Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Työelämän standardi täytyisi uudistaa

Vierailija
16.02.2026 |

Nykyisellään standardi on 5päivää viikko 8tuntia töitä. Toki yrittäjänä voi itse määrätä omat työajat ja työnantajasta riippuen voidaan sopia, mutta itse standardi täytyisi kuitenkin uudistaa...

4päivää 8tuntia. Noin 40-vuotiaaksi asti

4päivää 6tuntia. Noin 40-60 asti

3päivää 6tuntia. 60-eläkkeelle asti

Oletko samaa mieltä?

Vaihtoehdot

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
16.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyviä työntekijöitä on vaikea löytää...

Vierailija
2/5 |
16.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Henkilökohtainen työmäärän suunnitelma jokaiselle työkykyiselle. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
16.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

No en mä ainakaan haluaisi että mun palkka tippuisi. Olen 51 v, enkä koe mitään halua vähentää työaikaa ja palkkaa. Toki, jos työmäärä vähenisi ilman palkanvähennystä, se kelpaisi. Mutta tässä tilanteessa kun veronmaksajia on muutenkin liian vähän eläkkeellä tai tuilla olijoihin nähden, kokisin senkin ehkä moraalittomaksi kun kerran mitään ongelmia tehdä täyttä päivääkään ei ole.

Vierailija
4/5 |
16.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No en mä ainakaan haluaisi että mun palkka tippuisi. Olen 51 v, enkä koe mitään halua vähentää työaikaa ja palkkaa. Toki, jos työmäärä vähenisi ilman palkanvähennystä, se kelpaisi. Mutta tässä tilanteessa kun veronmaksajia on muutenkin liian vähän eläkkeellä tai tuilla olijoihin nähden, kokisin senkin ehkä moraalittomaksi kun kerran mitään ongelmia tehdä täyttä päivääkään ei ole.

Ongelmaan on yksinkertainen ratkaisu; palkataan lisää työntekijöitä. 

Niin kauan kun yksi työntekijä joutuu hoitamaan kolmen ihmisen työmäärän, ongelma on työpaikassa; oikeammin sanottuna työnantajasta

-Ap

Vierailija
5/5 |
16.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykymuotoinen palkkatyö loppuu ennen pitkää ja tilalle tulee muuta, jolloin työmäärän päättää työntekijä itse ja yritykset tilaa sen minkä kulloinkin tarvitsevat. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kahdeksan seitsemän