Miehet - mitä mieltä tarjoiluista?
Aion sunnuntaina laittaa ekaa kertaa ruokaa tapailukumppanilleni. Hän ei ole kauhean varakas ja asuu kerrostalossa, joten ajattelin valmistaa hiiligrillissäni epäsuoralla lämmöllä itsemarinoituja ribsejä ja chicken wingsejä. Kylkeen teen perunasalaatin ja papusalaatin.
Mitä mieltä olisitte näistä tarjoiluista? Pitäisikö tehdä jotan "trendikkäämpää" vai onko näin hyvä? (Mulla tekee vaan itsellä mieli just näitä ruokia, mutta mietin että epäromanttisempia ruokia en olisi ihan heti voinut keksiä, näitä kun syödään vielä sorminkin ja molempiin marinadeihin tulee valkosipuliakin :D)
Kommentit (82)
treffit kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulle kelpaisi, mutta aniharva nainen osaa tehdä mureita ribsejä. Ne on melkein poikkeuksetta sitkeitä, koska moni uivelo luulee pelkän grillauksen riittävän.
Todellisuudessa ribsit pitää ensin keittää liki pari h mausteliemessä. Niin, että liha on irtoamaisillaan luista. Sitten vasta panet siihen sen grillikastikkeen ja paistat pinnan.
Jos luulet grillaamalla saavasi lihasta mureaa, pinta palaa ja sisältä se on yhä sitkeä. Possu tarvitsee parin tunnin kypsennyksen, että se on niin mureaa, että liha irtoaa puraisematta luusta (kuten sen pitää).
Ok, jenkeissä niitä paistetaan, mutta se tapahtuu isoissa paistokuopissa monta h, mikä ei pienellä grillillä ikinä onnistu.
Tässä on aika hyvä ohje, jos et minua usko. Sinuna lisäisin tosiaan vähintään 1,5 tuntiin keittoajan. Niin pitkään että melkein irtoaa liha luusta, mutta ei ihan...
https://www.k-ruoka.fi/reseptit/porsaan-ribsit-grillissa-ja-
Meillä on iso Big Green Egg, ja siinä voi ribsejä paistaa vaikka viisi tuntia, ja ihan takuulla tulee mureita. Ja aloittajankin grillillä, juuri sillä epäsuoralla lämmöllä, saa tehtyä ja ilman keittämistä. Kuten Usassakin tosiaan tehdään.
Mä himoitsen kanssa Vihreää Munaa! <3 Mutta tuntuu niin suurelta investoinnilta :/ Oon myös lukenut aika hyviä juttuja Baltiassa/Saksassa valmistetuista valurautagrilleistä, mutta ei nekään ihan halpoja ole ja ovat ihan sikapainavia.
On se kallis, itse en olisi siihen tuota rahaa laittanut, mutta miehelle tuntuu olevan hyvin rakas. Ja sillä tulee kyllä hyvin monipuolista ruokaa. Kala savustuu, pitsa paistuu, pitkää haudustusta vaativat isot liharuoat, ja vihannekset menevät kaikki. Joskus on ollut neljä kokonaista kanaa kerralla ja tykötarpeet, eli sillä saa kyllä ruokaa kerralla paljonkin.
treffit kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
treffit kirjoitti:
Varakkuus = ei syö usein lihaa, enimmäkseen munia ja pastatuotteita.
Niinkuin köyhällä ei muka olisi varaa lihaan Suomessa.
Kysypä keneltä tahansa paperittomalta, kuinka paljon saavat käteen kuussa vastaanottokeskuksissa.
Paperitonko tämä sun treffikumppanisi on? Siinä tapauksessa kannattanee harkita uudemman kerran niitä ribsejä.
No ei noi oikein linjassaan ole, siis porsasta ja kanaa.
Esim. kana ja äyriäiset voisivat mennä samoilla kastikkeilla yms, jotka kulkevat "käsikädessä".
Sinkkumies
Paista nyt kunnon sisäfilepihvit eikä tommosta skeidaa!
