Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Olen 48-vuotias ja tulin raskaaksi vahingossa.

Vierailija
26.05.2018 |

Ilmeisesti kortsu hajosi ja sen takia olen nyt raskaana. Olen todella vanha äidiksi, mutta on tunne, että voisin pitää lapsen vaikka en sitä koskaan suunnitellut. Taloudellisesti ei ole mitään huolia pitää huolta lapsesta. Nyt kuitenkin mietin olenko kuitenkin liian vanha äidiksi?

Kommentit (79)

Vierailija
41/79 |
26.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos lapsi ei ole odotettu, tee abortti.

Vierailija
42/79 |
26.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tuolla ikää vielä raskautuu niin kannattaa pitää lapsi. Et ole liian vanha äidiksi ja jos talouskin kunnossa niin mikäs siinä 👍

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/79 |
26.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea!

Tunnen useita, jotka ovat tulleet äidiksi tuossa iässä. Kaksi heistä ensikertalaisia, molemmilla terveet lapset.

Vierailija
44/79 |
26.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos esikoinen niin pitäisin. Helppo se on yhden kanssa jaksaa.

Mieti jos ei ole terve niin onko sekin Ok?

Tiedän mummon joka otti vauvan hoitoonsa, kun äiti lähti lätkimään synnäriltä. Oli silloin 53v.

Tuttu sai lapsen ollessaan 45v.

Vauvan varmasti jaksat mutta jos hankala murkku niin se jo tuntuu, kun on ikää.

Myös sun tulevat vaihdevuodet voi tuoda jaksamiseen ongelmia.

Itselläni ainakin vaikutti ja teinit talossa.

Vierailija
45/79 |
26.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa kyllä sun elämä vähän holtittomalta, jos paneksit ympäripäissäsi tuntemattomien kanssa, annat heti perää eikä ole edes muistikuvaa siitä kenen kanssa on ollut. Ei kuulosta oikein äiti-ainekselta!

Vierailija
46/79 |
26.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse oon 43 ja mietin, heitänkö kierukan jo pois kun on jo näin vanha kurppa.

En ehkä kuitenkaan...

Vierailija
47/79 |
26.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko sinulla minkäänlaista käsitystä vauvoista tai elämästä pikkulasten kanssa? Entä kuka auttaa, jos vauvalla on koliikki tai herättelee tunnin välein?

Kyllä se on äiti joka herää. Kyllä se jaksaa. Vauva ja muut tavarat sinne makkariin.

Vierailija
48/79 |
26.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo, minustakin tuo peräsilmäseksi paljasti provon

Järki käteen, tuskin oli ap!

Vierailija
49/79 |
26.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikamoisia ohjeita taas tyystin tuntemattomalle ihmiselle.

Ap. ei tähän voi muuta sanoa kuin tee kuten sydän sanoo.

Tapahtuu mitä vaan niin selviät ja pärjäät kyllä.

Jos päädyt aborttiin, lasta et takaisin saa. Kestätkö tai selviääkö siitä?

Vierailija
50/79 |
26.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko tuleva isä tietoinen asiasta? Itse neuvottelisin myös hänen kanssaan, koska asia tulee vaikuttamaan häneenkin niin kauan kuin hän on elossa - jos ei muuten niin ihan vain sinä faktana, että hänellä on biologinen lapsi. Naisena päätät itse omasta kehostasi, mutta isää olisi hyvä kuulla myös.

Vierailija
51/79 |
26.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuulostaa kyllä sun elämä vähän holtittomalta, jos paneksit ympäripäissäsi tuntemattomien kanssa, annat heti perää eikä ole edes muistikuvaa siitä kenen kanssa on ollut. Ei kuulosta oikein äiti-ainekselta!

Miten ajattelit näin, mikä ei todellakaan ole totuus. En olen koskaan paneksinut ympäripäissäni tuntemottamien kanssa.

Vierailija
52/79 |
26.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Raskaus kesken, todennäköisyys "aurinkoiseen" downiin on suuri. Lisäksi kenenkään kannalta ei ole hyvä, että ainoa vanhempi on noin vanha. Jatkossa ostat Ahmudille Prismasta XL-kondomeja, etteivät mene heti kättelyssä puhki. Tsemppiä.

