Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mies vaatii: ei älypuhelimia lomalle

Vierailija
27.05.2018 |

Olen ollut nykyisen mieheni kanssa pari vuotta ja tätä ennen olin pitkään yksinhuoltaja. Olemme kerran käyneet lomamatkalla, joka oli risteily Tukholmaan. Tällöin minulla ja lapsilla oli älypuhelimet mukana. Mies ei sellaista omista, vaan käyttää peruspuhelinta. Häntä ärsytti se, että käytimme lomalla puhelinta. Olemme lähdössä elokuulla ensimmäistä kertaa vähän pidemmälle lomalle (kaksi viikkoa Italiassa). Tämän loman maksaa mies, koska minulla ei ole varaa, mutta hän myös vaatii koko porukkaa jättämään älypuhelimet pois. Hänen mukaansa voimme ottaa peruspuhelimet mukaan ja sitten erillisen kameran. Kun vastustin asiaa ja sanoin, että puhelin on tärkeä, hän uhkasi tutkia kaikkien matkatavarat ennen lähtöä älypuhelinten varalta. Mitä mieltä olette? Kumpi on kohtuuton?

Kommentit (55)

Vierailija
1/55 |
27.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Läppäri tai tabletti mukaan riittää, älypuhelimet voi jättää pois. Mies on ihan oikeassa, varsinkin kun maksaa matkan.

Vierailija
2/55 |
27.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No miksi se älypuhelin on matkalla tärkeä? Ihan peruspuhelin riittää ja kamera. Facebookissa ei tarvi lomalla roikkua, silloin on sama jäädä kotiin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/55 |
27.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kenen rahoja käytät, sen lauluja laulat :)

Etkö kestä hetkeäkään ilman puhelinta? Onko mies niin tylsää seuraa?

Vierailija
4/55 |
27.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
5/55 |
27.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei jaksa näitä mies sitä mies tätä jo otsikossa-juttuja.

Miksi  sinä et kykene ratkaisemaan tätä asiaa omilla aivoillasi tai  omassa kaveriporukassa?

Mulla on perusluuri ja puolisolla älyluuri, kummallakaan ei ole ongelmaa lomalla tästä asiasta. Paikkoihin tutustuu kivasti vaikka metsästämällä Pokemoneja puolison  luurilla jos  ei muuta keksi.

En vaatisi kumppaniani  jättämään puhelinta kotiin enkä  lähtisi  lomalle  johon liittyy jokin tuollainen ehto. Matkalle pääseminen ei ole mulle niin tärkeä juttu että  suostuisin kiristetyksi.

Vierailija
6/55 |
27.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onha se sinällään tyhmä vaatimus, et jos liikutte eriksee,on puhelin hyvä olla mukana plus siinä on se kamera samassa. Toisaalta ymmärrän hyvin miestä,jos ootte tyttären kanssa sellasia et sit sitä puhelinta pitää räplätä koko aika.. teette sopimuksen et saatte ottaa puhelimet, mut niillä otetaan vaa kuvia ja tarvittaessa yhteys toisiin. Sometus tapahtuu sit loman jälkee.

Vierailija
7/55 |
27.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätä se tuppikulli

Vierailija
8/55 |
27.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älyluurilla navigoi vieraassa paikassa todella paljon paremmin kuin perusluurilla koska  kartat eivät toimi perusluurissa. Kerron kun et itse tätä näemmä tiedä.

Vierailija
9/55 |
27.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi  sinä et kykene ratkaisemaan tätä asiaa omilla aivoillasi tai  omassa kaveriporukassa?

Mulla on perusluuri ja puolisolla älyluuri, kummallakaan ei ole ongelmaa lomalla tästä asiasta. Paikkoihin tutustuu kivasti vaikka metsästämällä Pokemoneja puolison  luurilla jos  ei muuta keksi.

En vaatisi kumppaniani  jättämään puhelinta kotiin enkä  lähtisi  lomalle  johon liittyy jokin tuollainen ehto. Matkalle pääseminen ei ole mulle niin tärkeä juttu että  suostuisin kiristetyksi.

Riippuu varmaan että kuinka addiktiivista se puhelimen käyttö on perheenjäsenillä. Jos se on sellaista että naama on koko ajan luurin näytössä kiinni, niin kyllähän se pilaa koko lomatunnelman.

Vierailija
10/55 |
27.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alistamista tuo.

Itse päätät lähdetkö tuohon. Jos maksaa kaiken, niin toki on oikeus vaatia sinänsä mitä tahansa. 

Sinä teet ratkaisun. En todellakaan ole varsinaisesti riippuvainen älyluurista, mutta jos joku alkaisi sanella siitä, niin en todellakaan hyväksyisi. 