Big green egg... hitto tahtoisin sellaisen. Groteskissa ja Mattolaiturilla on sellaiset, ja kyllä se makua antaa! Tuleeko käytettyä miten syksyisin ja talvisin?
Vierailija kirjoitti:
Big green egg... hitto tahtoisin sellaisen. Groteskissa ja Mattolaiturilla on sellaiset, ja kyllä se makua antaa! Tuleeko käytettyä miten syksyisin ja talvisin?
Hah hah hah.. EI SAA#TANA mikä egonjatke
https://www.taloon.com/hiiligrilli-big-green-egg-xxl/BGE-AXXLHD1/dp
Vierailija kirjoitti:
No ei noi oikein linjassaan ole, siis porsasta ja kanaa.
Esim. kana ja äyriäiset voisivat mennä samoilla kastikkeilla yms, jotka kulkevat "käsikädessä".
Sinkkumies
Mitään kastikkeita tarvitse kun on lihat jo kunnolla marinoituja... Possu ja kana samantyyppisillä, mutta kuitenkin eri marinadeilla.
Vierailija kirjoitti:
treffit kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
treffit kirjoitti:
Varakkuus = ei syö usein lihaa, enimmäkseen munia ja pastatuotteita.
Niinkuin köyhällä ei muka olisi varaa lihaan Suomessa.
Kysypä keneltä tahansa paperittomalta, kuinka paljon saavat käteen kuussa vastaanottokeskuksissa.
Paperitonko tämä sun treffikumppanisi on? Siinä tapauksessa kannattanee harkita uudemman kerran niitä ribsejä.
Tulee ehkä yllätyksenä, mutta kaikki paperittomat eivät ole islaminuskoisia :)
Vierailija kirjoitti:
Aika taakia mättöä naiselle.
Ai niin naiset syö vaan rehuja ;)
Vierailija kirjoitti:
treffit kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä kerrostalossa asuvalle riittää varmaan vähän halvempikin ruoka. Itse tarjoisin ihan rehellisesti kaupan eineksiä. Punalappuisetkin kyllä käyvät, jos on esim. vuokralla asuva. On kuitenkin tottunut arkena niihin. Makaronilaatikko, lasagne ja mitä näitä on.
Mainitsin kerrostaloasumisen sen takia, että ajattelin että siten hitaampikin tajuaisi, että omaa grillausmahdollisuutta ei ole (ja sen takia grilliruoka voisi olla miehelle kiva). Unohdin olevani vauvapalstalla, anteeksi. Tietysti mainitsin sen vain sen takia, että kaikki kerrostaloasujat ovat köyhiä ja syövät vain koiranruokaa. My bad.
Jännä juttu.
Asun kerrostalossa ja mulla on iso oma piha.
Sinne mahtuu sun pallogrillejäsi vaikka viisi kappaletta. Myös pari hedelmäpuuta, vihanneksia, ruusuja, yrttejä ja ruokapöytä kuudelle.Käy rohkeasti joskus kerrostalossa, niin pääset ehkä ennakkoluuloistasi.
Vaikka hitaastikin.
Mä olen asunut kerrostalossa n. 20 vuotta elämästäni, mulla ei ollut koskaan omaa puutarhaa, eikä ole treffikumppanillakaan.
Vierailija kirjoitti:
Pssst, pikkutytötkin syö grillattua possunlihaa ja kanaa. Niin että sori, sillä et voi miehuuttasi todistaa. :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin onhan se kallis. Mutta ostaisinkin pienemmän suvun yhteiselle mökille. Mietin vaan menisikö hukkaan. Varmaan hankala kuljettaa. Ehkä tonnin maksava grilli omakotitaloon on vähän liian kallis?
Mites on, tuleeko käytettyä ympäri vuoden?
Vierailija kirjoitti:
Siinä romantiikka kukoistaa kun suu löyhkää valkosipulille ja takatuuba soittaa papusinfoniaa.
No, itse kyllä olisin ihan lääpsis naiseen joka tekee tällaista grillisettiä.
