Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi niin moni käyttäytyy todella huonosti ja suorastaan mielisairaasti omaa puolisoa kohtaan vaikka muuten olisi järkevä ja mukava ihminen?

Vierailija
27.05.2018 |

Olen itsekin syyllistynyt siihen suhteen alkuvuosina nuorena ja kokemattomana kun en luottanut siihen että mies pysyy kanssani ja minulla oli ahdistavia mustavalkoisia ajatuksia seksistä ja oma itsetuntoni oli huono.

Nyt kun suhde on monesta syystä ( tärkeimpänä varmasti se miten paskasti kumpikin on kohdellut toista vaikka fyysistä väkivaltaa ei juuri ole ollut eikä pettämisiä) mennyt vuosien aikana todella huonoon kuntoon, tajusin että ihan kaikesta tärkeintä suhteessa on se, miten käyttäytyy puolisoa kohtaan. Puolison ei koskaan pitäisi joutua olemaan toisen lapsuustraumojen kaatopaikka.

Miksi silti moni käyttäytyy kaikista huonoiten juuri puolisoa kohtaan? Jos ero ei ole tavoite, kannattaa lopettaa heti ja muistaa että kaikista maailman ihmisistä oma puoliso on se, jota pitäisi kohdella kaikista parhaiten, aina ja joka tilanteessa.

Kommentit (237)

Vierailija
21/237 |
27.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On tilanteita, jossa kokee, ettei oma puoliso huomioi mun tunteitani. Se oikeuttaa antamaan takaisin, jos asiasta sanoo, eikä toista sitten edes oikein kiinnosta yrittää ymmärtää. Tai kuvittelee, että ymmärrys on jokin nyökkäys, tai että asian voi tehdä kuten poikamiesboksissa: nostetaan maton reunaa ja lakaistaan koko roska sinne.

Ei oikeuta. Jos joku varastaa sinulta, ei se anna sinulle oikeutta satuttaa häntä.

Käännät toisen posken, vai?

Poistan myrkylliset ihmiset elämästäni ja unohdan heidät.

Vierailija
22/237 |
27.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On tilanteita, jossa kokee, ettei oma puoliso huomioi mun tunteitani. Se oikeuttaa antamaan takaisin, jos asiasta sanoo, eikä toista sitten edes oikein kiinnosta yrittää ymmärtää. Tai kuvittelee, että ymmärrys on jokin nyökkäys, tai että asian voi tehdä kuten poikamiesboksissa: nostetaan maton reunaa ja lakaistaan koko roska sinne.

Ei oikeuta. Jos joku varastaa sinulta, ei se anna sinulle oikeutta satuttaa häntä.

Oikeuttaahan. Mitäs väärää siinä olisi?

Huhhuh. Onnea parisuhteeseesi. Taidat olla äitihullu?

Vastaa, äläkä venkoile! Mitä väärää siinä olisi?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/237 |
27.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sekin voi satuttaa.

Vierailija
24/237 |
27.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mies pysyi ap kanssasi, koska tietää, ettet sä sais keitään muita. Ja ei sekään kelpais.

Väärin, ei  tuo  ole mikään syy. Se mies  oli ap:n kanssa koska itse uskoi  ettei löydä toista. Niin se menee. Ei kukaan säälistä  kenenkään kanssa ole huonossa suhteessa, vaan ihan omaa epävarmuuttaan.

Ei säälistä, vaan varmuudesta, ettei tule petetyksi. Ja oli siinä sekin mainittu, että mies ei itse usko (tai ole saanut kokea) että kelpaisi muillekaan.

Vierailija
25/237 |
27.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin, eli satutat kumppaniasi.

Vierailija
26/237 |
27.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Paskasti kohteleva ihminen tulee poistaa elämästä, sehän on selvä. Mikäli siis paska kohtelu jatkuu asian käsittelyn jälkeenkin. Ap

Vierailija
27/237 |
27.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olin nuorempana suhderaivotar. Sitten sain miehen, joka ei hyväksynyt ollenkaan huonoa käytöstä minulta, koska oli joutunut kuuntelemaan omien vanhempiensa riitelyä lapsuudessaan. Nyt kaikki ihmettelevät miten meillä voi mennä niin hyvin ja miten me voimme olla niin onnellisen näköisiä.

