Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi Suomen ruokakaupoista ei löydy ________________ ? (täytä tuohon itse mitä olet hakemassa muttet ole löytänyt)

Vai löytääkö joku jotain näistä?
20.05.2018 |

Mistä saisi maissiöljyä?

Tarvitsisin leivontaan ja aasialaiseen salaattikastikkeeseen.

Kommentit (948)

Vierailija
721/948 |
18.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tillin makuista dippijauhetta. Ruotsista ja Virosta ainakin saa.

Dippaa tillin makuisen creme bonjouriin, sitä voi jatkaa kermaviilistä, luonnonjugurtilla kermalla tai smetanalla jos haluaa juoksevampaa. Eikä tuoreen tillin lisääminen ja merisuola EM: hin voi olla vaikeaa.

Tilliähän saa myös pakasteesta, ei ole vaikeaa rouhaista lusikalla pientä määrää siitä ja heittää takaisin pakastimeen, jos ei tuoretta halua ostaa.

Vierailija
722/948 |
18.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hiiren/rotanmyrkkyä

Ne myy rautakauppa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
723/948 |
18.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Munavoita napeissa tai ylipäänsä valmiina jossain pikkupakkauksessa. Karjalanpiirakoita kyllä myydään joka kaupassa yksittäin, 6kpl pakkauksissa tai jopa juuri paistettuina, mutta valmista munavoita ei saa mistään. Häpeällistä.

https://www.k-ruoka.fi/kauppa/tuote/laitilan-kanatarhan-munavoi-180g-la…

Tälläistä kyllä löytyy. Saisi kyllä olla paketissa niinkuin voit, ärsyttävää kaivella sitä tosta pötköstä.

Ei ole todellista, kuinka uusavutonta väkeä Suomessa on tänä päivänä jos ei osata enää simppeliä munavoita tehdä?

Minä haluan ainakin munavoin tuoreena, eikä pitäisi olla kovin  vaikeaa keittää kananmunaa, antaa sen jähtyä hieman, kuoria, muusata haarukalla ja sekoittaa voihin?

Kukaan ei ole sanonut ettei osaisi? Ja jos jonkun mielestä on parempi ostaa valmiina kuka sinä olet sitä tuomitsemaan? Omatekoinen on myös erilaista kuin tuo kaupan.

Minä en ymmärrä miksi ihmiset ostaa tarkoituksella kaikkea valmista joihin lisätty tuhottomasti säilöntäaineita. Sitten itketään jenkkakahvoja ja hiusten lähtöä.

Vierailija
724/948 |
18.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Munavoita napeissa tai ylipäänsä valmiina jossain pikkupakkauksessa. Karjalanpiirakoita kyllä myydään joka kaupassa yksittäin, 6kpl pakkauksissa tai jopa juuri paistettuina, mutta valmista munavoita ei saa mistään. Häpeällistä.

https://www.k-ruoka.fi/kauppa/tuote/laitilan-kanatarhan-munavoi-180g-la…

Tälläistä kyllä löytyy. Saisi kyllä olla paketissa niinkuin voit, ärsyttävää kaivella sitä tosta pötköstä.

Ei ole todellista, kuinka uusavutonta väkeä Suomessa on tänä päivänä jos ei osata enää simppeliä munavoita tehdä?

Minä haluan ainakin munavoin tuoreena, eikä pitäisi olla kovin  vaikeaa keittää kananmunaa, antaa sen jähtyä hieman, kuoria, muusata haarukalla ja sekoittaa voihin?

Ei tuossa ole kyse uusavuttomuudesta vaan siitä että jos käy kaupasta karjalanpiirakoita evääksi, olisi kiva saada se munavoi päälle.

Olen itse törmännyt ongelmaan että esim. Hakaniemen hallista saa loistavia piirakoita, ja olen vienyt niitä maistamaan ulkomaisen vieraani, mutta sitten piirakkaa pitää tarjota ilman munavoita. Lisäksi typerä myyjä lämmitti piirakat mikrossa kuiviksi koppuroiksi, joten piirakat eivät menneet alas meiltä kummaltakaan.

Outo kokemus turistille suomalaisista "herkuista".

Vierailija
725/948 |
18.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Boysenmarjahilloa. 

Tuntuisi löytyvät sekä Pirkalta että Saarioisilta. Kauppahalleista varmasti saa myös muita merkkejä.

Vierailija
726/948 |
18.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Bataattisuikaleita/kuutioita

Ison miehenkin on hankala pilkkoa bataattia! 

Häh? Osta pieniä ja tuoreita bataatteja. Ihan helppo pilkkoa, porkkanaakin helpompi.

terv. reumaattinen mummo

Vierailija
727/948 |
18.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oikeaa vaniljasokeria. Lähes kaikissa vaniljasokerin nimellä myytävissäkin on nykyään vanilliinia. Yhdestä erikoiskaupasta sai oikeaa vaniljasokeria luomuna kalliiseen hintaan, mutta enää ei taida meillä päin saada mistään.

Ottaa silmä käteen ja katsoo :) Ihan Alepasta olen ostanut. Valitse tarkkaan: samanlainen pinkki purkki, toisessa lukee vanilliinisokeri, toisessa vaniljasokeri.

Vierailija
728/948 |
18.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Provolone Picante-juustoa, aivan ihanaa itsetehdyn pizzan päällä ja siinä nimenomaan buffalomozzarellan kanssa koska toinen mietoa ja kermaisaa ja tuo Provolone Picante on aromikasta ja kovaa.

