Pilaa juhlat yhdellä lauseella
Tai sivulauseella.
Esimerkiksi: Haettiin juuri tarjottavat häihin Tallinnasta.
Kommentit (1164)
"Mikset sä juo" jankkausta aluksi, ja seuraavaksi kommentti: "Juo ittes mukavaksi".
Politiikka. Ota selvää kutsujen järjestäjien oikeat poliittiset kannat ja ala paasaamaan päinvastaista. Näin saa ikävän ilmapiirin.
Vierailija kirjoitti:
"Mikset sä juo" jankkausta aluksi, ja seuraavaksi kommentti: "Juo ittes mukavaksi".
Eräs työkaverini lohkaisi minulle kerran firman juhlissa, että "Juo ittes iloseks niin me juodaan sut kauniiks." Ja sivuhuomiona siis, että olen aika arkisen ja tavallisen näköinen nainen, joten meni mielestäni ihan vain v*ttuilun puolelle...
"Onko sulla kaikki ihan ok? Onko kaikki hyvin? Mä vaan ajattelin, kun sä näytit niin jotenkin...Onhan sulla varmasti hauskaa?"
Mulla oli kaveri, joka harrasti tätä aina etkoilla ja illanvietoissa. Mä olen iloinen ja sosiaalinen ihminen, ja tuo kaverin kysymys tuli aina ihan puun takaa. Mieti, että istut etkoilla hyvällä tuulella ja laittautuneena bilemeiningeissä skumppalasi kädessä, ja sitten joku kysyy yhtäkkiä sellaisella teennäisen empaattisella äänellä, että "onko sulla varmasti hei kaikki ihan ok?" Tappaa hyvän fiiliksen aika tehokkaasti! Mietin näin jälkikäteen, kun kyseistä tyyppiä hyvin harvoin enää tapaan, että tekikö tuota tahallaan ja veemäisyyttään vai eikö muka oikeesti tajunnut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"miks noi on täällä" (isäntäperheen lapsi) - ja samalla selviää että eräs idiootti on tuonut sinut juhliin joihin tätä idioottia tai sinua ei ole kutsuttu.
Kävi kerran vähän yhtä nolosti ja minun juhlatunnelmani meni pilalle. Eräs hyvä kaveri innosti yhtenä kesänä, että mennään juhannuksenviettoon yhden tutun mökille, koska tämä on kuulemma kutsunut ja toivottanut tervetulleeksi ihan kaikki. Pakkauduttiin autoon ja hurautettiin pitkä matka korpeen. Jotakin pikku viemisiä ostettiin, ja omat ruuat/juomat/makuupussit oli mukana.
Siellä perillä oli hieman outo tunnelma ja asia selvisi. Tämä kaverin tuttu vaimoineen olikin vastikään saanut vauvan ja tuore perhe oli tuolla mökillään ensimmäistä kertaa. Me, juhannusta juhlimaan tullut remujoukko tuskin olimme sitä, mitä sinne kaivattiin. Tuore isä oli tainnut vaimon kanssa keskustelematta kutsua meidät sinne. Voin kuvitella keskustelun, jonka vaimo oli miehensä kanssa käynyt.
No, tämä isäntä pisti saunan lämpiämään, siellä grillailimme ja möykkäsimme pikkutunneille rannassa ja vietimme keskenämme juhannusta. Tuore äiti imetti vauvaa jossakin näkymättömissä ja isäntä kävi välillä luonamme kääntymässä. Olimme ikään kuin vallanneet toisten kesämökin. Noloa. Aamulla lähdimme häntä koipien välissä pois.
