Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Sanoin juuri ex-vaimolle etten ota lapsia enää ollenkaan

Vierailija
22.05.2018 |

Niin, meni hermo jatkuvaan kitinään. Mukulat on nyt olleet erosta lähtien joka toinen viikonloppu minulla, mutta exä haluaa että olis viikko ja viikko. Sanoin että tarttee sitten toinen mukula siirtää virallisesti mun luo asumaan, lapsilisistä toisen lisät mulle, ja elarit pois, niin sopii. Ei kuulemma käy. Ei sitten. Onneksi on tulossa muutosta nähtävästi tähänkin limboon
https://yle.fi/uutiset/3-10206368

Kommentit (279)

Vierailija
261/279 |
24.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin siis, ap haluaa rahaa ja on sitä vadten valmis hoitamaan omia lapsiaan.

Ja nyt kun rahaa ei tule, hoitaako hän lapsiaan? Ei.

Vastaappas siihen, eikö äiti nyt tuossa ole ihan sama rahan perässä mouhoaja, kun hänellekään ei sovi että isälle muksut ja kaikki tuet?

Itse soitin toissa viikolla meidän kunnan lastenvalvojalle, ja sain ajan joko samaksi päiväksi tai seuraavaksi. Joissain paikoissa valvojia on riittävästi, ja heilläkin peruuntuu kalenterista tapaamisia jolloin voivat ottaa kiireellisen vastaan.

Jos äidille lapset nyt vaan eivät ole kauppatavaraa.

No mites se teidän kunnan lastenvalvoja päätti joko samana päivänä tai seuraavana :D

Äidillehän ne tuossa juuri ovat kauppatavaraa. Hän haluaa rahaa lapsista, mutta nähdä heitä enemmän, toisin kuin isä, joka haluaa nähdä enemmän, mutta saada siihen oikeutetusti tuen myös. 

Seuraavalle päivälle otin ajan. Asia toki koski nollasopimusisukkia, joka ei ollut viitsinyt käydä sopimassa uutta nollasopimusta.

Vierailija
262/279 |
24.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aluksi varmaan lapsia itkettää ja heillä on ikävä, mutta kyllä se siitä sitten iloksi muuttuu. Jos vanhempi on tuota luokkaa kuin ap esittää olevansa, eivät lapset menetä yhtään mitään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
263/279 |
24.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

vieras1. kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Paljonko yhteen lapseen suunnilleen menee rahaa kuukaudessa? Jos puhutaan vaikka sellaisesta kouluikäisestä 7-13v. 300e, 500e, 1000e?

Alottajan tapauksessa pikaisesti laskettuna kahteen lapseen on varattuna n. 900e/kk. Jos hänen ilmoittamansa elarit + lapsilisä+ lähivanhemman panos lasketaan yhteen.

Rahanmenohan riippuu aika monesta asiasta, harrasteista, iästä, sairauksista...

Okei, eli siis 500e/kk per lapsi pitäisi riittää sellaisessa perustapauksessa?

Ero asumiskuluissa ~250€/kk

Vesi 12€/kk

Harrastukset 35€/kk

Vakuutukset 20€/kk

Vaatteet 50€/kk

Ruoka 200€/kk (tätä en osaa tarkkaan arvioida)

Vitamiinit 20€/kk

Pyörät, sukset, luistimet, kypärät 40€/kk

Tähän päälle vielä lääkärikulut, jotka toki vaihtelee riippuen paljonko lapsi sairastaa jne. Meillä on erityislapsi, jolla paljon terapioita ja lääkärien tapaamisia.

Saathan Kelan vammaistukea (verottomana 100-300e/kk), joka kattaa ison osan lapsen sairaus- ja kuntoutuskuluista?

Ihan mielenkiinnosta, mitä vitamiinejä lapsesi syö 20 eurolla kuukaudessa? 480 e vuodessa pyörään,luistimiin ja suksiin on aika paljon. Mutta jokainen päättää ostaako edullisempaa. 

Saadaan vammaistukea 95€/kk. 

Lapsi syö d-vitamiinia, monivitamiinia ja kalaöljykapseleita.

Harrastusvälineitä voi ostaa vaikka käytettynä, sen päättää jokainen tietenkin itse. Pyörä, luistimet ja sukset sisältää myös kypärät, mailat, kiekot, sählymailat, pesismailat yms, oli karkea "otsikko".

Vierailija
264/279 |
24.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

On se vaan niin jännä, että kaksi ihmistä on kuitenkin jossain vaiheessa rakastanut toisiaan niin paljon, ja sitten kostetaan/riidellään ja ne rakkauden hdelmät kärsivät siitä tilanteesta.

