Onko oikeasti niin, että ylipaino estää parisuhteen muodostamisen?
Olen kohta nelikymppinen nainen, korkeakoulutettu. Hauskaksi kehuttu, ja siihen se jääkin. Kaverina ja viihdyttäjänä kelpaan platoniseen suhteeseen. Tulen tosi hyvin toimeen sekä miesten että naisten kanssa - juuri huumorintajuni vuoksi. Ajattelen paljon toisten viihtymistä ja nautin ihmisten seurasta. Olen ollut pitkään sinkkuna ja kaivannut miestä rinnalleni. En ole antanut sen kaipuun näkyä, ettei olisi mitenkään epätoivoisen oloista ja olen tätä yksin vain miettinyt. Olen itse siis kantapään kautta oppinut, että en voi lähestyä miestä. Minulla ei ole mitään erityisiä ulkonäkökriteerejä miehelle. Luonne, hauskuus, kiltteys ja tietty fiksuus ovat tärkeimmät asiat. Viehätyn muutenkin ehkä vähän erilaisista asioista - en etsi lihaskimppuja, täydellisiä ihmisiä tai omaa tasoani ulkonäöllisesti ”ylempänä” olevia. Toki normaali hygienia on kiva asia :) Olen saanut kyllä palautetta, että olen kasvoiltani kaunis. Itse en sitäkään näe oikeastaan lainkaan. Olen kokenut ikäviä asioita siitä huolimatta. Onko ylipaino oikeasti näin järkyttävä asia? Ja jos on, niin miksi? Olen kauan sitten lopettanut yrittämästä, koska en enää elättele toivoa.
En ole ns. valinnut olevani lihava, tilanne ei vain ole niin yksinkertainen ratkaistavaksi. Olen yrittänyt laihduttaa koko ikäni (esiteini-ikäisestä alkaen), mutta lopetin muutamia vuosia sitten, koska jokainen onnistunut yritys johti lopulta painon nousemiseen myöhemmin. Nyt se on pysynyt samana vuosia, mikä on jo itsessään voitto. Haluaisiko joku valottaa asiaa lisää..?
Kommentit (56)
Kukaan ei jaksa jatkuvaa koomikkoa. Relaa vähän ja ole vain oma itsesi. Pakkohauskuuttajat ja koko ajan äänessäolevat karkottavat kiinnostuneet loitommalle. Kokeile jos et usko.
Minäkin uskon että esteenä on ennemminkin toimintatavat kuin kilot. Turha älämöly pois ja eleganssi kuntoon. Rentoutta.
Ja vielä lisäyksenä: oikeasti minulle ei ole tärkeää sellaisenaan ihmisen ulkonäkö. Ei ole koskaan ollut. Jos rakastun, rakastun luonteeseen, pilkkeeseen silmäkulmassa, hellyyteen ja välittämiseen. Taustalla on parisuhteita muutama, hyvin erilaisia ovat olleet. Katson ihmisiä silmiin, sinne sielun peiliin...
Ap
ylipaino eiole esto seurustelulle, kusipäisyys ja tyhmyys saattaa olla, minä otan mieluummin ylipainoisen ko luurangon, ällöjä
0/5
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaikki miehet haluavat hoikan ja kauniin naisen. Jotkut miehet vaan joutuvat tyytymään lihaviin ja rumiin, koska muuten olisivat yksin loppuelämänsä. Jokainen pariutuu tasonsa mukaisesti.
Joutuvat kyllä tyytymään, en sitä sano, mutta jokainen ei pariudu tasonsa mukaisesti ainakaan ulkoisesti.
Todella usein näkee valtavia ja kasvoiltaankin rumia naisia ihan normaalipainoisten ja näköistenkin miesten käsipuolissa, jopa komeidenkin. Tämä toki on seurausta siitä, etteivät nämä miehet ole riittäneet ulkoisesti tasoisilleen naisille. Siis tyytymistä.
