Eikö kukaan muu muka putsaa korvia vanupuikolla vaikka niin kielletään tekemästä?
Itse putsaan ja kaivelen oikein kunnolla korvasta kaikki töhnät pois vanupuikon avulla. Mikään ei oo ihanampaa kuin kaivella kutisevaa korvaa vanupuikolla ja katsoa miten vanupuikon pää ön täynnä ruskeaa möhnää. 🤗
Kommentit (57)
Tässä unohdetaan taas että ohmiset ovat erilaisian. Mulla ei ainakaan korvista edes erity mitään, maksimissaan haaleankeltaista millin verran kerran vuodessa. Osalla taas tulee tummanruskeaa vaikka päivittäin.
Itse kuivaan korvat vanupuikolla suihkun jälkeen ja pyörittelen sopivan ronskisti. Ikinä ei ole ongelmia eikä vaikku voi mihinkään kasaantua kun sitä ei ole lainkaan.
Vaikku poistuu itsestään
Sinun ei tarvitse poistaa vaikkua korvakäytävistäsi puikoilla, koska kuivunut vaikku poistuu niistä lähes itsestään. Sinun ei tarvitse kuin liikuttaa leukaasi ja vaikkua poistuu automaattisesti esimerkiksi syödessäsi tai puhuessasi.
Niin varmaan joo. 😂🤣😂
Käytän vahaa liuottavia korvatippoja.
Tietenkin rassaan ja ruoppaan oikein kunnolla. Tyydyttävää hommaa.
Pyörittelen vanupuikolla korvakäytävästä ja myös korvalehden rustojen kaarista aina hiustenpesun jälkeen, kun kaikki on kosteaa ja pehmeää. Lisäksi putsailen muutenkin vähän huvin vuoksi. Ei juuri sen tyydyttävämpää tunnetta ole kuin pyöritellä vanupuikolla hyvä vaikkumöykky irti, hyvällä tuurilla se vaikku on vielä veikeän keltaista.
Vierailija kirjoitti:
Aika ällöttävää jos illalla laittaa vahaa liuottavia korvatippoja ja yöllä se nestemäinen vaikku valuu korvista ulos ja tyynyliina ja hiukset on sitten ihan vaikkuiset. 😬
Vai haihtuuko se vaikku sitten savuna ilmaan sieltä korvista? 🤔
Putsaan pumpulipuikolla. En liian usein, ehkä n kerran kuussa, kun korvia alkaa kutittaa. Ja varovasti tietenkin. En ymmärrä miksi niin ei saisi tehdä ja millään muulla konstilla en saa vaikkua pois korvista. Koskaan ei mitään ongelmia ole ollut.
Vierailija kirjoitti:
Tätä mäkin olen miettinyt, kun virallisten ohjeiden mukaan "korvat puhdistavat itse itsensä" tms. Ei paljon kiinnostelisi jokin hallitsemattomasti korvasta valuva vaikku, mieluummin putsaan puikolla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aika ällöttävää jos illalla laittaa vahaa liuottavia korvatippoja ja yöllä se nestemäinen vaikku valuu korvista ulos ja tyynyliina ja hiukset on sitten ihan vaikkuiset. 😬
Mulle neuvottiin, että tipat yöksi korviin ja pieni pumpulituppo siihen päälle, että aine pysyy korvissa vaikuttamassa. Sitten aamulla ne korvat pitää vielä huuhdella, että möhnät tulee pois, multa ei tosin ikinä tullut sieltä pois muuta kun kirkasta huuhteluvettä.
Kyllä korvien kaivelu on ihanaa. Keskiajalla oli oikein tarkoitukseen tehtyjä korvalusikoita.
Kaivelin aikanaan meidän koiran korvia, ja se rakasti sitä. Kiedoin sormen ympärille pehmeää taloupaperia, ja kaivelin syvältä. Koiran luppakorvista tuli ihan uskomattomat määrät vaikkua. Koira nautti, oikein hyrisi kun kaivoin. Odotti oikein aina tätä käsittelyä.
