Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Eikö kukaan muu muka putsaa korvia vanupuikolla vaikka niin kielletään tekemästä?

Vierailija
29.05.2018 |

Itse putsaan ja kaivelen oikein kunnolla korvasta kaikki töhnät pois vanupuikon avulla. Mikään ei oo ihanampaa kuin kaivella kutisevaa korvaa vanupuikolla ja katsoa miten vanupuikon pää ön täynnä ruskeaa möhnää. 🤗

Kommentit (57)

Vierailija
21/57 |
29.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Todellakin. Muuten sitä mähmää kertyy korviin ihan hitosti, yäk. Mitään tulehduksia ja muita ei ole ollut oikeastaan koskaan, ja puikkoja olen käyttänyt tähän tarkoitukseen ainakin 20 vuotta. Vanupuikot on kyllä muutenkin aivan loistava keksintö, todella monikäyttöisiä.

EU:n komissio kieltää vanupuikot

Eikä kiellä, vaan sen muoviosan. Puikkoja saa jo nyt ilman muovia.

Vierailija
22/57 |
29.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä putsaan vetyperoksidiliuoksella.

Joooooooooo sä voit huuhdella vaikka bensiinillä korvakäytäväsi jos siltä tuntuu, mutta muista aina mainita trollailuillasi, että tekemisissäsi ei ole todellisuuspohjaa. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/57 |
29.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sanotaan että pitäisi käydä terveyskeskuksessa huuhteluttamassa, no jos me kaikki mennään sinne niin kuka ne kerkeää putsata. Apteekin kumiputsarit ja liuottimet ei toimi.

Kokeilin removaxia ja ilmeisesti en oikein handlannut sen huuhtelupumpun käyttöä, kun korvat jäivät täyteen vettä. Sain korvatulehduksen ja lääkäri päivitteli miten voi olla noin paljon nestettä korvissa. En kehdannut kertoa syytä, vaan leikin tietämätöntä. Tarinan opetus: vanupuikko on ystävä.

Vierailija
24/57 |
29.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki se vaikku tulee kyllä luonnollisesti ulos ellei ole joku häiriö korvassa tai sitten ole tuhonnut niitä karvoja sen vanupuikon käytöllä. Eli ne putsaa korviani.

Vierailija
25/57 |
29.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksei meillä myydä kunnon korvakoukkuja? Sellaisia tikkuja, jonka pää on hieman koukkumainen ja jolla saa hyvin kaivettua korvakäytävän puhtaaksi.

Monessa aasian maassa olen noita nähnyt.

Vierailija
26/57 |
29.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuollaisia korvankaivelimia esimerkiksi:

https://www.amazon.com/Japanese-Bamboo-Ear-Pick-Mimikaki/dp/B005POBIEI

-25

Vierailija
27/57 |
29.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jep, mä kokeilin 3 vuotta sitten sellasella suihkutettavalla öljyllä vähän putsata korvia. No siitä seurasi korvien lukkiutuminen-aukeaminen, humina ja tinnitus, jota kesti vuoden. Myös sain tuona vuonna elämäni toisen kerran korvatulehduksen.

Myös lapseni sai 2kk öljyllä putsaamisen jälkeen elämänsä ekan korvatulehduksen ja tärykalvo repesi nopeasti. Ikää oli 6-v.

Että ihan vanupuikoilla putsataan, en suostu mitään mönjiä enää korviimme laittamaan.

Vierailija
28/57 |
29.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jep, mä kokeilin 3 vuotta sitten sellasella suihkutettavalla öljyllä vähän putsata korvia. No siitä seurasi korvien lukkiutuminen-aukeaminen, humina ja tinnitus, jota kesti vuoden. Myös sain tuona vuonna elämäni toisen kerran korvatulehduksen.

Myös lapseni sai 2kk öljyllä putsaamisen jälkeen elämänsä ekan korvatulehduksen ja tärykalvo repesi nopeasti. Ikää oli 6-v.

Että ihan vanupuikoilla putsataan, en suostu mitään mönjiä enää korviimme laittamaan.

Ja kyseessä oli siis removax!

Vierailija
29/57 |
29.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Putsaan. Mulle itseasiassa lääkäri kerran sanoi, että mun korvakäytävät on sen muotoiset, että en voi edes tehdä vanupuikoilla vahinkoa.

Vierailija
30/57 |
29.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laitan käteen a-vitamiinivoidetta ja pyöritän ensin siinä vanupuikon, puhdistan vain näkyvät osat.  Korvia ei saa kaivella missään nimessä kuten ei silmiäkään hieroa.

Vierailija
31/57 |
29.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Putsaan parin kolmen päivän välein suihkun jälkeen, silloin vaikku on nestemäisempää ja korvat puhdistuu helpommin (tai tältä siis musta tuntuu, en tykkää "kuivia" korvakäytäviä sörkkiä)

Vierailija
32/57 |
29.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Removax ja veden spruuttaaminen ei toimi.

Tk.ssa ei korvia enää huuhdella.

Tietenkään.

Olen saanut vanupuikolla, vedellä ja milloin milläkin korvan pahasti tukkoon.

Parasta on suihkuttaa vedellä suihkussa ja sen jälkeen putsata varovasti vanupuikolla.

Niin mä ainakin teen.

Vierailija
33/57 |
29.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Laitan käteen a-vitamiinivoidetta ja pyöritän ensin siinä vanupuikon, puhdistan vain näkyvät osat.  Korvia ei saa kaivella missään nimessä kuten ei silmiäkään hieroa.

