Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mieheni haluaisi, että muutamme mökille viikko synnytyksen jälkeen

Vierailija
28.05.2018 |

Kun vauva on siis käynyt siinä tarkastuksessa. Mökillä ei ole esim. juoksevaa vettä, vaan vesi kannetaan järvestä ja vessana toimii sellainen hyvin perinteinen ulkohuussi. Sähköt onneksi on. Millä saan hänet ymmärtämään, että idea ei ehkä ole ihan hyvä? Olen yrittänyt kertoa esimerkkejä tilanteista, joissa vauvan kanssa ei ole ihan helppoa noin alkeellisissa olosuhteissa, mutta miehen mielestä olen "negatiivinen valittaja". Olenko? Olisiko joku pärjännyt viikon vanhan kanssa vaikkapa kuukauden noissa olosuhteissa?

Kommentit (736)

Vierailija
301/736 |
29.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Keskustelun perusteella kyllä on nykynainen avuton ja mukavuudenhaluinen.

M45

Montakos raskautta ja synnytystä sulla olikaan takana? Onko kokemusta rintatulehduksesta?

Ääliö.

Vierailija
302/736 |
29.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuohon suihkuttomuuteen, sen varalta jos menetkin mökille: On olemassa myös retkisuihkuja, eli sellaisia pusseja joihin saa laitettua esim. 20 litraa lämmintä vettä ja sitten valutettua ulos suihkuletkusta. Siis tuollaisia https://www.google.fi/imgres?imgurl=https%3A%2F%2Fsuomitrading.fi%2Fmed…

Mutta en kyllä tosiaankaan kannata mökille lähtöä viikko synnytyksestä, etenkään viiden tunnin matkan päähän, ihan hullu ja epärealistinen idea! Toki on periaatteessa mahdollista että kaikki menisi hyvin ja saisitte sen ajomatkankin sumplittua jotenkin parhain päin, mutta aikamoinen riski otettavaksi kun kerran ei ole mikään pakko. Teillä on koko elämä aikaa mökkeillä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
303/736 |
29.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sanoin anopille miehen ideasta ja toivoin että miehen äiti puhuisi pojalleen järkeä. Mutta eipä onnistunut, miehen äiti vain kertoi meille siinä sitten miten helppo synnytys hänellä oli ja miten hän oli heti kunnossa ja mieskin vauvana täydellisen helppo vauva. Ap.

Voi hele...

Mä sinuna ihan vaan ilmoittaisin miehelle, että en aio lähteä, koska haluan opetella vauvanhoitoa rauhassa kotona, ja haluan olla synnytyksen jälkeen paikassa, missä on juokseva vesi. Ei mitään perusteluja, en kuuntelisi mitään jankkausta, en sotkisi muita ihmisiä asiaan. En enää keskustelisi asiasta. Sanoisin, että loukkaat minua ja aiheutat minulle tarpeetonta stressiä loppuraskauteen, ole hyvä ja lopeta. Ei muuta.

Tämä on hyvä.

Me taisimme mennä mökille, kun vauva oli reilun kuukauden. Meillä on mökillä sähköt mutta ei juoksevaa vettä. Pärjättiin ihan hyvin. Mökkeily viikko synnytyksen jälkeen kuulostaa vähän liian extremeltä. Eniten mökkeilyyn vaikuttaa äidin kunto. Juokseva vesi on synnytyksen jälkeen aika olennaista.

Miehille pitäisi järjestää joku oma perhe- ja synnytysvalmennus. Meillä mies luuli pitkään, että päivähoitomaksu on kerran tai kaksi vuodessa. Yllättyi, kun kerroin, että se vajaan 300 euron maksu menee kuukausittain.

300 €/kk on todella vähän! Tutustupa huviksesi vanhainkotien tai hotellien hinnastoihin.

Ei ihme, että monet varastoi lapsiaan päiväkodissa silkkaa mukavuudenhaluaan, kun se on noin halpaa.

