Miksi kuvailtuna ulkonäköpiirteeni kuulostavat kauniilta mutta todellisuudessa näytän suohirviöltä?
Minulla on siis suuret silmät, korkeat poskipäät, sopusuhtainen otsa, pitkät mustat ripset, mustat kulmakarvat, selvä leukalinja, siro nenä ja paksut huulet. Kuulostaa kauniilta, eikö niin?
Miksi sitten todellisuudessa näytän ihan kamalalta? Onko tälle mitään selitystä? Kuvailtuna kuulostan lähes täydelliseltä, mutta silti näytän hirveältä. Onko kellään muulla samaa tilannetta, että kuvailtuna kuulostaa hyvin kauniilta mutta todellisuudessa on päinvastainen?
Kommentit (32)
Vierailija kirjoitti:
Laita kuva. Ei tuollaiset tekstikuvailut kerro mitään.
Ei kerrokaan, ja se on juuri minun pointtini.
Koska ennen kaikkea kauneudessa on kyse mittasuhteista. Ei yksittäisistä piirteistä.
Ehkä myös jätit jotain mainitsematta, esimerkiksi kaksoisleuan tai lihavan naaman. Suuret silmät voivat olla myös rumat.
Saatat myös oikeasti olla kaunis mutta olet liian kriittinen itseäsi kohtaan.
Siinä nyt joitain teorioita.
Vierailija kirjoitti:
Mittasuhteet ovat vähän pielessä?
Olen miettinyt että voi olla se tai sitten kasvojen epäsymmetrisyys. Olen joskus yrittänyt ottaa kuvia takakameralla suoraan edestä päin, ja aiemmin asymmentrian huomasi helposti, nykyään ei enää niin hyvin. En sitten tiedä, voivatko kasvot muutta symmetrisemmiksi vai olenko tullut itse sokeaksi sille.
Vierailija kirjoitti:
Koska ennen kaikkea kauneudessa on kyse mittasuhteista. Ei yksittäisistä piirteistä.
Ehkä myös jätit jotain mainitsematta, esimerkiksi kaksoisleuan tai lihavan naaman. Suuret silmät voivat olla myös rumat.
Ei ole kaksoisleukaa eikä lihavaa naamaa. Leukalinja on selvä ja terävä ja kasvoissani näkyvät "cheeks hollow"it (en osaa kääntää suomeksi).
Ehkä se on juuri ne mittasuhteet. Olen itsekin miettinyt.
Vierailija kirjoitti:
Jos nimimerkkis liittyy sun taustaas niin siinäpä se selitys miks susta ei saa kaunista tekemälläkään...
Ei minusta muutenkaan saisi :D ehkä parilla kauneusleikkauksella.
Onko tullut valituksia vai ihanko itse olet päättänyt olevasi ruma? Minkä ikäinen olet?
Vierailija kirjoitti:
Jos nimimerkkis liittyy sun taustaas niin siinäpä se selitys miks susta ei saa kaunista tekemälläkään...
Aika rasistinen kommentti. Onhan näitä:
https://www.google.fi/amp/www.stylecraze.com/articles/top-most-beautifu…
Vierailija kirjoitti:
Onko tullut valituksia vai ihanko itse olet päättänyt olevasi ruma? Minkä ikäinen olet?
Ollessani peruskoulussa haukuttiin rumaksi, loppui yläasteella mutta saattoi johtua siitä että porukka aikuistuin. Olen n. parikymppinen.
Hei minulla myös! Sirot kapeat kasvot, suora ja suht pieni nenä. Täyteläiset keskikokoiset huulet. Tummat ja luonnostaan hyvän muotoiset kulmakarvat. Tummat mantelinmuotoiset silmät, pienet korvat. T. N24
Shy Pakistani kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole kaksoisleukaa eikä lihavaa naamaa. Leukalinja on selvä ja terävä ja kasvoissani näkyvät "cheeks hollow"it (en osaa kääntää suomeksi).
Huono iho? Viiksikarvat? Itsekriittisyys?
