Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pitäisiko osa työttömistä palkata työttömiksi?

Vierailija
24.05.2018 |

Olisiko viisasta, että heidät (meidät), jotka ovat kokemukseltaan, taidoiltaan ja ominaisuuksiltaan erityisen päteviä elämään palkkatyön ulkopuolella, palkattaisiin vaikka 2000 euron kuukausipalkalla työttömiksi. Kyseessä olisi siis palkka, ei työttömyyskorvaus. Työsuhteet voisivat olla määräaikaisia ja sitovia, eikä määräaikaisuuden aikana saisi mennä muihin töihin.

Hyötynä olisi paitsi tilastojen kaunistuminen, myös se, että resursseja vapautuisi niiden auttamiseen ja työllistämiseen, joista ei ole työttömiksi.

Palkkatyöttömän vaatimuksiin kuuluisi, että ei saa olla päihdeongelmia. Ihmisen pitää osata myös hoitaa ja suunnitella talouttaan. Ehdottomana vaatimuksena on, että ihmisellä on runsaasti mielenkiinnon kohteita, eli ihminen ei tylsisty, jos ei saa käydä töissä. Sosiaalisia suhteita pitää olla sen verran kuin kyseinen henkilö tarvitsee. Lisäksi luonteen pitää olla itsenäinen ja siinä mielessä jäntevä ja hieman epäsosiaalinen, että ympäristön paine ei liikaa vaikuta oman elämän mielekkyyteen. Kunnianhimon tulisi suuntautua tietenkin muualle kuin urakehitykseen tai yhteiskunnalliseen asemaan.

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
24.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hauska ajatus. Onhan sitä turhempiakin virkoja. Sisältyisikö tuohon jotain velvotteita? Kuinka vahdittaisiin, että työtön elää hyvin, eikä makaa kaljatölkin kanssa sohvalla?

Vierailija
2/22 |
24.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hauska ajatus. Onhan sitä turhempiakin virkoja. Sisältyisikö tuohon jotain velvotteita? Kuinka vahdittaisiin, että työtön elää hyvin, eikä makaa kaljatölkin kanssa sohvalla?

Ajattelin, että rekrytointiprosessi olisi niin tarkka ja seula tiukka, että valittujen työttömien hyvänelämäntaitoihin voitaisiin luottaa. Tietenkin määräaikaisuuden lähestyessä loppuaan voisi olla jokin raportoinnin paikka, jos työttömän viran haluaisi jatkuvan. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
24.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta jokainen työtönhän saa jo palkkaa! Pelkästä makaamisesta maksetaan joka kuukausi!

Missä muussa hommassa niin helpolla pääsee? Ei ihme että työ ei maita.

Vierailija
4/22 |
24.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mutta jokainen työtönhän saa jo palkkaa! Pelkästä makaamisesta maksetaan joka kuukausi!

Sitten kun työttömiä ei ole kymmenen suhde yhteen työpaikkaan, voit palata asiaan.

Vierailija
5/22 |
24.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

2000 euron kuukausipalkka. HAHAHAHAHAHA, johan vitsin murjaisit :D 1200e olisi realistisempi palkka tuollaiselle mahdollisesti kouluttamattomalle jokapaikanhöylälle, jolla ei tule olemaan täyttä vastuuta missään työtehtävässään, eikä välttämättä yhtään työtehtävää.

Vierailija
6/22 |
24.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se ei ole palkka. Se on korvaus. Siitä ei kerry esimerkiksi eläke. Aloitukseni idea oli, että voitaisiin jaotella vähän työttömiä. On niitä jotka tarvitsisivat työpaikan vain rahan takia, mutta ovat muuten ihan täysijärkisiä, itsenäisiä ihmisiä, eivätkä siis tarvitse järjestettyä puuhaa päiviinsä.  Sitten on niitä, joita tälläkin palstalla aika usein näkee, jotka tarvitsisivat työpaikan, jotta heillä olisi tekemistä, ystäviä, omanarvontuntoa, tunne tarpeellisuudesta jne.

