Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sanoin juuri ex-vaimolle etten ota lapsia enää ollenkaan

Vierailija
22.05.2018 |

Niin, meni hermo jatkuvaan kitinään. Mukulat on nyt olleet erosta lähtien joka toinen viikonloppu minulla, mutta exä haluaa että olis viikko ja viikko. Sanoin että tarttee sitten toinen mukula siirtää virallisesti mun luo asumaan, lapsilisistä toisen lisät mulle, ja elarit pois, niin sopii. Ei kuulemma käy. Ei sitten. Onneksi on tulossa muutosta nähtävästi tähänkin limboon
https://yle.fi/uutiset/3-10206368

Kommentit (279)

Vierailija
121/279 |
23.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin, meni hermo jatkuvaan kitinään. Mukulat on nyt olleet erosta lähtien joka toinen viikonloppu minulla, mutta exä haluaa että olis viikko ja viikko. Sanoin että tarttee sitten toinen mukula siirtää virallisesti mun luo asumaan, lapsilisistä toisen lisät mulle, ja elarit pois, niin sopii. Ei kuulemma käy. Ei sitten. Onneksi on tulossa muutosta nähtävästi tähänkin limboon

https://yle.fi/uutiset/3-10206368

Minusta on oikein, että jos lapset ovat puolet ajasta luonasi, saat yhtä paljon lapsilisiä kuin vaimosi. Etkä maksa elatustukea. Mutta sitä vaan säikähdin, että taisit kirjoittaa väärälle palstalla, kun täällä on lähinnä niitä kaikki-mulle-heti-tänne-äitejä. Täällä on siis tuhansia vaimojasi näitä lukemassa. Mutta pidä pintasi, vaikka haukkuisivat miksi, ja lastenvalvojalle sopimaan, jos ei muuten onnistu. Vaimosi ei ole yksinvaltias, vaikka äiti onkin. Sinun ei pidä antaa vaimosi kyykyttää sinua. Miksei hänen tarvitse joustaa...

Vierailija
122/279 |
23.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsiparat, kun noin kurjan isän ovat saaneet :(

Toivottavasti äitinsä löytää jonkun uuden mukavan miehen piakoin, niin onpahan siinä lapsille vähän terveempi parisuhteen malli ja myöskin miehen malli. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/279 |
23.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lapsille olen kertonut että eivät huoli, tietävät että tämä on heidän äitiään varten. Lapsiani en hylkäisi koskaan, mutta sitähän exä ei tiedä. Tämän parempaa suhdetta mukuloihin saa hakea. Yötä myöten tullut exältä syyllistämisviestejä, mutta en vastaa niihin mitään. Lastenvalvojan aikaa odotellessa.

Isäni oli juuri tuollainen valittava paska. Nyt käyn terapiassa keskustelemassa lapsuudestani. Olen masentunut ja ahdistunut. Kasva aikuiseksi ja lopeta pahan mielesi purkaminen lapsillesi!

Vierailija
124/279 |
23.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina se lapsen etu näköjään unohtuu. Tärkeempää riidellä rahasta ja aiheuttaa exälle mahdollisimman paljon harmia. Sitten kun henkisesti laiminlyödyt ja vanhempien riitojen väliin jääneet lapset alkavat oireilla, ja päätyvät lastenpsykiatrialle, voidaankin jatkaa riitelyä siitä kenen syy se on.

Vierailija
125/279 |
23.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aina se lapsen etu näköjään unohtuu. Tärkeempää riidellä rahasta ja aiheuttaa exälle mahdollisimman paljon harmia. Sitten kun henkisesti laiminlyödyt ja vanhempien riitojen väliin jääneet lapset alkavat oireilla, ja päätyvät lastenpsykiatrialle, voidaankin jatkaa riitelyä siitä kenen syy se on.

No, voin omasta kokemuksesta todeta, että tuollaisessa perheessä syyllistetään loppupelissä ne pahoinvointiaan perheensä takia oireilevat lapset. Vanhemmat eivät kestä omaa syyllisyyttään ja alkavat valittaa, että on ihme miten yliherkkiä lapsista on päässyt kasvamaan, vaikka niin reippaiksi yritettiin rohkaista vaatimalla kaikennäköistä.