Tiedän, että se on vähän verrattuna todellisiin kustannuksiin. Nyt mies kuitenkin luuli, että se maksetaan 1-2 kertaa vuodessa. Se on yksi suurimmista kuukausittaisista laskuista meidän perheessä. Meillä siis pitää vääntää kuukausittain yhteisistä kuluista. Eikä se nyt oikeastaan ollut pointti. Pointti oli se, kuinka tietämättömiä jotkut uudet vanhemmat ovat vrt. Ap:n mies joka ei usko, että jälkivuotoa on olemassa tai että vauva voi huutaa viiden tunnin automatkan, jos vanhemmat vaan jaksaa kuunnella.

Vierailija
304/736 |
29.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sanoin anopille miehen ideasta ja toivoin että miehen äiti puhuisi pojalleen järkeä. Mutta eipä onnistunut, miehen äiti vain kertoi meille siinä sitten miten helppo synnytys hänellä oli ja miten hän oli heti kunnossa ja mieskin vauvana täydellisen helppo vauva. Ap.

Voi hele...

Mä sinuna ihan vaan ilmoittaisin miehelle, että en aio lähteä, koska haluan opetella vauvanhoitoa rauhassa kotona, ja haluan olla synnytyksen jälkeen paikassa, missä on juokseva vesi. Ei mitään perusteluja, en kuuntelisi mitään jankkausta, en sotkisi muita ihmisiä asiaan. En enää keskustelisi asiasta. Sanoisin, että loukkaat minua ja aiheutat minulle tarpeetonta stressiä loppuraskauteen, ole hyvä ja lopeta. Ei muuta.

Tämä on hyvä.

Me taisimme mennä mökille, kun vauva oli reilun kuukauden. Meillä on mökillä sähköt mutta ei juoksevaa vettä. Pärjättiin ihan hyvin. Mökkeily viikko synnytyksen jälkeen kuulostaa vähän liian extremeltä. Eniten mökkeilyyn vaikuttaa äidin kunto. Juokseva vesi on synnytyksen jälkeen aika olennaista.

Miehille pitäisi järjestää joku oma perhe- ja synnytysvalmennus. Meillä mies luuli pitkään, että päivähoitomaksu on kerran tai kaksi vuodessa. Yllättyi, kun kerroin, että se vajaan 300 euron maksu menee kuukausittain.

Mun mies luuli, että lapsilisä riittää päivähoitomaksuun. Herra tienaa 5000€ kuussa ja minä vähän alle 2000€ niin ei se "Ihan" riitä, melko kalleimman mukaan sitä maksetaan. Mies ei myöskään ymmärrä miks mun rahat on aina lopussa (maksan yksin lasten kaikki kulut päivähoitomaksuista vaatteisiin ja ruokaan).

Vierailija
305/736 |
29.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä idiootti taas läksin miehen show off-lomalle kun pienempi oli vuoden. Ja kyllä muistan sen potutuksen määrän, kun mies sukelteli riutoilla esikoisen kanssa ja minä hoidin yksivuotiasta perkeleellisessä helteessä, josta vielä olisi muka pitänyt nautiskella. Illat menivät niin että minä yritin epätoivoisesti nukuttaa hikistä lasta vaunuihin niin että mies pääsee sitten panemaan. Ja kaikki tämä ei kustantanut kuin muutaman tonnin, kylläpä joo tuli nauttimista koko rahan edestä. 

Kyllä sinä, ap, voit jäädä kotiin pikkuvauvan kanssa, iso vauva voi ajaa itse itsensä sinne mökille.

Vierailija
306/736 |
29.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

About kaikki ihmiset ennen 1950-lukua on tuollaisista oloista selvinneet.

