Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

IS:"Vapaana ollut koira puri 8-vuotiasta poikaa jalkaan Espoossa"

Vierailija
23.05.2018 |

"Sama koira on ehkä aiheuttanut vaaratilanteita ennenkin, poliisi kertoo."

https://www.is.fi/kotimaa/art-2000005691575.html

"...koira oli ollut omistajansa ja toisen henkilön kanssa ostoskeskuksen edustalla penkin luona. Koira oli poliisin tietojen mukaan hihnassa, mutta ei kummankaan henkilön hallinnassa eikä hihnaa ollut kytketty mihinkään."

Mitä nuo ihmiset oikein tajuavat?

Kommentit (104)

Vierailija
21/104 |
23.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Veikkaan pitbullia.

Varmasti olisi otsikossa mainittu jos koira edes näyttäisi yhtään pitiltä. Käytännössä mikä tahansa koira jonka toinen vanhempi on vaikka bokseri menee nykyään pitbullista.

Vierailija
22/104 |
23.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eiköhän tässäkin tapauksessa poika itse jollain tavalla härnännyt koiraa ja tottakai koira puolustaa itseään. Koira raukka saa syyllisen leiman otsaan ja pahimmassa tapauksessa joutuu piikille. Se penikka tässä pitäs lopettaa ja sen typerät vanhemmat.

Minulla on arka, iso koira jota on lapset ahdistelleet. Koira on väistänyt ja perääntynyt eikä ole edes murissut lapsille. Jos koira puree tuollaisessa tilanteessa niin kyseessä on poikkeuksellisen hermoheikko yksilö jota omistajan tulisi vahtia tavallista paremmin.

Itseänikin on muuten koira purrut jalkaan ohitustilanteessa, kyseessä oli westie.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/104 |
23.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voin kertoa ihan rehellisesti että jos olen joskus tilanteessa missä koira vahingoittaa lasta, se koira ei poistu paikalta elävänä.

Sama. Lopettaahan se kuuluisi muutenkin niin miksei suoraan tilanteessa.

Mä lopetan sen koiran siihen paikkaan pelkästään jos käy mun oman pikku koiran päälle. Omistaja voi tulla väliin jos haluaa en harrasta rikosilmotusten tekemisiä vaan tykkään hoitaa asiat itse.

Vierailija
24/104 |
23.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voin kertoa ihan rehellisesti että jos olen joskus tilanteessa missä koira vahingoittaa lasta, se koira ei poistu paikalta elävänä.

Mäkin jos olen joskus tilanteessa missä lapsi vahingoittaa eläintä, voi olla että lastakin sattuu siinä vaiheessa.

Ei satu. Lapsi kun on ihminen.

Ja mitä helvetin väliä sillä on? Se kakarankin viattomuus menee siinä jos eläintä satuttaa (tahallaan kun lähdetään karkuun silminnäkijöiden tullessa paikalle). Silloin ansaitsee tulla itsekin satutetuksi.

Voi käydä itsellesi aika köpelösti jos fantasioit lasten satuttamisesta ja joku normaali aikuinen näkee sinut itse teossa.

Vierailija
25/104 |
23.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perus "ei se mitään ja tottelee minua! Oho ei ole kyllä koskaan ennen.."

Vierailija
26/104 |
23.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mäkin jos olen joskus tilanteessa missä lapsi vahingoittaa eläintä, voi olla että lastakin sattuu siinä vaiheessa.

Millainen ihminen kiduttaa leppäkerttua, siiliä, kissanpoikaa?

Vierailija
27/104 |
23.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eiköhän tässäkin tapauksessa poika itse jollain tavalla härnännyt koiraa ja tottakai koira puolustaa itseään. Koira raukka saa syyllisen leiman otsaan ja pahimmassa tapauksessa joutuu piikille. Se penikka tässä pitäs lopettaa ja sen typerät vanhemmat.

Minulla on arka, iso koira jota on lapset ahdistelleet. Koira on väistänyt ja perääntynyt eikä ole edes murissut lapsille. Jos koira puree tuollaisessa tilanteessa niin kyseessä on poikkeuksellisen hermoheikko yksilö jota omistajan tulisi vahtia tavallista paremmin.

Itseänikin on muuten koira purrut jalkaan ohitustilanteessa, kyseessä oli westie.

Minullakin on arka koira, jota lapset on yrittäneet lähestyä. Olen sanonut ettei tykkää lapsista mutta siltikin ne muksut on rääkyen juosseet koiraa kohti, enkä ole ehtinyt reagoida ja koira on sitten näykkäissyt. En torunut koiraani, mielestäni koiralla on oikeus puolustaa itseään. 