Vierailija
11/55 |
27.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, peru se reissu  teidän osalta, vippaa mies hittoon elämästäsi ja ala säästää omaa reissua varten. Tuollainen ukko alkaa kohta asettaa kaikenlaisia muitakin ehtoja ja kiristää sua milloin milläkin syyllä. Ei  tässä ole kyse puhelimesta vaan kontrolloinnista ja kiristämisestä.

Vierailija
12/55 |
27.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teillä on sitten älypuhelimen käyttö huumeenomaista, koska miehellä on noin vahva mielipide asiasta. Jospa pidätte vaan puhelimen taskussa paitsi silloin, jos joku soittaa tai laittaa viestin? Onhan tietty se tärkeää nähdä myös gps ja esim. ravintolasuositukset lomalla.

Vierailija
13/55 |
27.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Riippuu varmaan että kuinka addiktiivista se puhelimen käyttö on perheenjäsenillä. Jos se on sellaista että naama on koko ajan luurin näytössä kiinni, niin kyllähän se pilaa koko lomatunnelman.

Juuri tähän lomatunnelman pilaantumiseen mies vetoaa ja haluaisi vain siksi tavallaiset puhelimet mukaan.  Silloin ristelyillä tuli kuvattua puhelimella ja jaettua niitä someen. Juuri somen takia älypuhelimia pitää olla mukana.

Vierailija
14/55 |
27.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Älyluurilla navigoi vieraassa paikassa todella paljon paremmin kuin perusluurilla koska  kartat eivät toimi perusluurissa. Kerron kun et itse tätä näemmä tiedä.

Sitä varten on navigaattorit.

Vierailija
15/55 |
27.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juuri tähän lomatunnelman pilaantumiseen mies vetoaa ja haluaisi vain siksi tavallaiset puhelimet mukaan.  Silloin ristelyillä tuli kuvattua puhelimella ja jaettua niitä someen. Juuri somen takia älypuhelimia pitää olla mukana.

Kysypä itseltäsi, että miksi niitä kuvia pitää laittaa someen?

Vierailija
16/55 |
27.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 19v enkä ole koskaan omistanut älypuhelinta. Enkä noin vuoteen edes tavallista puhelinta. Jos minä olen selvinnyt koko ikäni ilman älyluuria on varsin todennäköistä, että tekin selviätte pari viikkoa.

Vierailija
17/55 |
27.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No onhan tuo hassua että pakotetaan jättämään älypuhelin pois mutta hieman ihmettelen myös että miten se älypuhelin oikeasti on muka NIIN TÄRKEÄ?????

Siis jos kyseessä on joku parin viikon matka eikä mikään pitkäaikaisempi juttu?

Onko siellä Italiassa tarkoitus siis keskittyä siihen maahan vai somettamiseen? Mikä on pointti siinä matkustamisessa?

Vierailija
18/55 |
27.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse nyt lomalla... tabletilla palstailen :( Oli virhe ottaa mukaan, passivoi tosi paljon. En tajunnutkaan miten koukussa olen. Eka ulkomaanmatka 4 vuoteen. Ehkä pitäisi heittää roskiin tämä..

Vierailija
19/55 |
27.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän miestä hyvin. Ei ole kiva olla seurassa kun toiset on puhelimillaan koko ajan.

Toisaalta taas olisi mielestäni todella tyhmää ostaa peruspuhelimet ja kamera vain parin viikon takia. Voisiko sopimuksena olla, että netti puhelimista pois loman ajaksi!

Vierailija
20/55 |
27.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En suostuisi, todellaan. Minä luen kirjat, lehdet, kaiken mahdollisen kännykkäni kautta. Seuraan myös työsähköposteja lomalla (oma valinta, työni on sellaista). Pystyn olemaan käyttämättä puhelinta ihan hyvin, mutta toisaalta käytän sitä ihan kaikkeen, joten minulle ei kukaan sanele tuollaista.

Itse asiassa meillä on koko perheellä (minä, mies ja teini-ikäinen poika) sellaiset liittymät, että voimme Euroopassa surffata ihan vapaasti kännykällä ilman lisälaskuja. Viimeksi poikani etsi lisätietoja eräästä kohteesta saman tien kännykällä, joten sitä voi todellakin käyttää ihan sivistyneestikin.

Ottaa päähän kännykkäluddiitit, jotka pelkäävät tekniikkaa ihan turhaan. Toissa viikolla ratikassa joku tekniikkakammoinen paheksui, kun minä ja poikani räpläsimme kännyköitä "emmekä keskustelleet". En tietysti alentunut vastaamaan hänelle (ei todellakaan kuulu hänelle mitä minä teen), mutta oikeasti minä ja poika pelasimme toisiamme vastaan tietokilpailua ja olin juuri ottamassa kunnolla turpiini.