Mutta 1/5

Muisteleppa millainen lapsikuolleisuus siihen aikaan oli? Äitini perheessä kaksi lasta kuoli, neljä jäi henkiin, sairastelivat kovasti virtsatieinfektioita ym

No sehän se onkin hienoa, että nykypäivänä meillä on elossa ja 24/7 hoidossa kaikki sellaiset, joiden ei kuuluisi oikeasti elää. Ei mitään henkilökohtaista kenellekään, ei minuakaan olisi tässä - mutta ihan oikeasti, itsekkyys nyt narikkaan ja miettimään tätä maapalloa. Meitä on liikaa. On järjetöntä ja luonnonvastaista pitää sairaita ihmisiä elossa vieläpä paskaa elämää. 

Ei se ennen vanhaan mennyt niin, että luonto jotenkin valikoi heikommat yksilöt kuolemaan sen ekan vuoden aikana, vaan ihan puutteellisen hygienian takia moni aivan terve äiti sai esimerkiksi kohtutulehduksen tai emättimen haavat tulehtuivat, ja kuoli. Vastasyntynyt jäi ilman äitiä, mikä varmasti lisäsi todennäköisyyttä, että vauvasta ei kasvanut yhteiskuntakelpoista yksilöä. Vauvojen suurimpia kuolinsytä olivat myös hygienian puutteet takia leviävät taudit ja tulehdukset sekä se, kun kaupungeissa annettiin vauvoille korvikkeeksi maalta kärrättyä lehmänmaitoa, joka ehti pilaantua matkalla. Ei varsinaista luonnonvalintaa ja melko hyvä juttu, että näistä ongelmista on päästy, vai mitä? Eikä taida ihan liittyä siihen, mitä ap:n kannattaisi tehdä?

Vierailija
307/736 |
29.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Luulen, että mies ei ymmärrä millaista arki vastasyntyneen kanssa on. Hän olettaa, että olen kunnossa 2 päivää synnytyksen jälkeen ja imetys sujuu heti täydellisesti ja vauva nukkuu yönsä hyvin ja vauva ja minä ollaan täysin terveitä jne. Mies on ollut mukana jokaisella neuvolakäynnillä ja valmennuksessa, mutta neuvolassa ei ole sanottu sanaakaan esim. jälkivuodosto (mies luulee että olen keksinyt asian) ja imetysvalmennuksessakin kerrottiin vain tekniikat, joilla sen saa onnistumaan täydellisesti. Ap.

Ei hyvältä näytä tämä teidän touhu. Nyt lusikka käteen teille molemmille ihan nyt ja heti. Antakaa nyt vauvan ensin syntyä ja ethän Sinä viikossa välttämättä edes ole kotona jos kaikki ei mene kuin Strömsöössä. Mitä vain voi sattua. Mikä miestäsi estää lähtemään yksin sinne mökille jos se sinne meno niin kamalasti polttelee. Jos se on tärkeämpi kuin vauva ja Sinun synnytyksestä toipuminen, niin en tiedä mitä tähän enää voisi kommentoida.

Veikkaanpa, kun vauva syntyy, niin miehesi silmät voivat avautua ja ajatus heti kohta mökille menosta voi olla niin, että " ohi" ja kuinkas vanhoja olittekaan ?

On miehiä, joille on luontaista ja itsestäänselvää huolehtia että kumppanilla on hyvä olla ja hän on turvassa. Siis ei vain toivoa optimistisesti että kaikki menee hyvin, vaan toimia sen eteen!

Sitten on niitä miehiä, jotka ovat mukavia ja rakastettavia niin kauan kuin on kivaa ja helppoa, mutta jotka seisovat tumput suorana kun tulee joku ongelma. He jäätyvät ja pakenevat, jopa konkreettisesti. Myöhemmin itketään ja kadutaan. Jolloin puoliso saa kantaakseen senkin taakan, että laiminlyönti pitää unohtaa ja antaa anteeksi.

Vierailija
308/736 |
29.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi hele...

Tämä on hyvä.

300 €/kk on todella vähän! Tutustupa huviksesi vanhainkotien tai hotellien hinnastoihin.

Ei ihme, että monet varastoi lapsiaan päiväkodissa silkkaa mukavuudenhaluaan, kun se on noin halpaa.

