Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Naurettavaa että yksi röökiaski maksaa melkein 7€!

Vierailija
20.05.2018 |

Näin meitä köyhiä ja "huonompia" kyykytetään 😠

Kommentit (90)

Vierailija
41/90 |
20.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Röökaaja ei ole köyhä jos on varaa polttaa rahansa.

Tupakoija polttaa ahdistukseen eli juuri yhteiskunnan heikkoja tällä alistetaan.

Mulla on vaikea paniikkihäiriö, krooninen masennus ja paljon traumoja. Silti lopetin tupakoinnin, koska epäeettistä tukea tupakkateollisuutta ja (onneksi) on helvetin kallista pidemmän päälle. Eli lopeta tuo kitinä ahdistuksesta ja köyhyydestä, kun itse ylläpidät molempia polttamalla. Käytä vähät rahasi terveelliseen ruokaan ja liiku (ilmaiseksi) luonnossa, niin kyllä ahdistus vähenee. Niin minäkin teen ja hyvin tuloksin.

Vierailija
42/90 |
20.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään olisi tehnyt mieli herkutella leipäjuustolla ja lakkahillolla, mutta en raaskinut ostaa 6€ lakkahilloa. Tupakkaa kuitenkin raaskin ostaa, vaikka saman hintaista. Sais kyllä hinta nousta vielä, niin tulis motivaatiota lopettaa. Monesti olen yrittänyt, mutta en oo onnistunut. Inhottaa itseäkin tosi paljon, en kehtaa polttaa edes missään muualla kuin kotona, kun hävettää niin paljon.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/90 |
20.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ite poltan ja oon riippuvainen. Aski menee päivässä, iso aski. Maksaa 8.40. Miten eroon? Auttaako ne lääkkeet oikeesti? 30 vuotta jo takana:(

Noudata 5 kohdan ohjelmaa:

1. Älä osta

2. Älä pummaa

3. Älä varasta

4. Älä ota vastaan tarjottuja

5. Älä ainakaan sytytä

Vierailija
44/90 |
20.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

se on köyhän oma valinta haluaako hävittää rahaa savuna ilmaan vai laittaako rahan poikimaan. Vuoden tupakkarahoilla saisi jo 176 euroa tuottoja vuodessa. ehkäpä juuri laskutaidottomuuden vuoksi ovat köyhiä.

Miksi rikkaat,ainakin jotkut, ovat niin pösilöjä että ostavat kalliita autoja joissa arvo alenee tuhansia vuodessa vaikka bussilla pääsee. Miksi polttavat kuubalaisia sikareja ja juovat kalliita viinejä ja konjakkeja. Miksi tuhlaavat rahansa kalliiseen asumiseen ja ravintoloihin vaikka voisivat ostaa halpaa ruokaa Lidlistä ja asua yksiössä halvalla alueella.

Miksi he eivät sijoita näitäkin rahoja ja saa hyviä tuottoja. Tyhmiä ovat.

meillä on siihen varaa, ei tarvita enää lisää rahaa. Toisin on köyhillä.

Eli köyhä ei saa nauttia elämästä. Heillä ei ole siihen oikeutta, vaan heidän pitäisi voivotella ja kärsiä koska jos köyhä nauttii, se on jotenkin rikkailta pois. Rikas on sentään maksanut paljon siitä että voi nauttia, ja jos nauttimiseen on mahdollisuus myös köyhällä, se vituttaa oikeutetusti rikasta.

saatte te nauttia miten haluatte. Elkää sitten kitiskö nautintonne hinnasta. En minäkään kitissyt Teslani hinnasta, joka tosin vaihtuu uuteen Jaguaariin kun se on saatavilla. Enkä kitise 50 vuotta vanhan armanjakin hinnasta, enkä viinipulloni hinnasta.

Vierailija
45/90 |
20.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap...... Suomi on niin fanaattinen maa suhtautumisessaan paheisiin. Sitten kielletään tai rajoitetaan - tottakai suojelun nimissä! Suojelu uppoaa suomalaisiin aina kuin kuuma veitsi voihin, ja suomalaiset ovat aivan myytyjä, kun heitä elämän vaaroilta varjellaan. Voi että, kuinka meillä onkaan ollut niin hyvä herraonni, että muut eurooppalaiset saa vaan kadehtia, kun he ovat näin halukkaita suojelemaan joka käänteessä!

