Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen tosi masentunut enkä tiedä mitä tehdä :(

Vierailija
21.05.2018 |

Minulla on ollut rankka lapsuus, jonka johdosta olen ollut oikeastaan aina jonkin verran masentunut. Pahimman tyhjyyden tunteen muistan heränneen viidennellä luokalla. Olen rämpinyt amk:n läpi ja nyt yli kolmikymppinen, työelämässä, lapsia ja naimisissa. Oikeastaan kaikki tuntuu tyhjältä, ja olen jatkuvasti väsynyt. Väsymyksen vuoksi en harrasta liikuntaa tai oikeastaan jaksa hoitaa itseäni mitenkään. Kodin pitäminen kauhun tasapaino-siisteydessä (eli pakollisten siivousten teko,mutta silti täällä on jatkuvasti hiekkaa lattialla ja listat yms likaiset), lastenhaku päiväkotihaut ja viennit ja työssäkäynti vie kaikki mehut. Olen yrittänyt parhaani mukaan olla olematta laiska, koska ainahan sanotaan että masennus on vain laiskuutta. Mutta vaikka joskus saisinkin liikuttua ja hoidettua muut kuviot, ei auta. Hyvää fiilistä ei tule, vaan kaikkeen joutuu itsensä pakottamaan.

Valitsin huonon itsetuntoni vuoksi miehen, joka on kiltin ja luotettavan oloinen, mutta oikeastaan on passattava vässykkä, josta kävi ilmi että on kymppitonneja velkaa. Nuorena ajattelin ettei rahalla ole merkitystä, ja en saa parempaakaan. Nyt asutaan yhä vuokraslummissa ilman sen kummempia säästöjä, kaikki mennyt miehen velkoihin. Itse olen onnistunut säästämään tähän noin ehkä puolet ison kaksion käsirahasta ja muutaman satasen toiselle tilille. Asuntomme ja alue suorastaan hävettää minua. Tunnen itseni luuseriksi.

Olen useasti hakeutunut hoitoon. Ongelma on suoraan sanottuna että jopa se kuormittaa minua liikaa. Jos olen poissa töistä, joudun muulloin tekemään tunnit sisään. Se tuntuu aivan mahdottomalta, nytkin juuri ja juuri saan pakolliset melkein 40h/viikko täyteen. Matkojen ja lasten hakujen kanssa tuohon menee aivan järkyttävä osa päivästä, en mitenkään pysty sitoutumaan viikottaisiin hoitoihin. Lisäksi kokemukseni hoidosta on, että se on ollut yhtä tyhjän kanssa. Olen itse psyk. alaa sivuavassa työssä, ja huomannut, ettei ihan oikeasti se ole mitään taikaa, ja on paljon ihmisiä, joiden psyykeä ei vain voi parantaa lääketieteellä tai terapialla. Taidan kuulua heihin.

Synnytyksen jälkeinen masennus minulla varmaankin oli, mutta olin ennenkin sitä masentunut, joten lapsista tämä ei johdu. Ennen lapsia kävin kerran viikossa jumpassa ehkä vuoden ajan, muuten tilanne oli silloinkin sama. Verikokeissa ei ole mitään kummaa mikä tämän uskomattoman tyhjyyden ja tympääntymisen selittäisi.

Nyt joku varmaan kysyy, miksi olen edes tehnyt tämän kaiken, töissä, lapsia jne. No, olen niin huonoitsetuntoinen hölmö, että olen uskonut yleistä höpinää siitä, kuinka olo paranee kun "vaan tekee" ja "elää", ja kuinka lapsetkin tekevät onnelliseksi jne. Rakastan lapsiani, mutta olen huomennut, ettei mikään tee minusta onnellista.

Onko kenelläkään muulla tällaista? En syytä lapsuuttani nyt aikuisena tekemistäni valinnoista, mutta uskon kokemieni asioiden muokanneen minusta niin näköalattoman, että olen antanut asioideni vain ajautua näin.

Vertaistukea, ajatuksia?

Kommentit (44)

Vierailija
1/44 |
21.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän sama minullakin. En oikeastaan edes elä. Minä vain olen kun en ole kerran ole kuollutkaan. Toivon, että saisin vähän iloa jostakin..noh, näin se nyt menee, perusluonteeltani olen vetäytyvä eikä montaakaan ystävää ole. Sentään joskus jotain kivaakin tapahtuu ainakin sen verran, että jopa hymyilen.

Vierailija
2/44 |
21.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ootko kokeillu lääkkeitä jos et jaksa/ehdi terapiaa?