Päivähoito on perustettu siksi, että naiset pääsevät työelämään lasten syntymän jälkeen. Samasta syystä yhteiskunta tukee päivähoitomaksuissa. Ihan hullua verrata tuota hotelleihin saati vanhainkoteihin. Ainoastaan yksityisissä hoitokodeissa asukkaat maksavat koko palvelun itse elleivät saa kunnalta palveluseteliä.

Kunnan hoitokodeissa maksu on prosenttiosuus henkilön tuloista. Sen jälkeen rahaa jää mimimaalisesti. Sillä pitää kuitenkin maksaa esim. vaatteet, hygieniatarvikkeet ja lääkkeet.

Älä höpötä asioista joista et tiedä.

Vierailija
309/736 |
29.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi hele...

Tämä on hyvä.

Mun mies luuli, että lapsilisä riittää päivähoitomaksuun. Herra tienaa 5000€ kuussa ja minä vähän alle 2000€ niin ei se "Ihan" riitä, melko kalleimman mukaan sitä maksetaan. Mies ei myöskään ymmärrä miks mun rahat on aina lopussa (maksan yksin lasten kaikki kulut päivähoitomaksuista vaatteisiin ja ruokaan).

No mitäs maksat!!

Mies tietysti omistaa kaiken kiinteän ja kartuttaa omaisuuttaan, ja teillä on avioehto?

Vierailija
310/736 |
29.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuohon suihkuttomuuteen, sen varalta jos menetkin mökille: On olemassa myös retkisuihkuja, eli sellaisia pusseja joihin saa laitettua esim. 20 litraa lämmintä vettä ja sitten valutettua ulos suihkuletkusta. Siis tuollaisia https://www.google.fi/imgres?imgurl=https%3A%2F%2Fsuomitrading.fi%2Fmed…

Mutta en kyllä tosiaankaan kannata mökille lähtöä viikko synnytyksestä, etenkään viiden tunnin matkan päähän, ihan hullu ja epärealistinen idea! Toki on periaatteessa mahdollista että kaikki menisi hyvin ja saisitte sen ajomatkankin sumplittua jotenkin parhain päin, mutta aikamoinen riski otettavaksi kun kerran ei ole mikään pakko. Teillä on koko elämä aikaa mökkeillä.

Kätevämpi versio on ladattava retkisuihku. Ei tarvitse tehdä kuin sopiva vesi padasta ja kaivovedestä esim. ämpäriin. Kaikki kokeilleet ovat ihastuneet helppouteen.

Periaatteessa luonnollinen haavahygienia voi olla mökilläkin hyvä. Hygienian saavuttaminen on toki työläämpää kuin kotona, mutta toisaalta jos on mahdollisuus olla oikein mahdollisimman luonnollisessa asussa paljon ulkona, niin kehon oma puolustusjärjestelmä vastaavasti toimii raikkaan ulkoilman kanssa hyvin. 

En minä silti vastasyntyneen kanssa menisi pitkäksi ajaksi, varsinkaan ekan. Mutta kannatan kyllä, että mahdollisimman pian lapsi on luonnollinen osa mökkeilyä ja liikkumista yleensäkin.

Vierailija
311/736 |
29.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa siltä että olet viemässä mieheltä kaiken loma tekemisen vauvan varjolla.

Muista ettei vauva estä elämää tai reissuja, toteuttaminen on vain hieman erilaista. Mutta kyllä vaellus ja telttailu onnistuu pienenkin kanssa :) ja mökkeily !!

Vierailija
312/736 |
29.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuulostaa siltä että olet viemässä mieheltä kaiken loma tekemisen vauvan varjolla.

Muista ettei vauva estä elämää tai reissuja, toteuttaminen on vain hieman erilaista. Mutta kyllä vaellus ja telttailu onnistuu pienenkin kanssa :) ja mökkeily !!

Ihmettelinkin, että kas kun palstaääliöt eivät löydä tätä ketjua.

Ei tartte ihmetellä enää.

