Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

IS:"Vapaana ollut koira puri 8-vuotiasta poikaa jalkaan Espoossa"

Vierailija
23.05.2018 |

"Sama koira on ehkä aiheuttanut vaaratilanteita ennenkin, poliisi kertoo."

https://www.is.fi/kotimaa/art-2000005691575.html

"...koira oli ollut omistajansa ja toisen henkilön kanssa ostoskeskuksen edustalla penkin luona. Koira oli poliisin tietojen mukaan hihnassa, mutta ei kummankaan henkilön hallinnassa eikä hihnaa ollut kytketty mihinkään."

Mitä nuo ihmiset oikein tajuavat?

Kommentit (104)

Vierailija
81/104 |
24.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voin kertoa ihan rehellisesti että jos olen joskus tilanteessa missä koira vahingoittaa lasta, se koira ei poistu paikalta elävänä.

Oletko sitten mielestäsi toiminut moraalisesti oikein?

Hän on av-mammojen suuri sankari ja pelastaja pahoja koiria vastaan.

Vierailija
82/104 |
24.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyökkäävälle koiralle lihapullayllätys.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/104 |
24.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Venäjällä myydään amstaff-sekoituksia pitbulleina, koska ihmiset sekoittavat rodut keskenään, kuten täälläkin on huomattu näissä keskusteluista.

Sitten Venäjältä tuodaan rescuekoiria.

Mistäs tiedätte ettei omassa rescuessa olisi amstaffia?

Ei ne piirteet aina näy koirassa, riippuu mikä rotu tulee vahvemmin esiin sekoituksessa ulkonäöllisesti ja varsinkaan koira joka voi olla sekoitus montaakin rotua, on vaikea arvioida mitä siihen on sekoittunut.

Hyvä esimerkki on kaverini koira;

siinä ei ole ulkonäöllisesti ainuttakaan piirrettä rotikasta, pitistä ja amstaffista vaikka niitä siinä on joukossa mukana, eikä ole luonteessakaan havaittavissa mitään näistä. Tosin ei ole rescue. Emä on niin sekarotuinen ettei edes tiedetä mitä rotuja siinä on muuta, kun rotikkaa kuulemma ainakin ja isä on kylläkin amstaff-pitbullsekoitus.

Vierailija
84/104 |
24.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toimisiko myös hyökkääville ihmisillekin?

Vierailija
85/104 |
24.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koskaan aletaan lopettamaan vanhempia jotka lapsiaan kiduttavat sadistisesti?

Vierailija
86/104 |
24.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voin kertoa ihan rehellisesti että jos olen joskus tilanteessa missä koira vahingoittaa lasta, se koira ei poistu paikalta elävänä.

Sama juttu.

Pitäkäähän omistajat koirat lähellä .

Vierailija
87/104 |
24.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oikestaan se lihapullayllätys kuuluisi tarjoilla sille omistajalle, ei koiralle.

Ei se koiran vika ole, jos omistaja on ääliö. Koira kun ei voi isäntäänsä/emäntäänsä itse valita.

Vierailija
88/104 |
24.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sama juttu.

Entäs tilanne jossa lapsi vahingoittaa koiraa ensin?

Pitäkäähän ne lapset kurissa ja opettakaa ne pienet sadistit käyttäytymään.

Spykopaatit muuten kiduttavat ensin eläimiä lapsina, myöhemmin siirtyvät ihmisiin.

Vierailija
89/104 |
24.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kumma kun en ole koskaan kuullut esim poliisikoiran purevan lasta, ohikulkevaa jne...

= näillä rakeilla ei ole koulutusta mitkä puree. Piikille.

Vierailija
90/104 |
24.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sama juttu.

Voin kertoa ihan rehellisesti että, jos näen lasten kiduttavan eläintä, lapsi kokee saman kohtalon.

Pitääkö hän silmällä lapsianne mitä oikein puuhastelevat.

Tosin normaali lapsi ei eläintä vahingoita.

Vierailija
91/104 |
24.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sama juttu.

Ei kuulosta ihan normaalitouhulta. Millaisiahan lapsia tällaisilla tappaja-asenteella olevilla vanhemmilla on. 

Vierailija
92/104 |
24.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sama juttu.

Luulenpa ettet tee yhtään mitään "kovanaama".

