Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko oikeasti niin, että ylipaino estää parisuhteen muodostamisen?

Vierailija
26.05.2018 |

Olen kohta nelikymppinen nainen, korkeakoulutettu. Hauskaksi kehuttu, ja siihen se jääkin. Kaverina ja viihdyttäjänä kelpaan platoniseen suhteeseen. Tulen tosi hyvin toimeen sekä miesten että naisten kanssa - juuri huumorintajuni vuoksi. Ajattelen paljon toisten viihtymistä ja nautin ihmisten seurasta. Olen ollut pitkään sinkkuna ja kaivannut miestä rinnalleni. En ole antanut sen kaipuun näkyä, ettei olisi mitenkään epätoivoisen oloista ja olen tätä yksin vain miettinyt. Olen itse siis kantapään kautta oppinut, että en voi lähestyä miestä. Minulla ei ole mitään erityisiä ulkonäkökriteerejä miehelle. Luonne, hauskuus, kiltteys ja tietty fiksuus ovat tärkeimmät asiat. Viehätyn muutenkin ehkä vähän erilaisista asioista - en etsi lihaskimppuja, täydellisiä ihmisiä tai omaa tasoani ulkonäöllisesti ”ylempänä” olevia. Toki normaali hygienia on kiva asia :) Olen saanut kyllä palautetta, että olen kasvoiltani kaunis. Itse en sitäkään näe oikeastaan lainkaan. Olen kokenut ikäviä asioita siitä huolimatta. Onko ylipaino oikeasti näin järkyttävä asia? Ja jos on, niin miksi? Olen kauan sitten lopettanut yrittämästä, koska en enää elättele toivoa.

En ole ns. valinnut olevani lihava, tilanne ei vain ole niin yksinkertainen ratkaistavaksi. Olen yrittänyt laihduttaa koko ikäni (esiteini-ikäisestä alkaen), mutta lopetin muutamia vuosia sitten, koska jokainen onnistunut yritys johti lopulta painon nousemiseen myöhemmin. Nyt se on pysynyt samana vuosia, mikä on jo itsessään voitto. Haluaisiko joku valottaa asiaa lisää..?

Kommentit (56)

Vierailija
21/56 |
26.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki miehet haluavat hoikan ja kauniin naisen. Jotkut miehet vaan joutuvat tyytymään lihaviin ja rumiin, koska muuten olisivat yksin loppuelämänsä. Jokainen pariutuu tasonsa mukaisesti.

Vierailija
22/56 |
26.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastaukseni otsikon kysymykseen:

Toivottavasti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/56 |
26.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älä viihdytä ja ole yleinen pelle. Mies haluaa sielukkaan naisen.

Mulla on ihan törkeän huono ja synkkä huumorintaju - sarkastiseksi ja ironiseksi ”haukuttu” ;) Sielukkuus on katsojan silmässä ja voi tarkoittaa mitä vain... Tiedän, millainen olen. Herkkyys, empatia, ihmiskeskeisyys, oma arvomaailma yms näkyy päälle päin kyllä. En tiedä, kokeeko joku nämä v****maisiksi ominaisuuksiksi.

Ap

Vierailija
24/56 |
26.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tiedä BMI:täni. Vartaloni malli on ihan normaali naisen vartalo :D Jos nyt tarkemmin haluatte tietää, niin ihan on tisseissä, perseessä ja reisissä tämä kertymä. Olen hylännyt vaa’an, koska vaatteiden mahtuminen, istuvuus sekä kokoluokitus ja peili kertovat riittävästi ;) Olen aika lihaksikas läskin lisäksi ;b Pituus on siinä 170 cm:n tienoilla.

Ap

Tuo taitaa olla se sinun ongelmasi ratkaisu. Olen myös koko ikäni taistellut painon kanssa, mutta minä käyn joka aamu puntarissa, ja sen mukaan syön sinä päivänä. Jos paino on noussut, syön vähemmän, jos olen samassa, syön samoin kuin edellisenä päivänä. Näin olen pysynyt normaalipainoisena jo 60 vuotta.

Vierailija
25/56 |
26.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vastaukseni otsikon kysymykseen:

Toivottavasti.

Jos näin olisi, niin lihavuusongelma ratkeaisi lähes itsestään. Motivaatiostahan se vain on kiinni, joten yhdyn toiveeseesi.

Vierailija
26/56 |
26.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ainakaan lievä ylipaino ei estä ainakaan pitkällä ihmisellä. Tästä vankka kokemustieto.[/quot

Ai amazoni on hyva?

Vierailija
27/56 |
26.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aihe näyttää olevan tabu omalla tavallaan. Kiitos vastauksista. En ole tästä kipuilusta kenellekään avautunut, joten siksi kysyn täällä (viitaten aiempaan kommenttiin). Seuraan joka tapauksessa kiinnostuneena, jos tästä syntyy keskustelua.

Tiedän, että suurinta osaa miehistä ajatus ylipainoisesta naisesta varmasti inhottaa. Mutta uskokaa pois, olen kaikkeni yrittänyt laihdutuksen osalta ja riittävän tietoinen ravitsemuksen sekä liikunnan vaikutuksesta painoon. Eli valistuneisuutta kyllä on. Vika lienee ns. korvien välissä ;)

Ap

Vika on tietysti korvien välissä, jos tietosi laihduttamisesta on vääränlaisia. Kerroit, että "onnistuneiden" laihdutksien jälkeen paino nousi uudestaan. En sanoisi niitä suinkaan onnistuneiksi.

Vierailija
28/56 |
26.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuttavapiiristä päätellen ei ole este eikä edes hidaste.

Näin on, kaikki rumat ja lihavat tuttavani seurustelevat. Sama ilmiö on havaittavissa katukuvassa, valtaosa pareista on aika peruskamaa.