Vierailija
28/237 |
27.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Paskasti kohteleva ihminen tulee poistaa elämästä, sehän on selvä. Mikäli siis paska kohtelu jatkuu asian käsittelyn jälkeenkin. Ap

Ei se ole aina niin yksioikoista:

"On tilanteita, jossa kokee, ettei oma puoliso huomioi mun tunteitani. Se oikeuttaa antamaan takaisin, jos asiasta sanoo, eikä toista sitten edes oikein kiinnosta yrittää ymmärtää. Tai kuvittelee, että ymmärrys on jokin nyökkäys, tai että asian voi tehdä kuten poikamiesboksissa: nostetaan maton reunaa ja lakaistaan koko roska sinne."

(Lainaukset siis tämän tekstin jälkeen)

Vierailija
29/237 |
27.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olin nuorempana suhderaivotar. Sitten sain miehen, joka ei hyväksynyt ollenkaan huonoa käytöstä minulta, koska oli joutunut kuuntelemaan omien vanhempiensa riitelyä lapsuudessaan. Nyt kaikki ihmettelevät miten meillä voi mennä niin hyvin ja miten me voimme olla niin onnellisen näköisiä.

😂 Hienoa tietty, että se riittää!

Vierailija
30/237 |
27.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Auttaako puolison paska kohtelu häntä ymmärtämään paremmin? Enpä oikein usko. Säälittävää, epäkypsää kiukuttelua ja selvä terapian tarve. Ap

Vierailija
31/237 |
27.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meinaan, sitä jää usein toivomaan, että kumppani oppisi ymmärtämään itseä. Mutta ennen kuin tämä tapahtuu, tulee kyllä oltua vihainen ja itsellä se on raivoa.

Vierailija
32/237 |
27.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Auttaako puolison paska kohtelu häntä ymmärtämään paremmin? Enpä oikein usko. Säälittävää, epäkypsää kiukuttelua ja selvä terapian tarve. Ap

No jos ei edes yritä, niin miten se ystävällisyys saisi vipinää kinttuihin?

Vierailija
33/237 |
27.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen itsekin syyllistynyt siihen suhteen alkuvuosina nuorena ja kokemattomana kun en luottanut siihen että mies pysyy kanssani ja minulla oli ahdistavia mustavalkoisia ajatuksia seksistä ja oma itsetuntoni oli huono.

Nyt kun suhde on monesta syystä ( tärkeimpänä varmasti se miten paskasti kumpikin on kohdellut toista vaikka fyysistä väkivaltaa ei juuri ole ollut eikä pettämisiä) mennyt vuosien aikana todella huonoon kuntoon, tajusin että ihan kaikesta tärkeintä suhteessa on se, miten käyttäytyy puolisoa kohtaan. Puolison ei koskaan pitäisi joutua olemaan toisen lapsuustraumojen kaatopaikka.

Miksi silti moni käyttäytyy kaikista huonoiten juuri puolisoa kohtaan? Jos ero ei ole tavoite, kannattaa lopettaa heti ja muistaa että kaikista maailman ihmisistä oma puoliso on se, jota pitäisi kohdella kaikista parhaiten, aina ja joka tilanteessa.

En tiedä yhden yhtä tällaista parisuhdetta, jossa käyttäydyttäisiin huonosti puolisoa kohtaan. Olen ollut itse mieheni kanssa yli 20 vuotta ja tunnen hyvin monta samankaltaista pitkään yhdessä ollutta onnellista paria. Niin minun kuin mieheni vanhemmat ovat olleet naimisissakin jo 50 vuotta ja ehkä tällaisista lähtökohdista tulevalla jälkipolvella ei tällaisia ihmeellisiä käyttäytymisongelmia ole? En osaa sellaista ainakaan edes kuvitella.