Eikö olisi reilua ja viisasta, kun töitä ei riitä kaikille, että työttömänä olisimme me, joilla on siihen kykyä? Emme veisi vahingossa työpaikkoja noilta, jotka niitä paljon kipeämmin tarvitsevat.

ap

Vierailija
7/22 |
24.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

2000 euron kuukausipalkka. HAHAHAHAHAHA, johan vitsin murjaisit :D 1200e olisi realistisempi palkka tuollaiselle mahdollisesti kouluttamattomalle jokapaikanhöylälle, jolla ei tule olemaan täyttä vastuuta missään työtehtävässään, eikä välttämättä yhtään työtehtävää.

1200 euron palkka ei vain välttämättä motivoisi työttömiksi heitä, jotka ovat työttömiksi pätevimpiä. Sitten he hakevat ja saavat töitä ohi niiden elämänsä kurjuutta vinkuvien ruikuttajien, vaikka ruikuttaja tarvitsisi työpaikan ja tuo toinen osaisi elää ilmankin ja tarvitsee vain rahaa.  

ap

Vierailija
8/22 |
24.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

1200 euron palkka ei vain välttämättä motivoisi työttömiksi heitä, jotka ovat työttömiksi pätevimpiä. Sitten he hakevat ja saavat töitä ohi niiden elämänsä kurjuutta vinkuvien ruikuttajien, vaikka ruikuttaja tarvitsisi työpaikan ja tuo toinen osaisi elää ilmankin ja tarvitsee vain rahaa.  

ap

Idioottimainen ajatus, että joku saa enemmän rahaa työttömänä olemisesta kuin joku toinen töissä olemisesta, johon vaadittu vieläpä koulutus. En missään nimessä kannata, ellen sitten saa itsekkin ryhtyä työttömäksi, saisin enemmän rahaa niin!

Vierailija
9/22 |
24.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

Joku toinen osaisi elää ilmankin, mutta tarvitsee vain rahaa :D Ääliö, miksi luulet että ihmiset käy töissä?

Vierailija
10/22 |
24.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hmm eri juttu se, että haluaisivatko kaikki sitä. Itse ainakin todellakin haluaisin töihin. Kaipaan rutiineja, työtehtäviä, työpaikan sosiaalisia kontakteja jne.

Vierailija
11/22 |
24.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

Joku toinen osaisi elää ilmankin, mutta tarvitsee vain rahaa :D Ääliö, miksi luulet että ihmiset käy töissä?

Jatkuvastihan noita tarinoita kuulee, kuinka työtön ei osaa kuin maata sohvalla, juoda kaljaa, masentua. Aika moni tarvitsee töitä myös ihmisten tapaamiseen, yhteiskunnallisen aseman saamiseen ja siihen, että on jotakin tekemistä. Etkö todellakaan ole koskaan kuullut?

ap

Vierailija
12/22 |
24.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joiltakin menee vitsi ihan ohi...

Vierailija
13/22 |
24.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa siltä että ap on ihan tosissaan. Jos tämä oli vain vitsi, niin sitten ymmärrän, ja naurutkin sain, kiitos siitä :D

Vierailija
14/22 |
24.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hmm eri juttu se, että haluaisivatko kaikki sitä. Itse ainakin todellakin haluaisin töihin. Kaipaan rutiineja, työtehtäviä, työpaikan sosiaalisia kontakteja jne.

Eihän aloittaja kai tarkoittanutkaan tuota työtä ihan kaikille, vaan ainoastaan työttömiksi päteville, jotka eivät siis tarvitse työstä kuin rahan.

Vierailija
15/22 |
24.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eihän aloittaja kai tarkoittanutkaan tuota työtä ihan kaikille, vaan ainoastaan työttömiksi päteville, jotka eivät siis tarvitse työstä kuin rahan.

Valtaosa ihmisistä lopettaisi PALKKAtyön tekemisen, jos eivät tarvitsisi rahaa. Tai eivät ainakaan tekisi sitä työtä mitä nyt tekevät, eli paskahommiin pitäisi sitten hommata tekijät vaikka thaimaasta. Tottakai, käyhän se niinkin, päästään taas modernin orjuuden pariin, missä valkoiset nauttii eduista, jonka halpatyökulttuurit meille antaa.