Vierailija
126/279 |
23.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Provo ois ollut jännittävämpi, jos tässä olisi ollut esim. 3 tai 5 lasta. Kiäh. ;) 

Vierailija
127/279 |
23.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja jälleen kerran sama nainen samoine satuineen. Id*ootit taas vaihteeksi ruokkimassa.

Vierailija
128/279 |
23.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No provohan tämä on, varsinkin kun asiallisiin kommentteihin ei vastata.....

Vierailija
129/279 |
23.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuossa uhkauksessa, että et ota lapsiasi enää luoksesi ei tule kärsimään ketkään muut kuin lapset. Miksi lasten pitää kärsiä, jos ex ärsyttää?!

Tämä on siis naisen vika. Jos nainen suostuu ehtoihin, niin problem solved. Miksi nainen haluaa rangaista lapsia?

Sinkkumies

(it takes two to tango)

Vierailija
130/279 |
23.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos lapset asuu viikko-viikko, niin ei kai siinä kuulu elareita maksella?

Kyllä täytyy maksaa. Meillä on ihan samat tulot, ja elämäntilanteet exän kanssa, ja hänellä uusi mies, joten ei lasten elatukseen tarvitse mitään rahaa minulta, kuten en minäkään häneltä jos puoliksi hoidetaan. Silti haluaa pennosistaan pitää kiinni, kun on talo ja kaikki. No niin on minullakin. Enkä edes pyydä häneltä elareita minulle, vaan pelkästään että kumpikaan ei maksa toiselle, niin ei.

Ja hei, sanoin ex-vaimolle etten ota lapsia enää, en lapsille. Mukulat kyllä tietää etten niitä ikinä hylkää. Exä vaan saa nyt miettiä hetken että haluaako hän rahaa lapsista, vai haluaako hän että hoidan ne puoliksi. Molempia ei tule saamaan.

No pyydä ne elarit häneltä itsellesi, jos se on kerran sinun oikeutesi?

Mä haluan vaan että tässä ollaan tasapuolisia. En kaipaa exältä pennejä lasten hoitamiseen. Ymmärtäishän sen, että exää korpeaisi alkaa maksaa mulle elareita, mutta kun viikko-viikko-systemissä pyydän vain, että laitetaan lapsilisät puoliks, ja elarit pois, jos ne exän halusta olisivat viikon mulla ja viikon äidillään. Mutta ei. Elarit on ok näillä tapaamisilla, ei valittamista, mutta että 50/50 hoidetaan, ja silti annan exälle melkein neljäsataa kuussa, ja lisäksi hän saisi lapsilisät.

Ei.

Miksi antaisin, ja kenen elatukseen, kun hoitaisin sen elatuksen 50 prosenttisesti muutenkin. Mikä järki siinä että hoidan lapsia puolet niiden elämästä, ja maksan toisenkin puolen hoitamisen kokonaan? Kyllä mäkin kuudellasadalla hoidan lapsia 2 viikkoa kuukaudessa helposti.

ap

Eli silloin myös vastuu siirtyy sinulle, eli ostat lapselle vaatteet ja kengät, leiri- / harrastusmaksut, pyörän, sairaalamaksut, lääkkeet, puhelinlaskut, parturi/kampaaja, elokuvat, viikkorahat ja jne.

Meillä minun ex-mies ehdotti tämmöistä ja suostuin. Me sovittiin, sitten että hän maksaa junnun kaikki kulut ja minä toisen lapsen kulut. Eipä kauan kestänyt kun mies alkoi valitella, että kuinka paljon vaatteita kuluu ja kengät kuluu. Hän huomasi, että oikeasti oli päässyt aika halvalla kun maksoi minulle elatusavun verran. Koska lapsiin kuluu rahaa, välillä vähän enemmän ja välillä vähän vähemmän. Silloin kun kuluu vähemmän, säästetään rahaa juuri niihin kallisiin tuotteisiin. Talvitakit ja kengät ostat siis joka vuosi. Vaateet menevät pieneksi hetkessä ja siihen pitää olla varautunut.