Vierailija
29/56 |
26.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No lienen onnekas, oman puolisoni löysin 5v sitten ja olin lihava, aina olen ollut, ei sen puoleen. Ja olin vielä 35- v - äippä, eli ihan nolla parisuhdemarkkinoilla.

Vierailija
30/56 |
26.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikki miehet haluavat hoikan ja kauniin naisen. Jotkut miehet vaan joutuvat tyytymään lihaviin ja rumiin, koska muuten olisivat yksin loppuelämänsä. Jokainen pariutuu tasonsa mukaisesti.

Kuten sanoit, ihmiset pariutuvat oman tasonsa mukaisesti. Mitä todennäköisimmin tällaisten naisten kanssa seurustelevat miehet eivät ole itsekään ulkoisesti priimaa.

Vierailija
31/56 |
26.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En tiedä BMI:täni. Vartaloni malli on ihan normaali naisen vartalo :D Jos nyt tarkemmin haluatte tietää, niin ihan on tisseissä, perseessä ja reisissä tämä kertymä. Olen hylännyt vaa’an, koska vaatteiden mahtuminen, istuvuus sekä kokoluokitus ja peili kertovat riittävästi ;) Olen aika lihaksikas läskin lisäksi ;b Pituus on siinä 170 cm:n tienoilla.

Ap

Tuo taitaa olla se sinun ongelmasi ratkaisu. Olen myös koko ikäni taistellut painon kanssa, mutta minä käyn joka aamu puntarissa, ja sen mukaan syön sinä päivänä. Jos paino on noussut, syön vähemmän, jos olen samassa, syön samoin kuin edellisenä päivänä. Näin olen pysynyt normaalipainoisena jo 60 vuotta.

Pieni painon vaihtelu naisella pn normaalia kierron mukana ja mm. Turvotus eri päivinä on eri

Vierailija
32/56 |
26.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No just näin, tai sitten ei... Kaikille ei ole tärkeintä ulkokuori vaan joillekin merkkaa enemmän luonne, onneksi!

Vierailija
33/56 |
26.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuten sanoit, ihmiset pariutuvat oman tasonsa mukaisesti. Mitä todennäköisimmin tällaisten naisten kanssa seurustelevat miehet eivät ole itsekään ulkoisesti priimaa.

No jaa. Itse ulkonäöllisesti olen todella huonompi kun mieheni. Mies ei välitä kun rakastaa sellaisena kun olen.

Vierailija
34/56 |
26.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No en usko sen olevan este, tuollakin naapurifiltillä makaa isokokoinen pariskunta ottamassa aurinkoa.

Etsitkö ihan oikeasti pulskaa miestä vaiko normipainoista?

Vierailija
35/56 |
26.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keskustelu on ollut tosi mielenkiintoista näinkin nopeasti. Tämä asia jakaa tosi paljon mielipiteitä ja ymmärrän sen hyvin. Teen varmasti vääriä valintoja ruoan / juoman suhteen. Toisinaan siis ihan perverssejä syömättömyyden kausiakin on takana, mikä tietenkin on huono asia. Se onkin ollut varmasti juuri tämän painon jojoilun syy aikanaan. Tämä keskustelu on kuitenkin antanut vastauksia itselleni siitä, miten asiaan suhtaudutaan: kuvottavaa osan mielestä, toisten mielestä omalla tavallaan hyväksyttävää erilaisuutta, toisaalta omista valinnoista kiinni jne. En tiedä, olenko saanut rohkaisua asiaan, mutta ainakin erilaisia näkökulmia. Joskaan suuri osa niistä ei ollut yllätyksiä. Voihan vaan olla, että ylipainon lisäksi myös luonteessani ja suhtautumisessani itseeni on ongelmia. Kiitos kuitenkin edelleen kaikille kommentoijille.

Ap

PS. Ei minua ole koskaan haitannut ns. kakkoskierroksella oleminen ja aiempi perhe, joskaan koskaan en lähtisi rikkomaan kenenkään perhettä. Eipä siihen vaikuta saumaa tosin olevankaan :’D

Vierailija
36/56 |
26.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Whole food vegan diet... just saying

Vierailija
37/56 |
26.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No minun lihava miestuttuni löysi samanlaisen naisen itselleen. Nainen on kasvoiltaan kaunis. Tykkäävät toisistaan ja ruuanlaitto on yhteinen harrastuksensa. Että ei se onni ole painosta kiinni.

Ap, toivottavasti et ole huumoriltasi katkeroituneen oloinen? Se on masentavaa.

Vierailija
38/56 |
26.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse naisena en tykkä esimerkiks ylipainoisista miehistä siis romanttisella tavalla. Ja mua varten kaiken inhottavampi on juuri sellainen pehmeämpi läski mies kenellä roikkuu rasvat. Jos edes kuvittelen sellaisen miehen koskettamista ja vaikka jotain petipuuhia niin ei missään nimessä. Hu huh siis niin turn off. Mä en ole tajunut sitä et miksi aina läski nainen on yhteiskunnassa joku uhri. Mutta näköjään kyllä ne läskitki pariutuvat keskenään koska samanlaiset elämäntavat.

Vierailija
39/56 |
26.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
40/56 |
26.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joutuvat kyllä tyytymään, en sitä sano, mutta jokainen ei pariudu tasonsa mukaisesti ainakaan ulkoisesti.

Todella usein näkee valtavia ja kasvoiltaankin rumia naisia ihan normaalipainoisten ja näköistenkin miesten käsipuolissa, jopa komeidenkin. Tämä toki on seurausta siitä, etteivät nämä miehet ole riittäneet ulkoisesti tasoisilleen naisille. Siis tyytymistä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kahdeksan seitsemän