Tästä tulee pitkä kesä
Helteitä on jatkutunut jo melkein kolme viikkoa ja kesäsäästä ollaan nautittu jo ennen kuin kesä on kalenterin mukaan edes alkanut. Tuntuu ihan siltä kuin olisi heinäkuu jo tässä vaiheessa. Myöhemmässä historiankirjoituksessa tämä kesä tullaan tuntemaan pitkänä kesänä (eng. The long summer; saks. Der lange Sommer)
Kommentit (9)
Olisikin ollut kolme viikkoa hellettä... Tänäänkin päästiin hädin tuskin seitsemääntoista asteeseen.
Käytiin tänään metsässä (Turku) kävelemässä ja tuntui ihan heinäkuulta. Kuumaa, kuivaa ja kaikki kukat kukkivat. Itse jo vähän jatkuvaan auringonpaahteeseenkin kyllästynyt, vaikka en edes kehtaa ääneen sanoa :)) Taitaa tosiaan tulla pitkä kesä!
Vierailija kirjoitti:
Olisikin ollut kolme viikkoa hellettä... Tänäänkin päästiin hädin tuskin seitsemääntoista asteeseen.
Missä asut? Turussa tänäänkin kolmenkympin lähellä ja muutaman kerran käyty jo ylikin tässä kuussa.
Tästä kesästä ei voi nauttia jollei koskaan sada
Vierailija kirjoitti:
Sama juttu. Tarvitaan sade ennen kuin allergiat loppuvat.
Meillä ei onneksi ole ollut kolmea viikkoa hellettä. Muutama hellepäivä, mutta muutoin siinä 18-22 kieppeillä lämpö ollut. Ihan sopiva kesäsää minulle. Tällaisena saa jatkua. Hellettä en kaipaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sama juttu. Tarvitaan sade ennen kuin allergiat loppuvat.
Allergiat loppuvat kyllä, kunhan siitepölyä levittävät kasvit saavat kukintansa päätökseen. Siihen tuskin menee kauankaan näillä lämmöillä.
Voi olla, että tänä kesänä sateet tai ainakin sadepäivät jäävät vähiin ja aurinkoinen poutasää tulee olemaan tänä kesänä dominoiva säätyyppi. Muutamana viime kesnä on satanut kunakin useiden kesien edestä, joten ihan luonnollinenkin vaihtelu alkaa sen vuoksi puoltamaan välillä kuivempaa kesää.
Ja mä aion elää sen.