Kannattaako avata kahteen eri pankkiin tuottotili?
Mulla on asiakkuus POP Pankissa ja S-Pankissa. S-bonukset olen ohjannut menemään rahastotilille.
Pitäisi saada jotakin säästöjä kasaan.
Kommentit (12)
Jonkun pitänyt mun jokaista viestiä alapeukuttaa, mutta ei ole sitten viitsinyt vastata. :D
Ei kai sen niin suurta väliä ole minne säästää, kunhan säästää.
Mulla ainakin on OP ja S pankki joissa tilillä rahaa ja rahastoja. Lisäksi lompakossa joku sata euroa.
Eipä tuosta harmia ole ollut vaan päinvastoin kun jompikumpi kortti ei välillä toimi.
tuohon on vähän vaikea vastata, mitä esim. tarkoitat tuottotilillä? Määräaikaistalletusta? Jos tarkoitat ihan tavallista tiliä, jolle esim. säästät rahaa ja jolle maksetaan jotain pientä korkoa, niin en usko että on mitään hyötyä avata kahta erillistä tiliä, ellet sitten itse jostain syystä ole sitä mieltä, että säästyy paremmin rahaa kuin on yksi esim. "piilossa" toisessa pankissa, mutta toistaalta, miksi sitten tarvitsisit toisen säästötilin "ykkös"pankissa? Ellet sitten tahdo että on sellainenkin säästötili, josta on helppoa ja nopeaa siirtää rahaa käyttötilille.
Tilistä menee usein jotain kuluja, joten jos ei ole ihan ilmainen tili (S-pankissa ehkä on? Ja muuallakin, jos täyttää tietytä ehdot?) niin tuskin niitä kannattaa ihan turhaan availla.
Kyllä kahdessa pankissa on puolensa. Jos toinen pankki on kyberhyökkäyksen kohteena, saattaa toinen toimia. Mutta ei tämä varmaan kannata.
Riippuu tilistä, jos on sellainen tuottotuli jossa korkoprosentti nousee talletusmäärän mukaan ei usean tilin pitäminen ole järkevää. Muuten ei taida olla mitään väliä
Jos koroissa ei ole eroa, niin ei hyötyä. Ainoastaan jos tilillä on yli 100 teur, niin sitten kannattaa, koska talletussuoja raja on tuo.
Vierailija kirjoitti:
Riippuu tilistä, jos on sellainen tuottotuli jossa korkoprosentti nousee talletusmäärän mukaan ei usean tilin pitäminen ole järkevää. Muuten ei taida olla mitään väliä
S-Pankin omassa ainakin oli taulukko missä näki miten korkoprosentti nousee kun talletuksen määrä kasvaa. Lisäksi tässä on sekin, että mulla on päätili POP pankissa niin olisi vähän kuin poissa silmistä ja turvassa tuo S-Pankin tili. Eli taidanpa avata vain sinne tuottotilin.
Olen miettinyt samaa. Jos talletussuoja alkaa tulla vastaan, voisi olla järkevää.
Onko S-pankin tuottotili maksullinen? Vai mikä kannattaisi valita toiseksi pankiksi?
Lapsena mulla oli monessakin pankissa tili, mutta niistä moni on jo aikaa sitten mennyt konkkaan ja sen viimeisenkin menin sulkemaan, kun kuvittelin etten tarvitse.
up