi kertyy nestettä.

Vierailija
251/253 |
31.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

onko isoille lapsille xl-vaatemallistot? greatkids tms.

Vierailija
252/253 |
01.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ällöttävää lapsissa: rumat ja epätasaiset hampaat, laihuus (superyäk, ei lihaksia ollenkaan), runsaat luomet, kimeä ääni, hörökorvat, litteä takamus, väärät sääret, paksut sormet, epähygieenisyys, ruma tukka, ruma kävelytyyli, haiseva hengitys, näkyvät ikenet, sairaudet, vammat ja yleensä kaikki, mikä poikkeaa ihanteesta.

Vierailija
253/253 |
01.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen kuuden vuoden ajan yrittänyt saada terveydenhoitajaa ja koululääkäriä auttamaan meitä ylipainoisen lapseni painonhallinnassa, koska myös lapsi itse haluaa laihtua. Koko ajan on vedottu siihen, että kasvava lapsi ei saa olla laihdutuskuurilla. Tämä on todella surullista, koska hänen painonsa nousee koko ajan ja on jo miltei saavuttanut sen lakipisteen että liikkuminen alkaa vähetä painon takia. Lasten lihavuuden hoito on Suomessa kuitenkin tabu, samalla tavoin kuin myös aikuisten alkoholinkäytön rajaaminen työterveydessä. Vasta kun maksa-arvot laulavat hoosiannaa ja maanantaisin ollaan kotona asiaan puututaan. Se, että vanhempi ei välittäisi lapsen painosta on useimmiten paskapuhetta. Minulla on kaksi normaalipainoista lasta ja yksi ylipainoinen, syömme samaa ruokaa ja harrastamme saman verran liikuntaa. 

"Laihdutuskuuria" ei varmasti tarvita, mutta elintapojen tarkistamista kyllä.

Onko teillä säännölliset ruoka-ajat, joiden välissä ei napostella? Syökö lapsi herkkuja mahdollisesti salaa? Onko ruuassa riittävästi kasviksia, vai onko ruoka pelkästään tyyliä makarooni+jauheliha?

Lasta voi motivoida liikkumaan esim. erilaisilla mahdollisuuksilla: on trampoliinipuistoja, ulkoleikkipaikkoja, skeittipaikkoja, uimahalleja, järviä, kuntopolkuja, seinäkiipeilyä, kiipeilypuistoja, voi tehdä pyöräretkiä, metsäretkiä, lisätä hyötyliikuntaa (kaupassakäynnit jne.), harrastusmahdollisuuksia on älyttömästi (partio, koripallo, jääkiekko, tennis, jalkapallo, parkour, tanssi, erilaiset jumpat, kamppailulajit, juoksu, suunnistus, yleisurheilulajit, ratsastus jne.)

Ja jos lapsi ei motivoidu yksin niin vanhemman, kaverin tai sisaruksen kanssa voi olla kivempaa mennä. :)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kaksi kahdeksan