Itsestäkin kyllä tuntuu näissä ruuhkavuosissa aika pitkälti tuolta mitä kuvasit, vaikka en masentunut olekaan. Aina väsyttää ja voimat riittää vain välttämättömään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/44 |
21.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama mulla. Raskas lapsuus ja äiti, joka on täysi Saatana. Minäkin tein vahingossa lapsia. Erosin ja elelen nyt yksin.

Vierailija
4/44 |
21.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kilpirauhas arvot? jos TSH yli kaksi niin lääkitys. Muuten pyydä Voxra kokeiluun.

Vierailija
5/44 |
21.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suosittelen essitalopraamia

Vierailija
6/44 |
21.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ootko kokeillu lääkkeitä jos et jaksa/ehdi terapiaa?

Itsestäkin kyllä tuntuu näissä ruuhkavuosissa aika pitkälti tuolta mitä kuvasit, vaikka en masentunut olekaan. Aina väsyttää ja voimat riittää vain välttämättömään.

Kolmea eri mielialalääkettä kokeiltu ja nukahtamiseen erinäisiä valmisteita. Vaikka olen niin väsynyt, en saa iltaisin unta. Edes nukahtamislääkkeet (esim. imovane 7,5mg) ei auta.

Kuten sanoin, ei ole kyse mistään ruuhkavuosista, tältä on tuntunut noin 11-vuotiaasta.

Vierailija
7/44 |
21.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja siis viesti 6 oli AP.

Vierailija
8/44 |
21.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kilpirauhas arvot? jos TSH yli kaksi niin lääkitys. Muuten pyydä Voxra kokeiluun.

Verikokeet ok, kokeiltu escitalopram, vanlaflaxin, voxra.

Ap

Vierailija
9/44 |
21.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Verikokeet ok julkisella ei tarkoita kunnossa. Katso TSH arvo numeroina tiedoistasi.

Vierailija
10/44 |
21.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap.

Meillä on valtava lapsuuden trauma, mihin ei pillerit auta. On vain kiduttava eteenpäin.

Vierailija
11/44 |
21.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maanjäristys kirjoitti:

Suosittelen essitalopraamia

Kokeiltu, kuten mainitsinkin, ei mitään vastetta. Venlaflaxinissa oli aluksi, se lähti äkkiä ja annosta nostettiin vasteen saamiseksi, söin 300mg/vkr, kunnes lääkäri vaihtui ja kauhistui määrää. Lopetin asteittain, ei vaikutusta. Lisäksi nukkumiseen mirtazapin, imovane, tenox, ketipinor ja lyhyt opinoxresepti. Nukahtamislääkkeet ei tehoa, mirtazap ja ketipinor väsyttävät käsittämättömästi 24/7, opiaatteja ei noin vaan määrätä, enkä haluaisikaan lääkekoukkua. Parasta varmaan olisi jos, saisin nukkua joka päivä vähintään kymmeneen, ja olla töissä max 5h.

Ap

Vierailija
12/44 |
21.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä?!

Vierailija
13/44 |
21.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap.

Meillä on valtava lapsuuden trauma, mihin ei pillerit auta. On vain kiduttava eteenpäin.

Näin olen jotenkin vähän päätynyt ajattelemaan, vaikken olisi halunnut asian olevan näin :(

Ap

Vierailija
14/44 |
21.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan selvä kilpirauhasen vajaatoiminta. Et kehtaa nähdä sitä vaivaa että tarkistaisit arvot? Outoa.

Vierailija
15/44 |
21.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Verikokeet ok julkisella ei tarkoita kunnossa. Katso TSH arvo numeroina tiedoistasi.

Kävin työterveydessä ottamassa... onko se parempi..? En nyt näe mistään arvoja tähän hätään, mitkä viitearvot ovat, jos katson myöhemmin?

Ap

Vierailija
16/44 |
21.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos TSH on yli 2 niin on vajaatoiminta.

Vierailija
17/44 |
21.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan selvä kilpirauhasen vajaatoiminta. Et kehtaa nähdä sitä vaivaa että tarkistaisit arvot? Outoa.

Kerroon heti ekassa viestissä että verikokeet on otettu (työterveydessä) ja ilmeisesti kaikki ok...

Ap

Vierailija
18/44 |
21.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap.

Näin olen jotenkin vähän päätynyt ajattelemaan, vaikken olisi halunnut asian olevan näin :(

Ap

Minua on rääkätty lapsena ja olen tosi traumatisoitunut. Olen yli 40. Mikään ei ole auttanut.

Yritin taas itsaria ja sekin estettiin.

Et kyllä se toivo on mennyt :(

Vierailija
19/44 |
21.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja jos noilla lääkkeillä ei ole väsynyt niin ei millään.

Vierailija
20/44 |
21.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sulle kerrotaan asioita niin et yhtään epäile ja tottelet kuin lammas? Tarkista ne arvot itse.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kaksi kuusi