Ajatus on niin pielessä, ettei voisi enempää olla, eikä ihan nyt ymmärretä kokonaisuuksia. Työstä, oikeasta työstä, pitää saada enemmän rahaa kuin siitä, että ei tee työtä.

Vierailija
16/22 |
24.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä idea. Työttömyys on niin vaikeaa että olisi hyvä jos silläkin uralla voisi edetä, se olisi sitä urakehitystä, pätevimpiä työttömiä palkittaisiin, kenties voisi myös olla jonkinlainen bonus-järjestelmä. Ja hyvä jos saadaan ne työttömiksi soveltuvat ja työttömiksi soveltumattomat eroteltua.

Mä oon sitä mieltä että opinnoissa (korkeakoulut ja miksei myös alemmat asteet) pitäisi olla työttömyyskursseja ja työttömyysharjoittelujaksoja. Opiskelijoita pitäisi valmentaa tulevaisuudessa odottavaan työttömyyteen. Siis mua ainakin työttömyys aluksi satutti pahasti ja mulla kesti pitkään oppia olla työtön, eli mun koulutus ei yhtään valmentanut mua siihen. Mä oon kyllä edelleenkin (vuosien työttömyyden jälkeen) tuollainen työttömäksi soveltumaton, joten mä en pääsisi nauttimaan uratyöttömien palkoista. En ole tarpeeksi pätevä työttömäksi.

Vierailija
17/22 |
24.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvä idea. Työttömyys on niin vaikeaa että olisi hyvä jos silläkin uralla voisi edetä, se olisi sitä urakehitystä, pätevimpiä työttömiä palkittaisiin, kenties voisi myös olla jonkinlainen bonus-järjestelmä. Ja hyvä jos saadaan ne työttömiksi soveltuvat ja työttömiksi soveltumattomat eroteltua.

Mä oon sitä mieltä että opinnoissa (korkeakoulut ja miksei myös alemmat asteet) pitäisi olla työttömyyskursseja ja työttömyysharjoittelujaksoja. Opiskelijoita pitäisi valmentaa tulevaisuudessa odottavaan työttömyyteen. Siis mua ainakin työttömyys aluksi satutti pahasti ja mulla kesti pitkään oppia olla työtön, eli mun koulutus ei yhtään valmentanut mua siihen. Mä oon kyllä edelleenkin (vuosien työttömyyden jälkeen) tuollainen työttömäksi soveltumaton, joten mä en pääsisi nauttimaan uratyöttömien palkoista. En ole tarpeeksi pätevä työttömäksi.

Urakehityshän kuulostaa hyvältä. Työttömyydestään parhaiten suoriutuvat voisivat saada ylityöttömän arvon ja tietenkin suoritusbonukset.

Vierailija
18/22 |
24.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin kauan kuin on idiootteja jotka tosissaan uskovat nykyiseen hallitusjargoniin, on vaara että seuraavissa vaaleissa sama porukka pääsee mellastamaan. Itse ainakin vaihdoin puoluetta siinä vaiheessa kun valehtelu alkoi mennä läpi. Törkeää hyväksikäyttöä ja paperitiikerien luomista työttömistä, kun niitä työpaikkoja on yhdelle kymmenestä.

Vierailija
19/22 |
24.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Porvoossa onnistuisi.

Vierailija
20/22 |
24.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

Idioottimainen ajatus, että joku saa enemmän rahaa työttömänä olemisesta kuin joku toinen töissä olemisesta, johon vaadittu vieläpä koulutus. En missään nimessä kannata, ellen sitten saa itsekkin ryhtyä työttömäksi, saisin enemmän rahaa niin!

Mulla on maisterin tutkinto. Olen työtön. Mielelläni tekisin töitä 1200 €/kk palkalla, vähempikin riittäisi. Työ on mulle elämää. Ilman työtä mulla ei ole elämää. Eikä mua sitten yhtään harmittaisi jos joku työtön saisi "laiskottelemalla" enemmän kuin mä (esim 2000 €/kk), se ei olisi mun mielestä "epäreilua" tai "väärin" tms, ei millään lailla paha asia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kahdeksan seitsemän