Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Uskomatonta. Soitin ystäväni, joka haluaa kuolla puolesta päivystykseen ja

Vierailija
21.05.2018 |

neuvoivat odottelemaan rauhassa huomiseen. Onko tämä nyt ihan asiallista?

Kommentit (170)

Vierailija
41/170 |
21.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sain väliaikatietoja. Tilanne se, että lähtee osastolle lepäilemään. Kuulemma sen verran sekaisin. Menen huomenna selvittämään tilannetta ja soitin myös ystäväni äidille. Ap

Odottele rauhassa huomiseen, vai miten se nyt menikään se ohje...

Vierailija
42/170 |
21.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sain väliaikatietoja. Tilanne se, että lähtee osastolle lepäilemään. Kuulemma sen verran sekaisin. Menen huomenna selvittämään tilannetta ja soitin myös ystäväni äidille. Ap

Hyvä <3 Ja ethän kirjoita enempää ystäväsi asioista nyt kun hän on saanut apua.

Oon vaan niin helpottunut nyt. Enkä mielestäni mitenkään liian yksityiskohtaisesti kirjoittanut. Ei kaupunkia, nimeä, ikää tai sukupuolta. Ap

Ymmärrän että olet helpottunut. Ystäväsi saa olla kiitollinen sinusta. Eikä se mitä kirjoitit ole ollut liian yksityiskohtaista, mutta nythän tarve kirjoittaa on ohi?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/170 |
21.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toisaalta ja toisaalta. Jos ihminen haluaa kuolla, niin miksei saisi? Juuri eutanasiasta pitkät pärinät ja nyt pitäisi kieltää toisten kuolema.

Tämä oli menossa junan alle. Ei ole asiallista, monelta menee päivä pilalle ja pystyykö veturinkuljettaja enää tekemään töitä? Junan keula menee sotkuun ja joku joutuu keräämään jätesäkkiin niitä palasia, joita linnutkin tulevat nokkimaan. Kyllä joku toinen keino täytyy löytyä, vaikka kertakäyttögrilli festariteltassa, helpompi ratkaisu kaikille osapuolille.

Vierailija
44/170 |
21.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

let her goooo!

Vierailija
45/170 |
21.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hienoa AP, että soitit apua ja ystäväsi sai apua. Minulle soitti vuosia sitten henkilö 400 km päästä ja kertoi toisen henkilön lähellämme syöneen lääkkeitä itsemurha tarkoituksella. Tämä lääkkeitä syönyt oli lähettänyt viestin soittajalle ja kertonut mitä on tehnyt sekä missä on. Kiitin tuntematonta soittajaa, koska saimme läheisen ajoissa hoitoon.

Vierailija
46/170 |
21.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen sanonut lääkäreille monesti että olen itsetuhoinen (fyysisten muiden vaivojen hoidon yhteydessä), eikä se ole johtanut mihinkään toimenpiteisiin koskaan.

Ja hengissä olet edelleen joten ihan oikein on arvioitu siis ettei osastohoidolle ole tarvetta.

Vierailija
47/170 |
21.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika harva haluaa oikeasti kuolla. Kyse on siitä että haluaa elämänsä muuttuvan mutta itsellä ei ole siihen keinoja.

Vierailija
48/170 |
21.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kenen tai minkä puolesta se ystävä haluaa kuolla? Päivystyksessä ei oleta ihan vakavasti, jos sanoo, että Kekkosen puolesta.

On se kiva huomata, että vakavassakin paikassa palstalla vitsit lentää. Jos oma ystäväsi aikoisi tappaa itsensä, niin jaksaisitko vielä viilata pilkkua? Kerropas.

Sen verran monta yritystä olen nähnyt, että toteaisin itsemurhalla hekumoivan harvoin toteuttavan tekoaan. Sen sijaan tehdään niitä näyttäviä melkein-yrityksiä huomionhakuisesti.

Olet juuri niitä hoitajia, jotka on itse päästään vialla.