Vierailija
313/736 |
29.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

M45

Jaa, mieti miten avuttomia ja mukavuudenhaluisia nyt mummoiksi tulevat naiset oli. Helposti sai synnytyksen jälkeen olla sairaalassa yli viikon, lapsi vietiin aina yöksi vauvalaan josta hoitajat kävivät vain nostamamassa rinnalle, että äiti sai toipua synnytyksestä. Lakanat vaihdettiin ja muutenkin tuoretta äitiä autettiin niin paljon kuin mahdollista.

Toista se on nykyään.

Koskee kyllä lähinnä kohta isomummoiksi tulevia. Minä sain esikoiseni yli 20 vuotta sitten, ja silloin mikään noista ei pitänyt paikkaansa, eikä ollut varmaan enää pitkään aikaan pitänyt. Tosin tuolle trollille, jolle vastasit, ei kannattaisi ylipäätään vastata. Hän varmaan istuisi repaleisen leikkaushaavan päällä viisi tuntia, ja sitten huuhtelisi sitä likaisella vedellä parin tunnin välein, kuollen reippaalla erämielellä iloisesti haavatulehdukseen.

Aplle. Varmista vielä mieheltä, että jaksaa pestä lakanasi ja yöpukusi joka päivä. Minulta valui maitoa rinnoista ihan hirvittävästi öisinkin, ja nukuin lammikossa, joka haisi hirveältä jos ei sitä pessyt joka päivä.

Kotona teillä varmaan on pesukone.

Vierailija
314/736 |
29.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei ole lapsia, mutta olen kuullut, että ekat viikot vauvan kanssa mennään täydessä sumussa ja unenpuutteessa jopa kahden aikuisen voimin, vaikka ollaan oman kodin tutussa turvassa nykyajan mukavuuksien äärellä. Jos tulee vaikeuksia, ollaan hätää kärsimässä, sukulaiset ja ystävät värvätään apuun ja tarvitaan hoitajia ja sairaalaa.

On niin raskasta, ettei kukaan tajua. Joka puolelle sattuu, hormonit vie normaalin järjen.

Ja joku hu.llu suunnittelee lähtöän 5 tunnin matkan päähän alkeellisiin oloihin.

En käsitä, mutta uskon kyllä. Olen tavannut hölmöjä ja tiedän että tonttuja on oikeasti.

Ap, sun mies ei voi lähteä mökille edes yksin. Sen paikka on kotona hoitamassa perhettään.

Piste.

Vierailija
315/736 |
29.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi hele...

Tämä on hyvä.

Päivähoito on perustettu siksi, että naiset pääsevät työelämään lasten syntymän jälkeen. Samasta syystä yhteiskunta tukee päivähoitomaksuissa. Ihan hullua verrata tuota hotelleihin saati vanhainkoteihin. Ainoastaan yksityisissä hoitokodeissa asukkaat maksavat koko palvelun itse elleivät saa kunnalta palveluseteliä.

Kunnan hoitokodeissa maksu on prosenttiosuus henkilön tuloista. Sen jälkeen rahaa jää mimimaalisesti. Sillä pitää kuitenkin maksaa esim. vaatteet, hygieniatarvikkeet ja lääkkeet.

Älä höpötä asioista joista et tiedä.

Hoitokodissa vanhus on kokoaikaisessa hoidossa, se maksaa kunnalle enemmän mitä lapsen päivähoito. Vanhuksen maksa osuus on vain pieni osa todellisista kustannuksista.

Vierailija
316/736 |
29.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kai se mies tajuaa, että kaikki, siis ihan kaikki, jää hänelle tehtäväksi? Jos mies kuvittelee, että hän vain käy kalassa, grillailee ja lämmittää saunan, niin eihän tuo riitä mihinkään. Miehen pitää kantaa vedet, lämmittää mökki, laittaa ruuat, tiskata ja pestä sinun ja vauvan vaatteet. Saati jälkivuoto ulkovessassa... Ihan kuolleena syntynyt ajatus.