Meillä on nyt sovittu seuraavanlainen sopimus, eli minä ostan kaikki vaatteet, kuitteja vastaan maksaa ex-mies. Tämä toimii todella hyvin, harvoin tulee nutinaa, koska lapset osaavat jo itse kertoa, että kohta tarvitaan takki tai uikkarit tai uusi puhelin jne. 

Minä tiedän oikein hyvin miten lasten kanssa tullaan toimeen rahallisesti. En ole tuollainen kuin sinun mies on.

ap

Vierailija
131/279 |
23.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onhan tuo nyt varmaan muistakin kuin ap:sta sikamaista ottaa useita satoja per muksu elareita,lapsilisiä useita satoja,ja muita sosiaalitukia ehkä myös..?Jos kulut kuitenkin puoliksi menevät.Lähivanhempi siinä vaikeuttaa!

Eihän kyse olekaan rahasta.

Vierailija
132/279 |
23.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vanhempi lapsi jo oireilee äitiään. Ajattelen että hän olisi se sitten joka mulle muuttaisi. Pääsisi lapsi rauhaan asumaan. Viikot soittelee lähes joka ilta ja ikävöi, sunnuntaina itkun kanssa menee exälleni. Kamalaa on katsoa sitä.

Vierailija
133/279 |
23.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vanhempi lapsi jo oireilee äitiään. Ajattelen että hän olisi se sitten joka mulle muuttaisi. Pääsisi lapsi rauhaan asumaan. Viikot soittelee lähes joka ilta ja ikävöi, sunnuntaina itkun kanssa menee exälleni. Kamalaa on katsoa sitä.

ap

Oikeastaan toivon että ex-vaimo lukee tämän täältä. 

Vierailija
134/279 |
23.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuossa uhkauksessa, että et ota lapsiasi enää luoksesi ei tule kärsimään ketkään muut kuin lapset. Miksi lasten pitää kärsiä, jos ex ärsyttää?!

Ap sanoi että lasten kitinä ärsyttää.

Vierailija
135/279 |
23.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä täytyy maksaa. Meillä on ihan samat tulot, ja elämäntilanteet exän kanssa, ja hänellä uusi mies, joten ei lasten elatukseen tarvitse mitään rahaa minulta, kuten en minäkään häneltä jos puoliksi hoidetaan. Silti haluaa pennosistaan pitää kiinni, kun on talo ja kaikki. No niin on minullakin. Enkä edes pyydä häneltä elareita minulle, vaan pelkästään että kumpikaan ei maksa toiselle, niin ei.

Ja hei, sanoin ex-vaimolle etten ota lapsia enää, en lapsille. Mukulat kyllä tietää etten niitä ikinä hylkää. Exä vaan saa nyt miettiä hetken että haluaako hän rahaa lapsista, vai haluaako hän että hoidan ne puoliksi. Molempia ei tule saamaan.

Mä haluan vaan että tässä ollaan tasapuolisia. En kaipaa exältä pennejä lasten hoitamiseen. Ymmärtäishän sen, että exää korpeaisi alkaa maksaa mulle elareita, mutta kun viikko-viikko-systemissä pyydän vain, että laitetaan lapsilisät puoliks, ja elarit pois, jos ne exän halusta olisivat viikon mulla ja viikon äidillään. Mutta ei. Elarit on ok näillä tapaamisilla, ei valittamista, mutta että 50/50 hoidetaan, ja silti annan exälle melkein neljäsataa kuussa, ja lisäksi hän saisi lapsilisät.

Ei.

Miksi antaisin, ja kenen elatukseen, kun hoitaisin sen elatuksen 50 prosenttisesti muutenkin. Mikä järki siinä että hoidan lapsia puolet niiden elämästä, ja maksan toisenkin puolen hoitamisen kokonaan? Kyllä mäkin kuudellasadalla hoidan lapsia 2 viikkoa kuukaudessa helposti.

ap

Eli silloin myös vastuu siirtyy sinulle, eli ostat lapselle vaatteet ja kengät, leiri- / harrastusmaksut, pyörän, sairaalamaksut, lääkkeet, puhelinlaskut, parturi/kampaaja, elokuvat, viikkorahat ja jne.