Vierailija
34/237 |
27.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko paska kohtelu kuten maltin menettäminen yrittämistä? Ei ole, vaan pelkästään oman pahan olon kaatamista toisen niskaan. Ap

Vierailija
35/237 |
27.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

😂 Hienoa tietty, että se riittää!

Olemme onnellisia, mutta sitähän muut eivät voi tietää. Voi olla, että jotkut parit vain esittävät onnellisia muiden nähden. Meillä on ihan oikeasti rauhallista ja mukavaa elämää joka päivä.

Vierailija
36/237 |
27.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko paska kohtelu kuten maltin menettäminen yrittämistä? Ei ole, vaan pelkästään oman pahan olon kaatamista toisen niskaan. Ap

Ei SE ole tietenkään yrittämistä VAAN SE, että kertoo toiselle tämän käytöksen loukanneen. Että jos et nyt korjaa asiaa, niin suhde on vaarassa. Jos toista ei kiinnosta, niin mitä siinä enää auttaa "yrittää"? Silloin mä ainakin käyttäydyn siten, mille minusta tuntuu. Eikä se ole kiltteyttä. Mitäs ei toinen yritä.

Vierailija
37/237 |
27.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei SE ole tietenkään yrittämistä VAAN SE, että kertoo toiselle tämän käytöksen loukanneen. Että jos et nyt korjaa asiaa, niin suhde on vaarassa. Jos toista ei kiinnosta, niin mitä siinä enää auttaa "yrittää"? Silloin mä ainakin käyttäydyn siten, mille minusta tuntuu. Eikä se ole kiltteyttä. Mitäs ei toinen yritä.

Miksi ennemmin kohtelet toista paskasti kuin eroat? Ap

Vierailija
38/237 |
27.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mies esim. ei koskaan kerro, mikä häntä loukkaa. Hän olettaa, että mä toimin siten, etten loukkaa häntä, koska mä haluan. Että ei sitä voi opettaa. Aivan idioottimainen asenne. Koska se, mikä loukkaa yhtä, ei loukkaa toista, mistä mä sen voin tietää ja alkaa välittää siitä, mikä loukkaa häntä, koska hän ei kerro? Oon esim. huutanut hänelle vihaisena, enkä tiedä, loukkasiko se häntä, koska hän ei kerro.

En ota vastuuta loukkasiko, koska mä halusin huutaa, ja jos hän ei sano, että sellainen loukkaa, niin miksi en huutaisi, jos mua huvittaa?

Vierailija
39/237 |
27.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi ennemmin kohtelet toista paskasti kuin eroat? Ap

Koska sitä jää odottamaan, että toinen oppisi ymmärtämään itseäni.

Vierailija
40/237 |
27.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kai se juontaa juuriaan siihen, että muiden kanssa ei ehkä aidosti olla "oma itsensä" aina. Puolison haluaa hyväksyvän itsensä juuri sellaisena kuin on. Ja ne lapsuudentraumatkin on osa sitä pakettia. Ja toisaalta puolison myös päästää niin lähelle, että tämä pääsee loukkaamaan ihan eri lailla kuin joku naapuri tai työkaveri.

Ei se huonoa käytöstä oikeuta tietenkään, mutta jos puuttuu keinot omia kipupisteitään työstää, niin minkäs teet.

Niinpä. Tekee sitten sen, ettei sitoudu ja tee puolison elämästä helvettiä. Tai eroaa, jos ei pysty lopettamaan puolison paskaa kohtelua. Ap

Miksi siiträt vastuun erosta sille huonosti kohtelevalle?

Molemmilla se vastuu tietysti on.

Mielenkiintoista mikä raju vastareaktio tuli aloitukseni. Taitaa olla melko yleistä puolison paska kohtelu siis. Ap

No ihan varmasti on! Minä uskon, et vähemmistössä on ne, jotka eivät kohtele puolisoaan selvästi huonommin kuin muita ihmisiä.

Mieti nyt eroavia parejakin... Selvästi suurimmassa osassa toinen on ollut aina se läpimätäpaska ja itse on vaan marttyyrina uhrautunut ja antanut kaikkensa. Kuinka realisitista tuollainen on?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kahdeksan yhdeksän