Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mies haluaa häät

Vierailija
27.05.2018 |

Ahdistaa.

Heidän suvussaan isot häät on tapa. Sinne kutsutaan jopa pikkuserkkuja (vaikkei niitä tunne).

Mies lupasi ettei meidän tarvi pitää häitä. Nyt on käytännössä äitinsä kanssa järjestämässä niitä ensi kesälle. Ei ole provo. Ovat varanneet varuiksi kaksi paikkaa (joista saan kunnian valita)..

Mies on ihan normaali, tai ainakin luulin niin. Nyt kuitenkin kaikki on lähtenyt käsistä. Kavereidemme häistä bongailee ideoita, ja kun en niistä innostu niin raportoi äidilleen, ja yhdessä ehdottavat minulle jotain modattua ideaa.

Olen yrittänyt sanoa etten haluaisi sellaisia häitä.. olen jo suostunut maistraatista puutarhaan johon tulee pappi.... olin jo suostunut 80hlö häihin, mutta vierasmäärä on jo noussut 120.. ja varmasti vuoden aikana ehtii vielä noista.

Olen introvertti, ujo, kiltti, miellyttämisenhaluinen ja pyrin välttämään konflikteja. Nyt ahdistaa niin paljon. Kesä saa miehen ja anopin hulluiksi.

Miten selvitä???

Kommentit (25)

Vierailija
1/25 |
27.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin otsikko voisi myös olla ""mies ja anoppi pakottavat naimisiin"

Mietin, kun kuitenkin joudun tähän suostumaan niin miten kestän sen päivän??

Ap

Vierailija
2/25 |
27.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätä se

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/25 |
27.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikuistu ja kerro mielipiteesi, äläkä anna jyrätä itseäsi. Teet itsellesi suuren palveluksen loppuiäksesi.

Vierailija
4/25 |
27.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta kun olen jo sanonut, ja käytännössä mies puhuu aina ympäri. Yksi päivä, en joudu maksamaan, olen hänelle mieliksi yhden päivän... Minun ei tarvitse kuin valita kahdesta vaihtoehdosta.

Ahdistaa kun meillä on niin erilaiset suvut.. miehen suku on puheliasta, rempseää, avointa... oma sukuni on silmien pyörittelijöiden maailmanmestareita: jäykkiä, asiallisia, etiketeistä ym tarkkoja. Vanhempani ovat ujoja, eikä isäni osaa tanssia. Mies on kaikkien riemuksi varannut meille tanssitunteja, joihin kuuluu tunteja mihin vanhempani tulevat...

Ap

Vierailija
5/25 |
27.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja olen siis rakastunut mieheen ihan hirveästi. Koen olevani enemmän oma itseni hänen sukunsa kanssa. Voisi olla kivat häät jos siellä olisi vain miehen suku.. voisin juoda itseni hiprakkaan...

mutta oma suku stressaa niin paljon, että jo nyt murehdin kaikkea. Anpppi ja mies ovat suurpiirteisiä, joten oikeasti joudun osallistumaan, että kaikki menee sukuni näkökulmasta hyvin.

Ap

Vierailija
6/25 |
27.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja vanhempasi suostuvat tuohon vouhotukseen koska?

Vierailija
7/25 |
27.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sori, mutta ei sua kukaan voi auttaa. Jos olet alistuva tossukka, niin siinähän kärsit. Kiva varmaan miettiä loppuelämää tuollaisen miehen ja anopin lattialuutuna.

Vierailija
8/25 |
27.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kai sinulta muuta vaadita, kuin että olet kohtelias vieraille ja patsastelet heidän ihailtavanaan muutaman tunnin. Voit tehdä etukäteen selväksi, ettei morsiamenryöstöt ja muut hassut leikit sovi, jos joudut olemaan osallisena.

Miehesi on siinä oikeassa, ettei se ole kuin yksi päivä. Ei siitä sinulle mitään ikimuistoisen ihanaa juhlaa tule, mutta miehellesi se voi olla tärkeää.

Vierailija
9/25 |
27.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varaudu siihen, että miehen äiti tulee jatkossakin päättämään teidän asiat. Onko toinen vaihtoehto muuten porvoon kirkko?

Vierailija
10/25 |
27.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhemmat suostuivat koska mies on myyntimies. Pyysi heitä kokeilemaan tanssia, eikä kukaan tietenkään pakota jos se ei ole heidän juttu yms.. Heitti vielä naama peruslukemilla jotain läheisyydestä ym, ja aihe oli käsitelty.

Anoppi ja mies ovat siis todella mukavia. En todellakaan ole mikään piika heille. Nämä häät tuntuu olevan heille niin tärkeitä, etten saa sanotuksi asiaa tarpeeksi kunnolla. Toisaalta, tavallaan haluan ne häät. En inhoa häitä tms, olen vain tajuttoman ujo. Harkitsen jo psykologia, jos kyse onkin jostakin tunnelukosta... mutta kavereiden mielestä menen liian kauas mukavuusalueeltani..

Ap

Vierailija
11/25 |
27.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Järjellä ajateltuna ymmärrän, että kyse on yhdestä päivästä.