Riitaan tarvitaan aina kaksi!

Vierailija
265/279 |
24.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja, tässä on tietenkin vain yhden vanhemman näkemys. Eli meillä on vaan AP selostus, olisi mielenkiintoista kuulla sen toisen version.

Vierailija
266/279 |
24.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

vieras1. kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

vieras1. kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Paljonko yhteen lapseen suunnilleen menee rahaa kuukaudessa? Jos puhutaan vaikka sellaisesta kouluikäisestä 7-13v. 300e, 500e, 1000e?

Alottajan tapauksessa pikaisesti laskettuna kahteen lapseen on varattuna n. 900e/kk. Jos hänen ilmoittamansa elarit + lapsilisä+ lähivanhemman panos lasketaan yhteen.

Vesi 12€/kk

Harrastukset 35€/kk

Vakuutukset 20€/kk

Vaatteet 50€/kk

Vitamiinit 20€/kk

Tähän päälle vielä lääkärikulut, jotka toki vaihtelee riippuen paljonko lapsi sairastaa jne. Meillä on erityislapsi, jolla paljon terapioita ja lääkärien tapaamisia.

Saathan Kelan vammaistukea (verottomana 100-300e/kk), joka kattaa ison osan lapsen sairaus- ja kuntoutuskuluista?

Ihan mielenkiinnosta, mitä vitamiinejä lapsesi syö 20 eurolla kuukaudessa? 480 e vuodessa pyörään,luistimiin ja suksiin on aika paljon. Mutta jokainen päättää ostaako edullisempaa. 

Harrastusvälineitä voi ostaa vaikka käytettynä, sen päättää jokainen tietenkin itse. Pyörä, luistimet ja sukset sisältää myös kypärät, mailat, kiekot, sählymailat, pesismailat yms, oli karkea "otsikko".

Sama äijä taisi hiljattain nillittää myös Helsingin Sanomissa. Tyyli on tuttu! Perustulo saa ihmiseltä, joka on itse selvästi ryssinyt perhe-elämänsä. Kyllä tällaiset miehet tunnetaan. Ap, jo tyylisi perusteella pystyy sanomaan sen, ettet ole mikään hyvä isä. Olet itsekeskeinen persereikä.

Vierailija
267/279 |
24.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No niin. Lastenvalvojalla käyty. Tyytyväinen olen sopimukseen. Jatkuu samana kuin ennenkin, vain elareihin tuli muutaman euron muutos. Maksan siis nyt vähän vähemmän kuin tähän asti. Ex-vaimo tosin uhkasi viedä oikeuteen, mutta kuten valvoja sanoi, hän ei voi pakottaa minua mihinkään sillä perusteella että mitä hän itse tahtoo, vaan nämä asiat hoidetaan lasten hyväksi, ja elarit lasketaan kohtuullisiksi myös isän maksukyvyn kannalta. Se on paha riidellä faktoja vastaan kun ne ovat paperilla.

ap

Vierailija
268/279 |
24.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
269/279 |
24.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No niin. Lastenvalvojalla käyty. Tyytyväinen olen sopimukseen. Jatkuu samana kuin ennenkin, vain elareihin tuli muutaman euron muutos. Maksan siis nyt vähän vähemmän kuin tähän asti. Ex-vaimo tosin uhkasi viedä oikeuteen, mutta kuten valvoja sanoi, hän ei voi pakottaa minua mihinkään sillä perusteella että mitä hän itse tahtoo, vaan nämä asiat hoidetaan lasten hyväksi, ja elarit lasketaan kohtuullisiksi myös isän maksukyvyn kannalta. Se on paha riidellä faktoja vastaan kun ne ovat paperilla.

ap

Eli miten ne "mukulat" nyt sitten ovat jatkossa? viikko-viikko vai pari kertaa kuussa??

Vierailija
270/279 |
24.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Halloo aapee!!!!

Vierailija
271/279 |
24.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

vieras1. kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

vieras1. kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vesi 12€/kk

Harrastukset 35€/kk

Vakuutukset 20€/kk

Vaatteet 50€/kk

Vitamiinit 20€/kk

Eihän tuossa tunnu olevan eroa ei-vammaiseen lapseen.

Vierailija
272/279 |
24.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja, tässä on tietenkin vain yhden vanhemman näkemys. Eli meillä on vaan AP selostus, olisi mielenkiintoista kuulla sen toisen version.