Ota huomioon, että ne puolisot on saattaneet lihoa ja muuttua suhteen aikana, ei alussa. Mun työkaverini on hauska ja hottis urheilullinen mies ja me kollegat yllätyimme, kun mies näytti lomakuvia, missä vaimo oli mukana: todella tuhti ja jotenkin aivan eri tyylinen, tatuoitu ja wt-tyyppinen. Aivan toiselta planeetalta! 8-0
Vierailija kirjoitti:
Keskustelu on ollut tosi mielenkiintoista näinkin nopeasti. Tämä asia jakaa tosi paljon mielipiteitä ja ymmärrän sen hyvin. Teen varmasti vääriä valintoja ruoan / juoman suhteen. Toisinaan siis ihan perverssejä syömättömyyden kausiakin on takana, mikä tietenkin on huono asia. Se onkin ollut varmasti juuri tämän painon jojoilun syy aikanaan. Tämä keskustelu on kuitenkin antanut vastauksia itselleni siitä, miten asiaan suhtaudutaan: kuvottavaa osan mielestä, toisten mielestä omalla tavallaan hyväksyttävää erilaisuutta, toisaalta omista valinnoista kiinni jne. En tiedä, olenko saanut rohkaisua asiaan, mutta ainakin erilaisia näkökulmia. Joskaan suuri osa niistä ei ollut yllätyksiä. Voihan vaan olla, että ylipainon lisäksi myös luonteessani ja suhtautumisessani itseeni on ongelmia. Kiitos kuitenkin edelleen kaikille kommentoijille.
Ap
PS. Ei minua ole koskaan haitannut ns. kakkoskierroksella oleminen ja aiempi perhe, joskaan koskaan en lähtisi rikkomaan kenenkään perhettä. Eipä siihen vaikuta saumaa tosin olevankaan :’D
Off topicina: Itse koen näin, että ylipaino on terveysriski siinä missä esim. selkävaivat ja heikko lihaskunto. Siitä ei tarvitse tehdä suurta numeroa eikä varsinkaan identiteetin perustaa mutta sille ei myöskään tarvitse välttämättä alistua. Optimistina uskon, että niin kauan kuin kroppa on suhteellisen terveessä kunnossa, on mahdollisuus saada paino kuriin. Eri juttu, jos on jokin sairaus jarruttamassa asiaa.
Neuvoisin sinua siis suhtautumaan ylipainoon kuin selkävaivoihin. Mikäli pystyt elämään asian kanssa, hieno juttu, siinä ei ole kenellekään mitään nokan koputtamista. Mikäli taas asia häiritsee sinua jatkuvasti, on kenties syytä harkita, voisitko tehdä asialle vielä jotain. Esim. kokeilla luolamiehen dieettiä tai muuta vähähiilihydraattista ruokavaliota, ne tuntuu toimivan monella. Valitsit kummin vain, miehen löytämisen tuskin pitäisi olla mikään ylitsepääsemätön ongelma. :)
Vierailija kirjoitti:
Minäkin uskon että esteenä on ennemminkin toimintatavat kuin kilot. Turha älämöly pois ja eleganssi kuntoon. Rentoutta.
Haluan vielä kommentoida, että myös tyyliäni (eli juurikin sitä tiettyä eleganssia) on kommentoitu positiivisesti. Toki persoonani näkyy 😉 Saattaa olla, että kumppanilla pitäisi ehkä olla riittävästi itsetuntoa kaltaiseni ihmisen kanssa näyttäytymiseen julkisesti. Kilot potentiaalisella kumppanilla tms. seikat eivät itseäni haittaa mitenkään, jos vain ”kemiat” sopivat yhteen. Olen ollut helposti ihastuva ihminen, mutta en vain uskalla sitä näyttää aiempien kokemusten vuoksi. Niinpä vain nautin hetkistä erilaisten ihmisten kanssa ja pidän hauskaa😊
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaikki miehet haluavat hoikan ja kauniin naisen. Jotkut miehet vaan joutuvat tyytymään lihaviin ja rumiin, koska muuten olisivat yksin loppuelämänsä. Jokainen pariutuu tasonsa mukaisesti.
Kuten sanoit, ihmiset pariutuvat oman tasonsa mukaisesti. Mitä todennäköisimmin tällaisten naisten kanssa seurustelevat miehet eivät ole itsekään ulkoisesti priimaa.
No jaa. Itse ulkonäöllisesti olen todella huonompi kun mieheni. Mies ei välitä kun rakastaa sellaisena kun olen.
Voit toki ollakkin, mutta yleensä ihmiset näkevät rakastamansa ihmisen hyvännäköisempänä kuin itsensä. Itseään kohtaan ollaan paljon enemmän kriittisempiä. Usein kuullen naiskavereineni valittavan, että ei ole riittävän kaunis puolisolleen ja mitä puoliso oikein näkee hänessä. Että puoliso olisi paljonkin tasokkaampi kuin itse. Mun mielestä se ei taas pidä missään nimessä paikkansa ja koitan heille sitä toitottaa. Itsellenikin tulee välillä rumuuskohtauksia, että mitä hittoa tuo mussa näkee. Mutta toki ulkonäöllisesti epäsuhtapareja on ja kauneus kun on katsojan silmissä ja parisuhteen muodostamiseen vaikuttaa yleensä paljon enemmän kemia ja yhteiset kiinnostuksenkohteet ja elämänarvot.