Hyvänen aika. Ei suinkaan suin päin aborttia ennen kuin on tutkittu lapsivesinäytteet ym.

Itse tulin raskaaksi yllätyksenä kun olin 43v ja terve lapsi syntyi. Kannattaa käydä läpi testit ja tutkimukset.

Vierailija
53/79 |
26.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuo epävarmuuden tunteet on ihan normaaleja. Siis silloinkin,vaikka raskaus olisi toivottu. pidä lapsi et tule katumaan. Pärjäät varmasti

Vierailija
54/79 |
26.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eräällä tuttavalla on synnynnäisiä fyysisiä vammoja, koska hänen äitinsä oli jo iäkäs saadessaan lapsen. Tuttavani on sitä mieltä, ettei hänen äitinsä olisi niin vanhana kannattanut hankkia lasta. Nykyään on tietysti paremmat mahdollisuudet tutkia onko lapsi terve. Oletko valmis ottamaan riskin, että lapsi saattaa olla vammainen? Entä millaista lapsen elämä silloin olisi?

Mikä on sellainen fyysinen vamma, joka johtuu äidin iästä?

Vierailija
55/79 |
26.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nettotuloni on jotain 5500 euroa kuukaudessa, ja voisin kyllä palkata au pairin avukseni  Tuloistani huolimatta teen paljon töitä  kotona etätöinä. Olen kotona kaikki iltapäivät töitä tehden. 

Mutta kyllä tämä jännittää ja pelottaa... 

Vierailija
56/79 |
26.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minusta tuo on niin harvinaista, että itse katsoisin loppuun saakka. Ehkä tuolla on jokin tarkoitus. Jotenkin karmealta tuntuisi, että kun jokin munasolu, siittiö ja lopulta alkio on niin elämänvoimainen, että olet raskaana tuossa iässä,  sen elämä lopetettaisiin väkivalloin eikä koskaan saataisi tietää, mitä ihmeellistä siitä olisi tullut.

Ei kai siitä sen ihmeellisempää tule kuin tenava.

Et.äkö meinasit vai dinosaurusta?

Vierailija
57/79 |
26.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eräällä tuttavalla on synnynnäisiä fyysisiä vammoja, koska hänen äitinsä oli jo iäkäs saadessaan lapsen. Tuttavani on sitä mieltä, ettei hänen äitinsä olisi niin vanhana kannattanut hankkia lasta. Nykyään on tietysti paremmat mahdollisuudet tutkia onko lapsi terve. Oletko valmis ottamaan riskin, että lapsi saattaa olla vammainen? Entä millaista lapsen elämä silloin olisi?

Mikä on sellainen fyysinen vamma, joka johtuu äidin iästä?

Lapsen kromosomimuutoksiin on riski iäkkäämmän äidin lapsella. Mutta ei fyysisiin vammoihin.

Vierailija
58/79 |
26.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 46 vuotias ja minulla on terve 3 kk ikäinen vauva. Vaikka raskaus oli yllätys ja kaikenlaisia ajatuksia oli niin nyt olen kiitollinen ihanasta vauvasta. Hyvin olen jaksanut ja enköhän jaksa myöhemminkin

Vierailija
59/79 |
26.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Raskaus kesken, todennäköisyys "aurinkoiseen" downiin on suuri. Lisäksi kenenkään kannalta ei ole hyvä, että ainoa vanhempi on noin vanha. Jatkossa ostat Ahmudille Prismasta XL-kondomeja, etteivät mene heti kättelyssä puhki. Tsemppiä.

Hyvänen aika. Ei suinkaan suin päin aborttia ennen kuin on tutkittu lapsivesinäytteet ym.

Itse tulin raskaaksi yllätyksenä kun olin 43v ja terve lapsi syntyi. Kannattaa käydä läpi testit ja tutkimukset.

49-vuotiaana riski saada down-lapsi on 1:11 ja muut kromosomihäiriöt 1:8 (Lähde: terve.fi Raskaus nelikymppisenä - edut ja riskit). Onhan tuo riski poikkeavuuksiin suuri, mutta silti on paljon suurempi todennäköisyys saada terve lapsi kuin sairas lapsi.

Vierailija
60/79 |
26.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo tosta nyt vaa vahingossa joo, nii mäki täs vahingossa just oon kipsattavana ku kompastuin tohon mun saakeli tuoliin.