Meillä minun ex-mies ehdotti tämmöistä ja suostuin. Me sovittiin, sitten että hän maksaa junnun kaikki kulut ja minä toisen lapsen kulut. Eipä kauan kestänyt kun mies alkoi valitella, että kuinka paljon vaatteita kuluu ja kengät kuluu. Hän huomasi, että oikeasti oli päässyt aika halvalla kun maksoi minulle elatusavun verran. Koska lapsiin kuluu rahaa, välillä vähän enemmän ja välillä vähän vähemmän. Silloin kun kuluu vähemmän, säästetään rahaa juuri niihin kallisiin tuotteisiin. Talvitakit ja kengät ostat siis joka vuosi. Vaateet menevät pieneksi hetkessä ja siihen pitää olla varautunut.

Meillä on nyt sovittu seuraavanlainen sopimus, eli minä ostan kaikki vaatteet, kuitteja vastaan maksaa ex-mies. Tämä toimii todella hyvin, harvoin tulee nutinaa, koska lapset osaavat jo itse kertoa, että kohta tarvitaan takki tai uikkarit tai uusi puhelin jne. 

Minä tiedän oikein hyvin miten lasten kanssa tullaan toimeen rahallisesti. En ole tuollainen kuin sinun mies on.

ap

Niin, sitten sinä osaat ostaa kaikki tarvittavan koskien sitä yhtä lasta. Et pyydä mitään, ja muistat pakata juuri kaikki vaatteet mukaan kun siirtyyy äidille. Muista myös sen, että äiti palauttaa vaatteet pesemättä ja niiden tulisi olla puhtaana kun menevät äidille. Sinun pitää myös muistaa kaikki kouluun vietävät namipalat, naamiaiset, retkieväät joka kerta. Äidin ei pitäisi näistä maksaa mitään kun lapsi on äidillä. Ymmärrän, että sinua harmittaa, että vaaditaan vuoroin viikoin, mutta uhkaamalla et voita mitään. Tuolla asenteella ja noilla kirjoituksilla niin lastenvalvoja katsoo sinua vihamieliseksi joten pelkästään se, että olet ilmoittanut exälle, että et ota lapsia joka toinen viikonloppu heikentää sinun tilannetta.

Ja, olen tosiaan samaa mieltä, että elatusmaksut pitäisi pienentyä, mutta silloin on kaikki sinun vastuulla koskien sitä lasta joka on kirjoilla sinun luonna. 

Vierailija
136/279 |
23.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko teillä valtavat erot tuloissa vai miten hän tuon oikein perustelee? Vai jätitkö ja hän on katkera ja kaipaa ns hyvitystä vääryyksistä?

Tuossa kohtaa varmaan itse palkkaisin asianajajan. On myös olemassa joku elatusvelvollisten liitto, johon liittymällä saa neuvontaa.

Ei ole isoa eroa tuloissa. Olen tuon elarin päälle laittanut lasten säästötileille rahaa joka kuu vähän, maksanut osan harrastuksista, kuskannut niihin silloinkin kun lapset eivät ole luonani, osallistunut isompiin hankintoihin. Nyt  vain loppuu tämä. Ei enää.

Ex-vaimo jätti minut toisen miehen takia. Katkeruuksista en tiedä, mutta nyt oikeustajuni ei enää riitä.

Minulla on hyvä elämä kolmatta vuotta avopuolisoni kanssa, ja ihanat lapset.

ap

En voi uskoa, että tuossa olisi sitten elareita viikko viikko huoltajuuden päälle.

Kirjoitin ylempänä miehestäni, joka on hyvä isä lapsilleen ja jolta ex yritti nyhtää lisää elareita, vaikka miehen tulot romahtivat.

Siinäkin juurikin ex vaimo oli jättänyt mieheni toisen miehen takia. Heti erotessa miehestäni oli tuntunut, että lastenvalvoja oli ollut täysin naisen puolella jo lähtökohtaisesti. Silloin ei siis ollut tuulut ilmi ihan mm se, että nainen itse hylkäsi perheensä.

