Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Sinä, joka sekoitat englantia suomenkieliseen tekstiin/puheeseen ja luulet sen olevan tosi hienoa

Vierailija
26.05.2018 |

Voin kertoa, että se on kaukana hienosta. Noloa ainoastaan XDDD. Juttelen päivittäin englanniksi Maitokaffin kanssa, koska hän on ulkomaalainen ja asuu toisella puolella maailmaa. Kumma kun minulla ei silti ole tarvetta kerskailla jollain englanninkielisillä sanoilla suomeksi kommunikoitaessa XDD.

Ps. Englanti on TAVALLINEN KIELI. Ei mitään maagista ja upeaa, jolla kelpaa kerskailla XDD teette itsestänne vain naurunalaisia XD.

Kommentit (67)

Vierailija
41/67 |
26.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Frendi oli viikon New Yorkissa ja tuli bäkk. Kysyin no mites reissu meni? No ihan alright, on se iso mesta ja kaikkee kivaa ja one week ei kyllä riitä mihinkään. Tuli käytyy record shopeissa ja tuli ajeltua new york trains. Hyviä kenkäkauppoja ja tuli ostettuu parit shoes, mut next time kun meen niin olen vähintään one month.

Vierailija
42/67 |
26.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voin kertoa, että se on kaukana hienosta. Noloa ainoastaan XDDD. Juttelen päivittäin englanniksi Maitokaffin kanssa, koska hän on ulkomaalainen ja asuu toisella puolella maailmaa. Kumma kun minulla ei silti ole tarvetta kerskailla jollain englanninkielisillä sanoilla suomeksi kommunikoitaessa XDD.

Ps. Englanti on TAVALLINEN KIELI. Ei mitään maagista ja upeaa, jolla kelpaa kerskailla XDD teette itsestänne vain naurunalaisia XD.

Käytä siis suomea ja sano "taianomaista".

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/67 |
26.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Frendi oli viikon New Yorkissa ja tuli bäkk. Kysyin no mites reissu meni? No ihan alright, on se iso mesta ja kaikkee kivaa ja one week ei kyllä riitä mihinkään. Tuli käytyy record shopeissa ja tuli ajeltua new york trains. Hyviä kenkäkauppoja ja tuli ostettuu parit shoes, mut next time kun meen niin olen vähintään one month.

Ruotsinkieliset lainasanat lihavoituna, venäjänkieliset lainasanat kursiivilla.

Vierailija
44/67 |
26.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onks aloittaja Vauhtimursu???

Vierailija
45/67 |
26.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulen ja käytän englantia paljon päivittäin. Välillä ajattelenkn englanniksi. En tarkoituksellisesti lisää englantia puheeseeni, vaan se tulee vahingossa. Välillä muistan jonkun sanan ainoastaan englanniksi, enkä suomeksi. Kenties noloa, mutta en osaa hävetä.

Vierailija
46/67 |
26.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen pahoillani, että sekoitan välillä sanoja kolmesta kielestä suomea puhuessani. Olen asunut niin pitkään pois Suomesta, että jotkut sanat eivät vaan muistu mieleen suomeksi ja silloin tulee käytettyä sitä kieltä, jolla sana ensimmäiseksi tulee mieleen. Sama tapahtuu puhuessamme suomea mieheni kanssa, käytämme sujuvasti kolmea kieltä lauseissa sekaisin ja ymmärrämme hyvin toisiamme, muut eivät varmaankaan ymmärrä mitään 😂.

Ilmeisesti teillä ei ole lapsia, joista kasvattaisitte kielipuolia.

He ovat jo kauan asuneet pois kotoa ja siihen mennessä emme vielä olleet menettäneet niin paljon suomenkielestä. Ja pidimme tiukasti kiinni siitä, että kotona puhuttiin vain suomea.

Lapset olivat täysin kaksikielisiä muuttaessaan kotoa, nyt on suomi heikentynyt, koska asuvat kumppaneidensa kanssa, jotka taas puhuvat kolmatta kieltä.