Vierailija
46/90 |
20.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näin meitä köyhiä ja "huonompia" kyykytetään 😠

Minustakin tuo hinta on kohtuuton. Pitäisi olla vähintään 77 euroa.

Vierailija
47/90 |
20.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokainen tulotasosta riippumatta saa käyttää rahansa mihin tahtoo. Sen ei pidä olla ulkopuolisten asia.

Vierailija
48/90 |
20.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ite poltan ja oon riippuvainen. Aski menee päivässä, iso aski. Maksaa 8.40. Miten eroon? Auttaako ne lääkkeet oikeesti? 30 vuotta jo takana:(

Itse poltin päälle 20 vuotta ja lopetin ilman mitään korvaavia tuotteita. Oikeasti ei ollut edes vaikeaa, koska mä en enää halunnut polttaa eli tuskinpa se lopettaminen onnistuu keneltäkään ja millään apuvälineillä ilman omaa aitoa halua. Itsekin vielä polttaessani ihmettelin (enkä tosiaan edes uskonut) kun joku kertoi onnistuneensa lopettamaan tuosta vain, mutta niin siinä vain itsellekin sitten kävi. Mun ei kerrassaan tehnyt enää mieli tupakkaa. Nyt olen ollut polttamatta pian 5 vuotta ja oikeasti en ihan vieläkään ymmärrä miten mulle ei tullut tai en ainakaan huomannut mitään viekkareita. En tiedä, kuinka paljon noista viekkareista on ihan pelkkää tupakka- ja nikotiinituotefirmojen aivopesuakin, ettei kukaan röökaaja vaan kuvittelisi voivansa lopettaa tuosta noin vain.

N42

Vahvasti sama juttu. Tupakkataustaa tosin "vain" reilu kymmenen vuotta mutta kuitenkin. Olin jo niin kyllästynyt kaikkeen tupakoinnissa, että olin iloinen voidessani lopettaa. Olin niin iloinen kun tiesin, että kohta ei enää vaatteet ja henki haise tai hengitys vingu. Ihan mahtavaa.

Lopettaminen oli todella helppoa kun olin täysin kyllästynyt siihen. Se vaati kuitenkin sen, että ensin kerroin itselleni aika pitkään miten vihaan kaikkea polttamiseen liittyvää. Sen sijaan että olisin jankuttanut itselleni etten pysty lopettamaan...

Vierailija
49/90 |
20.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jokainen tulotasosta riippumatta saa käyttää rahansa mihin tahtoo. Sen ei pidä olla ulkopuolisten asia.

Toimeentulotuki ei ole tarkoitettu tupakan ostoon.

Vierailija
50/90 |
20.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tupakoivista ihmisistä erottaa kuka on persaukinen kun sätkätarpeet mukana ja alkaa käärimään. Niin koomisen näköistä räpellystä 😂

Vierailija
51/90 |
20.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tupakan sairausvaikutukset ovat niin mittavat yhteiskunnalle että hinnan pitäisi oma paljon korkeampi.

Vierailija
52/90 |
20.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vois maksaa 10 euroa

Vierailija
53/90 |
20.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saisi maksaa 70e.

Hehheh... onpas tyypillistä (perus)suomalaista ajattelua. Onneksi tällä palstalla on usein ollut puoluekantagallupeja. Niissä on perussuomalaiset aina voittaneet. Joten minua helpottaa, että nämä hyvin tiukat ajattelutavat (köyhät ei saa polttaa, juoda alkoholia, käydä kahvilla, syömässä ulkona, elokuvissa, ulkomailla, ostaa uusia vaatteita, omistaa kännykkäää, tietokonetta, tv:ä, uusia huoinekaluja, uusia kenkiä jne.) johtuvat siitä, että ne on persujen ajattelua. Ja persuthan ei toisaalta edusta kuin 10% suomalaisista max..

