Naisystävä pukeutuu kuin taapero
Tapasin naisystäväni vähän alle vuosi sitten, ja tapailumme alkuaikoina hän pukeutui asiallisesti. Mitä kauemmin olemme seurustelleet, sitä enemmän hänen lapsenomainen vaatemakunsa alkaa paljastua. Hänellä on esimerkiksi hopeat ja pinkit kimallekengät. Sekä kukkakuvioisia, useammat. Ja sydämenmuotoiset aurinkolasit. Ja värikkäitä kuviollisia paitoja, takkeja ja housuja, siis sellaisia, mitä ei aikuisella ihmisellä odottaisi näkevänsä. Laukussa hänellä roikkuu semmoinen karvapallo. Kerran hän laittoi Prismaan korkokengät. Silloinkin minua hävetti, koska kuka laittaa ruokaostoksille juhlakengät jalkaansa? Olen vihjaillut hänelle tyylin muutosta, mutta hän ei ole tajunnut. Esimerkiksi kun hän meinasi laittaa ystävieni kanssa illanviettoon ne kimallekenkänsä, sanoin että ei nuo oikein sovi asuun. Tai sitten kun hän käytti halinalle -paitaa yöpaitana, kysyin että onko tuo nyt niin mukava paita. Kysynpä siis, olenko turha nipottaja? Mielestäni 25-vuotiaan naisen pitäisi pukeutua ikänsä mukaan, ja minua häiritsee nämä tietyt vaatteet ja asusteet mitä hän käyttää. Turha ehdottaa eroa, koska vaatetus ei ole mikään syy erota, mutta toivoisin kuitenkin että naisystäväni pukeutuisi enemmän ikänsä mukaan. Neuvoja tai vinkkejä, miten sanon hänelle asiasta niin että hän tajuaa, mutta ei suutu? Itsekään en ole mikään muodin asiantuntija, mutta nuo tietyt asuvalinnat aiheuttavat ärtymystä minussa.
Kommentit (141)
Noi sydänlasit, glitterreput on nyt todella in joissakin piireissä.
Kunhan 5-10 vuotta kuluu, niin naisesi kyllä mukautuu työelämässä vallitsevaan kuivakkaan pukukoodiin. Voit sitten haikeasti muistella niitä aikoja kun naisesi vielä pukeutui raikkaan tyttömäisesti..
Nauti kun vielä voit kirjoitti:
Kunhan 5-10 vuotta kuluu, niin naisesi kyllä mukautuu työelämässä vallitsevaan kuivakkaan pukukoodiin. Voit sitten haikeasti muistella niitä aikoja kun naisesi vielä pukeutui raikkaan tyttömäisesti..
Ei kannata jäädä suhteeseen toivoen jotain tuollaista, tn tulee pettymään.
Minun mieheni pukeutuu joka päivä maalitahraisiin ja kulahtaneisiin lökäreihin. Mies on ihana ja pukeutuminen on osa häntä. Yritä hyväksyä naisesi sellaisena kuin hän on. Ei pukeutuminen loppupeleissä ole niin vakavaa.
Onneks et oo mun mies. :D esimerkiksi eilen mulla oli farkkushortsit, musta t-paita turtles printillä, turtles snapbacki ja valkoiset tennarit. Ikää mulla on 27.
Vierailija kirjoitti:
Ja kun mies pukeutuu star wars/bändi-t-paitaan, niin johan on mammat helisemässä ja heittämässä miehen koko vaatevaraston roskiin.
Kaksinaismoralisminne on säälittävää
Sama tuli mieleeni. Kun nainen pukeutuu huomiota herättävästi, se on vain ihanan persoonallista ja piristävää. Mutta jos mies pistää päälleen täsmälleen mitä haluaa, se on vain junttia ja tyylitajun puutetta.
Ja itse olen nainen.
