Mitä sinä haluaisit syödä YO-juhlissa, jos tulisit meille kahvijuhliin?
Eli laitatko omat suosikkisi, mitä ottaisit pöydästä?
Mietin sitä, kun usein tulee tehtyä pöytään hirveä määrä eri tarjottavia, mutta itse juhlissa käydessä en kyllä maistele kuin paria lajia, ehkä yhtä suolaista, yhtä makeaa, ja ehkä pikkuleivän. Että millaista te muut kaipaatte tarjoiluksi?
Kommentit (342)
Voi että alkoi tehdä mieli voileipäkakkua, yhdet ylppärit tiedossa tälle keväälle, toivottavasti siellä on :)
Omat suosikit voileipäkakun jälkeen on karjalanpiirakat & munavoi, täytekakkupala sit santsikupin kanssa.
Ap, varaa riittävästi sitä voileipäkakkua!!
Vierailija kirjoitti:
En voi
valitettavasti syödä mitään tarjottavia, joten kahvi riittää kiitos :)
Sama. Olen FODMAP-ruokavaliolla niin otan yleensä autoon omat eväät etten kuole nälkään.
Enkä mä siitä pahastu ettei minua huomioida, kun tää ruokavalio on aivan hanurista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voileipäkakku, karjalanpiirakat, perinteinen mansikka kermakakku, pullapitko, paljon kahvia
Tässä aika täydellinen setti.
Muodon vuoksi vois olla lisänä pipareita.
Kala ja kinkku voileipäkakut. Munavoita. Aivan täydellistä.
Kuumana päivänä kylmää juotavaa.
Vierailija kirjoitti:
Hyvää voileipäkakkua esim. katkaravuista, ja vaikka suolaisia tuulihattuja joiden sisällä on joko savulohitäyte tai kylmäsavuporotäyte.
Minulla oli näitä aikoinaan, kaikki meni kaupaksi. Savuporotäytteessä oli poron lisäksi ranskankermaa, timjamia ja piparjuurta.
Katkarapu-kala -voileipäkakkujen rinnalla oli myös kinkku-voileipäkakut, koska kaikki eivät pidä kalasta ja jotkut saattavat olla allergisia äyriäisille. Oli meillä mansikka- ja vadelmakermakakkuakin mutta kaikki hotkivat vain noita suolaisia kilpaa. Sen ymmärtää kun vieraat saattaa kiertää 2-3:kin paikkaa, niin pakko saada suolaista kun ei ehdi kotiin tai muualle syömään.
Voileipäkakkua, juustokakkua, lusikkaleipiä, herrasväenpikkuleipiä. Itse tykkään eniten sellaisista todella perinteisistä juhlatarjoamuksista, kun ei niitä oikeasti missään muualla enää tulee syötyä.
Erilaisia salaatteja tai salaattibuffet, suolaisia piirakoita tai pizzapaloja, juustotarjotin :) En niin välitä makeasta, mutta juustokakut on jees :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voileipäkakku, karjalanpiirakat, perinteinen mansikka kermakakku, pullapitko, paljon kahvia
Tässä aika täydellinen setti.
Muodon vuoksi vois olla lisänä pipareita.
Lapsia unohtamatta! Jäätelö yleensä kelpaa ja mehua tai limpparia, jotain sipsejä ehkä, kun ei ne kaikki syö noita "aikuisten juttuja". Noi pipat kelpaa kylläkin.
Kasvissyöjälle sopiva ruoka käy minulle. Hyvä, tyylikäs salaatti vaikkapa edes.
Haluaisin sellaista voileipää tai voileipäkakkua, jossa on graavilohta.
Haluaisin kahta laatua täytekakkua: yhden palan unelmakakkua (eli mokkatäytekakkua), jossa on päällä kahvipapukarkkeja ja yhden palan perinteistä mansikkakermakakkua.
Haluaisin myös pari kolme herrasväen pikkuleipää (niitä pehmeitä, vaaleita, ympyrän muotoisia pikkuleipiä, joissa on vadelmahilloa välissä).
Kahvia +kahvikermaa.
Blogini: https://ilouutinen.blogspot.fi/
Ah, mulle maistuisi mikä vaan :D Jos tarjolla on seitsemää sorttia, niin koitan yleensä ottaa pienen palan useampaa lajia. Ainoa toive onkin, että valmiiksi leikatut annospalat yms olisi riittävän pieniä.
Kuohuviiniä, kahvia, teetä, kivennäisvettä, mehua lapsille
Salaatteja pari erilaista
Karjalanpiirakat ja munavoi
Suolainen piirakka (esim kasvispiirakka ihan vegaanisena ja lohipiiras) tai voileipäkakku, jos hyvin tehty
Pullaa
Laadukkaita pikkuleipiä (esim ylioppilaita)
Jos paljon lapsia tulossa, niin ehkä muitakin keksejä lapsia ajatellen
Raikas hyydykekakku/juustokakku/mansikkapavlova
Itse en söisi täytekakkua, kuivakakkua. Pulla on hyvä vanhemmille ihmisille ja lapsille.
Ei ainakaan mitään voileipäkakkua, tosi vanhanaikaista ja tympeän makuista.
Ragete kirjoitti:
Samaa mieltä: EI voileipäkakkuja!
Mieluummin kinkku- tai vaikka kasvispiirasta, sienipiirasta, pieniä liha- tai kasvispasteijoita tms
Tykkäisin suolaisista piirakoista, jotka on siis tarpeeksi pieniksi paloiteltu, jotta ei tule ähky heti yhdestä kinkku/broilerpiirakkapalasta =) Pellillisestä piirakkaa saisi jo ison pinon. Toinen ihanuus olisi cocktailtikkuihin laitettuja kylmiä suupaloja esim. juustoa, viinirypäleitä, nakkia, lihapullia, paprikaa. Niissä on kyllä hirveä tekeminen... Makeista tarjottavista täytekakku on ihan must ja isot kulholliset uuden ylioppilaan suosikkikarkkeja.
Ragete kirjoitti:
Kyllä just se voileipäkakku! Voileipäkakku kruunaa kahvipöydän ja tekee siitä juhlavan, sopii just isompien juhlien kahvitarjoiluihin kuten rippi- ja yo-juhlat.
Odotan juuri kesän rippijuhlia ja toivottavasti siellä olisi voileipäkakkua.
Ite oon kai sellainen possu että syön melkeinpä kaikkea mitä tarjotaan ja mieluusti vielä kaksin kappalein.
Kasvisvoileipäkakkua ja raikasta juustokakkua! Lisäksi jotain pieniä itse tehtyjä makeisiä ja cocktailpaloja. Pitää varmaan pitää synttärit itselle että saisin näitä herkkuja, namnam!