Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Naisystävä pukeutuu kuin taapero

M27
27.05.2018 |

Tapasin naisystäväni vähän alle vuosi sitten, ja tapailumme alkuaikoina hän pukeutui asiallisesti. Mitä kauemmin olemme seurustelleet, sitä enemmän hänen lapsenomainen vaatemakunsa alkaa paljastua. Hänellä on esimerkiksi hopeat ja pinkit kimallekengät. Sekä kukkakuvioisia, useammat. Ja sydämenmuotoiset aurinkolasit. Ja värikkäitä kuviollisia paitoja, takkeja ja housuja, siis sellaisia, mitä ei aikuisella ihmisellä odottaisi näkevänsä. Laukussa hänellä roikkuu semmoinen karvapallo. Kerran hän laittoi Prismaan korkokengät. Silloinkin minua hävetti, koska kuka laittaa ruokaostoksille juhlakengät jalkaansa? Olen vihjaillut hänelle tyylin muutosta, mutta hän ei ole tajunnut. Esimerkiksi kun hän meinasi laittaa ystävieni kanssa illanviettoon ne kimallekenkänsä, sanoin että ei nuo oikein sovi asuun. Tai sitten kun hän käytti halinalle -paitaa yöpaitana, kysyin että onko tuo nyt niin mukava paita. Kysynpä siis, olenko turha nipottaja? Mielestäni 25-vuotiaan naisen pitäisi pukeutua ikänsä mukaan, ja minua häiritsee nämä tietyt vaatteet ja asusteet mitä hän käyttää. Turha ehdottaa eroa, koska vaatetus ei ole mikään syy erota, mutta toivoisin kuitenkin että naisystäväni pukeutuisi enemmän ikänsä mukaan. Neuvoja tai vinkkejä, miten sanon hänelle asiasta niin että hän tajuaa, mutta ei suutu? Itsekään en ole mikään muodin asiantuntija, mutta nuo tietyt asuvalinnat aiheuttavat ärtymystä minussa.

Kommentit (141)

Vierailija
21/141 |
27.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä tuossa ole muuta tehtävissä kuin kehua silloin, kun asu on mieleisesi. Se saattaa hieman vaikuttaa. Muuten pitää vain todeta, että kukaan ei ole täydellinen eivätkä yritykset muuttaa puolisoa todellakaan kohenna suhdetta. Jos tyttöystävä on muuten rakkain, ei voi kuin joustaa, sopeutua ja sietää. Jos meinaat olla kimpassa pysyvästi, se on hyvää harjoitusta loppuelämän vaikeampiakin haasteita varten. Tuskin olet itsekään täydellinen.

Vierailija
22/141 |
27.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No haloo noita kukkatennareita on kenkäkaupat pullollaan. Ja vuosi pari sitten oli ainakin kimallettakin. Voisin itsekin ostaa kukkatennarit.

Oma mieskin tykkää klassisesta, mutta lakkasin jo aikoja sitten kuuntelemasta sen mielipiteitä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/141 |
27.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö hän ole työelämässä vielä? Siellä on ainakin vaativammissa paikoissa selkeät, ainakin sanattomat, säännöt, mitä saa pukea ylleen. Asiakastapaamiset viime kädessä määrittelevät, pitääkö olla kunnon business-vaatetus, smart casual vai vieläkin vapaampi (vaikkapa varastotöissä tai jos on päällä työtakki). Vapaa-ajasta on vain itse vasuussa. Voit kehua joitakin vaatteita ja ostaakin hänelle sellaisia, joista pidät. Beige t-paita tai siisti paitapusero sopii farkkujen tai chinojen kanssa vapaa-ajalla. Ei silti tarvitse pukeutua jäykästi. Muotilehdistä voi katsoa mallia, mutta niissäkin on kyllä liian bling blingiä ja sekavaa vaatteiden yhdistelyä.  

Vierailija
24/141 |
27.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No on mustakin vähän erikoista jos käyttää sydämen muotoisia aurinkolaseja ja ja niin paljon tyttöjen kimallejuttuja. Ehkä hän on jäänyt jotenkin "lapsen tasolle". Oliko lapsuus turvallinen?

Ei ole mistään semmoisesta kyse todellakaan, hän vain kertoo tykkäävänsä "leikitellä" hauskoilla asioilla.  Mutta edelleen olen sitä mieltä, ettei mitään leikittelyä ole tässä vaan pelkkää huonoa tyylitajua?

-AP

Vierailija
25/141 |
27.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Naisen kirjoittama provo, paska sellainen.

Joo, ja suurin osa vielä saman naisen kirjoittamia.

Vierailija
26/141 |
27.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi oma mieheni on niin tyylitön, että saattaa kehua jopa söpöksi kun tekokukat päässä, olkapäät paljastavassa kukkamekossa, kukkatennareilla hymyilen sille.

Vierailija
27/141 |
27.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensinnäkin nas ystäväsi EI pukeudu kuin taapero eli n. 1-4 -vuotias

Toisekseen se että hänellä on ihan oma tyylinsä ja hön saa pukeutua juuri niin kuin itse haluaa.

Kunhan pukeutuu tilanteen mukaisesti, eli juhliin juhlavasti, urheiluun urheiluvaatteisiin, mustikkametsään luontoon sopivilla vaatteilla.

Ja miksi Prismaan ei voi laittaa korkokenkiä?

Mikä on sopivat pukeutuminen Prismaan? Pieruverkkarit ja linttaan astutut kangastossut?

Mitä tekee työkseen?