Jos minä sanon että ei saa lähestyä ja lapsi ei sitä ymmärrä niin se on voi voi. Oppii ainakin kantapään kautta.

Vierailija
28/104 |
23.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä se on, kun tuodaan kaiken maailman rescuekoiraa tänne.

Koiriin tottuneita häkkioloissa, mutta eivät kaupunkielämään ja ihmisiin juurikaan. Ei ne "kotiuttamiset" traumoja poista, jos ei kunnolla taustoja tiedetä ja usein esittelytekstissä lukee "löydetty kaatopaikalta".

Eikä jokaisesta rescuesta edes tiedetä mitä rotuja siinä on, niissä kun voi olla sekaisin kuuttakin rotua.

Ei sekarotuinen aina mitään pitbullia tarkoita, vaikka moni niin kuvitteleekin tai haluaa kuvitella, kun eihän muut koirat pahoja voi olla *huoh*

Vierailija
29/104 |
23.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Riippuu iästä.

Omat lapset tallasivat taaperoina kaikki leppäkertut ja sammakot hengiltä, mitä näkivät. Luultavasti olisi siilikin saanut kyytiä.

Nykyään koululaisina kun näkevät kissanpennun niin reaktio on "oiiiiiiiiiii miten söpö!".

Puuttuuko sinulta jotenkin ymmärrys siitä, että lapset eivät ole aikuisia?

Vierailija
30/104 |
23.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä ihmettä selität?

Selvästi juovuksissa olevat ihmiset pitivät koiraa vapaana luvattomasti.

Vierailija
31/104 |
23.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Veikkaan pitbullia.

Varmasti olisi otsikossa mainittu jos koira edes näyttäisi yhtään pitiltä. Käytännössä mikä tahansa koira jonka toinen vanhempi on vaikka bokseri menee nykyään pitbullista.

Ei uskalleta enää kirjoittaa rodusta.

Vierailija
32/104 |
23.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Veikkaan Venäjän, Romanian tai muun rescuetoimintamaan sekasikiötä.

Vierailija
33/104 |
23.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minullakin on arka koira, jota lapset on yrittäneet lähestyä. Olen sanonut ettei tykkää lapsista mutta siltikin ne muksut on rääkyen juosseet koiraa kohti, enkä ole ehtinyt reagoida ja koira on sitten näykkäissyt. En torunut koiraani, mielestäni koiralla on oikeus puolustaa itseään. 

Jos minä sanon että ei saa lähestyä ja lapsi ei sitä ymmärrä niin se on voi voi. Oppii ainakin kantapään kautta.

Meinaatko että se vapaana oleva koira ei voi lähestyä?

Eikö saa penkin ohi kulkea ilman hampaanjälkiä pohkeessa?

Vierailija
34/104 |
23.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyttäreni pelkää koiria ja koirat sen selkeästi vaistoavat jo kaukaa. Koulutetut tervejörkiset koirat eivät tee mitään, mutta sekopäät tulevat räkyttämään taakse. Mitä voin tehdä? Lapsi on paikalleen jähmettynyt tai itkee ja joku rakki räkättää niskassa, sen isäntä ehkä kauempana huutelee, että ei se mitään tee. Siinä tapauksessa minä voin tehdä jotain ja se ei välttämättä ole koiralle ihan kivutonta. Esimerkiksi pieni hiuslakkapullo taskussa on oiva ase tällaisia piskejä vastaan. Ei tarvitse paljoa sumuttaa sen silmiin ainetta, kun koira väistyy. Koiraparka?

Vierailija
35/104 |
23.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Veikkaan pitbullia.

Ei uskalleta enää kirjoittaa rodusta.

Mistä heti oletatte että olisi pitti? Siitä kun sanotaan olleen sekarotuinen?

Sekarotuisia on Suomi täynnä eikä kaikista tiedetä mitä rotuja on sekoittunut koiraan x(

Esim. Rotikka-saku-husky-labbis, mistä näistä enää tietää mitä sekasikiöitä ovat kun muualta tuodaan.

Vierailija
36/104 |
23.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Riippuu iästä.

Omat lapset tallasivat taaperoina kaikki leppäkertut ja sammakot hengiltä, mitä näkivät. Luultavasti olisi siilikin saanut kyytiä.

Nykyään koululaisina kun näkevät kissanpennun niin reaktio on "oiiiiiiiiiii miten söpö!".

Puuttuuko sinulta jotenkin ymmärrys siitä, että lapset eivät ole aikuisia?