Vierailija
54/90 |
20.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

se on köyhän oma valinta haluaako hävittää rahaa savuna ilmaan vai laittaako rahan poikimaan. Vuoden tupakkarahoilla saisi jo 176 euroa tuottoja vuodessa. ehkäpä juuri laskutaidottomuuden vuoksi ovat köyhiä.

Miksi rikkaat,ainakin jotkut, ovat niin pösilöjä että ostavat kalliita autoja joissa arvo alenee tuhansia vuodessa vaikka bussilla pääsee. Miksi polttavat kuubalaisia sikareja ja juovat kalliita viinejä ja konjakkeja. Miksi tuhlaavat rahansa kalliiseen asumiseen ja ravintoloihin vaikka voisivat ostaa halpaa ruokaa Lidlistä ja asua yksiössä halvalla alueella.

Mikään noista ei tietääkseni ole niin yksiselitteisesti haitallista terveydelle kuin tupakka, paitsi sikari on varmasti samaa luokkaa. Pitää olla tunteiden säätelyssä jotain vikaa että imee syöpäkäärylettä vuodesta toiseen ja vielä maksaa siitä.

Onko sulla aavistustakaan miten hyvin tupakka rentouttaa ja rauhoittaa hermoja?

Mua vähän ärsyttää, että henkilöt, jotka eivät ole koskaan polttaneet, väittävät röökin olevan täysin turhaa, kun se ei ole. Ei kai sitä nyt kukaan vetäisi jos se ei tuntuisi yhtään missään. Se, että te pärjäätte ilman, ei tarkoita, että kaikki pärjäisivät. Mitä itse teet esimerkiksi siinä tilanteessa, että töissä pomo tai työkaveri tekee tai sanoo jotain äärimmäisen typerää, joka esimerkiksi aiheuttaa sulle hitosti lisäduunia ja alkaa vitutuskäyrä nousemaan suunnattomasti? Tai kun kotona puoliso sanoo jotain typerää ja tekisi mieli alkaa huutamaan sille?

Bullshit.

Fysiologisia vaikutuksia jos mietitään, niin tupakointi tekee itseasiassa ihan päinvastaisen reaktion kuin rentouttaa ja rauhoittaa. Myrkkyjen syytäminen kroppaan ja itsensä puolihapettomaksi ajamisen voi kuvitella rauhoittavan jos ei osaa negatiivisia tunteita muutoin käsitellä.

Syvään hengittely ilman tupakkaa auttaa itseasiassa ihan yhtä hyvin. Se, että olet kertonut itsellesi vuosia ettet pärjää tunteidesi kanssa ilman tupakkaa on saanut sinut uskomaan tähän oikein hyvin. Se ei tee siitä totta. Ellet tietysti halua.

Nämä ovat hurjan mielenkiintoisia nämä ihmisten itselleen kertomat valheet joita tosiksi luulevat. Vielä mielenkiintoisempaa olisi auttaa ihmisiä pääsemään näistä eroon. Mitähän mun pitäis lähteä opiskelemaan...

Vierailija
55/90 |
20.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tupakoinnin kiihkeämieliset vastustajat ovat kyllä epäempaattisuudessaan jo Susanna Kosken tasolla. En minäkään voi sietää esimerkiksi kahvia, ärsyttää kun ihmiset juovat sitä ja sen hajukin on kuvottava, mutta ei minulla tulisi mieleenkään toivoa kahvin hinnan kymmenkertaistamista. Miksei voida vaan hyväksyä sitä, että me ihmiset olemme erilaisia ja saamme nautinotoja erilaisista asioista? En minäkään ole kahvia kieltämässä vaikka sitä itse inhoankin, vaan annan ihmisten hakea nautintonsa niistäkin asioista, jotka itselleni eivät nautintoa tuota.

Vierailija
56/90 |
20.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hanki sähkötupakka. Sillä on tosi helppoa lopettaa, kunhan tottuu höyryn koostumukseen savun sijasta. Maut on tosi hyviä ja jonkin aikaa kun on käyttänyt, ei tee edes mieli tupakin makua, jos kokeilee polttaa yhtä tupakkia kokeeksi. Ite olenn 4 vuotta käyttänyt sähköröökiä. Saa edelleen höyrytellä - ikään kuin tupakoisi vieläkin -, mutta kustannuksetkin on vain 30% tupakoinnin kustannuksista. Kaupan päälle hengitys on parantunut mielettömästi ja pystyy liikkumaan täydellä teholla esim. ryhmäliikuntatunneilla. Ennen näin ei ollut, vaan hengästyin paljon helpommin.

