Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sinä joka lottomiljönäärinäkin jäisit töihin

Vierailija
21.05.2018 |

Miksi ihmeessä???

A) tunnet vahvaa kutsumusta työhösi, olet esim. pappi tai lääkäri

B) pelkäät yksinäisyyttä ja tylsistymistä, koska et ehkä osaa itse keksiä kiinnostavaa sisältöä elämälle ja tarvitset työtovereiden seuraa

C) tarvitset rutiinia ja rakennetta arkeen, selkeän arjen "lukujärjestyksen" kalenteriisi, etkä usko että voisit luoda ja noudattaa sellaista itse

D) pelkäät että haksahtaisit päihteiden liikakäyttöön, ylensyömiseen tms. itsetuhoiseen elämään

E) muu syy?

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
21.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastaan A), sillä kuulun heihin, jotka ovat hakeutuneet tiettyyn ammattiin sisäisen palon ja intohimon ohjaamina. Koen olevani oikealla alalla ja hyvä siinä, mitä teen. Ehkä taloudellisen vapauden myötä voisin tarjota palveluja esim. vähävaraisille pienemmillä kustannuksilla, mutta työtäni en jättäisi kokonaan. Työni on yksi elämäni merkityksellisimmistä sisällöistä, ei mikään pakko tai velvoite.

Vierailija
2/11 |
21.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuorempana olisin ehkä vastannut vielä A, mutta nykyään sitä on jo hiffannut elämän lyhyyden ja kuinka nopeasti lapset kasvaa ja kuinka paljon jää kokematta työssäkäynnin takia. Rakastan työtäni ja työkavereitani, mutta maailmassa on niin paljon muutakin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
21.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

A, mutta en ole mikään pappi tai lääkäri vaan korjaan tietokoneita.

Vierailija
4/11 |
21.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

C, mutta tekisin osa-aikatyötä. Tai lyhennettyä työpäivää. Joku 4-5h päivässä 4-5 päivää viikossa voisi olla sopiva. Lomaa sitten yht. 3kk vuodessa :D

Olen ollut työtön ja tiedän, etten saa lopulta mitään aikaiseksi, kun aikaa on liikaa. Työssä pääsee johonkin rytmiin. Ja minä koen olevani to-del-la laiska!!

Vierailija
5/11 |
21.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

D. Pienemmälläkin summalla saa juotua itsensä hengiltä, jollei ole ulkopuolista syytä olla selvänä.

Vierailija
6/11 |
21.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

E. Alottaisin oman yrityksen kiinnostavalla taide/käsityöalalla, jota pyörittäisin juuri niin vähän tai paljon kuin haluan, koska elanto ei olisi siitä kiinni. Lomat olisivat pitkiä ja työajat joustavia.

Vierailija
7/11 |
21.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen sinkku ja tapaan töissä ihmisiä. Pidän työstäni.

Vierailija
8/11 |
21.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tarvitse työkavereiden seuraa, mutta ehkä kaipaisin jotain tekemistä. En tunne kutsumusta työhöni. Työni on sellaista, että voisin lottomiljonäärinäkin tehdä sitä satunnaisesti, eli ehkäpä tekisin töitä tylsyyteeni. Tai ehkä yrittäisin löytää todellisen kutsumukseni ja huvikseni mennä avoimeen yliopistoon tai avoimeen amk:hon vain kokeilemaan erilaisia kursseja.

Vierailija
9/11 |
21.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

B lähimpänä. Aiemmin haaveilin joutenolosta ja töissäolo vitutti, mutta sittemmin olen todennut, että töiden tekeminen ja työkavereiden näkeminen on usein varsin mukavaa ja palkitsevaa. Olen varmaan saanut omaa asennettani vähän parannettua. 

Vierailija
10/11 |
21.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

A. Tietokonenörtti kun olen, niin työ on harrastus, josta maksetaan minulle. Ei harrastuksista luovuta, vaikka lottomiljonääriksi tulisikin.

Vierailija
11/11 |
22.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

E. Olen lapseni omaishoitaja

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kuusi kuusi