Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä sinä haluaisit syödä YO-juhlissa, jos tulisit meille kahvijuhliin?

Vierailija
23.05.2018 |

Eli laitatko omat suosikkisi, mitä ottaisit pöydästä?

Mietin sitä, kun usein tulee tehtyä pöytään hirveä määrä eri tarjottavia, mutta itse juhlissa käydessä en kyllä maistele kuin paria lajia, ehkä yhtä suolaista, yhtä makeaa, ja ehkä pikkuleivän. Että millaista te muut kaipaatte tarjoiluksi?

Kommentit (342)

Vierailija
141/342 |
24.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kasvisvoileipäkakkua ja raikasta juustokakkua! Lisäksi jotain pieniä itse tehtyjä makeisiä ja cocktailpaloja. Pitää varmaan pitää synttärit itselle että saisin näitä herkkuja, namnam!

Vierailija
142/342 |
24.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi että alkoi tehdä mieli voileipäkakkua, yhdet ylppärit tiedossa tälle keväälle, toivottavasti siellä on :)

Omat suosikit voileipäkakun jälkeen on karjalanpiirakat & munavoi, täytekakkupala sit santsikupin kanssa.

Ap, varaa riittävästi sitä voileipäkakkua!!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/342 |
24.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En voi

valitettavasti syödä mitään tarjottavia, joten kahvi riittää kiitos :)

Sama. Olen FODMAP-ruokavaliolla niin otan yleensä autoon omat eväät etten kuole nälkään.

Enkä mä siitä pahastu ettei minua huomioida, kun tää ruokavalio on aivan hanurista.

Vierailija
144/342 |
24.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voileipäkakku, karjalanpiirakat, perinteinen mansikka kermakakku, pullapitko, paljon kahvia

Tässä aika täydellinen setti.

Muodon vuoksi vois olla lisänä pipareita.

Kala ja kinkku voileipäkakut. Munavoita. Aivan täydellistä.

Kuumana päivänä kylmää juotavaa.

Vierailija
145/342 |
24.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvää voileipäkakkua esim. katkaravuista, ja vaikka suolaisia tuulihattuja joiden sisällä on joko savulohitäyte tai kylmäsavuporotäyte.

Minulla oli näitä aikoinaan, kaikki meni kaupaksi. Savuporotäytteessä oli poron lisäksi ranskankermaa, timjamia ja piparjuurta.

Katkarapu-kala -voileipäkakkujen rinnalla oli myös kinkku-voileipäkakut, koska kaikki eivät pidä kalasta ja jotkut saattavat olla allergisia äyriäisille. Oli meillä mansikka- ja vadelmakermakakkuakin mutta kaikki hotkivat vain noita suolaisia kilpaa. Sen ymmärtää kun vieraat saattaa kiertää 2-3:kin paikkaa, niin pakko saada suolaista kun ei ehdi kotiin tai muualle syömään.

Vierailija
146/342 |
24.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raikkaita voileipiä!

Vierailija
147/342 |
24.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voileipäkakkua, juustokakkua, lusikkaleipiä, herrasväenpikkuleipiä. Itse tykkään eniten sellaisista todella perinteisistä juhlatarjoamuksista, kun ei niitä oikeasti missään muualla enää tulee syötyä.

Vierailija
148/342 |
24.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erilaisia salaatteja tai salaattibuffet, suolaisia piirakoita tai pizzapaloja, juustotarjotin :) En niin välitä makeasta, mutta juustokakut on jees :)

Vierailija
149/342 |
24.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voileipäkakku, karjalanpiirakat, perinteinen mansikka kermakakku, pullapitko, paljon kahvia

Tässä aika täydellinen setti.

Muodon vuoksi vois olla lisänä pipareita.

Lapsia unohtamatta! Jäätelö yleensä kelpaa ja mehua tai limpparia, jotain sipsejä ehkä, kun ei ne kaikki syö noita "aikuisten juttuja". Noi pipat kelpaa kylläkin.

Vierailija
150/342 |
24.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kasvissyöjälle sopiva ruoka käy minulle. Hyvä, tyylikäs salaatti vaikkapa edes.

151/342 |
24.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluaisin sellaista voileipää tai voileipäkakkua, jossa on graavilohta.

Haluaisin kahta laatua täytekakkua: yhden palan unelmakakkua (eli mokkatäytekakkua), jossa on päällä kahvipapukarkkeja ja yhden palan perinteistä mansikkakermakakkua.

Haluaisin myös pari kolme herrasväen pikkuleipää (niitä pehmeitä, vaaleita, ympyrän muotoisia pikkuleipiä, joissa on vadelmahilloa välissä).

Kahvia +kahvikermaa.

Vierailija
152/342 |
24.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ah, mulle maistuisi mikä vaan :D Jos tarjolla on seitsemää sorttia, niin koitan yleensä ottaa pienen palan useampaa lajia. Ainoa toive onkin, että valmiiksi leikatut annospalat yms olisi riittävän pieniä.

Vierailija
153/342 |
24.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

grilli päälle prkl

Vierailija
154/342 |
24.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuohuviiniä, kahvia, teetä, kivennäisvettä, mehua lapsille

Salaatteja pari erilaista

Karjalanpiirakat ja munavoi

Suolainen piirakka (esim kasvispiirakka ihan vegaanisena ja lohipiiras) tai voileipäkakku, jos hyvin tehty

Pullaa

Laadukkaita pikkuleipiä (esim ylioppilaita)

Jos paljon lapsia tulossa, niin ehkä muitakin keksejä lapsia ajatellen

Raikas hyydykekakku/juustokakku/mansikkapavlova

Itse en söisi täytekakkua, kuivakakkua. Pulla on hyvä vanhemmille ihmisille ja lapsille.

Vierailija
155/342 |
24.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jtn suolaista sekä makeaa.

Vierailija
156/342 |
24.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ainakaan mitään voileipäkakkua, tosi vanhanaikaista ja tympeän makuista.

Vierailija
157/342 |
24.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ragete kirjoitti:

Samaa mieltä: EI voileipäkakkuja!

Mieluummin kinkku- tai vaikka kasvispiirasta, sienipiirasta, pieniä liha- tai kasvispasteijoita tms

Vierailija
158/342 |
24.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tykkäisin suolaisista piirakoista, jotka on siis tarpeeksi pieniksi paloiteltu, jotta ei tule ähky heti yhdestä kinkku/broilerpiirakkapalasta =)  Pellillisestä piirakkaa saisi jo ison pinon. Toinen ihanuus olisi cocktailtikkuihin laitettuja kylmiä suupaloja esim. juustoa, viinirypäleitä, nakkia, lihapullia, paprikaa. Niissä on kyllä hirveä tekeminen... Makeista tarjottavista täytekakku on ihan must ja isot kulholliset uuden ylioppilaan suosikkikarkkeja.

Vierailija
159/342 |
24.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ragete kirjoitti:

Kyllä just se voileipäkakku! Voileipäkakku kruunaa kahvipöydän ja tekee siitä juhlavan, sopii just isompien juhlien kahvitarjoiluihin kuten rippi- ja yo-juhlat.

Odotan juuri kesän rippijuhlia ja toivottavasti siellä olisi voileipäkakkua.

Vierailija
160/342 |
24.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ite oon kai sellainen possu että syön melkeinpä kaikkea mitä tarjotaan ja mieluusti vielä kaksin kappalein.