Vierailija
47/67 |
26.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isovanhempani asuvat Kanadassa. Viime vuonna kysyin että mitä ukille kuuluu. Mummo vastasi että se on hunttaamassa muussia.

Vierailija
48/67 |
26.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko maitokahvi m u l a t_ ti, vai miksi käytät tuollaista nimitystä?

Vierailija
49/67 |
26.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Välillä sekoitan myös ranskaa, makedoniaa, venäjää, ruotsia ja vietnamia. Mitä sitte.

Vierailija
50/67 |
26.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä puhuin finglishiä jo 90-luvun lopulla ala-asteella, ennen kun se oli "coolia". Me todellakin kansainvälisessä koulussa mentiin lunchin jälkeen breikille. Siinä oli äidinkielen opettaja helisemässä... 

Nyt se on ohi ja erotan kielet toisistaan. Joitakin poikkeuksia tosin on. Olin juuri lounaalla suomalais-hollantilaisen pariskunnan luona ja puhuttiin sujuvasti sekaisin suomea, hollantia ja englantia. 

Virallisissa jutuissa englannista väännetyt sanat kyllä pistää miettimään, kun saman voisi sanoa suomeksikin. Vuosia sitten yhteen työhakemukseen tuli automaattinen sähköpostivastaus "Kiitos hakemuksestasi! Kontaktoimme sinua tarvittaessa". En tiennyt olisiko pitänyt itkeä vai nauraa.

Vierailija
51/67 |
26.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko maitokahvi m u l a t_ ti, vai miksi käytät tuollaista nimitystä?

Maitokaffi on kahden kansalaisuuden sekoitus XD. Tummempi kuin minä mutta ei todella tumma.

Vierailija
52/67 |
26.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli on m_ulatti XD.

Vierailija
53/67 |
26.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Käytä siis suomea ja sano "viestittäessä".

Se on suomea X""""DDD

Vierailija
54/67 |
26.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
55/67 |
26.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ymmärrä mikä tuo latte-kommentti oli XDDD Mihin se liittyy???

Ps. Latte on englantia X"DDD.

Englantia juu... XD

Juu X"D jos olet noin d.ille niin googleta "maitokahvi englanniksi" XDd

Vierailija
56/67 |
26.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Käytä siis suomea ja sano "taianomaista".

Se on suomea X"DD

https://fi.m.wiktionary.org/wiki/maaginen

Vierailija
57/67 |
26.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tajua mihin sana latte liittyy, kun olen koko ajan kirjoittanut maitokaffista XDD.

Vierailija
58/67 |
13.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos haluatte esimerkin tästä niin wannabe nimeltä Eeva Roots ja hänen blogit... omg aivan kuutsalla muidu... esim tällaista

Onhan minulla niin paljon muutakin elämässäni jota voin kehittää juuri niin paljon kuin jaksan ja sieluni sietää - and I wouldn't have it any other way!

No mutta hei, don't just listen what I have to say, just go and try it yourself!

Mäkin ekaks kuvittelin, et onpas täs unique mimmi. Taisin jopa vähä fall in love.

Mut mitä kauemmin sitä seuras, ni alko mietityttään et onkohan se hieman weird, kaiken self helpin ja voimaantumisen suhteen. Saattais olla pikkasen rasittava in a relationship, loppupeleissä.

Ohan se sweet ja good looking, ei siinä mitää.

Vierailija
59/67 |
13.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotkut sanonnat on vaan nasevampia alkuperäiskielellään. "XD" meni vähän överiksi.

Vierailija
60/67 |
13.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tekniikan alalta voin ainakin sanoa että Suomi-Englanti -akselilla joutuu välillä käyttämään molempia kieliä. Yksittäisten sanojen merkitys eri, keskustelukumppanikin ymmärtää asiayhteyden yhdellä käyttäjäympäristön EN-termillä paremmin kun litanialla Suomen kielisiä selitesanoja.

Lol aloittajalle äx-dee-dee!