Millainen on asperger(autisti)-mies kun hän rakastuu?
Kertokaa.
Tuleeko naisesta hänelle helposti pakkomielle?
Kommentit (32)
Vierailija kirjoitti:
Assimies ei seurustele pelkän pillun takia niin kuin moni mies. Lipsauttelee helposti jo alkuvaiheessa liikaa tunteistaan ja ajaa naiset pakosalle, koska romanttinen mies ei ole hot tänäpäivänä. On hyvin tunteellinen ja sensuelli. Haluaa miellyttää naista sängyssä. Ei rakastu moneen naiseen elämässään. On valmis odottamaan rakastaan loppuelämän, että jos se soittaisi vielä minulle. Ei kuitenkaan vainoa. Sellainen huono onninen haaveilija mikä on näkymätön naisille vaikka olisi hyvännäköine ja urheilullinen. Äärettömän uskollinen ja oikeudentuntoinen.
Mulla on tää mies :D kohta ex. En vaan jaksa enää olla se ihailun ja omistautumisen kohde, sekin voi uuvuttaa. Haluan puolison sanovan mielipiteensä ja panevan vastaan asioissa normaalilla tavalla
Hieman itsekeskeinen (tahattomasti), töksäyttelee helposti asioita, herkkä mutta ymmärtää kuitenkin huonosti muita kuin itseään. Huomaa tarkkoja yksityiskohtia ympäristöstä, mutta kokee vaikeuksia kommunikaation suhteen.
Ei p+llun perässä vaan sensuelli rakastaja. Toisaalta vain hän tekee aloitteet... onneksi vielä usein. Jos kosken häntä yllättäen hän säikähtää ja kokee kosketuksen epämiellyttävänä tai ei reagoi lainkaan. Stressi vie helposti libidon. Ei kiihotu vartaloista vaan mielikuvista ja tunnelmista. Oma mieheni on biseksuaali mikä mutkistaa asioita. Haluaa ja rakastaa minua kuitenkin omalla tavallaan.
Harmittaa vain ettei hän saa kiksejä ulkonäöstäni vaikka olen urheilullinen, hoikka ja tykkäisin miellyttää häntä. En aina tunne olevani naisellinen hänen kanssaan. Hän on itse kovin androgyyni olemukseltaan. Hän on kuitenkin sielunkumppanini, älykäs ja hyvin samanhenkinen.
Itselläni tuli ainakin pieni pakkomielle. Oli pakko saada lisää salakuvia hänestä. Varastin myös hänen tavaroitaan, esimerkiksi hiuslenkkejä. Kerran, kun emme nähneet pariin päivään, kävin kuikkimassa hänen ikkunansa takana, koska halusin nähdä vain hänet. Ei löytynyt kotoaan (onneksi). Hän ei luultavasti tiedä tästä mitään. Olemme hyviä kavereita ja en halua menettää häntä tunnustamalla yksipuolisen rakkauteni.
As-mies
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Assimies ei seurustele pelkän pillun takia niin kuin moni mies. Lipsauttelee helposti jo alkuvaiheessa liikaa tunteistaan ja ajaa naiset pakosalle, koska romanttinen mies ei ole hot tänäpäivänä. On hyvin tunteellinen ja sensuelli. Haluaa miellyttää naista sängyssä. Ei rakastu moneen naiseen elämässään. On valmis odottamaan rakastaan loppuelämän, että jos se soittaisi vielä minulle. Ei kuitenkaan vainoa. Sellainen huono onninen haaveilija mikä on näkymätön naisille vaikka olisi hyvännäköine ja urheilullinen. Äärettömän uskollinen ja oikeudentuntoinen.
Mulla on tää mies :D kohta ex. En vaan jaksa enää olla se ihailun ja omistautumisen kohde, sekin voi uuvuttaa. Haluan puolison sanovan mielipiteensä ja panevan vastaan asioissa normaalilla tavalla
Ööh sori, mutta assimies ei ole tossu päinvastoin sellainen kapinallinen ja omantienkulkija jolla nimenomaan on mielipiteitä ja oma tie. Sulla ei ole assimiesta vaan alhaisen testotason omaava tossumies.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ööh sori, mutta assimies ei ole tossu päinvastoin sellainen kapinallinen ja omantienkulkija jolla nimenomaan on mielipiteitä ja oma tie. Sulla ei ole assimiesta vaan alhaisen testotason omaava tossumies.