Miksi ei saa? Olen putsannut korviani vanupuikolla jo lähes 50 vuotta ilman minkäänlaisia ongelmia. Ainut lääkärireissun vaatinut kerta oli silloin, kun uskoin kieltoja ja jätin kaivelematta, kohta lähti kuulo kun korvat oli täynnä vaikkua.

Vierailija
34/57 |
29.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Todellakin putsaan. Joskus ajat sitten luin jutun, missä kerrottiin ettei niin saa tehdä. No lopetin, vuoden päästä toinen korva oli niin tukossa, että kuulokin meni ja jouduttiin huuhtelemaan auki. Tuli kamalat määrät vahaa siitä korvasta. Aloin taas putsata vanupuikolla eikä ongelmia ole ollut nyt 20 vuoteen.

Minä olen atoopikko ja sen vuoksi korvavaikku on kittimäistä. Suihkutan joka päivä korviin korvasprayta ja käytän vain vauvojen korvatikkuja. Niitä ei saa työnnettyä korvan sisään.

Laitoin toissailtana korvavaikun pehmittämiseen tarkoitettua ainetta ohjeiden mukaan yöksi ja huuhtelin aamulla molemmat korvat huolella vedellä. Mitään ruskeaa tai keltaista ei tullut ulos. Nyt korvat ovat kipeät ja käytän puuduttavia korvatippoja.

Minulla vaikkuongelmaan ei ole auttanut mikään korvavesispray tai korvaan suihkutettava Ceridal-öljy. Olen neuvoton ja otan mielelläni vastaan kaikki hyvät neuvot. Kotipaikkakunnallani ei ole korvalääkäriä.

Vierailija
35/57 |
29.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Todellakin. Muuten sitä mähmää kertyy korviin ihan hitosti, yäk. Mitään tulehduksia ja muita ei ole ollut oikeastaan koskaan, ja puikkoja olen käyttänyt tähän tarkoitukseen ainakin 20 vuotta. Vanupuikot on kyllä muutenkin aivan loistava keksintö, todella monikäyttöisiä.

Niitä myydään nykyään paperivartisinakin.

Vierailija
36/57 |
29.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Höpö höpö. Joku persu/TRUMPetisti/brexittiläinenkö siellä taas huutelee ja koittaa esittää puolitotuuksia propagandana? EU haluaa kieltää MUOVIvartiset vanupuikot, mikä onkin aivan oikein, sillä muovijäte on ongelma, joka on räjähtänyt käsiin viimeisen 15 vuoden aikana. Tarkoitus on korvata ne esim. puuvartisilla tai muilla maatuvasta materiaalsita valmistetuilla puikoilla. Jos ei Tyynenmeren muovijätelautta ole tuttu vielä, googlaa. Ai ei meidän suomalaisten roskat sinne joudu, arvaa uudestaan ja lue vaikka Hesarin Kuukausiliitteen juttu muovijätteen myymisestä Kiinaan, jossa jätteenkäsiteelylaitos on pahimmillaan muovikoreja joessa. Mistähän ne puikot sinne Tyyneenmereen onkaan päätyneet hmm...

Vierailija
37/57 |
29.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole ikinä kaivellut korviani vanupuikoilla enkä millään muillakaan tikuilla. Suihkun jälkeen kuivaan korvat pyyhkeellä ja tarvittaessa korvakäytävän alusta max sentin syvyydestä. Korviani ei kutita ikinä ja vaikkua ei erity juuri yhtään. Uskon tämän johtuvan siitä, että en räpellä korvakäytäviä ikinä.

Vaikun erittyminen lisääntyy, mikäli korviaan jatkuvasti kaivelee. Lisäksi tikku siirtää vaikun syvemmälle, mikä voi aiheuttaa tukkoisuutta ja muita ongelmia. Aiheutatte itse vaikkuongelmanne sörkkimällä korvianne jatkuvasti. Vanhan sanonnan mukaan korvia ei saa kaivaa millään kyynärpäätä pienemmällä.

Vierailija
38/57 |
29.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikähän se virallisesti hyväksytty tapa oikeasti on, kun kerran pumpuliluikkoa ei saisi käyttää? Jostain luin joskus, että korvat tulisi huuhdella lääkärissä, mutta se nyt kuulostaa aivan älyvapaalta touhulta. Moi, tulin tänne taas viikottaiseen korvien putsaukseen!

Ja terveyskeskuksessa luultavasti sanoisivat, että hittoako ramppaat täällä jatkuvasti, putsaa itse korvasi. 

Nimenomaan kehotettiin itse suorittamaan korvahuuhtelu, terveyskeskuksessa sitä ei enää tehdä, sanoi hoitaja kun sinne soitin. (Tosin en ramppaa jatkuvasti terveyskeskuksessa, vuotuisen influenssarokotuksen käyn hakemassa, siinäpä se).

Vierailija
39/57 |
29.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En putsaa enkä tunne ketään ikäistäni joka putsaisi. Ikinä ei ole vaikkujen ja vahojen kanssa ongelmia ollut. Olisiko vanhemman väen juttuja? 

Vierailija
40/57 |
29.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä käytän vielä pahempaa metodia: kaivan ne töhnät hiuspinnillä. Ai että kun sitä vahaa jää kivasti siihen pinnin pään "silmukkaan", kun oikein korvaröörin reunoja sillä hankaa.

Mä teen myös välillä näin. Mutta jos oikein kunnolla sillä kaivelee, niin rupee jo sattumaan sinne korvan sisäpintaan. Siksipä enimmäkseen putsaan vanupuikolla. On hellempi korvakäytäville kun ei ”raavi” niin pahasti.

Kiva kuulla että on näin paljon muitakin vanupuikkojen käyttäjiä. 👍 Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kolme seitsemän