Vierailija kirjoitti:
Hei minulla myös! Sirot kapeat kasvot, suora ja suht pieni nenä. Täyteläiset keskikokoiset huulet. Tummat ja luonnostaan hyvän muotoiset kulmakarvat. Tummat mantelinmuotoiset silmät, pienet korvat. T. N24
Olemme siis kohtalontovereita.
Suuret silmät voi helposti olla myös mulkosilmät. Jos on oikein korkeat poskipäät, näyttävät helposti luonnottomilta implanteilta, vaikka eivät sitä olekaan. Mustat kulmakarvat voi olla aika tuima ilmestys, varsinkin jos ne on liian paksut. Ja se onko huulien paksuus hyvä asia, riippuu esim. niiden mallista ja siitä miten paksut ne on, kunnon turbo-nakkihuuletkin on aika kamalat...
Vierailija kirjoitti:
Shy Pakistani kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Iho ihan tavallinen, ei finnejä mutta kuiva. Viiksikarvoja kyllä kasvaisi jos antaisin kasvaa, mutta ajalen/nypin ne heti pois kun niitä alkaa ilmestymään.
Ehkä olen itsekriittinen, mutta kyllä huomaan varsinkin kuvista selvästi, että jokin naamassani on pahasti pielessä. Ongelma on se, etten tiedä mikä kasvojani vaivaa, mutta jokin ainakin.
Vierailija kirjoitti:
Suuret silmät voi helposti olla myös mulkosilmät. Jos on oikein korkeat poskipäät, näyttävät helposti luonnottomilta implanteilta, vaikka eivät sitä olekaan. Mustat kulmakarvat voi olla aika tuima ilmestys, varsinkin jos ne on liian paksut. Ja se onko huulien paksuus hyvä asia, riippuu esim. niiden mallista ja siitä miten paksut ne on, kunnon turbo-nakkihuuletkin on aika kamalat...
Ainakaan peilissä ja kuvissa eivät näytä mulkosilmiltä, ovat isot mutta ns. "hyvän muotoiset". Huuletkin näyttävät luonnolliselta.
Ehkä se on sitten poskipäät tai kasvonpiirteiden tummuus.
Paksut täyteläiset huuletkaan eivät välttämättä ole kauniit. Ne voivat olla myös roikkuvat ja sammakkomaiset tai hassun muotoiset.
Kauneus = muoto ja oikeat mittasuhteet, ei yksittäiset piirteet.
Esimerkiksi hän olisi kuvailtuna kaunis
https://qph.fs.quoracdn.net/main-qimg-b506aa94e06586bc20ac28f69b913225-c
Mutta ei silti ole. Ei ole kyllä rumakaan, mutta kauniiksi vaikea sanoa.
Shy Pakistani kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Shy Pakistani kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Iho ihan tavallinen, ei finnejä mutta kuiva. Viiksikarvoja kyllä kasvaisi jos antaisin kasvaa, mutta ajalen/nypin ne heti pois kun niitä alkaa ilmestymään.
Ehkä olen itsekriittinen, mutta kyllä huomaan varsinkin kuvista selvästi, että jokin naamassani on pahasti pielessä. Ongelma on se, etten tiedä mikä kasvojani vaivaa, mutta jokin ainakin.
Ei sun kasvoja vaivaa mikään, päätä ehkä enemmän.
Vierailija kirjoitti:
Paksut täyteläiset huuletkaan eivät välttämättä ole kauniit. Ne voivat olla myös roikkuvat ja sammakkomaiset tai hassun muotoiset.
Kauneus = muoto ja oikeat mittasuhteet, ei yksittäiset piirteet.
Esimerkiksi hän olisi kuvailtuna kaunis
https://qph.fs.quoracdn.net/main-qimg-b506aa94e06586bc20ac28f69b913225-c
Mutta ei silti ole. Ei ole kyllä rumakaan, mutta kauniiksi vaikea sanoa.
No toihan on just perus oudon mallin näköinen. Ok kasvot oudot, mutta katso miltä näyttää keskivertosuomalainen.
Laita kuva. Ei tuollaiset tekstikuvailut kerro mitään.