Huomennahan onkin sopivasti perjantai, että ehkä saamme uuden aloituksen.

Vierailija
273/279 |
24.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vastaappas siihen, eikö äiti nyt tuossa ole ihan sama rahan perässä mouhoaja, kun hänellekään ei sovi että isälle muksut ja kaikki tuet?

Itse soitin toissa viikolla meidän kunnan lastenvalvojalle, ja sain ajan joko samaksi päiväksi tai seuraavaksi. Joissain paikoissa valvojia on riittävästi, ja heilläkin peruuntuu kalenterista tapaamisia jolloin voivat ottaa kiireellisen vastaan.

No mites se teidän kunnan lastenvalvoja päätti joko samana päivänä tai seuraavana :D

Äidillehän ne tuossa juuri ovat kauppatavaraa. Hän haluaa rahaa lapsista, mutta nähdä heitä enemmän, toisin kuin isä, joka haluaa nähdä enemmän, mutta saada siihen oikeutetusti tuen myös. 

Seuraavalle päivälle otin ajan. Asia toki koski nollasopimusisukkia, joka ei ollut viitsinyt käydä sopimassa uutta nollasopimusta.

Miksi uusi nollasopimus, jos oli nollasopimusisukki?

Vierailija
274/279 |
24.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siksi koska nollasopimus tehdään aina vuodeksi kerrallaan, sillä isän taloustilanne voi muuttua. Tarvitsen sen päätöksen tuosta sopimuksesta että saan kelalta elatustuen, kun isä ei sitä maksa.

Vierailija
275/279 |
24.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ethän sä ap siis mitään voittanu vaikka uhositki? Samat elarit maksat ku ennenki? Hävisit.

Vierailija
276/279 |
24.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuten jo aluksi sanoin, mulle kelpaa että tehdään ja maksetaan niin kuin ennenkin. Tämä vain ei käynyt ex-vaimolle. Ja aiemmin kysyneelle, lapset ovat nyt sen 5vrk/kk, niin kuin tähän asti. Erona se, että nämä 5vrk eivät tule enää sijaitsemaan viikonloppuisin välttämättä, vaan myös arkena. Tämä harmitti, ymmärrän sen. 50/50 jäi vielä haaveeksi. Toistaiseksi. Ex-vaimo sanoi ihan suoraan että hän ei halua menettää lasten tukia. Ei tuntunut ymmärtävän vaikka lastenvalvoja selitti. Itse en tarvitse tällä tapaamismäärällä mitään tukia, hän voi pitää ne.

ap

Vierailija
277/279 |
24.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siksi koska nollasopimus tehdään aina vuodeksi kerrallaan, sillä isän taloustilanne voi muuttua. Tarvitsen sen päätöksen tuosta sopimuksesta että saan kelalta elatustuen, kun isä ei sitä maksa.

Ahaa, luulin, että nollasopimus on sellainen, mikä ap:lla tavoitteena, että elatusmaksut molemmilla nolla euroa.

Vierailija
278/279 |
24.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuten jo aluksi sanoin, mulle kelpaa että tehdään ja maksetaan niin kuin ennenkin. Tämä vain ei käynyt ex-vaimolle. Ja aiemmin kysyneelle, lapset ovat nyt sen 5vrk/kk, niin kuin tähän asti. Erona se, että nämä 5vrk eivät tule enää sijaitsemaan viikonloppuisin välttämättä, vaan myös arkena. Tämä harmitti, ymmärrän sen. 50/50 jäi vielä haaveeksi. Toistaiseksi. Ex-vaimo sanoi ihan suoraan että hän ei halua menettää lasten tukia. Ei tuntunut ymmärtävän vaikka lastenvalvoja selitti. Itse en tarvitse tällä tapaamismäärällä mitään tukia, hän voi pitää ne.

ap

Vaikea uskoa, että harmittaa, jos oikeasti olisit ollut valmis hylkäämään lapset kokonaan. Mutta hei, jos huomenna voisit tehdä perjantaiprovoksi uuden aloituksen, jossa eläydyt eronneeksi äidiksi, jonka mies uhoaa, kuten sinä tämän aloituksen otsikossa.

Siis jos ei sulla muuta tärkeämpää ohjelmassa.

Vierailija
279/279 |
25.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mulla ole enää mitään sanottavaa. Case closed. Mukuloita en ole missään vaiheessa ollut hylkäämässä. Bluffi kannatti, ja näin arvelinkin. Tyytyväinen voi olla tähän lopputulokseen ja välirauhaan.

ap