Netin kohdennettu mainonta, siinä ei ole mitään järkeä
Ainut järki siinä voi olla se että mainoksen tilannut yrittäjä joutuu maksamaan enemmän ja joku toinen saa tästä rahaa. Tosin mitään hyötyä mainostavalle yritykselle tästä ei ole. Päinvastoin voi laskea myyntiä kun yritys alkaa vi*uttamaan.
Onhan se ihan idioottimainen ajatus että jos minä käyn katsomassa jotain tuotetta niin alkaa tämän tuotteet pakkomainonta.
Kommentit (32)
Kun ostat nettikaupasta tuotteen X, sitä nimenomaista tuotetta mainostetaan sinulle seuraavat 2 kk, ainakin, jos et sinä aikana osta jotain muuta nettikaupasta.
Älä muuta wirka. Se tuote voi olla jo ostettu, tai sitten ei ole löytynyt sitä mitä on etsinyt.
Silti kohdemainonnetaan waikka pipoa, vaikka olisi ostanut jo pipon CM, mutta on vain erehtynyt laittamaan sen hakukenttään.
Sitä pipoa sitten tarjotaan kohdennetusti seuraavat kaksi viikkoa, kun se on jo ostettu!
Zinc
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Haluasin ostaa polkupyörän.
Miksi kohdennettu mainonta ei tajua tätä ja ala mainostamaan?
Miksi algoritmi ei ala mainostamaan polkupyöriä? Ostan uuden polkupyörän ennen kesää. Haluan kohdennettuja mainoksia.
Kiitos.
Jos omistat Android puhelimen: sano ääneen kolmesti Polkupyörä. Jo tulee mainoksia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Haluasin ostaa polkupyörän.
Miksi kohdennettu mainonta ei tajua tätä ja ala mainostamaan?
Miksi algoritmi ei ala mainostamaan polkupyöriä? Ostan uuden polkupyörän ennen kesää. Haluan kohdennettuja mainoksia.
Kiitos.
Laita googleen polkupyörä, ja käy muutamassa nettikaupassa kuolaamassa erilaisia polkupyöriä. Jo alkaa tulemaan polkupyörämainoksia.
Yhtä idioottimaisesti toimuu utube kun katsot jonkun videon, niin sitä tyrkytetään seuraavat kolme vuotta sitä samaa videota. No herranjumala sehän on jo katsottu!! En minä enää sitä videota hakua katsoa!
Tietenkin muutamia videoita voi olla, jotka kestävät aikaa ja niitä katsotaan uudestaan ja uudestaan, mutta aika harvassa ovat ne.
Zinc
Samalla logiikalla toimii tuo mainonta. Tuputetaan tuotetta liian myöhään 90% tapauksista.
Woi woi, kun siihen google hakuun heti lävähtäisikin kaikki mahdolliset kaupat mistä etsiä sitä tuotetta, mutta ehei .. ei ..
Aliexpress tuotteiden kohdennettu mainonta ei ärsytä.
Yleensä minulla on se ostoskori 100kpl täynnä tuotteita, kun laitan sinne jemmaan ideoitani. Kun niitä klikkailen, niin sitten näitä aletaan mainostamaan kohdennetusti, mutta jostain syystä ei ärsytä.
Mua ei edes ärsytä se, että mainostetaan jotain tuotetta jota olen googletellut tai jopa ostanut. Mutta se, että mulle mainostetaan raskaustestejä ja kaikkea mahdollista vauvoihin liittyvää on jo puhdasta v*ttuilua. En ole itse etsinyt mitään niihin liittyvää, algoritmit vaan ovat päättäneet että minä 30+ naisena aion lisääntyä pian.
Itse käyn joskus katselemassa ihan kiusallani vanhan sikamaisen työnantajani sivuja ja klikkaan mainoksia. Mitään en koskaan ikinä milloinkaan tule sieltä ostamaan, mutta saanpahan tuotettua kuluerää heille ja työpaikkoja johonkin mainostoimistoon.
Kopioin tähän oman aloitukseni jonkin ajan takaa.
Olen tilannut muutamista nettikaupoista tavaraa. Esim. sukkia, ja yhdestä kaupasta verhot. Nämä myyvät paljon muunkinlaisia tuotteita, totta tai.
Tämän jälkeen olen saanut sähköpostiini viikoittain (vähintään) mainoksia sukista ja verhoista. Mitä ne oikein ajattelee? Kuinka monet verhot sitä voi ihminen tarvita? Parilla nipulla sukkia on kyllä sukkavarastokin täynnä. Eihän tuossa mainonnassa ole mitään järkeä!
Mainosfiidini pursuaa remonttitarjouksia.
Ihan sen takia, että olen alalla töissä ja käytän työkseni alaan liittyviä hakusanoja. Asun vuokralla. Ei kiinnosta viemärin sukitukset, ikkunoiden uusiminen eikä katon pesu.
No onhan siinä. Google katselee, mitä olen tilannut, ja alkaa mainostaa minulle sitä samaa tuotetta. Sillä tottakai ostan sen heti uudelleen, uusilla postikuluilla! Enhän olisi älynnyt ostaa samaa tuotetta useampaa kappaletta kerralla, jos olisin halunnut. Mutta onneksi Google kertoo minulle, että voin ostaa heti uudelleen!
Kiitos.