Pienelle koiralle saatat pärjätä, mutta luulenpa, että isommalle jäät kakkoseksi.

Teräaseen hallussa pidosta julkisella paikalla ja sen käytöstä saat tuntuvat sakot. Samoin jos sinulla ei ole hyvää syytä pitää mailaa mukana, ja hiilikuitu -ja alumiinimailat ovat kiellettyjä.

Selitä sitten lapselle, kun sinua viedään putkaan.

Vierailija
93/104 |
24.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sama juttu.

Ei kuulosta ihan normaalitouhulta. Millaisiahan lapsia tällaisilla tappaja-asenteella olevilla vanhemmilla on. 

Tulevia spykopaatteja.

Vierailija
94/104 |
24.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sama juttu.

Sulla taitaa olla tappajakoira munanjatkeena/pillunkiristimenä ja ajat bemarilla invapaikoille?

Vierailija
95/104 |
24.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ota kantaa tähän tapaukseen kun en ole ollut näkemässä. Useinhan nämä, ”hyökkäsi varoittamatta”, on ollut tilanteita kun ei olla tiedetty lukea koiran eleitä. (Eikä siis ohikulkijan tarvitsekkaan, vaan omistajan)

Useimmiten koira varmasti ilmaisee aikeensa. Yleinen tilanne on se kun lapsi tai aikuinen kulkee koiran ohi sitä ehkä ihastellen tai varmistaen välimatkan tms. Usein tässä tilanteessa tuijotetaan tiiviisti koiraa silmiin niin kuin ihmisillä on tapana lajitoveriaan silmiin katsoa. Koiralle tämä on kuitenkin uhkaava ele (ja toki ihminenkin saattaa kokea olonsa epämukavaksi jos vastaantulija tiiviisti tuijottaa ohikulkiessaan toista silmiin). Jos tähän lisätään hieman jännittynyt keho niin viesti koiralle on, että toinen on valmiina hyökkäämään (ja tuollainen kehonkieli saa kyllä minunkin tutkan herkemmälle). Jos omistaja ei osaa tässä tilanteessa lukea koiraansa tai huomio on muualla ei omistaja ehdi oikaisemaan käytöstä. Koirien reaktioherkkyydessä on eroja. Aivan kuten ihmisissäkin on näitä herkästi syttyviä ja sitten lehmänhermoisia. Tämän vuoksi se on kyllä useimmiten omistajassa se vika jos ei ymmärrä/ huomaa koiraa seurata.

Sitten on tietysti nämä selvästi syystä tai toisesta agressiiviset, joiden kanssa kuonokoppa olisi lenkillä asiallinen, sillä vaikka omistaja olisikin tarkkana, saattaa yllätyksiä tulla kirjaimellisesti puskista.

Jos koira murisee, ei se automaattisesti hyökkää. Murina on yleensä koiralta varoitus ja siinä tilanteessa vieraan ihmisen ei kannata alkaa kouluttamaan vierasta koiraa tai ohittaa tätä imiselvää merkkiä. Jos menet lähemmäs, koiran seuraava merkki sinulle on näykkäisy.

Tämän vuoksi koiran omistajat olkaa hereillä!!!

Vierailija
96/104 |
24.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpas kovaa porukkaa. Netissä.

Vierailija
97/104 |
24.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syökää itse ne lihapullat. Mun koira on koulutettu ettei vierailta ota mitään.

Vierailija
98/104 |
24.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihminen on ihminen ja koira eläin. Sen on tiedettävä paikkansa, ja se on ihmisen alapuolella.

Jos joskus tulee tilanne että koira puree minua tai vaikka lastani, pidän kyllä huolen että se on sen koiran viimenen kerta.

Tässäkin tapauksessa koira tullaan lopettamaan oikeuden päätöksellä. Olkoot tilanne mennyt miten vain.

Vierailija
99/104 |
24.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tavallisesti just se rescueporukka pitää koiriaan irti, kun eihän nyt kaatopaikalta löydetty koira ole vaarallinen muille, koska se on niin kiitollinen uudesta elämästä ja kodista trallalaa....

Vierailija
100/104 |
24.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen mä haluan nähdä, kun tämä kova mamma painii kaukkarin kanssa.

Kumpikohan voittaisi?

(Tanskassa kielletty rotu)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kuusi kolme