Oletko koskaan joutunut "hihhhulin hampaisiin"? Kerro lisää miten kävi?
Olin 16v. Silloisen koulukaverini alkoholistiperhe kääntyi uskoon.
Tämä kävi meidän oven takana rallattamassa Jeesuslauluja ja häiritsemässä naapureitamme, väitti että minä olen paholaisen lapsi koska minulla oli mm. mustat pillifarkut jalassa. Sellaiset jotka olivat muotia tuolloin.
Puhui että kun aikuisena kastetaan niin pääsee kaikista synneistä, vaati minua tulemaan kokoukseen katsomaan kun heidän perheenjäseniä kastetaan, sanoin etten halua tuhlata elämääni laumasielujen kuunteluun vaan teen jotain hyödyllisempää, eli luen vaikka kirjan evoluutiosta. Menestyin hyvin koulussa, hän ei.
Hän löysi 18-vuotiaana poikaystävän, joka ei ollut uskossa, joten päätti sitten ettei hänkään ole, ja alkoi bilettää kuin viimeistä päivää.
Lähiaikojen kokemuksia: eräs uskovainen mies tuli luennoimaan uskonasioista. Halusin päästä nopeasti mutta tehokkaasti eroon. Keskustelu ulottui avaruuteen asti jonne sen johdatin ja sanoin sitten että 'entäpä jos mekään emme ole alunperin maasta lähtöisin..'. Se riitti ja mies lähti menemään.
Samainen mies lähestyi minua kuitenkin uudelleen pokemon-buumin aikana. Istuin puistonpenkillä ja näpräsin puhelintani ja laitoin kumppanilleni tekstiviestiä. Tämä mies tuli luokseni ja alkoi tivaamaan kiihkeästi että pelaanko pokemonia?! Vastasin että en pelaa. Hoki sitä varmaan 10 minuuttia ja lähtiessään vielä sanoi että 'sinä pelaat pokemonia!!'.
Ja vielä kokemus toissapäivältä. Jostakin syystä meitä on pommittanut Jehovat jo monta vuotta. Eivät soita muiden ovikelloja tässä rapussa vaan marssivat suoraan tähän meidän ovelle ja vasta kävi pari nuorta kaunista naista jotka yrittivät kurkkia asuntoomme ja tuputtivat jotakin kutsua Jehovien tilaisuuteen. Myös ulkopostilaatikossa on usein näitä uskonlehtisiä. Syytä tähän en tiedä. Mielestäni en tunne yhtään Jehovaa, tosin minulla on yksi uskovainen puolituttu joka nippanappa tietää missä asun. Mutta miksei nämä soittele kuin meidän ovikelloa tässä rapussa kuin vain meidän? Osaako joku muuten vastata tähän?