Vierailija
49/170 |
21.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kai te tiesitte, että jos ei ole akuuttia tilannetta, niin ei siinä paljoa ole tehtävissä. Näitä kavereita vieraista kaupungeista soittelee ja kun poliisi menee paikalle, siellä on ihan terve nuori vastassa ihmettelemässä, että mistä on kyse. Ja vaikka siellä olisi masentunut nuori, niin ilman pakkohoitolähetettä ei hoitoon viedä.

Voihan se jossain tapauksessa se pelkkä käyntikin olla se ratkaiseva tekijä, ettei päädykään itsemurhaan...että joku välitti niin paljon että soitti apua ja joku tulee ihan sitä varten käymään.

Ja aina on hyvä tarkistaa, vaikka olisikin väärä hälytys.

Tällä palstalla aina ihmetellään julkisen puolen kuluja, mutta jos todella ravataan kaikkien itsemurhalla uhkailevien ovella kyselemässä, että mitäpä kuuluu, niin siinä sivussa jää muutama raiskaus tai tappo selvittämättä.

Vierailija
50/170 |
21.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kenen tai minkä puolesta se ystävä haluaa kuolla? Päivystyksessä ei oleta ihan vakavasti, jos sanoo, että Kekkosen puolesta.

On se kiva huomata, että vakavassakin paikassa palstalla vitsit lentää. Jos oma ystäväsi aikoisi tappaa itsensä, niin jaksaisitko vielä viilata pilkkua? Kerropas.

Sen verran monta yritystä olen nähnyt, että toteaisin itsemurhalla hekumoivan harvoin toteuttavan tekoaan. Sen sijaan tehdään niitä näyttäviä melkein-yrityksiä huomionhakuisesti.

Olet juuri niitä hoitajia, jotka on itse päästään vialla.

Minä olen elossa, en syö psyykelääkkeitä. Suurin osa itsemurhalla uhkailevista on myös hengissä,mutta heihin on tuhlattu kymmeniä tuhansia yhteiskunnan rahoja. Pahimmillaan olen syöttänyt lääkehiiltä ja paikkaillut ranteita samalta potilaalla 21 kertaa! Sitten hän sai pahan bakteeri-infektion (joka ei liittynyt psyyken ongelmiin) ja yllättäen keksi, että juuri siihen hän ei halua kuolla.

Vierailija
51/170 |
21.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Palstalaisten kirjoitustaidoissa olisi parannettavaa....Anteeksi jos et ole kantaväestöä, mutta kantistenkaan kirjoituksista ei saa välillä mitään tolkkua.

Et taida olla palstan vakikäyttäjiä. Tää jamppa on ihan pesunkestävä kantis ja availee näitä vastaavia aloituksia päivittäin. Eli ihan vaan trolli joka tietää, että tahallaan väärin/monimerkityksellisesti kirjoittaen ja mitenkään asiaa avaamatta, saa mukavasti vastauksia.

Vierailija
52/170 |
21.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei pidä paikkaansa että itsemurhasta puhuva ei toteuttaisi sitä.

Mun paras ystävä oli puhunut monesti itsemurhasta, mut aina tuntui että tuli kuitenkin se parempi kausi, ja elämä vaikutti ulkoapäin tosi hyvältä. Oli asunto, vakituinen työ, lemmikki, mies.

Mut niin se vaan meni ja hirttäytyi. Laittoi viestin ystävälleen siitä, ystävä sanoi soittavansa poliisille, mutta ei sitten koskaan soittanut. Toinen ystävä löysi hänet sitten 5 tuntia tästä tapahtuneesta, eikä mitään ollut enää tehtävissä.

Vierailija
53/170 |
21.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kai te tiesitte, että jos ei ole akuuttia tilannetta, niin ei siinä paljoa ole tehtävissä. Näitä kavereita vieraista kaupungeista soittelee ja kun poliisi menee paikalle, siellä on ihan terve nuori vastassa ihmettelemässä, että mistä on kyse. Ja vaikka siellä olisi masentunut nuori, niin ilman pakkohoitolähetettä ei hoitoon viedä.

Voihan se jossain tapauksessa se pelkkä käyntikin olla se ratkaiseva tekijä, ettei päädykään itsemurhaan...että joku välitti niin paljon että soitti apua ja joku tulee ihan sitä varten käymään.