Toisella kerralla oli eri lastenvalvoja ja aikaa kulunut ja uudet elämäntilanteet tulivat näkyviksi. Mies oli myös hankkinut oikeusneuvontaa ja pystyi osoittamaan kaikki laskeneet tulonsa ja sen, mitä extraa oli vuosien varrella maksanut. Lastenvalvoja näki heti todellisen tilanteen.

Se on myös valvojan henkilöstä kiinni tosin.

Itse jos olisin vastaavassa tilanteessa, hankkisin oikeusapua jo hyvissä ajoin ennen lastenvalvojan tapaamista.

Eihän se kumpi eroa on hakenut kuulukaan mitenkään elareihin tai lasten tapaamisiin. Se ei saa vaikuttaa, koska elarit ja tapaamiset on lapsen asioita. Elareilla ei rangaista ketään siitä, että löytää uuden miehen ja jättää vanhan. Eikä niillä hyvitellä jätettyä. Ne sovitaan lasten edun mukaisiksi. Voi hyvinkin olla, että lastenvalvoja tiesi miehesi tilanteen, mutta ammattitaitoinen lastenvalvoja ei rupea rankaisemaan äitiä eikä isää elareilla. Vaan laskee elarit tulojen mukaan.

Ja minkä perheen se exä hylkäsi? Lapsethan jäi sille. Miehenhän se vaan jätti. Ei hylännyt perhettä.

Itseasiassa ensin hylkäsi perheensä ja jätti lapset ensin miehelle kokonaan. Palasi myöhemmin vaatimaan lähihuoltajuutta ja elareita ja sai ne. Myöhemmin vaati lisää elareita, siinä vsiheessa uudi lastenvalvoja havahtui, että ehkä tämä ei nyt mennyt ihan oikein alunperinkään.

Sun miehessä oli sitten jotain pahasti vialla, jos lähtenyt äiti sai lapset itselleen.  Yleensä kun se jolle lapset jää on hyvin vahvoilla lähtijää vastaan. Joku sun miehen elämässä on mätännyt, jos äiti ne lapset sai noin vaan itselleen. Ja koska elarit lasketaan tulojen mukaan, ei mitkään älyttömät vaatimukset mene läpi. Ihan nomaalia, ei siinä lastenvalvojan tarvi mitenkään havahtua. Kunhan toteaa tulot ja menot ja niiden perusteella laskee elarit. 

Sun mies on tainnut puhua sulle aika paljon puppua ja valuttanut omaa katkeruuttaan. Ja sinä olet uskonut kaiken. Normaalista toiminnasta on tullut jotain ihmeellistä.

Huoh, jpidenkin on näköjään vaikea uskoa, että vika voisi mitenkään olla naisessa eikä miehessä.

Miehessäni ei ole mitään vikaa. Olemme olleet naimisissakin monta vuotta ja tiedän tasan tarkkaan. Vika oli tässä nimenomaan ex-vaimossa, joka petti, jätti ja toimi ihmeellisesti sen jälkeenkin.

Elarit laskettiin alunperin oikein, mutta kuten kerroin, miehen tulot romahtivst muöhemmin ja ex vaati silti elarien korotusta, mutta niitä päädyttiinkin laskemaan, kun tuli kohdalle järkevä lastenvalvoja. Huoltajuudesta mies ei ole halunnut alkaa ikinä riidellä, hän on rauhaarakastava ja liiankin kiltti. Ex vaimo rikkoo koko ajan huoltajuussopimusta omin päin, mutta mieheni yrittää pitää sopua yllä lasten takia.

Olen tässä ketjussa ap:n puolella, hänen tilanteensa vaikuttaakohtuuttomalta.

Todellakin "se roisto" voi olla myös naisosapuoli.