Vierailija kirjoitti:
Onneksi oma mieheni on niin tyylitön, että saattaa kehua jopa söpöksi kun tekokukat päässä, olkapäät paljastavassa kukkamekossa, kukkatennareilla hymyilen sille.
Kuvailit juuri aivan ihanan kokonaisuuden. Ei ihme jos mies tykkää. :)
Itse rakastan kukkia ja rusetteja hiuksissa sekä värikkäitä mekkoja, erityisesti kellomekkoja. Tennareita käytän vaan töissä ja omassa pihassa, muutoin jalassa on korkkarit.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja kun mies pukeutuu star wars/bändi-t-paitaan, niin johan on mammat helisemässä ja heittämässä miehen koko vaatevaraston roskiin.
Kaksinaismoralisminne on säälittävää
Sama tuli mieleeni. Kun nainen pukeutuu huomiota herättävästi, se on vain ihanan persoonallista ja piristävää. Mutta jos mies pistää päälleen täsmälleen mitä haluaa, se on vain junttia ja tyylitajun puutetta.
Ja itse olen nainen.
Tässä keskustelussa ymmärretään aloittajaa vähän paremmin. :D
https://www.vauva.fi/keskustelu/4487507/ketju/ihana_mies_huono_pukeutuja
Vierailija kirjoitti:
Eikö hän ole työelämässä vielä? Siellä on ainakin vaativammissa paikoissa selkeät, ainakin sanattomat, säännöt, mitä saa pukea ylleen. Asiakastapaamiset viime kädessä määrittelevät, pitääkö olla kunnon business-vaatetus, smart casual vai vieläkin vapaampi (vaikkapa varastotöissä tai jos on päällä työtakki). Vapaa-ajasta on vain itse vasuussa. Voit kehua joitakin vaatteita ja ostaakin hänelle sellaisia, joista pidät. Beige t-paita tai siisti paitapusero sopii farkkujen tai chinojen kanssa vapaa-ajalla. Ei silti tarvitse pukeutua jäykästi. Muotilehdistä voi katsoa mallia, mutta niissäkin on kyllä liian bling blingiä ja sekavaa vaatteiden yhdistelyä.
Beige t-paita chinojen kanssa vapaa-ajalla 😂😂 nyt on hurjaa eikä yhtään jäykkää 😂😂
Vierailija kirjoitti:
Naisten pukeutumista ei siis sovi arvostella, mutta naiset jankkaavat palstalla jatkuvasti miesten pukeutumisesta ja siitä mikä on soveliasta aikuiselle miehelle?
Kaksoisstandardit elää ja voi hyvin av-palstalla.
Suurella todennäköisyydellä eri naiset on ne jotka jankkaa miehen pukeutumisesta. Itse en ainakaan tarvitse muiden mielipiteitä omasta pukeutumisestani enkä myöskään puutu vaikkapa miesystäväni pukeutumiseen.
Itse pukeudun siististi vaikkakin normista / muodista poikkeavasti kellomekkoihin sekä vyötärölle solmittuihin kauluspaitoihin ja korkeavyötäröisiin farkkuihin tai shortseihin. Suosin kukkakuvioita, pilkkuja ja ruutuja. Korkokengät jalassa ja rusetti tai kukkapompula kuuluu arkivaatetukseen myöskin. Juhliin sitten näyttävämpi kellomekko ja kampaus.
Annetaan vaan kaikkien kukkien kukkia oli sitten mies, nainen tai jotain siltä väliltä.
Mullakin on kimallekengät ja kukkatennarit ja olen kohta 50-vuotias. Ukkoa ei haittaa. :D
Ei ei ei. Naisillakin on oikeus pukeutua mielensä mukaan.
Tuot mieleen isäni. Vähän väliä hän arvosteli äidin ja minun pukeutumista, äidin piti meikata kauppareissuja varten ja minun olisi pitänyt käyttää farkkuja ja korkokenkiä, koska nuoret naiset kulkevat sellaisissa. Hyi.
