Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Valmistun laitoshuoltajaksi ja kaveri v*ttuilee "pas.ka ammatista"

Vierailija
29.05.2018 |

Ei ole olo kovin hehkeä. Äiti sentään on järjestämässä pieniä juhlia. Kaveri itse valmistuu kosmetologiksi. Olin itse jo hetken innoissani tulevasta kesätyöstäni mutta nyt mieli on maassa. Pitääkö suurin osa ihmisistä laitoshuoltajia ns. pohjasakkana?

Kommentit (81)

Vierailija
21/81 |
29.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnitteluni! Itse opiskelin työni ohella n.3 vuotta Laitoshuoltajaksi. Työn ja ammatin arvostus lähtee itsestä. Arvosta koulutustasi ja ammattiasi, joka on kaikinpuolin vaativa! Monipuolinen tieto-taito osaaminen kuuluu ammattiin, ja työtä riittää! T: Eläkkeellä oleva entinen Laitoshuoltaja. Hyvää kesää!

Vierailija
22/81 |
29.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnittelut ammattiin valmistumisen johdosta! Älä välitä muiden pöhköistä mielipiteistä. Kaikkia ammatteja tarvitaan tässä maailmassa. En ole itsekään missään "korkea-arvoisessa" ammatissa, mutta ei se elämääni määrittele millään tavalla. Uskoisin, että sinulla on varma työllistyminen tiedossa. Onnittelut vielä kerran! 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/81 |
29.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

PS. Sano kaverille että se persekarvojen vahaus kyllä varmasti sopii hänelle paljon paremmin, kuin fyysisesti raskas laitoshuoltajan ammatti.😉

Vierailija
24/81 |
29.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole olo kovin hehkeä. Äiti sentään on järjestämässä pieniä juhlia. Kaveri itse valmistuu kosmetologiksi. Olin itse jo hetken innoissani tulevasta kesätyöstäni mutta nyt mieli on maassa. Pitääkö suurin osa ihmisistä laitoshuoltajia ns. pohjasakkana?

Kukaan järkevä ei pidä mitään rehellistä työtä tekevää minään pohjasakkana.

Vikaa on ainoastaan itsetunnossasi, pää pystyyn!

Vierailija
25/81 |
29.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sairaalassa toiminta pysähtyy jos laitoshuoltoa ei olisi. Jos kosmetologia ei ole joku voi jäädä ilman ripsien pidennyksi.

Vierailija
26/81 |
29.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpa paikalla paljon laitoshuoltajia. Ihan paska duunihan se on, kaikki normijärkiset osaa siivota ilman kolmen vuoden koulutusta.

Vierailija
27/81 |
29.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, onnea valmistumisestasi! Sinulla on varmasti töitä tulevaisuudessa. Kaverisi todennäköisesti joutuu etsimään töitä tosissaan tai joutuu ehkä perustamaan oman yrityksen.

Tee työsi huolella ja ylpeänä, niin pääset varmasti eteenpäin urallasi. Ilman laitoshuoltajia ei pärjätä!

Vierailija
28/81 |
29.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko ystävälläsi työpaikka?

Vierailija
29/81 |
29.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä välitä kaverisi sanomisista.

Se valmistuu kosmetologiksi, joita on aivan helvetin paljon ja käytännössä vain rupeamalla yrittäjäksi saa oman alansa töitä. Monet tapaamistani kosmetologiopiskelijoista ovat jo kouluaikana pinna kireällä ja vihaavat kaikkea/kaikkia. Tietävät että heidän haavetyönsä on vain harvoille ja parhaille joilla on hyvä asiakaskontakti ja aiot kiinnostus alaan, eikä vain niille jotka "tykkää meikeistä vähäsen".

Kosmetologin koulutus on kinkkinen, kaverisi on kouluttautunut työttömäksi ja tiedostaa sen itsekin. Siksi hän vittuilee sinulle, jolla on hieno kutsumusammatti ja varmempi työllisyys.

Onnea valmistumisen ja kesätyöpaika johdosta! Älä anna kaverisi mollata sinua, olet tehnyt ison työn valmistuaksesi juttuun jota moni muu ei halua tehdä, mikä on tosi siistiä. 

Oot tärkee ja sulla tulee varmasti olemaan mukavaa töissä, kerran olet innoissasi siitä paikasta ollut myös. :) Elä ihmeessä anna kaverin pilata innostusta omien ongelmiensa ja virheidensä takia!

Vierailija
30/81 |
29.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onpa paikalla paljon laitoshuoltajia. Ihan paska duunihan se on, kaikki normijärkiset osaa siivota ilman kolmen vuoden koulutusta.

Tietenkin osaa (vaikka monella työpaikalla ei edes uskoisi porukan osaavan pyyhkiä omaa persettään, varsinkin kun miesten vessassa käy...), mistä olet päätellyt koulutuksen edes kestävän 3vuotta😂 omani opiskelin 9kuukaudessa👌

Vierailija
31/81 |
29.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea ammatista!