Siis mitä? :D Minulla on myös lapsia, eivätkä he ole edes taaperoiässä (1-3v.) talloneet sammakoita tms. Millainen vanhempi antaa lasten tehdä jotain tuollaista ja millainen psyyke on taaperolla, jos kokee tuon olevan ok?  Huh heijaa!

Vierailija
37/104 |
23.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koira on eläin, se ei missään tilanteessa saa purra ihmistä, ei edes härnättynä.

Poliisi saa lopettaa koiran välittömästi jos niin katsoo.

Jos minua tai lapsiani puree koira, oikeuden kautta vaadin koiran lopettamista rikosilmoituksen jälkeen. Eiköhän omistaja vastaisuudessa ota eläimensä hallintaan, tai ole ottamatta jos ei hallitse.

Vierailija
38/104 |
23.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tyttäreni pelkää koiria ja koirat sen selkeästi vaistoavat jo kaukaa. Koulutetut tervejörkiset koirat eivät tee mitään, mutta sekopäät tulevat räkyttämään taakse. Mitä voin tehdä? Lapsi on paikalleen jähmettynyt tai itkee ja joku rakki räkättää niskassa, sen isäntä ehkä kauempana huutelee, että ei se mitään tee. Siinä tapauksessa minä voin tehdä jotain ja se ei välttämättä ole koiralle ihan kivutonta. Esimerkiksi pieni hiuslakkapullo taskussa on oiva ase tällaisia piskejä vastaan. Ei tarvitse paljoa sumuttaa sen silmiin ainetta, kun koira väistyy. Koiraparka?

Siis en nyt missään nimessä puolustele mainitsemasi kaltaisia koiranomistajia, mutta kyllä asia on nyt niin, että myös teidän tulisi tehdä jotain tuolle pelolle! Kysykää vaikka apua ammattilaisilta. Sinun hysteerinen käytöksesi lakkapulloineen ei nyt ainakaan lastasi auta!

Vierailija
39/104 |
23.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsena mua on purrut corgi, en muista mihin, mutta sen jälkeen olen varonut pieniä koiria, koska ne ovat aika agren oloisia. Tämä corgi vihasi lapsia, koska sitä oli jotkut lapset kiusanneet ja satuttaneet ennen kun se naapurille tuli, sen enempää koirasta en muista.

Toinen oli saksanpaimen, niihinkin suhtaudun varovaisesti. Tämä oli koulukaverin kiltti perhekoira, joka päätti minua napata kiinni rinnuksista ja hampaat tunsin paidan läpi iholla. Ei kiva juttu. En tehnyt mitään, mutta perheen äiti oli sitä mieltä, että oli minun vika. No, en enää käynyt heillä, olivat muutenkin aika wt-sakkia, vaikka pitivät itseään muita parempina. Eikä koira varoittanut millään tavalla aikeistaan.

Koira on koira, rodusta ja koosta huolimatta niiden kanssa saa olla varovainen ja tarkkana.

Vierailija
40/104 |
23.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koira kulkee remmi maata laahaten, aiheuttanut ongelmia ennenkin, omistajat hengaavat ostarilla, koira käy lapsen kimppuun... miten tuossa on niin monta pitbull/ muu muskelikoiraelementtiä samassa syssyssä, että epäilys herää väkisinkin? Näähän on usein "sekarotuisia".

Näillä elämäntapaluusereilla nimenomaan näkee muskelikoiria pippelinjatkeena, ja niiden kanssa sitten hengataan koira irti tai puoliksi irti, nautitaan aiheutetusta pelosta. Kyllähän sillä huomiota saa, vähän kuin olisi joku I*sis-t*rroristi hihnassa.

Toivottavasti vaan kaikki trendipellet, jotka ottavat pittejä, dogoja, yms. näiden "hurjien mielikuvien" varassa tajuaisivat että mielikuva joka syntyy on ihan oikeasti vähemmän mairitteleva. Ei hurja, ei kova, ei rankka, vaan tyhmä vastuuton luuseri.

Naapurissa asui joskus narkkarimuija jolla pahoinpitelevä miesystävä ja iso dogo argentino. Kulkivat öisin pitkin kyliä pöllypäissä pihoilla huutaen ja tapellen, koira hädintuskin remmissä ja omistajat niin kamoissa etteivät vahtineet elukkaa ollenkaan. Muija änki dogon kanssa usein koirapuistoonkin. Tuli aina kiire pois alta. Ai että, miten sylettää että ihmissaasta ylläpitää tuollaista koirasaastaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä viisi yhdeksän