Ja sinäkö tiedät mieheni diagnoosit kahden lauseen perusteella? Niitä luonteita kuule voi olla monenlaisia vaikka asperger onkin. Joku on omatahtoinen ja toinen ylikiltti mutta kiltteydessäänkin itsekäs ja ymmärtämätön. Asperger on vain osa ihmistä ja persoonaan kuuluu paljon muutakin vaikka se onkin joidenkin mahdoton käsittää.
Pojillamme on myös diagnosoitu autismikirjon häiriö että eiköhän nää ole ihan oikein mennyt, perineet. Omissa oloissaan tuo mies henkisesti on mutta jos on ylikiltti luonne eikä muuta sosiaalista elämää kuin vaimo niin näin siinä kuule käy. Takertuu. Vai kapinallisia kaikki assit :D ja hah. Kapinat kaatuu rutiineihin ;)
Varmaan väität kaikkien olevan myös nörttejä. Näihin kun kuuluu yhtä paljon yksinkertaisia kuin äo:n yläpäästä olevia. Wikipedia on toista kuin tosielämän kokemus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Apua, mistä tiedän olenko Asperger-mies? Kuulostaa liian tutulta osa viesteistä.
Minä tein testin netissä ja sain melkein täydet pisteet.
Aspergerit ovat hyviä kirjallisissa testeissä.
Vierailija kirjoitti:
Hieman itsekeskeinen (tahattomasti), töksäyttelee helposti asioita, herkkä mutta ymmärtää kuitenkin huonosti muita kuin itseään. Huomaa tarkkoja yksityiskohtia ympäristöstä, mutta kokee vaikeuksia kommunikaation suhteen.
Ei p+llun perässä vaan sensuelli rakastaja. Toisaalta vain hän tekee aloitteet... onneksi vielä usein. Jos kosken häntä yllättäen hän säikähtää ja kokee kosketuksen epämiellyttävänä tai ei reagoi lainkaan. Stressi vie helposti libidon. Ei kiihotu vartaloista vaan mielikuvista ja tunnelmista. Oma mieheni on biseksuaali mikä mutkistaa asioita. Haluaa ja rakastaa minua kuitenkin omalla tavallaan.
Harmittaa vain ettei hän saa kiksejä ulkonäöstäni vaikka olen urheilullinen, hoikka ja tykkäisin miellyttää häntä. En aina tunne olevani naisellinen hänen kanssaan. Hän on itse kovin androgyyni olemukseltaan. Hän on kuitenkin sielunkumppanini, älykäs ja hyvin samanhenkinen.
Kyllähän sinä miellytätkin, ei hän muuten sinua rakastaisi. Hän nyt vaan ei saa visuaalisia viboja, minäkään en saa, en kiihotu mistään näkemästäni, vaan juuri mielikuvista ja tunnelmista. Niistäkin hyvin rajatusti.
Tuo biseksuaalisuus, tai lähinnä sukupuolettomuus (ajatuksen tasolla) on meidän keskuudessamme aika yleistä.
Korjaan. Onhan tuolla miehelläni mielipiteitä, hyvinkin mustavalkoisia, aiheista joista innostuu. Ne vaan on aiheita jotka ei juuri minua kosketa. Kuten sähkölinjat. Sen sijaan omatoimisesti ei osaa suunnitella tai järjestää asioita jotka ei koske juuri häntä vaan kulkee perässäni muka samanmielisenä. Oikeasti kyllä muuttuu jäykäksi ja poissaolevaksi kun ei olis jotain halunnutkaan. Pyrkii vain miellyttämään koska on myös ehkä läheisriippuvainen tai sitten tietää ettei oikein pärjäisi yksin. Tiedä häntä.
Aloittajalle: eiköhän autistiset ole yksilöitä siinä kuin me muutkin. Kukin toimii tavallaan. Variaatioita piisaa
T.27
Vierailija kirjoitti:
Tunnistan osan näistä itsestäni, vaikka olenkin as-nainen. Tapasin sen minulle oikean miehen, rakastuin 3 vuoden aikana hiljalleen ennen kuin edes suudeltiin, ja sitten odotin häntä 6 vuotta. Tuona 6 vuoden aikana en löytänyt ketään muuta, vaikka hän ei uskonut, että todella jaksaisin vartoa.
Eli tuo on niin laaja kirjo ihmisiä, ettei tästä nyt oikein saa yhtenäistä linjaa.
Up