Jos isä menettää lapset kun ne on jo hällä niin silloin voi kyllä ihan oikeesti miettiä että joku siellä isän kotona mättää. Tosiasia on että jos äiti häippäsee kotoa ja jättää lapset isälle niin isä on silloin todella vahvoilla. Äiti saa lapset vain jos pystyy osoittamaan että lasten on parempi muuttaa äidin luo. Lasten elämässä ei tehdä isoja muutoksia muutoin kuin jos se on lasten edun mukaista. Teidän kohdalla näin on ilmeisesti ollut. Kaikesta huolimatta äiti on kyennyt tarjoamaan paremman kodin.

Ja joo, tottakai elarit lasketaan oikein ja äidin kohtuuttomat vaatimukset torpataan. Se on ihan selvä se ja ihan normaalia toimintaa. Laskelmat perustuu ihan selviin numeroihin. Ei se ole mitään lastenvalvojan äkillistä heräämistä ja isän puolelle asettumista. Hän on todennut tulot ja menot ja laskenut elarit. Äiti olis voinut mennä oikeuteen, mutta ilmeisesti tajus ettei kannata. Oikeus kun aika pitkälti noudattaa lastenvalvojien suosituksia.

Ja nyt se eka lastenvalvoja sitten laskikin ne elarit oikein vaikka vielä edellisessä viestissä oli kovasti äidin puolella ja laski väärin. Toinenhan oli se joka tajusi kuinka äiti on kauhea ja kuinka aiemmin oli tehty väärät päätökset. Tosiasia nyt vaan on se, että lastenvalvojat on toimineet lasten edun mukaisesti. Elarit on laskettu isän tulojen mukaan ja lasten on katsottu olevan parempi asua äidin luona. Edes se toinen lastenvalvoja ei lähtenyt vaihtamaan lasten kotia isän luo. Luulis että se olis tajunnut tämän ja suositellut oikeuteen menoa.

Vierailija
137/279 |
23.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap vaikuttaa ikävältä ja hyvin itsekeskeiseltä ihmiseltä. Lapsensakin on laittanut tarkoituksella kahden tulen väliin. Ei sympatiaa ap:lle!

Vierailija
138/279 |
23.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

Oikeastaan toivon että ex-vaimo lukee tämän täältä. 

Teillä on hieno keskusteluyhteys! Ap, olet todella kypsän oloinen vanhempi... tai sitten et. 😒

Vierailija
139/279 |
23.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap sanoi että lasten kitinä ärsyttää.

En ole sanonut. Exän kitinä ärsyttää. Uhkaus saa sellaisen lopun, johon sekä minä että mukulat ollaan tyytyväisiä. Ne jotka tähän asti on kärsinyt. Lapsia ei kukaan uhkaile.

ap

Vierailija
140/279 |
23.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei.

ap

ap

Niin, sitten sinä osaat ostaa kaikki tarvittavan koskien sitä yhtä lasta. Et pyydä mitään, ja muistat pakata juuri kaikki vaatteet mukaan kun siirtyyy äidille. Muista myös sen, että äiti palauttaa vaatteet pesemättä ja niiden tulisi olla puhtaana kun menevät äidille. Sinun pitää myös muistaa kaikki kouluun vietävät namipalat, naamiaiset, retkieväät joka kerta. Äidin ei pitäisi näistä maksaa mitään kun lapsi on äidillä. Ymmärrän, että sinua harmittaa, että vaaditaan vuoroin viikoin, mutta uhkaamalla et voita mitään. Tuolla asenteella ja noilla kirjoituksilla niin lastenvalvoja katsoo sinua vihamieliseksi joten pelkästään se, että olet ilmoittanut exälle, että et ota lapsia joka toinen viikonloppu heikentää sinun tilannetta.

Ja, olen tosiaan samaa mieltä, että elatusmaksut pitäisi pienentyä, mutta silloin on kaikki sinun vastuulla koskien sitä lasta joka on kirjoilla sinun luonna. 

En usko että valvoja lukee kirjoituksia. Eikä se sitä paitsi voi hänen työhönsä vaikuttaa vaikka lukisi. Täällä on pelkästään reilua tekstiä. Oikeudenmukaista. Ei minulta voi vaatia enempää mitä olen tähän asti antanut ja tehnyt. Sen on riitettävä, vaihtoehdot on annettu, niistä voi valita. Muuta ei saa.

ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi neljä yhdeksän