Joutuuko käyttämään työasua vai saako olla omissa vaatteissa?

Miten 25v pitää pukeutua?

Vierailija
28/141 |
27.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sydänlaseja ja kimalletta oli jo kolme vuotta sitten. Edelleenki joku H&M yms varmaan myy. Ihan perus katutrendi.

Oletko jotenkin epävarma itsestäsi kun tyttöystävän pitää näyttää varmasti kaikille kelpaavalta? Eli perus mustat farkut, ballerinat ja joku siisti sifonkipaita? Ehkä kesämekko, mutta yksivärinen tietenkin.

Hanki elämä (oli sitten provo tai aito)

Vierailija
29/141 |
27.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjoitustesi perusteella olet aika kamala ihminen. Arvostelet naisystäväsi ainoastaan hänen pukeutumisensa perusteella. Todella tyhmää sinulta. Tunnut pinnalliselta ihmiseltä, jos tärkeintä sinulle on rakkaasi pukeutuminen. Hän osaa varmasti pukeutua paremmin kuin ajattelet.

Suosittelen, että kerrot tunteistasi hänelle suoraan, niin hän voi lähteä pois sinun luota. Minun äiti on 55-vuotias ja hänellä on myös kimallekengät. Ei se tee hänestä lasta?

Vierailija
30/141 |
27.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis kyllä hän osaa myös pukeutua kunnolla, mutta nuo tietyt jutut eivät mielestäni sovi aikuiselle ihmiselle. Mieleltään hän ei ole lapsellinen, vain pukeutumisessaan. Olen vain tottunut naisiin jotka pukeutuvat housihin, paitaan, tai vaikka mekkoon, mutta pukeutuvat niin kuin aikuiset. En vaan ymmärrä, miksi aikuinen ihminen haluaa pukeutua johonkin kimallekenkiin, voisitteko sitten auttaa minua ymmärtämään?

AP

Varmaan siksi että tykkää niistä.

Vierailija
31/141 |
27.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meistä kukaan ei pidä sinun vaatteistasi, koska olet tyylitön.

Fakta.

32/141 |
27.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

:D Hauska otsikko. Ei tuo nyt kauhean suurelta ongelmalta kuulosta.

Vierailija
33/141 |
27.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ymmärrän ajatuksesi, tottakai kaikki oudompi on provoa. En siis mitenkään varsinaisesti häpeä naisytävääni ihmiisenä, miksi häpeäisin. Ongelmani vain on se vaatetus ja siihen haluan kuulla perusteluita, en tahdo näitä kommentteja.

Vierailija
34/141 |
27.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun hän seuraavan kerran ottaa sinulta suihin, ota hänen leteistä kiinni, vedä pää taakse ja kumarru kuiskaamaan hänen korvaan: "hyvä tyttö". Katso reaktio, tuo paljasttaa onko hänellä jokin daddy/daughter age play fetissi kuten vaikuttaisi.

-AlffaMies28, naisten tuntija

Tiedän, että tämä on provoista provoin, mutta keskustelun aihe ei liittynyt mitenkään seksiin, joten en ymmärrä kommenttiasi..?

Vierailija
35/141 |
27.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

M27 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ymmärrän ajatuksesi, tottakai kaikki oudompi on provoa. En siis mitenkään varsinaisesti häpeä naisytävääni ihmiisenä, miksi häpeäisin. Ongelmani vain on se vaatetus ja siihen haluan kuulla perusteluita, en tahdo näitä kommentteja.

Ja mistä ihmeestä me tiedämme MIKSI naisystäväsi pukeutuu kuin pukeutuu?

Perustele ensin MITEN 25v naisen tulisi SINUN mielestäsi pukeutua?

Vierailija
36/141 |
27.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naisten pukeutumista ei siis sovi arvostella, mutta naiset jankkaavat palstalla jatkuvasti miesten pukeutumisesta ja siitä mikä on soveliasta aikuiselle miehelle?

Kaksoisstandardit elää ja voi hyvin av-palstalla.

Vierailija
37/141 |
27.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikutat ahdasmieliseltä ja kuivalta niuholta.

Vierailija
38/141 |
27.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis kyllä hän osaa myös pukeutua kunnolla, mutta nuo tietyt jutut eivät mielestäni sovi aikuiselle ihmiselle. Mieleltään hän ei ole lapsellinen, vain pukeutumisessaan. Olen vain tottunut naisiin jotka pukeutuvat housihin, paitaan, tai vaikka mekkoon, mutta pukeutuvat niin kuin aikuiset. En vaan ymmärrä, miksi aikuinen ihminen haluaa pukeutua johonkin kimallekenkiin, voisitteko sitten auttaa minua ymmärtämään?

AP

Todellisuudessa 25 vuotias ei ole vielä aikuinen vaan ennemminkin teini.

Vierailija
39/141 |
27.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No itse en haluaisi olla suhteessa jossa mies kokisi minun pukeutuvan hänen mielestään väärin. Kerran olin, mies huomautteli koko ajan ihan normaalista pukeutumisestani ja ei se nyt silloin kovin suurta rakkautta ole. Minusta tyttöystäväsi pukeutuminen on myös normaalia nykymuotia, eri juttu jos hän pukeutuisi vaikka WonderWomaniksi päivittäin.

Vierailija
40/141 |
27.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai toi on söpöä? Mä meen nyt vanhoissa farkuissa ja rennossa t-paidassa joka paikkaan koska olen niin sinut itseni kanssa ja tahdon samalla toteuttaa itseäni.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän seitsemän kolme