Mitä pelkäät eniten metsässä?
Kommentit (61)
Ihmisiä. Vaarallisimpia on sekopää miehet.
En pelkää metsän puolelta varsinaisesti mitään.
Mutta ehkä eksymistä omaa osaamattomuuttani, jos yksin pitkänkin matkan siellä tekisin. Vaikka olen helsinkiläinen alun perin, niin metsä ei ole vieras tai pelottava paikka ollenkaan.
Autoilijoita. Jostain syystä metsäteillä ajetaan olettaen, että siellä ei ole ketään muita.
Ja kyllä, metsätie on metsässä!
Eksymistä. Suuntavaistoni on surkea.
Hiljaisuutta ja pelkkiä luonnon ääniä. No kyllähän sitä hiljaisessa metsässä iltamyöhällä ja aamuvarhaisella pelkää törmäävänsä karhuun tai suteen.
Hämähäkkejä, siksi en mene metsään
Minkä takia joku voi pelätä metsää? Itselleni metsä on rauhoittava paikka, jossa nautin luonnon äänistä ja hiljaisuudesta. Metsässä ei ole mitään pelättävää. Omituista, että joku voi olla niin vieraantunut luonnosta, että kokee sen pelottavana. Metsä on turvallinen paikka, joka antaa voimaa ja lisää mielen hyvinvointia.
Metsässä eksymistä. Suolla suonsilmään putoamista.
Vierailija kirjoitti:
Minkä takia joku voi pelätä metsää? Itselleni metsä on rauhoittava paikka, jossa nautin luonnon äänistä ja hiljaisuudesta. Metsässä ei ole mitään pelättävää. Omituista, että joku voi olla niin vieraantunut luonnosta, että kokee sen pelottavana. Metsä on turvallinen paikka, joka antaa voimaa ja lisää mielen hyvinvointia.
Mistähän kaikesta sinä olet vieraantunut, kun et voi ymmärtää, että metsässä voi pelätä...? Luonnosta vieraantuminen on ihan normaalia osalle ihmisistä, minkäs teet, jos ketään ei kiinnosta.
Itse en pelkää metsässä sinällään mitään, mutta tietyillä alueilla kuitenkin vähän tarkempi olen, jotten karhuun törmäisi. Porojen seurastakaan en nauti, jos alkavat seuraamaan.
Ei metsässä ole mitään pelättävää. Mitä nyt hirvien kiima-aikaan kuumottaa että törmäisi aggressiiviseen ukkohirveen, mutta muutoin ei mitään. Käyn monta kertaa viikossa öisin pitkiä metsälenkkejä, oli sitten kesä tai talvi. Ihanaa kun saa olla aivan rauhassa, etenkin kun kaikkialla on pimeää.
Olen ylivoimaisesti enemmän varuillani kaupungissa. Muut ihmiset ovat suurin uhka nykymaailmassa. Jos metsässä liikkuukin susia tai karhuja, karttavat ne ihmisiä lähtökohtaisesti. Niillä ei myöskään ole kiinnostusta raiskata tai ryöstää, ja ruoaksikin etsivät mielellään helpomman ja vähemmän pelottavan saaliin. Pentujaan suojelevat, mutta paras onkin välttää emon ja pentujen väliin menemistä.
Loppujen lopuksi jos mun pitäisi päättää tulenko jonkun hikisen arabin vai majesteettisen karhun tappamaksi, niin ilman muuta vastaus olisi karhu. Kuulostaa ehkä hullulta, mutta tavallaan se olisi kunnia. Toivon että se saisi minusta hyvän aterian, ja ettei loppuja raadostani löydettäisi, ettei lähdettäisi karhujahtiin.
Sieniä, koska ne ovat vallanneet koko metsän ja yhteydessä toisiinsa rihmastolla. Jos ne päättävät että olen niille uhka, en näe huomispäivää.
Kikkeleitä, pelkään että kikkelit hyökkäävät kimppuuni.
Punkkeja ja hirvikärpäsiä.