Ap, sulla on oma makusi ja tyttiksellä omansa. Jos sulle on tyttiksen maku ongelma, niin vapauta hänet itsestäsi. Varmasti maailma on täynnä miehiä, jotka ei ajattele noin. Ja myös naisia, joiden kanssa sinun makuasiat kohtaavat.
Jos minun mies alkaisi määritellä minun pukeutumista, niin järjestys olisi tämä:
1.) Kävisin hyvin tiukan keskustelun aiheesta, jopa suuttuen. Toteaisin, että minä' aikuisena ihmisenä päätän itse tietyistä asioista, yksi niistä on pukeutuminen. Jos ei miellytä, niin joko oppii sietämään ja pitää turpansa kiinni, tai sitten, ei minun kanssa ole pakko olla, parisuhde perustuu täysin vapaaehtoisuuteen.
2.) Jos ei suu pysy kiinni (tai muuten jatkaa paheksuntansa osoittamista eleillä, ilmeillä yms. kontrollikäytöksellä) niin se on möimöi vaan.
Huh, muutenkin tuli ihan kylmät väreet aloituksesta ja jatkoselityksistä. Jos jo pukeutuminen on asia johon pitää puuttua ja jota yrittää kontrolloida, niin mitenhän tulevaisuudessa...? Kontrollin aiheita tulee lisää ja kiristäminen ja muottiin tunkeminen pahenee.
Ala itsekin pukeutua ritari ässä paitaan ja smurfi housuihin. Propellihattu päähän ja tarralenkkarit.
Katsoin ap:n aloituksen, koska otsikko on niin vetävä. Kuvittelin, että hänen naisystävällään on pinkki kokovartalohaalari ulkoilua varten ja valkoinen myssy, jonka reunassa pitsit. Kurahaalari sadekelejä varten.
Vierailija kirjoitti:
En tajua kommentteja.
Haluaisin vaan, että nainen pukeutuisi naisellisemmin. Tyttömäisyys ei sytytä ja näyttää lapselliselta sekamelskalta.
Olisi ihan ok laittaa kukkatennarit valkoisen mekon kanssa, mutta kun siihen lisää klitterilippiksen, sydänlasit, pienen selkärepun ja värikkään kangaskassin niin ei vasn sytytä millään.
Ilmeiseti mielipide on täysin väärä.
Alkuun oli hillitympi.
Ap
Turhaan sinä sitä meille jankkaat. Jos tyttöystäväsi menee eri muodin mukaan ja sinulle
se on jonkunlainen kynnyskysymys, niin ole hyvä ja anna hänen mennä. Älä kahlitse toista.
Itse pukeudun pääasiassa mustaan, mutta minulta löytyy kyllä läjäpäin pastellivaatteita, on my little ponya, jurassic parkia, jne fanihömppää, on mikki hiiri -lippis ja late lammas -reppu... jostain kumman syystä kuulen lähinnä kehuja asuvalinnoistani ja että en näytä yhtään niin vanhalta kuin olen. Viimeksi viikonloppuna kuulin näyttäväni max 24-vuotiaalta ja olen 29. :D
Ehkä jonkinlainen nyrkkisääntö parisuhteissa on, että toista osapuolta ei pitäisi ryhtyä muuttamaan mieleiseksi. Voidaan tietysti höpötellä siitä, miten nainen muuttaa miehen jollakin tapaa, mutta kaiken kaikkiaan kyse on toisen mielipiteiden ja elämän kunnioittamisesta.
Usko nyt ap, että sä haluat muuttaa naisystäväsi luonnetta, ja hän ei ansaitse sitä. Etsi sinulle sopivampi naisystävä ja olette molemmat tyytyväisempiä. Te yksinkertaisesti ette ole yhteensopivia, eikä kannata vedota johonkin alkuaikoihin. Sitä vartenhan tutustutaan ajan kanssa toiseen, ettei tule väärinkäsityksiä jonkun yksittäisen alkuhetken käytöksen perusteella.