Minusta kuulostaa siltä että pidät painoasi vain tekosyynä. Saako muut ihmiset edes sitä kuvaa, että etsit kumppania? Epätoivosuuden ja halukkuuden välillä on huikea ero.
Etsitkö oikeasti seuraa? Se, että odotat jonkun muun tulevan luoksesi ilman omaa aloitetta ei ole riittävä syy jäädä paikoilleen. En nyt tarkoita että pitäisi ruveta munahaukaksi, mutta kevyt flirtti ei koskaan tee pahaa.
Minkälaisia miehiä etsit? Ehkä hakeudut alitajuntaisesti juuri sellaisten miesten luokse, joista ei ole treffikumppaniksi. Kyllä sen oikeasti huomaa jos mies on edes hitusen kiinnostunut kun ekaa kertaa juttelee.
(Ja valitettavasti täytyy kyllä mainita, että sellainen mies joka haluaa perustaa perheen yleensä haikailee 20-30-vuotiaiden perään, oli mies itse sitten kuinka vanha tahansa.)
Jos hermostuttaa se, miten tutut näkevät tilanteesi, ei nettideittailu ole sieltä huonoimmasta päästä.
m85 kirjoitti:
ylipaino eiole esto seurustelulle, kusipäisyys ja tyhmyys saattaa olla, minä otan mieluummin ylipainoisen ko luurangon, ällöjä
0/5
Miksi pitää käyttää laihoista alentavia termejä? "Ylipainoiset ovat enemmän omaan makuuni kuin laihat". Siinä. Toki jos tarkoitit, että ottaisit mielummin ylipainoisen kuin luurangon, joka on ollut maan alla pitkään, niin sitten ymmärrän kyllä pointisi. Mielummin minä elävää miestä katson kuin luurankoa.
Olen nelikymppinen nainen, ja minun kohdallani selkeä ylipaino todennäköisesti estäisi suhteen, ellei sitten ihan jokin helmi osuisi kohdalle. Olen itse entinen läski, nykyisin edelleen karvan verran ylipainon puolella. Tavoitteenani ei ole missään nimessä lihoa, joten ainakin asenteen tulisi olla toisellakin kohdillaan. Minulla ei siis liity tukevuuteen ulkoisena seikkana mitään suoranaista puistatusta, mutta kun on itse tehnyt muutoksen, niin minun olisi vaikeata suhtautua asiaan siten, että "ole sellainen kuin olet", ilman saarnaamista. Pelottaisi myös, että toisen elintavat veisivät itsenikin mukanaan.
Olen ylipainoinen nainen. Totuus on, että kyllä miehet haluavat mieluummin hoikan naisen, kuin lihavan valaan. Huolimatta kasvojen kauneudesta. Minulle on useampikin mies sanonut, että jos olisin hoikempi, niin he voisivat ajatella suhdetta kanssani. Ei kannata pettää itseään, miehet inhoavat lihavia naisia, vaikka olisivat itse ylipainoisia. Eri asia nämä feederit.
Vierailija kirjoitti:
Olen ylipainoinen nainen. Totuus on, että kyllä miehet haluavat mieluummin hoikan naisen, kuin lihavan valaan. Huolimatta kasvojen kauneudesta. Minulle on useampikin mies sanonut, että jos olisin hoikempi, niin he voisivat ajatella suhdetta kanssani. Ei kannata pettää itseään, miehet inhoavat lihavia naisia, vaikka olisivat itse ylipainoisia. Eri asia nämä feederit.
Sanotaanko vaikka näin että ylipainoinen nainen kelpaa kyllä petipuuhiin myös normaalipainoisille miehille vaikka ikääkin on tuo 40.
Eiköhän kyse ole pikemminkin siitä, että olet juuri sellainen kuin kerroitkin, eli tulet toimeen kaikkien kanssa mutkattomasti ja rennosti.
Silloin ei synny sitä kipinää mikä parisuhteeseen tarvittaisiin. Hiukan pitää jännää olla miehen ja naisen välillä. Muuten kai sitä voisi olla suhteessa koiransa kanssa.
Kyllä minun huumorini on kokonaisvaltaisesti aivan hemmetin huonoa ;) Kuten totesin, peitän tämän kipukohtani ja koko elämäni silkkaa stand uppia... Sattuu ja tapahtuu 😏
Ap