🇺🇦🇮🇱
Putsaan. Minulla on tosi isot korvakäytävät, siis jopa niin isot, että moni lääkäri on hämmästellyt. Vanupuikkoa saa pyöräyttää ihan kunnolla siellä korvassa, että osuu seinämiin. Puhdistan korvani jokaisen suihkun jälkeen. Puhdistan vain tuosta tärykalvon edestä, en siis tunge siitä pidemmälle. Käytän joka yö korvatulppia, mikä tuntuu lisäävän vaikun määrää.
Vinkkinä muuten teille, jotka haluavat vähentää muovijätettä: kaupoista löytyy sellaisia vanupuikkoja, joiden varsi on paperimassaa. Ovat oman kokemukseni mukaan jämäkämpiäkin kuin muoviset. Ei tietty saa kastua.
Joo, vanupuikkoja käytän itsekin - ja kuten muutama muukin ehti jo kommentoida, mullakin lähti toisesta korvasta kuulo vaikun takia kun jätin puikot sikseen joksikin aikaa (koska oli muka vaarallista). Never again!
Mutta hei, on olemassa luontoystävällisempikin keino: kasvata pikkurillin kynnestä pitkä ja viilaile suipoksi. Sillä voi sitten kivasti kaivella kaikki töhnät ulos. Tätä harrastavat (ainakin) Etelä-Eurooppalaiset, vanhemmat miehet. Aika ällöttävää, toisaalta eivätpähän syyllisty vanupuikkojen liikakulutukseen ainakaan... :'D
Kaffepulla kirjoitti:
Kyllä korvien kaivelu on ihanaa. Keskiajalla oli oikein tarkoitukseen tehtyjä korvalusikoita.
Kaukoidässä niitä käytetään käsittääkseni yhä, ainakin Etelä-Koreassa jossa eräs sukulaiseni kävi taannoin työreissuilla. Toi pari tuliaisina kotiinkin. Toki ovat eri kulttuureissa eri mallisia. Wikipediassakin on näemmä kaikenlaisia korvarasseja.
Tuo ajatus siitä että korvat puhdistuvat itsekseen on kyllä houkutteleva mutta itselläkin on kokemuksia että jos puikkoputsauksen jättää tekemättä, sitä kamaa on kohta korvassa niin paljon että kuulo kärsii.
Mun korvista ei erity juurikaan mitään ja sekin kova mikä tulee ulos käytän pinnin loop päätä silloin harvoin kun tuntuu, että siellä jotakin on.
Kaippa mulla on joku virhe, tai sit ei. En hikoile haisevaa hikeä muuta kuin, jos on jonkun kanssa ahdistava tilanne...
Kuivaan suihkun jälkeen aina hyvälaatuisella vanupuikolla. Juuri lääkäri mainitsi tarkastuksessa, että harnoin näkee niin puhtaita korvia, kuin minulla on.
Ostan vanupuikkoja loppuelämäkseni, ennen kuin pääsevät loppumaan.
Pesen saippuavedellä suihkussa käydessä jokatoinen päivä. En ole vanupuikkoja käyttänyt vuosiin, koska kuulin että niillä sinä vaan työnnät sitä vaikkua syvemmälle. Saippuapesulla saa heti puhtaat suihkussa. Ei ole korvatulehduksia tai mitään korvaongelmia ollut koskaan. Ja korvat ovat aina puhtaat.
Oonko minä nyt siis ainut joka saippualla ne pesee? Outoa..
En oikein keksi mitään fiksumpaa, yhtä halpaa ja helppoa tapaa putsata korvia. Joka päivä en kyllä ronki. Päivittäin käytettynä varmasti voi aiheuttaa juurikin korvatulehduksia ym. kun kyllähän sillä vahalla suojaava tehtävä on, mutta ei sitä vaikkua tarvi koko korva täynnä olla. :D