Uskomatonta. Soitin ystäväni, joka haluaa kuolla puolesta päivystykseen ja
neuvoivat odottelemaan rauhassa huomiseen. Onko tämä nyt ihan asiallista?
Kommentit (170)
Paha sanoa kun ei tiedä tilanteen taustoja eikä ole kuullut käytyä keskustelua.
Olen sanonut lääkäreille monesti että olen itsetuhoinen (fyysisten muiden vaivojen hoidon yhteydessä), eikä se ole johtanut mihinkään toimenpiteisiin koskaan.
Kenen tai minkä puolesta se ystävä haluaa kuolla? Päivystyksessä ei oleta ihan vakavasti, jos sanoo, että Kekkosen puolesta.
En ihmettele yhtään. Mut lähetettiin kotiin Aurorasta itsariyrityksen jälkeen, koska "et sä enää tänään itteäs tapa".
Päivystyksestä on myös lähetetty kotiin koska "sulla oli tää sama, paha ahdistusongelma vuosi sitten jo eikä sille nyt oikein voi tehdä mitään".
Sitten ihmetellään, miksi kansa hakee apua huumeista ja alkoholista...
Kiitos kommenteista kirjoitustaitooni liittyen. On vähän hätä kädessä täällä ja halusin avautua, joten ei ehkä siksi oikeinkirjoitus täysin hallinnassa tänään. Mutta kyseessä siis ystäväni, jolla mennyt huonosti pitkään ja tänään soitti minulle ja kertoi harkitsevansa hyppäämistä junan alle. Emme ole samassa kaupungissa nyt joten soitin hänen puolestaan päivystykseen ja sieltä käskivät odottelemaan huomiseen. Nyt, jos jotain tapahtuu, niin arvatkaa syytänkö itseäni lopun elämääni. Ap
Olen menettänyt yhden ystävän itsemurhalle, eivät ottaneet terveydenhuollossa tosissaan. Oli vähän päälle parikymppinen, elämä edessä :(
Vierailija kirjoitti:
Kiitos kommenteista kirjoitustaitooni liittyen. On vähän hätä kädessä täällä ja halusin avautua, joten ei ehkä siksi oikeinkirjoitus täysin hallinnassa tänään. Mutta kyseessä siis ystäväni, jolla mennyt huonosti pitkään ja tänään soitti minulle ja kertoi harkitsevansa hyppäämistä junan alle. Emme ole samassa kaupungissa nyt joten soitin hänen puolestaan päivystykseen ja sieltä käskivät odottelemaan huomiseen. Nyt, jos jotain tapahtuu, niin arvatkaa syytänkö itseäni lopun elämääni. Ap
Jos ystäväsi tekee jotain, se ei ole sinun vikasi. Ei nyt eikä koskaan. Jos tiedät, missä hän on soita poliisille. Koita soittaa kriisikeskukseen ja kysyä voivatko he soittaa ystävällesi. Mutta kaikesta huolimatta, voit auttaa vain sen verran minkä pystyt ja se mitä sen jälkeen tapahtuu ei ole sinun vallassasi.
Toisaalta ja toisaalta. Jos ihminen haluaa kuolla, niin miksei saisi? Juuri eutanasiasta pitkät pärinät ja nyt pitäisi kieltää toisten kuolema.
Vierailija kirjoitti:
Onko siellä ystävän paikkakunnalla ketään, joka voisi mennä apuun? Muuten ei jää muuta mahdollisuutta kuin lähteä itse paikalle tai yrittää rauhoitella puhelimessa.
Kai te tiesitte, että jos ei ole akuuttia tilannetta, niin ei siinä paljoa ole tehtävissä. Näitä kavereita vieraista kaupungeista soittelee ja kun poliisi menee paikalle, siellä on ihan terve nuori vastassa ihmettelemässä, että mistä on kyse. Ja vaikka siellä olisi masentunut nuori, niin ilman pakkohoitolähetettä ei hoitoon viedä.
Älä ole tuollainen uhrautuja, ei siitäkään oo mitään hyötyä ystävällesi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko siellä ystävän paikkakunnalla ketään, joka voisi mennä apuun? Muuten ei jää muuta mahdollisuutta kuin lähteä itse paikalle tai yrittää rauhoitella puhelimessa.
Tai elellä omaa elämäänsä.
Vierailija kirjoitti:
Soita ap häkeen! Tai onko yhteisiä tuttuja jotka asuisivat siellä?
Koitan soittaa hätäkeskukseen. On kaupungissa tuttuja, mutta en tiedä, millä aikataululla ehtivät paikalle. Itse olen aika kaukana. Kestää useampi tunti, eikä ole autoa. Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tai elellä omaa elämäänsä.
Et selvästikään ole kokenut tällaista huolta, onnittelut siitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Soita ap häkeen! Tai onko yhteisiä tuttuja jotka asuisivat siellä?
Koitan soittaa hätäkeskukseen. On kaupungissa tuttuja, mutta en tiedä, millä aikataululla ehtivät paikalle. Itse olen aika kaukana. Kestää useampi tunti, eikä ole autoa. Ap
Vähän pidempi aika on parempi kuin ei ollenkaan. Nyt rohkeasti yhteyttä, se saattaa pelastaa ystäväsi hengen.
Vierailija kirjoitti:
Palstalaisten kirjoitustaidoissa olisi parannettavaa....Anteeksi jos et ole kantaväestöä, mutta kantistenkaan kirjoituksista ei saa välillä mitään tolkkua.
Hyvin rakennettu lauseen alku otsikossa. Taidat itse olla apukoululainen.
Ihan sujuvasti ymmärsin otsikon. Kirjoitustaito ei nyt liene se pointti. Voimia ap, ymmärrän hätäso toisesta.
Otsikkosi ei ole asiallinen.