Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

"Arvot meni uusiksi" Mitä tarkoittaa?

Vierailija
25.05.2018 |

Jos tapahtuu jotain pahaa niin usein sanotaan noin. Onko teillä mennyt arvot uusiksi joskus? Millaisessa tilanteessa?

Kommentit (21)

Vierailija
21/21 |
25.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Faith kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Faith kirjoitti:

Olen aina vähän ihmetellyt, kun joku sanoo noin. Tulee miettineeksi, millaiset arvot heillä sitten alun perin oli. Minulla ei ole koskaan menneet "arvot uusiksi" tai asettuneet uuteen järjestykseen, kun on tapahtunut jotain pahaa tai hyvää tai jollain tavalla järkyttävää. Arvoni ovat pysyneet samoina ja samassa järjestyksessä ja korkeintaan lujittuneet.

Ei vaan ole mahdollista se mitä esität. Teoriassa on vaan ei käytännössä.

Mitä tarkoitat? Jos tarkoitat, että on mahdotonta, että aina toimii oikein ja hyvin ja viisaasti, niin se tietenkin on mahdotonta. Ihminen on syntinen ja erehtyväinen.

Arvot ovat kuitenkin eri asia kuin moraali: moraalissa ihminen epäonnistuu ja tekee väärin aina joskus, mutta arvot voivat hyvin pysyä samoina läpi elämän. Ihminen valitettavasti vain toimii omien arvojensa vastaisesti usein; tämä koskee kaikkia luotuja ihmisiä, ilman muuta myös minua.

Jos ajatellaan näitä klassisia "arvojärjestys muuttui" -tilanteita, niin niissähän usein viitataan siihen, että joku on esim. läheisen sairastuessa tajunnut, että ihmiset ovat arvokkaampia kuin työ ja raha. Minulla ei koskaan ole esim. työ ja raha olleet arvojen järjestyksessä ihmisiä ja perhesuhteita tärkeämpiä, ihan oikeasti. En tiedä, olenko jotenkin harvinainen tapaus. Uskoakseni en ja siksi ihmettelenkin, kun joku sanoo tuollaista.

Ajattelin mitä kirjoitit ja loogisesti ajateltuna olet väärässä. Et kykene ennustamaanb tulevaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yksi neljä