Mitä sinä haluaisit syödä YO-juhlissa, jos tulisit meille kahvijuhliin?
Eli laitatko omat suosikkisi, mitä ottaisit pöydästä?
Mietin sitä, kun usein tulee tehtyä pöytään hirveä määrä eri tarjottavia, mutta itse juhlissa käydessä en kyllä maistele kuin paria lajia, ehkä yhtä suolaista, yhtä makeaa, ja ehkä pikkuleivän. Että millaista te muut kaipaatte tarjoiluksi?
Kommentit (342)
Missäpäin Suomea tarjotaan karjalanpiirakoita juhlissa? Olen pohjanmaalta ja meilläpäin tämä ei ole tapana.
Mansikkakermakakun suosiosta huolimatta: ei ole ihan paras mansikka-aika vielä yo-juhlien aikaan käsillä. 🙂 Myöhemmin kesällä tämä herkku toki aivan ehdoton!
Lihavoileipäkakkua
Piirakkaa (liha)
Kinkku tai munapasteijoita
Karjalanpiirakkaa ja munavoita
Jotain pieniä lihanyyttejä
Mansikkatäytekakkua
Mansikkakääretorttua
Marenkeja
Suklaakonvehteja
Keksiä
Raikasta juotavaa, mehua, pommaccia
Meillä on ollut kaksissa edellisissä rippijuhlissa voileipäkakkua (kahta eri versiota) ja eivät ole oikein menneet kaupaksi. Nyt tulevista yo-juhlista jätin sen kokonaan pois. Meillä tarjotaan sen sijaan esim savuporotoasteja, kanavartaita, varhaisperuna-siika-parsasalaattia ja kakkuna on valkosuklaamoussekakku. Ehkä ei sitten maistukaan kenellekään...
Vierailija kirjoitti:
Ap kysyi neuvoa, mitä tarjota kahvin kanssa.
Yllättävän moni ehdottaa salaattia (sekä tässä että muissa vastaavissa ketjuissa).
Olenko ainoa, jonka mielestä salaatit olisivat outo näky kahvipöydässä? En mitenkään osaisi kauhoa suuhuni "ruokaisaa salaattia" ja huuhtoa sitä alas kahvilla.
Minusta kahvitarjoilu on yksi asia ja ruokatarjoilu sitten toinen asia.
Mä tarjosin just vieraille lihaisan ja rasvaisen piirakan kanssa salaattia kahvin kanssa. Oli kyllä mehuakin tarjolla. Hyvin kelpasi. :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ehdottomasti ottaisin ison palan sekä muhevaa voileipäkakkua (kasvisversiosta tosin) sekä perinteistä kermatäytekakkua.
Olisi minun painajaiseni juhlissa. En tykkää kummastakaan.
Sama, oikein vatsaa vääntää jo ajatuksesta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap kysyi neuvoa, mitä tarjota kahvin kanssa.
Yllättävän moni ehdottaa salaattia (sekä tässä että muissa vastaavissa ketjuissa).
Olenko ainoa, jonka mielestä salaatit olisivat outo näky kahvipöydässä? En mitenkään osaisi kauhoa suuhuni "ruokaisaa salaattia" ja huuhtoa sitä alas kahvilla.
Minusta kahvitarjoilu on yksi asia ja ruokatarjoilu sitten toinen asia.
Mä tarjosin just vieraille lihaisan ja rasvaisen piirakan kanssa salaattia kahvin kanssa. Oli kyllä mehuakin tarjolla. Hyvin kelpasi. :)
Meillä on yo-juhlisa ihan viinitarjoilu, kahvi ja kakku on jälkiruoka. Ei ole tarkoituskaan vetää kahvin kanssa salaatteja ja suolaisia.
Imellettyä lanttulootaa ja mämmiä. Kerran vuodessa on liian vähän.
Vierailija kirjoitti:
Lihavoileipäkakkua
Piirakkaa (liha)
Jotain pieniä lihanyyttejäMansikkatäytekakkua
Mansikkakääretorttua
Marenkeja
Suklaakonvehteja
KeksiäRaikasta juotavaa, mehua, pommaccia
Mitä kasvissyöjät syö?
Olkoon joidenkin mielestä olematta muotia, mutta minulle maistuu voileipäkakku, mieluiten se kalainen versio mutta lihaisaakin haluan maistaa, jos sitä on.
Makeista en ymmärrä paljon mitään enkä niitä oikein syö. Joku sitruunainen raikas juttu voisi pudota. Jos kakku niin ihan mansikkakermakakku, ei liian makea. Ehkä vaikka banaanitäytteellä.
Söisin tyytyväisenä mitä vain isäntäväki on pöytään laittanut. Tiedän, että kaikessa on ollut valtava työ ja paljon suunnittelua ja yötä myöten puurtamista. En valita, ettei pöydässä ole sitä eikä tätä. Maistan mitä pöytään on haluttu laittaa, koska en tule juhliin ensisijaisesti syömään. Kiitän kauniisti. Aivan varmasti kaikki on huolella mietitty, aseteltu ja koristeltu. Vuosien päästä ei muistella tarjoilua vaan mukavaa tunnelmaa ja ihmisten tapaamista.
Tykkään suolaisista piirakoista ja pasteijoista. Esim jauheliha levypiirakka, quiche lorraine, kasvis/ihan mikä vaan. Makeista täytekakku, tiikerikakku ja ässäkeksit on mun suosikkeja.
Haluaisin yo juhlissa lasin kuoharia, palan suolaista kasvispiirakkaa ja jälkipalaksi sacher-kakkua kahvin kanssa. Suklaaseen dipatut mansikat tai mansikat sellaisenaan olisivat myös ihania.
Minulle maistuisi savuporotahnasta pieni voileipä, kylmäsavulohivoileipä, pala lakkakermakakkua ja leipäjuusto.Voileipäkakut ei ole minun makuuni.
Tykkäisin ihan perinteisestä mansikka- tai vadelmakermakakusta ja hedelmäsalaatista. Feta- tai Waldorfin salaatti olisi kiva suolainen ja jotkut pienet cocktailpalat, joissa esim. kylmäsavuporoa ja leipäjuustoa (tai juustoleipää - ei nyt aleta jankkaamaan, kumpi on oikea muoto...).
Hyvä juttu :)
Tuo olikin vain kommenttina siihen ettei muka kahvin kanssa voi tarjota. :)
Jotain hyvää vegaanista salaattia. Jotain ihanaa raakakakkua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lihavoileipäkakkua
Piirakkaa (liha)
Jotain pieniä lihanyyttejäMansikkatäytekakkua
Mansikkakääretorttua
Marenkeja
Suklaakonvehteja
KeksiäRaikasta juotavaa, mehua, pommaccia
Mitä kasvissyöjät syö?
Kysymys kuului "mitä sinä haluat..."
Minä haluan noita :) kasvissyöjä voi vastata omasta puolestaan.
Ei kahvia. Menee pakki sekaisin.
Porkkanakakku!