Mutta en jaksaisi tuhlata siihen aikaani. Joudun kuitenkin miettimään ketä kutsua, hankkimaan osoitteet, miettimään istumajärjestystä, varmistamaan että kaikki menee ok. Miehen suku hoitaa itselleen vuokramökit ja hotellit, mutta oma sukuni olettaa jotain helppoa hääalehotellia, joka lukee kutsussa.. Eli hirveä työ!

Plus häämekko, polttarit, hiukset, meikki.. hirveää. Eli joudun olemaan keskipiste niissäkin.

Ap

Vierailija
12/25 |
27.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

JUOKSE!!!11

Vierailija
13/25 |
27.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa kamalalta. Minäkin olen ujo introvertti enkä tykkää häistä edes vieraana, sillä kaikki mukahauskat seuraleikit ja pakkoseurustelu ihmisten kanssa aiheuttavat stressiä ja jännittämistä.

Minusta häiden pitäisi olla hääparin näköiset, sellaiset joista he itse nauttivat ja josta jää ihanat muistot, eikä vanhemmilla tai appivanhemmilla pitäisi olla niihin mitään sanomista. En osaa neuvoa, miten tuollaisesta hullunmyllystä selviää, sillä itse en sellaiseen morsiamena suostuisi.

Vierailija
14/25 |
27.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hmm. Niin kipeästi  en itse naimisiin halua että moiseen sirkukseen alistuisin. Jäis menemättä. Älä  suostu tuohon ap.

Vierailija
15/25 |
27.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuulostaa kamalalta. Minäkin olen ujo introvertti enkä tykkää häistä edes vieraana, sillä kaikki mukahauskat seuraleikit ja pakkoseurustelu ihmisten kanssa aiheuttavat stressiä ja jännittämistä.

Minusta häiden pitäisi olla hääparin näköiset, sellaiset joista he itse nauttivat ja josta jää ihanat muistot, eikä vanhemmilla tai appivanhemmilla pitäisi olla niihin mitään sanomista. En osaa neuvoa, miten tuollaisesta hullunmyllystä selviää, sillä itse en sellaiseen morsiamena suostuisi.

Lisäyksenä vielä, että polttareita en viettäisi ikimaailmassa. Ystäväsi varmasti tuntevat sinut niin hyvin, etteivät rupea sinua moisilla edes kiusaamaan.

Vierailija
16/25 |
27.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mutta en jaksaisi tuhlata siihen aikaani. Joudun kuitenkin miettimään ketä kutsua, hankkimaan osoitteet, miettimään istumajärjestystä, varmistamaan että kaikki menee ok. Miehen suku hoitaa itselleen vuokramökit ja hotellit, mutta oma sukuni olettaa jotain helppoa hääalehotellia, joka lukee kutsussa.. Eli hirveä työ!

Plus häämekko, polttarit, hiukset, meikki.. hirveää. Eli joudun olemaan keskipiste niissäkin.

Ap

Unohda koko juttu. Mä suostuin tuohon ja kadun sitä  edelleen. Ero tuli myöhemmin ja seuraavan liiton solmin vuosia myöhemmin kuten itse halusin eli kahden kesken maistraatissa ilman bileitä.

Vierailija
17/25 |
27.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tahdotko häät kanssani?

Vierailija
18/25 |
27.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en ole edes mikään ujo introvertti, mutta silti en halunnut häitä. Minusta ei ole leikkimään sitä leikkiä ja pelleilemään aikuisena ihmisenä päivää prinsessana. Ehtoni miehelle oli, kun kosin häntä, että maistraatti ja pari tuttua todistamaan tai sitten ei mennä naimisiin ollenkaan. Mies oli oikein onnellinen suunnitelmastani ja vastasi myöntävästi kosintaani.

Jos mies ja anoppi olisivat tuollaista alkaneet hössäämään, olisin sanonut miehelle, että se oli sitten siinä. Emme mene naimisiin ja asia on loppuun käsitelty. Ihan hyvin olisin voinut elää avoparinakin loppuelämäni.

Vierailija
19/25 |
27.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Unohda koko juttu. Mä suostuin tuohon ja kadun sitä  edelleen. Ero tuli myöhemmin ja seuraavan liiton solmin vuosia myöhemmin kuten itse halusin eli kahden kesken maistraatissa ilman bileitä.

Oliko teillä niin, että mies halusi häät? Olisitko kuitenkin tuolloin halunnut pienet häät/maistraatin?

Ap

Vierailija
20/25 |
27.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seuraleikit menisi hiprakassa, mutta sukuni takia en kehtaa juoda niin paljon. Humalassa olen jopa sosiaalinen ja hauskaksikin kehuttu. En kuitenkaan voisi sukuni takia siihen kuntoon itseäni juoda. Plus en usko, että mieskään haluaisi kännistä morsianta.

Polttarit tulee olemaan kamalat, koska niihin osallistuu miehen siskoja. Mitä olen heidän polttareistaan kuullut, niin esillä joutuu olemaan ja tekemään jotain extremeä. Omat kaverini varmasti tajuaisivat viedä mökille ja hankkia hyvää ruokaa ja juomaa. Mutta kälyt haluavat toimintaa.

Olen kuitenkin otettu, että miehen suku on ottanut minut niin hyvin vastaan vaikka olen todella erilainen. Miehen ansiosta olen myös rohkeampi. Silti ahdistaa, ja yritän päästä tästä eroon ennen häitä.

Ap