Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Olen 48-vuotias ja tulin raskaaksi vahingossa.

Vierailija
26.05.2018 |

Ilmeisesti kortsu hajosi ja sen takia olen nyt raskaana. Olen todella vanha äidiksi, mutta on tunne, että voisin pitää lapsen vaikka en sitä koskaan suunnitellut. Taloudellisesti ei ole mitään huolia pitää huolta lapsesta. Nyt kuitenkin mietin olenko kuitenkin liian vanha äidiksi?

Kommentit (79)

Vierailija
61/79 |
26.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Raskaus kesken, todennäköisyys "aurinkoiseen" downiin on suuri. Lisäksi kenenkään kannalta ei ole hyvä, että ainoa vanhempi on noin vanha. Jatkossa ostat Ahmudille Prismasta XL-kondomeja, etteivät mene heti kättelyssä puhki. Tsemppiä.

Hyvänen aika. Ei suinkaan suin päin aborttia ennen kuin on tutkittu lapsivesinäytteet ym.

Itse tulin raskaaksi yllätyksenä kun olin 43v ja terve lapsi syntyi. Kannattaa käydä läpi testit ja tutkimukset.

49-vuotiaana riski saada down-lapsi on 1:11 ja muut kromosomihäiriöt 1:8 (Lähde: terve.fi Raskaus nelikymppisenä - edut ja riskit). Onhan tuo riski poikkeavuuksiin suuri, mutta silti on paljon suurempi todennäköisyys saada terve lapsi kuin sairas lapsi.

Down ei ole sairaus.

Vierailija
62/79 |
29.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyppää rohkeasti elämäsi yllätykseen. Kyllä pärjäät yksinkin ja apua löytyy kun hakee jos on tarvis ♥

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/79 |
29.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hoitaisin lapsen yksin, koska kyseessä satunnainen kumppani.

Minulla on terveet elämäntavat, syön hyvin ja liikun säännöllisesti. 

Onhan tämä shokki, koska olen näin vanha jo! Pistää miettimään. 

Ajatukset ihan sekaisin.

Et sinä ole vanha. Hyvässä kunnossa oleva viriili keski-ikäinen nainen ilmeisestikin. Älä usko ikäkriisijuttuja, mitä media ja kaverit tuputtavat sinulle.

Paljon onnea tulevalle äidille!

Vierailija
64/79 |
29.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kolme kuukautta mennyt aloituksesta. Oletko ap. vielä raskaana, vai menikö kesken tai joku muu ratkaisu asiaan? t. ikätoverisi

Vierailija
65/79 |
08.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mites kävi?

Vierailija
66/79 |
08.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloittaja voisi käydä yksityisellä

NIPT tutkimuksessa, siinä tutkitaan verinäytteestä sikiön kromosomit ja saadaan tietää mahdolliset kromosomipoikkeavuudet erittäin tarkasti. se on täysin turvallinen testi ja maksaa 500-600€.

Jos kromosomipoikkeavuus olisi, voisi aloittaja tehdä abortin halutessaan. Kromosomipoikkeavuudet ovat yleisempiä vanhempien äitien lapsilla.

Vierailija
67/79 |
08.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ystävälleni kävi noin. Oli aikamoinen shokki, kun luuli ensin, että vaihdevuodet olivat alkaneet ja olikin raskaana. Siinä meni miehensä kanssa suunnitellut moottoripyöräreissut uusiksi. Olivat raskauden alkupuolen todella allapäin, mutta lopulta hyväksyivät asian ja ihan hyvin on mennyt lapsen kanssa. Ovat nykyisin onnellisia iltatähdestään.

Eivät muuten ole Suomessakaan mitenkään ainutlaatuisia. Luin jostain, että 54-vuotiaalle oli käynyt sama.

Itse näen joskus painajaisia, että saisin lapsen (olen yli 50v). Varmaan johtuu siitä, kun tuli näin lähelle.

Vierailija
68/79 |
08.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

28 vuotta liian myöhään!

Vierailija
69/79 |
08.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos esikoinen niin pitäisin. Helppo se on yhden kanssa jaksaa.

Mieti jos ei ole terve niin onko sekin Ok?

Tiedän mummon joka otti vauvan hoitoonsa, kun äiti lähti lätkimään synnäriltä. Oli silloin 53v.

Tuttu sai lapsen ollessaan 45v.

Vauvan varmasti jaksat mutta jos hankala murkku niin se jo tuntuu, kun on ikää.

Myös sun tulevat vaihdevuodet voi tuoda jaksamiseen ongelmia.

Itselläni ainakin vaikutti ja teinit talossa.

Mutta tuo mummo ei ollut itse raskaana eikä synnyttänyt vanhana.

Mummonu oli saanut yllätyslapsen vielä 47-vuotiaana ja oli meinannut henki mennä ja oli sanonut ettå aivan karmeaa kaikin puolin vaikka oli hoikka ja ei ollut mitään sairauksia.

Eli ap ei kannata.

Vierailija
70/79 |
02.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

OMG

Vierailija
71/79 |
20.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain myös saman ikäisenä lapsen. Olen aika nuorekas ja hyvässä kunnossa. Ei mitään ongelmaa:)

Vierailija
72/79 |
20.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsi on varmaan tummaihoinen?

Vierailija
73/79 |
20.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

48v eikä kunnollista ehkäisyä. Porvoosta 0/5

Vierailija
74/79 |
20.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ystäväni äiti sai kaksoset luomuna 50-vuotiaana. Ainoa ongelma oli siinä, että kun ystäväni taas sai lapsia, olivat isovanhemmat 80-v. eivätkä enää jaksaneet lastenlasten kanssa siinä, mitä nuorempana olisivat jaksaneet.

No kyllä nuorempanakin saadut lapset saattavat tehdä isovanhemmaksi vielä kahdeksankymppisenä. Ja nykyään yhä useampi 80v on vielä täysin toimintakykyinen eikä häntä erota 70-vuotiaasta oikeastaan mitenkään.

Eikä niitä nuorempia isovanhempia välttämättä lapsenlapset kiinnosta, joten tästä isovanhempien iästä en tekisi ongelmaa.

Vierailija
75/79 |
20.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

onnea 

Vierailija
76/79 |
20.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on provo, kukaan alle 5-kymppinen ei sano itsestään, että olen näin vanha jo. 

Vierailija
77/79 |
20.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ystäväni äiti sai kaksoset luomuna 50-vuotiaana. Ainoa ongelma oli siinä, että kun ystäväni taas sai lapsia, olivat isovanhemmat 80-v. eivätkä enää jaksaneet lastenlasten kanssa siinä, mitä nuorempana olisivat jaksaneet.

Mullakin oli ongelmana että synnyin 80 vuotta liian myöhään.  Olisin nuorena halunnut olla tukkijätkänä uitoilla.

Vierailija
78/79 |
20.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

onkohan musta?

Vierailija
79/79 |
20.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä on provo, kukaan alle 5-kymppinen ei sano itsestään, että olen näin vanha jo. 

Tää on ikivanha ketju, mutta kyllä tuon ikäinen on vanha saamaan lapsia. Mutta nuori vaikkapa jäämään eläkkkeelle. Sehän riippuu vähän asiayhteydestä.

Olis mielenkiintoista muuten kuulla, menikö raskaus loppuun asti ja jos meni, niin miten ap nykyään jaksaa leikki-ikäisen kanssa.