Vierailija
57/90 |
20.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikään noista ei tietääkseni ole niin yksiselitteisesti haitallista terveydelle kuin tupakka, paitsi sikari on varmasti samaa luokkaa. Pitää olla tunteiden säätelyssä jotain vikaa että imee syöpäkäärylettä vuodesta toiseen ja vielä maksaa siitä.

Mua vähän ärsyttää, että henkilöt, jotka eivät ole koskaan polttaneet, väittävät röökin olevan täysin turhaa, kun se ei ole. Ei kai sitä nyt kukaan vetäisi jos se ei tuntuisi yhtään missään. Se, että te pärjäätte ilman, ei tarkoita, että kaikki pärjäisivät. Mitä itse teet esimerkiksi siinä tilanteessa, että töissä pomo tai työkaveri tekee tai sanoo jotain äärimmäisen typerää, joka esimerkiksi aiheuttaa sulle hitosti lisäduunia ja alkaa vitutuskäyrä nousemaan suunnattomasti? Tai kun kotona puoliso sanoo jotain typerää ja tekisi mieli alkaa huutamaan sille?

Bullshit.

Fysiologisia vaikutuksia jos mietitään, niin tupakointi tekee itseasiassa ihan päinvastaisen reaktion kuin rentouttaa ja rauhoittaa. Myrkkyjen syytäminen kroppaan ja itsensä puolihapettomaksi ajamisen voi kuvitella rauhoittavan jos ei osaa negatiivisia tunteita muutoin käsitellä.

Syvään hengittely ilman tupakkaa auttaa itseasiassa ihan yhtä hyvin. Se, että olet kertonut itsellesi vuosia ettet pärjää tunteidesi kanssa ilman tupakkaa on saanut sinut uskomaan tähän oikein hyvin. Se ei tee siitä totta. Ellet tietysti halua.

Nämä ovat hurjan mielenkiintoisia nämä ihmisten itselleen kertomat valheet joita tosiksi luulevat. Vielä mielenkiintoisempaa olisi auttaa ihmisiä pääsemään näistä eroon. Mitähän mun pitäis lähteä opiskelemaan...

Aivan. Vieroitusoireiden helpottaminen on se mikä rentouttaa, nikotiini on itse asiassa stimuloiva aine.

Vierailija
58/90 |
20.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tupakoinnin kiihkeämieliset vastustajat ovat kyllä epäempaattisuudessaan jo Susanna Kosken tasolla. En minäkään voi sietää esimerkiksi kahvia, ärsyttää kun ihmiset juovat sitä ja sen hajukin on kuvottava, mutta ei minulla tulisi mieleenkään toivoa kahvin hinnan kymmenkertaistamista. Miksei voida vaan hyväksyä sitä, että me ihmiset olemme erilaisia ja saamme nautinotoja erilaisista asioista? En minäkään ole kahvia kieltämässä vaikka sitä itse inhoankin, vaan annan ihmisten hakea nautintonsa niistäkin asioista, jotka itselleni eivät nautintoa tuota.

Kahvin juominen ei aiheuta terveydenhuollon kustannuksia Suomessa eikä aiheuta syöpää, keuhkosairauksia ja vahingoita ympäröiviä ihmisiä, kuten lapsia niin kuin tupakka. Ihan sama mitä te tupakoitsijat otatte vertailukohteeksi, ei se ole sama kuin tupakka.

Vierailija
59/90 |
20.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö tupakkaan ole nykyään saatavilla pätevää korvaushoitoa?

Vierailija
60/90 |
20.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen polttanut tupakkaa, en vaan ole jatkanut tupakan polttamista.

Jos töissä stressaa tai puoliso ärsyttää niin kohtaan tunteeni kuin aikuinen enkä turvaudu päihteisiin.