Ohis, mutta miksi ihmeessä ette lähteneet heti kun tilanne selvisi, vain jäitte ihan omien sanojesikin mukaan möykkäämään yön yli? Minulla on sylivauvan äitinä sympatiat täysin tuon tarinan mökin emännän puolella. Ei sen ajattelemattomasti käyttäytyneen isännän tunteita olisi tarvinnut niin silkkihansikkain kohdella, etä pelkästään hänen hänen tarjoamansa vieraanvaraisuus olisi noissa olosuhteissa jotenkin velvoittanut jäämään sinne häiriöksi.
m85 kirjoitti:
sisko järjesteli synttäreitä lapsellee ja kun kysyin että millanen tarjoilu niin vastas että jäätelöö/sipsei/herkkui.... huoh, eihä aikuinen tollasella jaksa, onneksi kysyin enkä vaan lampsinu paikalle, mäkkärin kautta sitte siis, voi jösses miten jotkut voi olla tollassia? isäntäväki tietysti syöny omia aikojaa ennen vieraita, mutta vieraat ei tiedä onko siellä ihan ruokaa vai täytyykö antaa mahan murista, itse pyrin aina ilmottaa että on vähintää pizaa tarjolla useampia makuja tai grillataan
Kuka aikuinen tulee lastenkutsuille sillä ajatuksella, että tarkoituksena on itse syödä siellä vatsansa täyteen? Aikuisten syntymäpäiväjuhlat ovat sitten asia erikseen ja tarjoilut sen mukaisia.
Eräs kaverini aina etkoilla joskus villeinä opiskeluvuosina:"Juo nyt säkin! Juo! Juo hei nyt! Montako sä oot juonut? Ootko sä kännissä jo? Juo nyt, oot juonu vasta viis, mulla jo seitsemäs. JUO!"
Takakireä, aina alkosta kieltäytyvä ja vesiselvä pomo alaiselleen firman juhlien loppupuolella: "Maija, ei mua tiedäksä yhtään oikeesti haittaa, vaikka sä oot noin humalassa..."
Sinkkunaine kirjoitti:
Onpas täällä paljon komeita varattuja miehiä, joiden kanssa voisi panna.
Ei tuo miesten juhlaa pilaa.
Häät: No, pääsi se Kallekin taas naimisiin.
Hautajaiset: Vittu ekat bileet, jossa ei tarvii kuunnella ton Maken (=edesmennyt) lässytystä!
Kastejuhla: Ei oo kyllä yhtään isänsä näkönen. Tai ehkä on sittenkin. Heh, heh. Kuis on?
Syntymäpäivät: En ois näitäkään muistanu jos ei olis kutsuttu.
”Voisin pilata nämä juhlat yhdellä lauseella.”
ANTAKAA NYT KERRANKIN LAPSILLE SELVÄ JUHANNUS/JOULU
"Oho, onpa teillä tuolla ovenkarmin päällä iso kerros pölyä!"
On se hienoa että teiän Mari valmistui lähihoitajaksi. Meiän Mikko se valmistuu ens viikolla merkonomiksi. Siitä tulee johtaja!
"Joko sulla on rennompi fiilis? Miksi oot niin stressaantunut? Otahan nyt välillä boolia ja istahda alas, niin rentoudut!"
Miehen sisko järjestämissämme juhlissa. Myönnän olleeni jännittynyt, koska en ollut aiemmin järjestänyt niin isoja juhlia ja huolehdin itse kahvin keittämisestä, tiskaamisesta ja siitä että tarjottavaa riitti pöydässä. Piti siis vähän olla aina valmiudessa, kun tuli lisää vieraita tai kun edellisiltä oli kahvikuppi tyhjä, niin piti muistaa tarjota lisää.
Ei minua haitannut vastata tarjoilusta, mutta olo kurjistui kertaheitolla tuosta huomautuksesta. Anteeksi kun en osannutkaan olla oikealla lailla. Halusin kuitenkin, ettei kenenkään tarvitsisi olla aivan kuivin suin tai että jokin loppuu pöydästä enkä huomaa laittaa lisää tarjolle.
Moi Siiri, kiva kun pääsit juhliin. Mitä sulle kuuluu? Ihan pääsin joo! Ei kai tässä vitumpia. Sammaa paskaa kuin aina ennenkin. Sulle?
"Katos kun satuttiin laittamaan lähes samansävyiset valkoiset mekot!"
Vieras häissä morsiammelle.
Tiedän tunteen, sain kuulla saman kysymyksen omissa juhlissani, onneksi sentään vain yhden vieraan suusta. Ei ollut kivaa, varsinkaan, kun vielä siinä vaiheessa oma pettymys oli vielä aivan tuore, kun niitä L:iä ei odotuksista huolimatta tullutkaan.