K-Supermarketissa on sitä joskus, jos hyvä tuuri.

Ihmettelen aina tuota buffalomozarella-sanaa. Taidat tarkoittaa sillä vesipuhvelin maidosta tehtyä mozzarellaa. Italiassa sana on bufala, suomeksi puhveli. En tiedä mistä tuon buffalon olet keksinyt.

Vierailija
729/948 |
18.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sahramia, ei leivontaan tarkoitettuna jauheena vaan sellaisina "heininä" jota käytetään mm. paellaan ja risottoihin.

Huoh. Sahkrami tulee krookuksesta, ne "heinät" ovat emin luotit.

Saa vaikkapa Ruohonjuuresta ja varmaan isoista marketeista. Saattaa maksaa 20 000 euroa/kg.

Vierailija
730/948 |
19.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oikeaa vaniljasokeria. Lähes kaikissa vaniljasokerin nimellä myytävissäkin on nykyään vanilliinia. Yhdestä erikoiskaupasta sai oikeaa vaniljasokeria luomuna kalliiseen hintaan, mutta enää ei taida meillä päin saada mistään.

Ottaa silmä käteen ja katsoo :) Ihan Alepasta olen ostanut. Valitse tarkkaan: samanlainen pinkki purkki, toisessa lukee vanilliinisokeri, toisessa vaniljasokeri.

Niin niin, otapas ihan itse ja lue tuo viesti uusiksi. Tai lue siitä purkin kyljestä se sisältö. Se "vaniljasokeri" sisältää MYÖS vanilliinia ja sitä en halua.

Vierailija
731/948 |
19.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Provolone Picante-juustoa, aivan ihanaa itsetehdyn pizzan päällä ja siinä nimenomaan buffalomozzarellan kanssa koska toinen mietoa ja kermaisaa ja tuo Provolone Picante on aromikasta ja kovaa.

K-Supermarketissa on sitä joskus, jos hyvä tuuri.

Ihmettelen aina tuota buffalomozarella-sanaa. Taidat tarkoittaa sillä vesipuhvelin maidosta tehtyä mozzarellaa. Italiassa sana on bufala, suomeksi puhveli. En tiedä mistä tuon buffalon olet keksinyt.

Buffalomozzarella-sana tulee englannin kielestä. Sitä kuitenkin puhuu valtaosa ihmisistä, italian kieleen verrattuna.

Olisi typerän kuuloista laittaa pakettiin Puhvelimotsarella, eikö? :D Minua ärsyttää jo se että pizza kirjoitetaan Suomessa pitsa, ja jogurtti kirjoitetaan jugurtti.

Vierailija
732/948 |
19.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sahramia, ei leivontaan tarkoitettuna jauheena vaan sellaisina "heininä" jota käytetään mm. paellaan ja risottoihin.

Huoh. Sahkrami tulee krookuksesta, ne "heinät" ovat emin luotit.

Saa vaikkapa Ruohonjuuresta ja varmaan isoista marketeista. Saattaa maksaa 20 000 euroa/kg.

Sitähän tuossa tarkoitettiin, että niitä kokonaisia rehuja eikä valmiiksi jauhettuna. Ainakin minä ymmärsin asian niin.

Vierailija
733/948 |
19.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvää valkoviiniä ja sisäelimistä esimerkiksi porsaan maksaa.

Vierailija
734/948 |
19.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruotsalainen hapansilakka, surströmming. Huippuherkku!

Vierailija
735/948 |
19.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ruotsalainen hapansilakka, surströmming. Huippuherkku!

Tosin haisee siltä kuin 10 kananmunaa syönyttä ihmistä pieraisisi samaan aikaan.

Vierailija
736/948 |
19.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tapiokavanukasta ja tapiokajauhetta

Vierailija
737/948 |
19.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitruuna Fantaa. Tätä olen ostanut jo vuosia ulkomailla. Todella hyvää

Vierailija
738/948 |
25.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruotsalaista vaaleanpunaista katkarapusalaattia! Siinä maistuu niin raikkaat katkaravut ettei tosikaan. Suomalaiset vastineet on tunkkaisen näköisiä ja tunkkaisen makuisia.

Vierailija
739/948 |
29.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Italialaisia mustia ja valkoisia tryffeleitä lasipurkeissa, liemeen säilöttyjä kokonaisia.

Kun Suomesta ei saa tuoreitakaan.

Käytän niitä mm. pastaruuissa ja niistä tulee todella mahtava aamiaismunakas tai munakokkeli kun viipaloi sitä tryffeliä valmiin annoksen päälle.

Niitä oli Stockan Herkussa muinoin, mutta näköjään ei enää Ässän Herkussa :(

Ystävättärenikin oli itse asiassa käynyt eräässä Ässän Herkussa viime viikonloppuna, eikä sielläkään enää ollut niitä.

Vierailija
740/948 |
29.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ruotsalaista vaaleanpunaista katkarapusalaattia! Siinä maistuu niin raikkaat katkaravut ettei tosikaan. Suomalaiset vastineet on tunkkaisen näköisiä ja tunkkaisen makuisia.

tosiaan suomalainen versio on nimeltään jäämerensalaatti, ja se maistuu tunkkaiselle eikä ravuille.

ruotsalaisessa maistuu ravut ja ne lisukkeiden maut on puhtaat.

kertokaa jos näette näitä "räksalladeja" jossain suomalaisessa kaupassa;

https://static.mathem.se/shared/images/products/large/07313161420765_c1…

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kuusi kuusi