No ei kai se nyt heti ala pieremään? Vai minkälaiset suolistot teillä oikein on? Meillä syödään todella usein papuruokia ja vasta yöllä saattaa pierettää ( ei edes aina ). Eihän sitä sitten koskaan uskaltais missään ravintolassakaan vetää mitään papuja, jos jo lähtiessä jättäis "kiitokseksi" paskan hajun peräänsä...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pssst, pikkutytötkin syö grillattua possunlihaa ja kanaa. Niin että sori, sillä et voi miehuuttasi todistaa. :)
Olen vegaani.
T: Sama ja mies
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin onhan se kallis. Mutta ostaisinkin pienemmän suvun yhteiselle mökille. Mietin vaan menisikö hukkaan. Varmaan hankala kuljettaa. Ehkä tonnin maksava grilli omakotitaloon on vähän liian kallis?
Mites on, tuleeko käytettyä ympäri vuoden?
Mä käytän jo tätä Websteriä ympäri vuoden, itseasiassa just viime jouluna grillattiin:) eli käyttäisin tuotakin ihan takuuvarmasti kun pitää lämpöäkin paremmin!
Mulle miehenä ei ole niin ruoan tyypillä väliä kunhan nainen on paneutunut asiaan täydellä sydämellä. Sekasyöjänä en kauheasti innostu jostain vuohenjuustosalaatista pääruokana, mutta esim. ap:n suunnittelema ruokalista menee hyvin. Tosin vaihtaisin papusalaatin fetasalaattiin joka sopii mainosti grilliruoan kylkeen.
Vierailija kirjoitti:
Mulle miehenä ei ole niin ruoan tyypillä väliä kunhan nainen on paneutunut asiaan täydellä sydämellä. Sekasyöjänä en kauheasti innostu jostain vuohenjuustosalaatista pääruokana, mutta esim. ap:n suunnittelema ruokalista menee hyvin. Tosin vaihtaisin papusalaatin fetasalaattiin joka sopii mainosti grilliruoan kylkeen.
Hyvä idea! Sitten toinen salaatti on myös kevyempi. Toteutan :)
treffit kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
treffit kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä kerrostalossa asuvalle riittää varmaan vähän halvempikin ruoka. Itse tarjoisin ihan rehellisesti kaupan eineksiä. Punalappuisetkin kyllä käyvät, jos on esim. vuokralla asuva. On kuitenkin tottunut arkena niihin. Makaronilaatikko, lasagne ja mitä näitä on.
Mainitsin kerrostaloasumisen sen takia, että ajattelin että siten hitaampikin tajuaisi, että omaa grillausmahdollisuutta ei ole (ja sen takia grilliruoka voisi olla miehelle kiva). Unohdin olevani vauvapalstalla, anteeksi. Tietysti mainitsin sen vain sen takia, että kaikki kerrostaloasujat ovat köyhiä ja syövät vain koiranruokaa. My bad.
Jännä juttu.
Asun kerrostalossa ja mulla on iso oma piha.
Sinne mahtuu sun pallogrillejäsi vaikka viisi kappaletta. Myös pari hedelmäpuuta, vihanneksia, ruusuja, yrttejä ja ruokapöytä kuudelle.Käy rohkeasti joskus kerrostalossa, niin pääset ehkä ennakkoluuloistasi.
Vaikka hitaastikin.Mä olen asunut kerrostalossa n. 20 vuotta elämästäni, mulla ei ollut koskaan omaa puutarhaa, eikä ole treffikumppanillakaan.
Meilläpä oli, pienkerrostalossa. Kerrostalojakin on erilaisia, ei ne kaikki ole 50 neliön neukkukuutioita.
Höpöjä. Mulla on myös iso Weberin brikettigrilli ja useiden tuntien (3-4) maltillisella kypsennyksellä saa täydellisiä ribsejä, lopuksi sitten vielä rapsakka pinta. Grillaan myös puugrillillä usein ja silläkin onnistuu täydellisesti. Ei niitä nyt herran jumala keitetä, etenkään missään lihaliemessä, miksi ihmeessä pilata hyvä liha!