Mies on kuulemma valmis kantamaan kaikki vedet ja lämmittämään kaikki vedet ja kantamaan kaikki puut ja kantamaan kaikki ruokaostokset jne, jotta pääsisi(mme) sinne mökille. Ap.

Ei se veden kantaminen ja lämmitys riitä. Äitejä neuvotaan varaamaan paljon ruokaa pakkaseen, koska valvotte aaut, päivät, illat, yöt, aamut jne jne koska vauvan pitää syödä ja vaipat pitää vaihtaa, pylly pestä ja tuttipullot ja tutit jne jos maitoa ei tule.

Sitten kun mies sanoo, että palvelee sua sänkyyn samoin kuin naistenklinikalla niin voit lähteä. Hän laittaa ruoat, pesee pyykit, tiskaa, käy kaupassa, tuo vaippoja ja sulle sellaista ruokaa että maitoa erittyy.

Ennenvanhaan oli piika, anoppi, mummo, siskot ja naapurin miinakin auttamassa että tuore äiti selvisi lapsen kanssa. Ei äitien tarvinnut lapsivuoteesta nousta heti raatamaan pyykkivuorossa laiturin nokassa ja ruokaa laittamaan ja tiskaamaan kaivovedellä!!!. Nykymiehet vaativat kyllä sellaista kun eivät ymmärrä mistään mitään.

Juuri näin. Nykyään äidit voi kotiuttaa nopeammin, koska on sisävessat, suihkut, mikrot, äidinmaidonvastikkeet, tuttipullot voi pestä tiskikoneessa, on apteekki ja neuvola lähellä ja usein mummo auttamassa.

Toista oli ennen, mutta silloin mökissä harvoin oli yksi pariskunta, apuna oli muuta väkeä vähän kuten Vaahteramäen Eemelin perheessä.

Vierailija
317/736 |
29.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi mun mies on normaali.

Vaikka olen lastensairaanhoitaja, oli aluksi paljon ongelmia vauvan kanssa. Koliikkihuudot alkoivat aika pian, samoin oksentelu, johon haettiin kauan syytä. Imetys oli onnetonta ja itselläni puhkesi verekäs ihottuma. Mies ei tietenkään heti osannut käsitellä vauvaa, eikä voinut esim kylvettää. Sain lievän rintatulehduksen ja hartiat menivät tiukkaan jumiin, josta seurasi migreeni, ja kun yritin sinnikkäästi imettää, en saanut syödä lääkkeitä.

Mihinkään mökille toiselle puolen Suomea vettä lämmittelemään mieheni ei olisi ikinä minua vauvan kanssa päästänyt!!!

Vierailija
318/736 |
29.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei. Se on täyttä työtä muutenkin.

Vierailija
319/736 |
29.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

M45

Mä pidän itseäni melko kokeneena eränkävijänä, teen yksin erämaavaelluksia kesällä, sekä talvisin hiihtovaelluksia ja harrastan lisäksi myös metsästystä. Selviäisin erämaassa hengissä pelkän puukon kanssa. Synnytin myös joulukuussa esikoiseni ja tällä kokemuksella en lähtis viikon vanhan vauvan kanssa noin alkeellisiin oloihin. Siinä ei oo mun mukavuudenhalun kanssa mitään tekemistä vaan vauvan terveyden ja hyvinvoinnin. Jos ei nyt ihan täys lobotomia-lissu ole niin tuoreet äidit tuppaa välttään riskejä vauvan kanssa.

Vierailija
320/736 |
29.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kannata suunnitella mitään valmiiksi, vauva voi olla kuin unelma ja synnytys ja toipuminen helpoa.

Tai sitten jotain ihan muuta.

Itselläni kaikki raskaudet ovat yliaikaisia ja sairaassa on mennyt ainakin viikko, milloin mitäkin pientä vaivaa vauvalla ja siihen liittyvää seurantaa, labroja voi joutua juosta sairaassa vielä kotiutumisen jälkeen...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kaksi neljä