Tällä palstalla aina ihmetellään julkisen puolen kuluja, mutta jos todella ravataan kaikkien itsemurhalla uhkailevien ovella kyselemässä, että mitäpä kuuluu, niin siinä sivussa jää muutama raiskaus tai tappo selvittämättä.

Oliko tämäkin kyseisen tapauksen tarkistus sinusta turhaa? Toinen jäi henkiin ja hyvin todennäköisesti kaverinsa toiminnan takia.

Vierailija
54/170 |
21.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juuri tänään yhdessä ketjussa oltiin sitä mieltä, että mieluummin sata turhaa hälytystä kuin yksi kuumassa autossa lämpöhalvaukseen kuollut koira. Ihmisillä ei näemmä niin ole väliä.

Vierailija
55/170 |
21.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen sanonut lääkäreille monesti että olen itsetuhoinen (fyysisten muiden vaivojen hoidon yhteydessä), eikä se ole johtanut mihinkään toimenpiteisiin koskaan.

Ja hengissä olet edelleen joten ihan oikein on arvioitu siis ettei osastohoidolle ole tarvetta.

Ei sitä näin voi tarkastella. Vähän niin kuin lotossa voittanut sanoisi jälkikäteen, että kannattaa lotota

eri

Vierailija
56/170 |
21.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni lapsettomalla ihmisellä on oikeus päättää päivänsä koska haluaa. Tietenkin surijoita jää, mutta jos ei ole huoltovelvollinen kenestäkään, niin siitä vaan.

Vierailija
57/170 |
21.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Palstalaisten kirjoitustaidoissa olisi parannettavaa....Anteeksi jos et ole kantaväestöä, mutta kantistenkaan kirjoituksista ei saa välillä mitään tolkkua.

Noh, yksi pilkku puuttuu. Tässä pilkun kanssa:

"Uskomatonta. Soitin ystäväni, joka haluaa kuolla, puolesta päivystykseen ja neuvoivat odottelemaan rauhassa huomiseen. Onko tämä nyt ihan asiallista?"

-ei ap

Joo, oikeata suomea, mutta harvoin käytetty ja minusta hieman kömpelö rakenne. Tunnettu myös lauseesta: Hyvää, sanoi mustapartainen mies, päivää.

Vierailija
58/170 |
21.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun paras ystävä oli puhunut monesti itsemurhasta, mut aina tuntui että tuli kuitenkin se parempi kausi, ja elämä vaikutti ulkoapäin tosi hyvältä. Oli asunto, vakituinen työ, lemmikki, mies.

Mut niin se vaan meni ja hirttäytyi. Laittoi viestin ystävälleen siitä, ystävä sanoi soittavansa poliisille, mutta ei sitten koskaan soittanut. Toinen ystävä löysi hänet sitten 5 tuntia tästä tapahtuneesta, eikä mitään ollut enää tehtävissä.

Tiedän kaksi, jotka uhkailivat itsemurhalla ja myös lopulta tekivät sen. Toinen oli perheenjäseneni.

Niin että nää kyökkipsykologit teorioineen saavat pitää leipäläpensä kiinni, kiitos.

Näin vuosikaudet unia, joissa isäni palasi, eikä ollutkaan kuollut. Hän oli ollut vain onnettomuudessa tai matkalla, tai osittain kuollut ja päässyt palaamaan. Myöhemmin sisko kertoi nähneensä samoja unia.

Me ei kumpikaan saatu mitään tukea, ei yhtään mitään, keltään. Kaikki huomio ja myötätunto kohdistyi äitiin.

Vierailija
59/170 |
21.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap. Sä olet ehkä pelastanut ihmishengen. Olet kultaa kalliimpi ystävä.💖

Vierailija
60/170 |
21.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minun yksi ystäväni päätti eräänä iltana tappaa itsensä. Hän lähetti yhdelle viestin ja siitä saatiin soitellen lähimpänä asuva käymään ja onneksi meni. Ystävälle itselleen oli sairaalassa sanottu, että tuntia myöhemmin olisi ollut jo liian myöhäistä. Olen edelleen onnellinen, että saatiin itkeä helpotuksesta eikä surusta.