Toivottavasti pääset myös hyvään työpaikkaan. Siivoojan työssä ei ole muuta paskaa kuin palkka ja työolot (tämä riippuu toki työnantajasta). Yksityisellä puolella melkoista pompotusta pienellä palkalla. Arvostus ei todellakaan vielä kaikkialla näy.

Vierailija
32/81 |
29.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itsestäsi ei siihen olisi... :)

Vierailija
33/81 |
29.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olipas tänne eksynyt paljon pilipalimaistereita kun ähvämmää tarjotaan silmille koko ajan. No mutta asiaan...kosmetologiksi menevät opiskelemaan ne ketkä eivät muualle pääse. Sama pätee pilipalimaistereihin, noin periaatteessa.

Onnittelut valmistumisesta!

Seiska tässä. Mulla ammatinvalinta perustui aikanaan (2000-luvun taite) puhtaasti työllistymiseen. Ei olisi ollut varaa vuosikausien opiskeluvapaisiin, saati pilipalimaisteriuteen ja nyt nelikymppisenä downshiftaamiseen, ellei taustalla olisi käytännön ammattia ja katkeamatonta työuraa. Ei se ehkä niitä hohdokkaimpia ole ollut, mutta välinearvoltaan kuten töissä sanottiin, riittävän hyvä, sillä se on vienyt tavoitteeseen.

Vierailija
34/81 |
29.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä kertoo ehkä eniten sinusta ja sinun arvostuksestasi ihmisiä kohtaan. Niin surullista.

Vierailija
35/81 |
29.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mummoni toimi laitoshuoltajana. Ihana ihminen, pidetty töissä ja vapaalla ja teki paljon hyvää elämässään. Laitoshuoltajan työ on oikeasti tärkeää, vaikka valitettavan usein aliarvostettua kun osa ihmisistä nyt vaan ei kykene näkemään titteleitä ja statusta pidemmälle. Onnittelut valmistuisesta ja kesätyöstä, ilman kaltaisiasi ei sairaalat yms. edes pyörisi, joten sinulla ei ole mitään hävettävää :)

Vierailija
36/81 |
29.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea valmistumisesta! Itse olen lähäri ja miettinyt välillä laitoshuoltajan tutkintoa. Saisi tehdä työnsä itsenäisemmin ja olen ymmärtänyt, että esim.sairaaloissa työ voi olla hyvinkin monipuolista. Ei siis pelkkää siivoamista. Olenko oikeassa? Minun mielestäni laitoshuoltaja on työyhteisönsä jäsen siinä missä muutkin. Aatelkaapas miten paljon pöpöt leviäisivät ilman laitoshuoltajia. Talot missä on laitoshuoltajia, niin niissä myös hoitajat saavat keskittyä paremmin omaan osaamiseensa, eli hoitamiseen. Toista taas on paikoissa, missä laikkareita ei ole. Se kaikki puunaamis-aika on pois hoitotyöstä ja asiakkailta. Turhauttavaa sekä hoitajille että maksaville asiakkaille.

Vierailija
37/81 |
29.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän siivoojat on sitä aliarvostetuimpaa ammattikuntaa.

Vierailija
38/81 |
29.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olipas tänne eksynyt paljon pilipalimaistereita kun ähvämmää tarjotaan silmille koko ajan. No mutta asiaan...kosmetologiksi menevät opiskelemaan ne ketkä eivät muualle pääse. Sama pätee pilipalimaistereihin, noin periaatteessa.

Onnittelut valmistumisesta!

Ja sinusta ilmeisesti maisterit ovat turhia, ns. pilipali-ihmisiä? Mielestäni kaikkia tarvitaan, niin maistereita kuin laitoshuoltajiakin, jotta maailma pyörii. Ihmisiä ei kannata arvioida koulutuksen tai työn perusteella, sillä jokainen työtä tekevä on yhtä arvokas ja tärkeä.

Vierailija
39/81 |
29.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuo ei todellakaan pidä paikkaansa!! Jos kaiken tässä luetteleisin, mitä kaikkea ammatissa vaaditaan niin lista olisi pitkä! Koneitten käytöstä materiaalien tunnistamiseen! Asiakaspalvelutaidotkin pitää hallita!  Pieni esimerkki lopuksi. Eräässä paikassa päätettiin säästää siivouskustannuksista. Henkilökunta siivosi itse työnsä ohella. Seuraus, kallis linoleumilattia pestiin ph- arvoltaan väärällä pesuaineella jolloin koko lattiamateriaali  tuhoutui ja meni uusiksi!!! Sen jälkeen palkattiin ammattinsa osaava henkilö! Ikävää kesää!

Vierailija
40/81 |
29.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllähän siivoojat on sitä aliarvostetuimpaa ammattikuntaa.

Mutta miksi näin on? Pitäisikö tähän saada muutos?